Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für sound studies

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 784.

  1. Auditory violence
    literary sounds in postcolonial prose fiction
    Autor*in: Smirnow, Dmitri
    Erschienen: 2020

    ger: Klänge weisen in postkolonialer Literatur eine politische Bedeutungsdimension auf. Die literarische Imagination von Klängen hebt verschiedene Machtkonfigurationen in Texten hervor, die einen postkolonialen Hintergrund haben, indem Unterdrückung... mehr

     

    ger: Klänge weisen in postkolonialer Literatur eine politische Bedeutungsdimension auf. Die literarische Imagination von Klängen hebt verschiedene Machtkonfigurationen in Texten hervor, die einen postkolonialen Hintergrund haben, indem Unterdrückung und Herrschaft, aber auch Widerstand auf einer klanglichen Ebene veranschaulicht werden. Die Dissertation untersucht die politischen Aspekte literarischer Klänge (verstanden als intermodale Referenzen) anhand des Konzepts von Gewalt: Literarische Klänge vermitteln unterschiedliche Gewaltformen (etwa interpersonelle, strukturelle oder epistemische Gewalt) und machen Konflikte durch Themen und Motive greifbar, in denen Hör-Wissen reflektiert und erweitert wird. Die close readings der Fallstudien konzentrieren sich auf narrative, rhetorische und andere literarische Merkmale bei der Inszenierung von Klang und werden von semiotischen Analysen ergänzt, die die Verbindung zwischen Klängen und Gewalt verdeutlichen. Die semiotischen Begriffe werden angewandt, um zu bestimmen, wie sich ein literarischer Klang (als Zeichen) auf Gewalt als dessen Objekt bezieht.Das Korpus besteht aus vier AutorInnen aus verschiedenen sprachlichen und kulturellen Kontexten: Chingiz Aitmatov, J. M. Coetzee, Frankétienne und Jean Rhys. Ihre anglophonen, frankophonen und russophonen Texte sind Gegenstand der Fallstudien zu postkolonialer Literatur. Die Romane problematisieren die Verschränkung zwischen Klangkultur, imperialer Ordnung und kolonialem Erbe, indem sie auf Klangumgebungen, Hörpraktiken und Modi der Klangerzeugung fokussieren. Ein Vergleich zwischen den Texten stellt die Gemeinsamkeiten und Unterschiede hinsichtlich ihrer Klangimaginationen und Inszenierungen von Klängen heraus.Die Dissertation stellt einen Beitrag zu den Literary Sound Studies dar, wobei das Forschungsinteresse an der Schnittstelle zwischen Komparatistik, Sound Studies und Postcolonial Studies liegt. eng: The sensory domain of sound is imbued with political meaning in postcolonial prose fiction. The literary imagination of sound articulates different configurations of power, accentuating sonic manifestations of oppression and domination, but also of resistance and subversion within texts that have a postcolonial background. The thesis examines the political significance of literary sounds (conceptualized as intermodal references) on the basis of the concept of violence: Literary sounds convey varying forms of violence (such as interpersonal, structural and epistemic violence) and make conflicts more palpable by illustrating them through themes and motifs that reflect and also creatively expand sonic knowledge. In the case studies, close-readings focus on narrative, rhetorical and other literary features in the staging of sound, complemented by semiotic analyses of the connection between sound and violence. The semiotic terminology is applied to determine how, as signs, literary sounds relate to violence as their object.The corpus consists of novels by four authors from different linguistic and cultural contexts: Chingiz Aitmatov, J. M. Coetzee, Frankétienne and Jean Rhys. Their Anglophone, Francophone and Russophone texts are the objects of the case studies on postcolonial literature. The chosen novels problematize the entanglement of sound culture with imperial orders and colonial legacies: By exploring auditory environments, listening practices and modes of sound production, they demonstrate a particular aural sensitivity that adds a violent dimension to literary sounds. A comparison of the analyzed texts establishes the similarities and differences in regard to their sonic imaginations and how they stage sounds.Contributing to the research of literary sound studies, the main interest of this thesis lies at the intersection of comparative literary studies, sound studies and postcolonial studies.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Schlagworte: Ajtmatov, Čingiz; Coetzee, J. M.; Frankétienne; Rhys, Jean; Prosa; Klang <Motiv>; Gewalt <Motiv>; Postkolonialismus;
    Umfang: 226 Seiten
    Bemerkung(en):

    Zusammenfassungen in Deutsch und Englisch

    Dissertation, Karl-Franzens-Universität Graz, 2020

  2. Amplifications
    poetic migration, auditory memory
    Autor*in: Carter, Paul
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York, NY ; London

    "A personal narrative to sound written by one of the top figures in sound studies and that outlines a new way of thinking about migratory poetics"-- mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "A personal narrative to sound written by one of the top figures in sound studies and that outlines a new way of thinking about migratory poetics"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781501344480; 9781501344473
    Schlagworte: Klang; Geräusch; Künste; Literatur; Kultur; Philosophie; Ästhetik; Geschichte
    Umfang: 296 Seiten
    Bemerkung(en):

    Charms -- Returns -- Rattles -- Sirens -- Echoes -- Recordings -- Voices -- Callings

