Results for *

Displaying results 1 to 9 of 9.

  1. The decline of schooling productivity in OECD countries
  2. Federation's Alternative Tax Constitutions and Risky Education
  3. Öffentliche oder private Umsetzung des staatlichen Bildungsauftrags?
    eine Analyse auf der Grundlage der Theorie unvollständiger Verträge
    Published: 1999
    Publisher:  Inst. für Volkswirtschaftslehre und Statistik, Mannheim

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    DDC Categories: 330; 380; 650; 670
    Series: Discussion papers / Institut für Volkswirtschaftslehre und Statistik ; Department of Economics, Universität Mannheim ; 574
    Subjects: Bildungspolitik; Bildungsökonomie; Öffentliche Dienstleistung; Privatwirtschaft; Pareto-Optimum; Kontrakttheorie; Theorie; Bildung ; Bildungsauftrag ; Effizienz
    Other subjects: (stw)Bildungspolitik; (stw)Bildungsökonomik; (stw)Öffentliche Dienstleistung; (stw)Privatwirtschaft; (stw)Allokationseffizienz; (stw)Unvollständiger Vertrag; (stw)Theorie; Arbeitspapier; Graue Literatur; Buch; Als Aufsatz endgültig erschienen; Online-Publikation
    Scope: 20 S., 21 cm
  4. Federation's alternative tax constitutions and risky education
  5. Selective schools
    Published: 1999
    Publisher:  IZA, Bonn

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    RVK Categories: QV 000
    DDC Categories: 370
    Series: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; No. 76
    Subjects: Schule; Personalauswahl; Bildungsinvestition; Bildungsökonomie; Personalbeurteilung; Schätzung; Theorie
    Other subjects: (stw)Schule; (stw)Personalauswahl; (stw)Bildungsinvestition; (stw)Bildungsökonomik; (stw)Personalbeurteilung; (stw)Schätzung; (stw)Theorie; (stw)Deutschland; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Scope: 33 S., graph. Darst., 21 cm
  6. Privacy, time consistent optimal labor income taxation and education policy
    Published: 1999
    Publisher:  IZA, Bonn

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    RVK Categories: QV 000
    DDC Categories: 330; 380; 650; 670
    Series: Discussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit ; No. 82
    Subjects: Bildungsinvestition; Lohnsteuer; Optimale Besteuerung; Bildungspolitik; Zeitinkonsistenz; Bildungsökonomie; Bildungsertrag; Unvollkommene Information; Theorie
    Other subjects: (stw)Bildungsinvestition; (stw)Lohnsteuer; (stw)Optimale Besteuerung; (stw)Bildungspolitik; (stw)Zeitkonsistenz; (stw)Bildungsökonomik; (stw)Bildungsertrag; (stw)Unvollkommene Information; (stw)Theorie; Arbeitspapier; Graue Literatur
    Scope: 18 S., 21 cm
  7. Investment in education
    some lessons from the international evidence for the Baltic states
  8. Öffentliche oder private Umsetzung des staatlichen Bildungsauftrages?
    Eine Analyse auf der Grundlage der Theorie unvollständiger Verträge
    Published: 1999
    Publisher:  Universitätsbibliothek Mannheim, Mannheim

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    DDC Categories: 330; 380; 650; 670
    Series: Discussion Papers / Institut für Volkswirtschaftslehre und Statistik ; Department of Economics ; 574
    Subjects: Bildungspolitik; Bildungsökonomie; Öffentliche Dienstleistung; Privatwirtschaft; Pareto-Optimum; Kontrakttheorie; Theorie; Bildung ; Bildungsauftrag ; Effizienz
    Other subjects: (stw)Bildungspolitik; (stw)Bildungsökonomik; (stw)Öffentliche Dienstleistung; (stw)Privatwirtschaft; (stw)Allokationseffizienz; (stw)Unvollständiger Vertrag; (stw)Theorie; Arbeitspapier; Graue Literatur; Buch; Als Aufsatz endgültig erschienen; Online-Publikation
    Scope: Online-Ressource
  9. Investment in education : Some lessons from the international evidence for the Baltic states