Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 2 of 2.

  1. A Comparison of Results from a Spanish and English Mail Survey: Effects of Instruction Placement on Item Missingness
    Published: 2013

    Abstract: Few research studies compare results from self-administered bilingual paper questionnaires on how the positioning of skip instructions may affect the respondent’s ability to follow skip patterns. Using data from the 2004 and 2005 of the... more

     

    Abstract: Few research studies compare results from self-administered bilingual paper questionnaires on how the positioning of skip instructions may affect the respondent’s ability to follow skip patterns. Using data from the 2004 and 2005 of the Phase 5 Pregnancy Risk Assessment Monitoring System (PRAMS) mail survey questionnaire, this paper attempts to fill this gap. We examined whether the positioning of skip instructions can produce differences in item nonresponse rates in subsequent items and how results compare between English and Spanish language questionnaires. These results will be of interest to designers of bilingual self-administered survey questionnaires in guiding respondents through the intended navigational path with skip patterns

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/33767
    DDC Categories: 300
    Other subjects: (thesoz)Fragebogen; (thesoz)Umfrageforschung; (thesoz)postalische Befragung; (thesoz)englische Sprache; (thesoz)spanische Sprache; (thesoz)Antwortverhalten; (thesoz)Mehrsprachigkeit; (thesoz)Erhebungsmethode
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    Veröffentlichungsversion

    begutachtet (peer reviewed)

    In: Survey Methods: Insights from the Field (2013) ; 13

  2. An examination of pretesting methods for multicultural, multilingual surveys: the use of cognitive interviews to test Spanish instruments
    Published: 2006

    Abstract: Ziel des vorgestellten Forschungsprojekts ist es, Techniken des kognitiven Interviews zu entwickeln, die die Effektivität solcher Interviews in fremden Kulturkreisen erhöhen. Im Mittelpunkt stehen hier Interviews in spanischer Sprache. Die... more

     

    Abstract: Ziel des vorgestellten Forschungsprojekts ist es, Techniken des kognitiven Interviews zu entwickeln, die die Effektivität solcher Interviews in fremden Kulturkreisen erhöhen. Im Mittelpunkt stehen hier Interviews in spanischer Sprache. Die Verfasserin stellt zunächst Literatur zu Pretests bei mehrsprachigen Untersuchungsprojekten vor. Vor diesem Hintergrund werden Umrisse eines dreiphasigen explorativen Forschungsprojekts skizziert, das Schwierigkeiten bei der Durchführung kognitiver Interviews mit spanisch sprechenden Befragten sichtbar machen und alternative Methoden testen soll. Abschließend werden Praktiken des U.S. Census Bureau beim Pretest spanischer Erhebungsinstrumente (kognitive Fragen, Statusfragen, soziolinguistische Probleme) referiert. (ICE)

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Harkness, Janet (Herausgeber)
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/49129
    DDC Categories: 300
    Series: Conducting cross-national and cross-cultural surveys : papers from the 2005 meeting of the international workshop on Comparative Survey Design and Implementation (CSDI) ; Bd. 12
    ZUMA-Nachrichten Spezial ; Bd. 12
    Other subjects: (thesoz)Pretest; (thesoz)Datengewinnung; (thesoz)spanische Sprache; (thesoz)Kognition; (thesoz)Interview; (thesoz)Mehrsprachigkeit; (thesoz)Sprache; (thesoz)Instrumentarium; (thesoz)interkulturelle Faktoren
    Scope: Online-Ressource, 67-79 S.
    Notes:

    Veröffentlichungsversion

    begutachtet

    In: Harkness, Janet (Hg.): Conducting cross-national and cross-cultural surveys : papers from the 2005 meeting of the international workshop on Comparative Survey Design and Implementation (CSDI). 2006. S. 67-79. ISBN 3-924220-31-X