  3. Acoustic entanglements
    sound and aesthetic practice
    Autor*in: Kim, Sabine
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Universitätsverlag Winter, Heidelberg

    Combining a cultural history of sound with media and literary studies, 'Acoustic Entanglements' presents a new perspective on the entangled affiliations of transnational mobility, diasporic cultural memory, embodied performance, and the material... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 994585
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2017/4041
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2017 A 2177
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    TAM D 360 / T 500 ff
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AA S 15284
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 5865
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    AMK:RF:370:Kim::2017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    781 | KIM | Aco
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2440 K49
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2017-3021
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67/5633
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Combining a cultural history of sound with media and literary studies, 'Acoustic Entanglements' presents a new perspective on the entangled affiliations of transnational mobility, diasporic cultural memory, embodied performance, and the material practices of aesthetic acts. Starting by reassessing Emily Dickinson's poetry as participating in an emergent phonographic logic, this book proposes that sound in modernity assumes the capacity to cross time and space, 'entangling' past and present, living and dead, periphery and alleged center. From this vantage point, the study examines Lillian Allen's dub poetry as an ethical demand for economic justice made via sound, Janet Cardiff's audio walks as renegotiating the cultural place of Europe for a North American imaginary, and Anishinaabe artist Rebecca Belmore's performances as voicing indigenous resilience in the present. Focusing on Canada and the US, the book brings together the fields of sound studies and transnational American studies -- Provided by the publisher Introduction: sound that moves -- Spirited media, aural excesses: Emily Dickinson and the phonograph -- (Re)mixing histories: Lillian Allen and the roues of dub poetry -- Subjects of hearing, subject to history: the sound works of Janet Cardiff and George Bures Miller -- Disciplining hearing -- Stratified sound: Rebecca Belmore and William Forsythe

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3825366774; 9783825366773
    Weitere Identifier:
    9783825366773
    RVK Klassifikation: AP 14900 ; HQ 4053 ; HQ 7053 ; HT 1769 ; HT 4955 ; HU 1769 ; EC 2440 ; HR 1520
    Schriftenreihe: American studies. A monograph series ; 278
    Schlagworte: Sound in literature; American literature; Canadian literature
    Umfang: 180 Seiten, Illustrationen, 21,5 cm x 13.5 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 159-174 und Index

  4. Sounds senses
    Beteiligt: Elhariry, Yasser (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Liverpool University Press, Liverpool ; CPI Group (UK) Ltd, Croydon

    (from table of contents)Prelude.Ghérasim Luca's "Francophonics" /Raphaël Sigal --Introduction.Unsound french /yasser elhariry --Poetry.Sound capture and transmedial resonance: Moncef Ghachem's lyric /Edwige Tamalet Talbayev --Mohammed Khaïr-Eddine's... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 158199
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    (from table of contents)Prelude.Ghérasim Luca's "Francophonics" /Raphaël Sigal --Introduction.Unsound french /yasser elhariry --Poetry.Sound capture and transmedial resonance: Moncef Ghachem's lyric /Edwige Tamalet Talbayev --Mohammed Khaïr-Eddine's secret music /Thomas C. Connolly --Listening to 19th-century Haitian poetry /Martin Munro --Cinema.Hollowed bodies: The aural skin of African cinema /Vlad Dima --"Timbuktu", sonic map of desert futures /Jill Jarvis --Listening back to the sounds of Algiers ... /Maya Boutaghou --Voices.Sounds of Palestine /Olivia C. Harrison --Transcending exoticism? : Sound and voice in Dai Sijie and François Cheng /Shuangyi Li --A walk on the Wilde side : rock music and listening as narrative strategy in Marjane Satrapi's "Persepolis" /Jennifer Solheim --Outro.The "Tchip" heard 'round the world /Edwin Hill. "'Sounds Senses' takes sound as a point of departure for engaging the francophone postcolonial condition. Offering a synthetic overview of sound studies, the book dismantles the oculocentrism and retinal paradigms of francophone postcolonial studies. It introduces two primary theoretical thrusts - the unheard and the unintegrated - to the project of analyzing, extending, and rejuvenating francophone postcolonial studies."--OCLC OLUC

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Elhariry, Yasser (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781800856882; 1800856881
    Schriftenreihe: Francophone postcolonial studies ; New Series, Vol. 12
    Schlagworte: Language and culture; Sound; Postcolonialism; French language; Civilization; French language ; Phonemics; Language and culture; Manners and customs; Postcolonialism ; Social aspects
    Umfang: vii, 299 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Twelve contributions, in English

    Includes bibliographical references and index

  5. Sounds senses
    Beteiligt: Elhariry, Yasser (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Liverpool University Press, Liverpool ; CPI Group (UK) Ltd, Croydon

