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  1. Data structures and algorithms for game developers
    Published: c2007
    Publisher:  Charles River Media, Boston, Mass.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
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    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
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  2. Algorithms and networking for computer games
    Author: Smed, Jouni
    Published: ©2006
    Publisher:  Wiley, Chichester, England

    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
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    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0470029749; 9780470029749; 0470029757; 9780470029756; 9780470018125
    Other identifier:
    RVK Categories: ST 300 ; SU 500
    Subjects: Jeux d'ordinateur / Programmation; Algorithmes; GAMES / Video & Electronic; Computer algorithms; Computer games / Programming; Computer games / Programming; Computer algorithms; Computerspiel; Programmierung
    Other subjects: Electronic books
    Scope: 1 Online-Ressource (xx, 264 pages)
    Notes:

    Includes bibliographical references (pages 247-254) and index

    Algorithms and Networking for Computer Games is an essential guide to solving the algorithmic and networking problems of modern commercial computer games, written from the perspective of a computer scientist. Combining algorithmic knowledge and game-related problems, the authors discuss all the common difficulties encountered in game programming

  3. Algorithmuskulturen :
    Über die rechnerische Konstruktion der Wirklichkeit /
    Contributor: Seyfert, Robert, (editor.); Roberge, Jonathan, (editor.)
    Published: [2017]; ©2017
    Publisher:  Transcript-Verlag,, Bielefeld :

    Hochfrequenzhandel, Google-Ranking, Filterbubble - nur drei aktuelle Beispiele der Wirkmacht von Algorithmen. Der Band versammelt Beiträge, die sich mit dem historischen Auftauchen und der mittlerweile allgegenwärtigen Verbreitung von Algorithmen in... more

    Hochschule der Polizei des Landes Brandenburg, Hochschulbibliothek
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    Hochfrequenzhandel, Google-Ranking, Filterbubble - nur drei aktuelle Beispiele der Wirkmacht von Algorithmen. Der Band versammelt Beiträge, die sich mit dem historischen Auftauchen und der mittlerweile allgegenwärtigen Verbreitung von Algorithmen in verschiedenen Bereichen des sozialen Lebens beschäftigen. Sie nehmen die Wechselbeziehungen algorithmischer und nicht-algorithmischer Akteure und deren Bedeutungen für unseren Alltag und unsere Sozialbeziehungen in den Blick und gehen den Mechanismen nach, mit denen Algorithmen - selbst Produkte eines spezifischen Weltzugangs - die Wirklichkeit rahmen, während sie zugleich die Art und Weise organisieren, wie Menschen über Gesellschaft denken. Die Beiträge beinhalten Fallstudien zu Sozialen Medien, Werbung und Bewertung, aber auch zu mobilen Sicherheitsinfrastrukturen wie z.B. Drohnen.

     

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    Content information
    Image (Thumbnail cover image)
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    Source: Union catalogues
    Contributor: Seyfert, Robert, (editor.); Roberge, Jonathan, (editor.)
    Media type: Conference proceedings
    Format: Online
    ISBN: 9783839438008; 3839438004; 9783732838004; 3732838005; 9783837638004; 3837638006
    Other identifier:
    9783837638004
    RVK Categories: AP 15900
    Corporations / Congresses: Algorithmic Cultures (Conference) ((2014 :, Universität Konstanz))
    Series: Kulturen der Gesellschaft ; ; Band 26
    Subjects: Information society; Algorithms; Big data; Technological innovations; Société informatisée; Algorithmes; Données volumineuses; Innovations; Cultural studies.; Society and culture: general.; Society and social sciences Society and social sciences.; SOCIAL SCIENCE; Big data; Information society.; Technological innovations; Algorithmus; Alltag; Digital Humanities; Digitalisierung; Drohne <Flugkörper>; Informationstechnik; Kultur; Massenmedien; Medien; Medienwissenschaft; Neue Medien; Neue Technologie; Online-Werbung; Performativität <Kulturwissenschaften>; Social Media; Soziologie; Techniksoziologie
    Scope: 1 online resource (237 pages) :, illustrations
    Notes:

    Papers of an international conference held June 23-24, 2014 at Universität Konstanz.

    Includes bibliographical references.

    Array: Array

  4. Algorithms and networking for computer games
    Published: 2006
    Publisher:  Wiley, Chichester [u.a.] ; Wiley Interscience [Online-Anbieter], [S.l.]

    Algorithms and Networking for Computer Games is an essential guide to solving the algorithmic and networking problems of modern commercial computer games, written from the perspective of a computer scientist. Combining algorithmic knowledge and... more

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    No inter-library loan
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    No inter-library loan

     

    Algorithms and Networking for Computer Games is an essential guide to solving the algorithmic and networking problems of modern commercial computer games, written from the perspective of a computer scientist. Combining algorithmic knowledge and game-related problems, the authors discuss all the common difficulties encountered in game programming

     

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0470029757; 9780470029756
    Other identifier:
    RVK Categories: SU 500
    Series: Wiley Interscience online books
    Subjects: Computer games; Computer algorithms; Jeux d'ordinateur; Algorithmes; Computer games; Computer networks; Computer algorithms; Computer games -- Programming
    Scope: Online-Ressource, illustrations
    Notes:

    Dateiformat Volltext: PDF

    Produktionsjahr der Online-Ausg.: 2006