    (from table of contents)Prelude.Ghérasim Luca's "Francophonics" /Raphaël Sigal --Introduction.Unsound french /yasser elhariry --Poetry.Sound capture and transmedial resonance: Moncef Ghachem's lyric /Edwige Tamalet Talbayev --Mohammed Khaïr-Eddine's... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    (from table of contents)Prelude.Ghérasim Luca's "Francophonics" /Raphaël Sigal --Introduction.Unsound french /yasser elhariry --Poetry.Sound capture and transmedial resonance: Moncef Ghachem's lyric /Edwige Tamalet Talbayev --Mohammed Khaïr-Eddine's secret music /Thomas C. Connolly --Listening to 19th-century Haitian poetry /Martin Munro --Cinema.Hollowed bodies: The aural skin of African cinema /Vlad Dima --"Timbuktu", sonic map of desert futures /Jill Jarvis --Listening back to the sounds of Algiers ... /Maya Boutaghou --Voices.Sounds of Palestine /Olivia C. Harrison --Transcending exoticism? : Sound and voice in Dai Sijie and François Cheng /Shuangyi Li --A walk on the Wilde side : rock music and listening as narrative strategy in Marjane Satrapi's "Persepolis" /Jennifer Solheim --Outro.The "Tchip" heard 'round the world /Edwin Hill. "'Sounds Senses' takes sound as a point of departure for engaging the francophone postcolonial condition. Offering a synthetic overview of sound studies, the book dismantles the oculocentrism and retinal paradigms of francophone postcolonial studies. It introduces two primary theoretical thrusts - the unheard and the unintegrated - to the project of analyzing, extending, and rejuvenating francophone postcolonial studies."--OCLC OLUC

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Elhariry, Yasser (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781800856882; 1800856881
    Schriftenreihe: Francophone postcolonial studies ; New Series, Vol. 12
    Schlagworte: Language and culture; Sound; Postcolonialism; French language; Civilization; French language ; Phonemics; Language and culture; Manners and customs; Postcolonialism ; Social aspects
    Umfang: vii, 299 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Twelve contributions, in English

    Includes bibliographical references and index

  6. From music to sound
    the emergence of sound in 20th- and 21st-century music
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Routledge, London

    On timbre -- On noise -- Listenting (sounds) -- Immersion in sound -- Composing sound -- Sound-space. "From Music to Sound is an examination of the six musical histories whose convergence produces the emergence of sound, offering a plural, original... mehr

    Universitätsbibliothek Hildesheim
    MUS 460 : S56
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Mc 5545
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Musikhochschule Lübeck, Bibliothek
    Buch m 455 Sol 1.1
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    mus 083 DK 4889
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    KHE 6248-983 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart, Bibliothek
    5c Solo
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    70/4732
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    On timbre -- On noise -- Listenting (sounds) -- Immersion in sound -- Composing sound -- Sound-space. "From Music to Sound is an examination of the six musical histories whose convergence produces the emergence of sound, offering a plural, original history of new music. Both well-known and lesser-known works and composers are anaylsed in detail, from Debussy to contemporary music in the early 21st century; from rock to electronica; from the sound objects of the earliest musique concrète to current electroacoustic music; from the Poème électronique of Le Corbusier-Varèse-Xenakis to the most recent inter-arts attempts. Covering theory, analysis and aesthetics, this book will be of great interest to scholars, professionals and students of Music, Musicology, Sound Studies and Sonic Arts"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367192136
    RVK Klassifikation: LR 56807 ; LR 56660
    Schriftenreihe: Routledge research in music
    Schlagworte: Music; Music; Sound (Philosophy); Noise (Philosophy); Listening (Philosophy); Tone color (Music)
    Umfang: XI, 282 Seiten, Illustrationen, Diagramme, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 243-269

  7. Eco-sonic media
    Autor*in: Smith, Jacob
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  University of California Press, Oakland, California

    Green discs -- Birdland melodies -- Subterranean signals -- Radio's dark ecology -- The run-out groove "The negative environmental effects of media culture are not often acknowledged: the fuel required to keep huge server farms in operation,... mehr

    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Mg 9013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    780 | SMI | Eco
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2440 S642 J15
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    LR 57790 011 2015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Green discs -- Birdland melodies -- Subterranean signals -- Radio's dark ecology -- The run-out groove "The negative environmental effects of media culture are not often acknowledged: the fuel required to keep huge server farms in operation, landfills full of high tech junk, and the extraction of rare minerals for devices reliant on them are just some of the hidden costs of the contemporary mediascape. Eco-Sonic Media brings an ecological critique to the history of sound media technologies in order to amplify the environmental undertones in sound studies and turn up the audio in discussions of greening the media. By looking at early and neglected forms of sound technology, Jacob Smith seeks to create a revisionist, ecologically aware history of sound media. Delving into the history of pre-electronic media like hand-cranked gramophones, comparatively eco-friendly media artifacts such as the shellac discs that preceded the use of petroleum-based vinyl, early forms of portable technology like divining rods, and even the use of songbirds as domestic music machines, Smith builds a scaffolding of historical case studies to demonstrate how 'green media archaeology' can make sound studies vibrate at an ecological frequency while opening the ears of eco-criticism. Throughout this eye-opening and timely book he makes readers more aware of the costs and consequences of their personal media consumption by prompting comparisons with non-digital, non-electronic technologies and by offering different ways in which sound media can become eco-sonic media. In the process, he forges interdisciplinary connections, opens new avenues of research, and poses fresh theoretical questions for scholars and students of media, sound studies, and contemporary environmental history"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780520286139; 0520286138; 9780520286146; 0520286146
    RVK Klassifikation: LR 57790 ; EC 2440
    Schlagworte: Sound recordings; Sound; Audio equipment industry; Sound; Sound in mass media
    Umfang: 254 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. The intersection of animation, video games, and music
    making movement sing
    Beteiligt: Scoggin, Lisa (HerausgeberIn); Plank, Dana M. (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    "In both video games and animated films, worlds are constructed through a combination of animation, which defines what players see on the screen, and music and sound, which provide essential cues to action, emotion, and narrative. This book offers a... mehr

    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2023 A 8479
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In both video games and animated films, worlds are constructed through a combination of animation, which defines what players see on the screen, and music and sound, which provide essential cues to action, emotion, and narrative. This book offers a rich exploration of the intersections between animation, video games, and music and sound, bringing together a range of multidisciplinary lenses. In fourteen chapters, the contributors consider similarities and differences in how music and sound structure video games and animation, as well as the animation within video games, and explore core topics of nostalgia, adaptation, gender and sexuality. Offering fresh insights into the aesthetic interplay of animation, video games, and sound, this volume provides a gateway into new areas of study that will be of interest to scholars and students across musicology, animation studies, game studies, and media studies more broadly"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Scoggin, Lisa (HerausgeberIn); Plank, Dana M. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781032172224; 9781032172248
    Schriftenreihe: Routledge research in music
    Schlagworte: Video game music; Video games; Video games; Sex in video games; Nostalgia in video games
    Umfang: xviii, 220, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Part I. Adaptation and Comparative Usage. What is "Real?" Diegetic Spaces in Epic Mickey / Andrew S. Powell ; Rusted Red : Machinarium as Political Allegory /Tristan Kneschke ; A Watercolor that can be Played : Gris and the Appeal of Hand-Made Indie Games / María Lorenzo Hernández and Armando Bernabeu Lorenzo ; Building Worlds with Beethoven : Epistemic Roles of ("Classical") Music in Animated Films and Video Games / Reinke Schwinning ; The Pseudo-1930s World of Cuphead / Lisa Scoggin -- Part II. Gender, Sex, and Sexuality. Xandir P. Wifflebottom, Video Game Hero? / Karen M. Cook ; Who on Earth is Carmen Sandiego? : Two Case Studies in Aural Identity / T.J. Laws-Nicola and Brent Ferguson ; Into the Dragon's Lair : A Sonic Tapestry of Medievalism, Gender, and Sexuality / Dana Plank ; From Fantasy to Trauma : Sound and Sex in School Days / Ko On Chan -- Part III. Nostalgia. The Retrospective and Retrocursive Stances in Retro Game Aesthetics : How DuckTales Remastered Got the Last Quack / Dominic Arsenault ; (Re)creating the (Imagined) Past in Kingdom Hearts III / Ryan Thompson ; Chiptunes to Cartoons : Video Game Aesthetics in the Plot and Sound World of Adventure Time! / Matthew Ferrandino ; Rurouni Kenshin : Anime-driven Nostalgia in Gaming Soundscapes / Stacey Jocoy ; Looking Forward, Turning Back : Ni no Kuni as a Renegotiation of the Animēshon Concept / Jason Cody Douglass and Rayna Denison.

  9. Kultur
    von den Cultural Studies bis zu den Visual Studies ; eine Einführung
    Beteiligt: Moebius, Stephan (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Transcript-Verl., Bielefeld

    In den vergangenen Jahren haben immer mehr jene Kulturanalysen an Bedeutung gewonnen, die sich als umfassende Deutungen der Gegenwart verstehen, wie beispielsweise die Cultural Studies, Governmentality Studies, Queer Studies, Gender Studies, Space... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    In den vergangenen Jahren haben immer mehr jene Kulturanalysen an Bedeutung gewonnen, die sich als umfassende Deutungen der Gegenwart verstehen, wie beispielsweise die Cultural Studies, Governmentality Studies, Queer Studies, Gender Studies, Space Studies, Science Studies, Visual Studies, Media Studies, Performative Studies, Memory Studies, Sound Studies, Surveillance Studies oder Postcolonial Studies. Diese Ansätze stehen mittlerweile im Zentrum der Kultur- und Sozialwissenschaften. Der Band führt in diese Positionen anhand von Einzelbeiträgen ausgewiesener Expertinnen und Experten ein

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Moebius, Stephan (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837621944; 9783837621945
    Weitere Identifier:
    9783837621945
    RVK Klassifikation: LB 15000 ; MR 7100 ; EC 1820 ; AP 12300
    Schriftenreihe: Edition Kulturwissenschaft ; 21
    Schlagworte: Culture
    Umfang: 308 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Stephan Moebius: Kulturforschungen der Gegenwart : die Studies : Einleitung

    Stephan Moebius: Cultural studies

    Udo Göttoich: Media studies

    Paula-Irene Villa: Gender studies

    Lutz Heiber: Queer studies

    Karen Struve: Postcolonial studies

    Lars Gertenbach: Governmentality studies

    Werner Schndider, Anne Waldschmidt: Disability studies

    Leon Hempel: Surveillance studies

    Sophia Prinz, Andreas Reckwitz: Visual studies

    Laura Kajetzke, Markus Schroer: Space studies

    Erika Fischer-Lichte: Performative/Performance studies

    Holger Schulze: Sound studies

    Astrid Erll: Cultural memory studies

    Georg Kneer.: Science studies

  10. Kultur
    von den Cultural Studies bis zu den Visual Studies ; eine Einführung
    Beteiligt: Moebius, Stephan (Hrsg.)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Transcript-Verl., Bielefeld

    In den vergangenen Jahren haben immer mehr jene Kulturanalysen an Bedeutung gewonnen, die sich als umfassende Deutungen der Gegenwart verstehen, wie beispielsweise die Cultural Studies, Governmentality Studies, Queer Studies, Gender Studies, Space... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2014/1106
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Ethnologisches Museum, Bibliothek
    LB 15000 2012 001
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Museum Europäischer Kulturen, Bibliothek
    8° 20517
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 862573
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut
    WH - A 308
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a soz 304/138
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a soz 304/138a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    soz 565/94
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    h soz 304/138b
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a soz 304/138c
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a soz 304/138d
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Andrássy Gyula Deutschsprachigen Universität Budapest
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    2019/1113
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    NZW / Kul
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    MR 7100 M693 C9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    MR 7100 M693 K96
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    12.4767 8.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    MR 7100 M693 C9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Volkskunde der Deutschen des östlichen Europa, Freiburg (IVDE), Bibliothek
    Frei 131: AB/160/24
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2013/421
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Bibliothek im KG IV, Bereiche Geschichte, Osteuropäische Geschichte, Politik, Soziologie
    Frei 31b: B 7600 / 14
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Zentrum für Populäre Kultur und Musik, Bibliothek
    Frei 99: Kul 1/35
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Institut für Empirische Kulturwissenschaft, Bibliothek
    Frei 30d: MA/20/70
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    MR 7100 M693 K9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/MR 7100 M693 K9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    MR 7100 Moeb 2012
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    B 1 Kul 8
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Kultur.32.2012
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Vk.Ag.3236
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 18953
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    HM623 Moeb2012
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 182-31
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E S 810 Kul
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    MR 7100 121
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hamburger Institut für Sozialforschung, Bibliothek
    Soz 035/305
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KAb 2012/3
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2012/10883
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    VKK-B/153
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 4 Gen. Moe.1
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MR 7100 M693
    keine Fernleihe
    Hans-Bredow-Institut für Medienforschung an der Universität Hamburg, Bibliothek
    A IV 2-116
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    SOZ 2200 /46
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2014/4815
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    TB 300 162
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Forschungsstätte der Evangelischen Studiengemeinschaft, Bibliothek
    541 Kult/Moe
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    LA-A20-28052
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    UBN/MR 7100 M693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Centre for Asian and Transcultural Studies (CATS), Abteilung Ostasien
    HM621.M64
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Historisches Seminar der Universität, Bibliothek
    Rb 3,10
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Institut für Religionswissenschaft der Universität, Bibliothek
    D 15413.2
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Campusbibliothek Bergheim der Universität
    WS/MR 7100 M693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Bildungswissenschaft der Universität, Bibliothek
    Po 2012.1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    KUL 110 : K72
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    KUL 110 : K72,b
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    KUL 110 : K72,c
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Iserlohn, Bibliothek
    KW - 28
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    SOZ:FF:1000:125::2012
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    SOZ:FF:1000:125::2012
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    keine Fernleihe
    Karlshochschule International University, Bibliothek
    KUL 5 Kul
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2012 A 6947
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Gi 0014
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    FK KuWi 1127
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Br 6825
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    702 | MOE | Kul
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    XX 20/120
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    K 712
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    SEMESTERAPPARAT: Seminar für Orientalistik Prof. Dr. Anja Pistor-Hatam
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bereich Soziologie
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    sa7/193
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Länderkunde, Geographische Zentralbibliothek
    2010 B 831 - 21
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Museum für Völkerkunde Leipzig, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Soz 2g Kul
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Allg 807.044
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    SW 940-895
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2013.00830:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2013.00830:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    MR 7100 41
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Popakademie Baden-Württemberg, Bibliothek
    SKG-KuSoT-Moe2012
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 1820 M693
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    400 MR 7100 M693 K96
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2013 AU 0131
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2013 A 0568
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Goethe-Institut e. V. Zentrale, Bibliothek
    930.85 Moeb
    keine Fernleihe
    Hochschule Neubrandenburg, Bibliothek
    46:NZW-94
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    N soz 305 CX 7589
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    soz JP 2570
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    soz 305 CX 7589
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    soz 305 CX 7589
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    13-0675
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    NZW 134
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6132-186 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    NZD 6135-589 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    4769-625 7
    keine Fernleihe
    Leibniz-Zentrum für Zeithistorische Forschung Potsdam, Bibliothek
    ZZF 23947
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    LB 15000 M693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Bibliothek / Bereich Goebenstraße
    MR 7100 Kul [6]
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    L 460 1207 884
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2013-6045
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd, Bibliothek
    306 Kul
    keine Fernleihe
    Merz Akademie, Hochschule für Gestaltung, Kunst und Medien, Stuttgart, staatlich anerkannt, Bibliothek
    Td Kul
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    63/6049
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Geographisches Institut, Bibliothek
    24b/259
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Tübingen, Institut für Soziologie, Bibliothek
    4.000.2012
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    HA 395.097
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ludwig-Uhland-Institut für Empirische Kulturwissenschaft, Bibliothek
    Af 199-61
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Theologicum, Evangelisches und Katholisches Seminar, Bibliothek
    Ml 7.184
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Vechta
    OPNkul = 432164
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik Franz Liszt, Hochschulbibliothek
    T 45.285
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    256 370
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    256 370/2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    256 370/3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    256 370/4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    256 370/5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    256 370/6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    2012 A 1541
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.1332
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    $BZi 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    75/22859
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In den vergangenen Jahren haben immer mehr jene Kulturanalysen an Bedeutung gewonnen, die sich als umfassende Deutungen der Gegenwart verstehen, wie beispielsweise die Cultural Studies, Governmentality Studies, Queer Studies, Gender Studies, Space Studies, Science Studies, Visual Studies, Media Studies, Performative Studies, Memory Studies, Sound Studies, Surveillance Studies oder Postcolonial Studies. Diese Ansätze stehen mittlerweile im Zentrum der Kultur- und Sozialwissenschaften. Der Band führt in diese Positionen anhand von Einzelbeiträgen ausgewiesener Expertinnen und Experten ein

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Moebius, Stephan (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837621944; 9783837621945
    Weitere Identifier:
    9783837621945
    RVK Klassifikation: LB 15000 ; MR 7100 ; EC 1820 ; AP 12300
    Schriftenreihe: Edition Kulturwissenschaft ; 21
    Schlagworte: Culture
    Umfang: 308 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Stephan Moebius: Kulturforschungen der Gegenwart : die Studies : Einleitung

    Stephan Moebius: Cultural studies

    Udo Göttoich: Media studies

    Paula-Irene Villa: Gender studies

    Lutz Heiber: Queer studies

    Karen Struve: Postcolonial studies

    Lars Gertenbach: Governmentality studies

    Werner Schndider, Anne Waldschmidt: Disability studies

    Leon Hempel: Surveillance studies

    Sophia Prinz, Andreas Reckwitz: Visual studies

    Laura Kajetzke, Markus Schroer: Space studies

    Erika Fischer-Lichte: Performative/Performance studies

    Holger Schulze: Sound studies

    Astrid Erll: Cultural memory studies

    Georg Kneer.: Science studies

  11. White musical mythologies
    sonic presence in modernism
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Stanford University Press, Stanford, California

    "Examining a series of modernist thinkers and composers who engaged with non-European cultures as they pursued pure sound as a privileged presence, White Musical Mythologies pairs Erik Satie with Bergson, Edgard Varèse with Bataille, Pierre Boulez... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 A 8143
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Examining a series of modernist thinkers and composers who engaged with non-European cultures as they pursued pure sound as a privileged presence, White Musical Mythologies pairs Erik Satie with Bergson, Edgard Varèse with Bataille, Pierre Boulez with Artaud, and John Cage with Derrida to offer an ambitious intellectual history of the colonial roots of modernist musical thought. Each of the musicians studied in this book re-created or appropriated non-European forms of expression as they conceived music ontologically, often thinking music as something immediate and immersive: from Satie's dabblings with mysticism and exoticism in bohemian Montmartre of the 1890s to Varèse's experience of ethnographic exhibitions and surrealist poetry in 1930s Paris, and from Boulez's endeavor to theorize a kind of musical writing that would "absorb" the sounds of non-European musical traditions to Cage, who took inspiration from Eastern thought as he wrote about sound, silence, and chance. Edmund Mendelssohn suggests that the Euro-American idea of "pure sound," and the twentieth-century quest to produce it, was premised on an assumed authority of "the West" over Europe's others. Intended for readers in philosophy, musicology, art theory, the history of modernism, sound studies, and postcolonial studies, this book demonstrates that we cannot fully understand French theory in its novelty and complexity without music and sound"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781503636637; 9781503636347
    Schriftenreihe: Sensing media: aesthetics, philosophy, and cultures of media
    Schlagworte: Modernism (Music); Avant-garde (Music); Modernism (Aesthetics); Music; Music; Philosophy, French; Postcolonialism and music
    Umfang: xiii, 287 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Prelude : a silence filled with speech -- The ontology of the ineffable : Satie and Bergson -- Ontological machines : Varèse and Bataille -- Ontological appropriation : Boulez and Artaud -- The written being of sound : Cage and Derrida -- Postlude : a simulacrum of presence.

  12. White musical mythologies
    sonic presence in modernism
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Stanford University Press, Stanford, California

    "Examining a series of modernist thinkers and composers who engaged with non-European cultures as they pursued pure sound as a privileged presence, White Musical Mythologies pairs Erik Satie with Bergson, Edgard Varèse with Bataille, Pierre Boulez... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Examining a series of modernist thinkers and composers who engaged with non-European cultures as they pursued pure sound as a privileged presence, White Musical Mythologies pairs Erik Satie with Bergson, Edgard Varèse with Bataille, Pierre Boulez with Artaud, and John Cage with Derrida to offer an ambitious intellectual history of the colonial roots of modernist musical thought. Each of the musicians studied in this book re-created or appropriated non-European forms of expression as they conceived music ontologically, often thinking music as something immediate and immersive: from Satie's dabblings with mysticism and exoticism in bohemian Montmartre of the 1890s to Varèse's experience of ethnographic exhibitions and surrealist poetry in 1930s Paris, and from Boulez's endeavor to theorize a kind of musical writing that would "absorb" the sounds of non-European musical traditions to Cage, who took inspiration from Eastern thought as he wrote about sound, silence, and chance. Edmund Mendelssohn suggests that the Euro-American idea of "pure sound," and the twentieth-century quest to produce it, was premised on an assumed authority of "the West" over Europe's others. Intended for readers in philosophy, musicology, art theory, the history of modernism, sound studies, and postcolonial studies, this book demonstrates that we cannot fully understand French theory in its novelty and complexity without music and sound"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781503636637; 9781503636347
    Schriftenreihe: Sensing media: aesthetics, philosophy, and cultures of media
    Schlagworte: Modernism (Music); Avant-garde (Music); Modernism (Aesthetics); Music; Music; Philosophy, French; Postcolonialism and music
    Umfang: xiii, 287 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Prelude : a silence filled with speech -- The ontology of the ineffable : Satie and Bergson -- Ontological machines : Varèse and Bataille -- Ontological appropriation : Boulez and Artaud -- The written being of sound : Cage and Derrida -- Postlude : a simulacrum of presence.

  13. Sound and sense in British Romanticism
    Beteiligt: Grande, James (HerausgeberIn); Raz, Carmel (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2023
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "This unparalleled exploration reveals how understandings of sound shifted and multiplied in late eighteenth- and early nineteenth-century Britain. Drawing on literary studies, musicology and history, and interrogating how writers of this period... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2023/5621
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EQ/205/1305
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2023 A 9144
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:HC:372:Gra::2023
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HL 1131 G751
    keine Fernleihe

     

    "This unparalleled exploration reveals how understandings of sound shifted and multiplied in late eighteenth- and early nineteenth-century Britain. Drawing on literary studies, musicology and history, and interrogating how writers of this period thought with and through sound, this book opens up a new chapter in the history of the senses"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Grande, James (HerausgeberIn); Raz, Carmel (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781009277846; 9781009277815
    Weitere Identifier:
    9781009277846
    RVK Klassifikation: HL 1131
    Schriftenreihe: Cambridge studies in romanticism ; 144
    Schlagworte: Music; English literature; Romanticism
    Umfang: xiv, 277 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 245-271

  14. Understanding sound tracks through film theory
    Autor*in: Walker, Elsie
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    Understanding Sound Tracks Through Film Theory breaks new ground by redirecting the arguments of foundational texts within film theory to film sound tracks. Walker includes sustained analyses of particular films according to a range of theoretical... mehr

     

    Understanding Sound Tracks Through Film Theory breaks new ground by redirecting the arguments of foundational texts within film theory to film sound tracks. Walker includes sustained analyses of particular films according to a range of theoretical approaches: psychoanalysis, feminism, genre studies, post-colonialism, and queer theory. The films come from disparate temporal and industrial contexts: from Classical Hollywood Gothic melodrama (Rebecca) to contemporary, critically-acclaimed science fiction (Gravity). Along with sound tracks from canonical American films including The Searchers and To Have and Have Not, Walker analyzes independent Australasian films: examples include Heavenly Creatures, a New Zealand film that uses music to empower its queer female protagonists; and Ten Canoes, the first Australian feature film with a script entirely in Aboriginal languages. Understanding Sound Tracks Through Film Theory thus not only calls new attention to the significance of sound tracks, but also focuses on the sonic power of characters representing those whose voices have all too often been drowned out. Understanding Sound Tracks Through Film Theory is both rigorous and accessible to all students and scholars with a grasp of cinematic and musical structures. Moreover, the book brings together film studies, musicology, history, politics, and culture and therefore resonates across the liberal arts. - Elsie Walker is Associate Professor of Film Studies at Salisbury University, Maryland. She has taught film in three countries (New Zealand and England, as well as the United States) and she has published many articles on film, sound tracks, and adaptations of Shakespeare. She co-edited Conversations With Directors (2008), and she is coeditor-in-chief of Literature/Film Quarterly.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199896301; 9780199896325
    RVK Klassifikation: LR 53509
    Schlagworte: Sound in motion pictures; Sound motion pictures; Motion pictures; Motion pictures
    Umfang: IX, 435 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  15. Sound and affect
    voice, music, world
    Beteiligt: Lochhead, Judith Irene (HerausgeberIn); Mendieta, Eduardo (HerausgeberIn); Smith, Stephen Decatur (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    SD - 2021/2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Me 4016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have described as music's unique ability to arouse passions in listeners. In this timely volume, the editors seek to combine this 'affective turn' with the 'sound turn' in the humanities, which has profitably shifted attention from the visual to the aural, as well as a more recent 'philosophical turn' in music studies. Accordingly, the volume maps out a new territory for research at the intersection of music, philosophy, and sound studies. The essays in Sound and Affect look at objects and experiences in which correlations of sound and affect reside, in music and beyond: the voice as it speaks, stutters, cries, or sings; music, whether vocal, instrumental, or electronic; our sonic environments, whether natural or man-made, and our responses to them. As argued here, far from being stable, correlations of sound and affect are influenced by factors as diverse as race, class, gender, and social and political experience. Examining these factors is key to the project, which gathers contributions from a cross-disciplinary roster of scholars including both established as well as a wealth of new voices. The essays are grouped thematically into sections that move from politics and ethics, to reflections on pre-and post-human "musicking," to the notions of affective listening and music temporalities, to are examination of historical understandings of music and affect. This agenda-setting collection will prove indispensable to anyone interested in innovative approaches to the study of sound and its many intersection with affect and emotions"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lochhead, Judith Irene (HerausgeberIn); Mendieta, Eduardo (HerausgeberIn); Smith, Stephen Decatur (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226751832; 9780226758015; 022675801X
    Schlagworte: Music; Affect (Psychology); Music; Music; Emotions in music
    Umfang: x, 405 Seiten, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  16. Sound and affect
    voice, music, world
    Beteiligt: Lochhead, Judith Irene (Herausgeber); Mendieta, Eduardo (Herausgeber); Smith, Stephen Decatur (Herausgeber)
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago ; London

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have described as music's unique ability to arouse passions in listeners. In this timely volume, the editors seek to combine this 'affective turn' with the 'sound turn' in the humanities, which has profitably shifted attention from the visual to the aural, as well as a more recent 'philosophical turn' in music studies. Accordingly, the volume maps out a new territory for research at the intersection of music, philosophy, and sound studies. The essays in Sound and Affect look at objects and experiences in which correlations of sound and affect reside, in music and beyond: the voice as it speaks, stutters, cries, or sings; music, whether vocal, instrumental, or electronic; our sonic environments, whether natural or man-made, and our responses to them. As argued here, far from being stable, correlations of sound and affect are influenced by factors as diverse as race, class, gender, and social and political experience. Examining these factors is key to the project, which gathers contributions from a cross-disciplinary roster of scholars including both established as well as a wealth of new voices. The essays are grouped thematically into sections that move from politics and ethics, to reflections on pre-and post-human "musicking," to the notions of affective listening and music temporalities, to are examination of historical understandings of music and affect. This agenda-setting collection will prove indispensable to anyone interested in innovative approaches to the study of sound and its many intersection with affect and emotions"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lochhead, Judith Irene (Herausgeber); Mendieta, Eduardo (Herausgeber); Smith, Stephen Decatur (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226758015; 9780226751832
    RVK Klassifikation: LR 56800 ; LR 56650
    Schlagworte: Musik; Affekt; Philosophie; Ästhetik
    Umfang: ix, 405 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Waves of modernation: the sound of sophrosyne in ancient Greek and neoliberal times / Robin James -- The politics of silence: Heidegger's Black notebooks / Adam Knowles -- Sign, affect, and musicking before the human / Gary Tomlinson -- Human beginnings and music: technology and embodiment roles / Don Ihde -- The life and death of Daniel Barenboim / James Currie -- The philosopher's voice: the prosody of logos / Eduardo Mendieta -- Late capitalism, affect, and the algorithmic self in music streaming platforms / Michael Birenbaum Quintero -- Music, labor, and technologies of desire / Martin Scherzinger -- Musical affect, autobiographical memory, and collective individuation in Thomas Bernhard's Correction / Christopher Haworth -- The "sound" of music: sonic agency and the dialectic of freedom and constraint in jazz improvisation / Lorenzo C. Simpson -- Merleau-Ponty on consciousness and affect through the temporal movement of music / Jessica Wiskus -- A.N. Whitehead, feeling, and music: on some potential modifications to affect theory / Ryan Dohoney -- Delivering affect: Mersenne, voice, and the background of Jesuit rhetorical theory / André de Oliveira Redwood -- Mimesis and the affective ground of Baroque representation / Daniel Villegas Vélez -- Affect and the recording devices of seventeenth-century Italy / Emily Wilbourne -- Immanuel Kant and the downfall of the Affektenlehre / Tomás McAuley

  17. Making sense of recordings
    how cognitive processing of recorded sound works
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    Foundations and Theory. Discourses of Recorded Sound : Technologies, Production, Listening, and Conceptualization ; The Ontology of Recorded Sound ; Sound Quality : Reasoning, Action, and Language -- Encyclopedia. Conceptualizing Sound Quality : An... mehr

    Staatliches Institut für Musikforschung - Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    K 61/172
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    SF Tech 2020/6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Foundations and Theory. Discourses of Recorded Sound : Technologies, Production, Listening, and Conceptualization ; The Ontology of Recorded Sound ; Sound Quality : Reasoning, Action, and Language -- Encyclopedia. Conceptualizing Sound Quality : An Encyclopedia of Selected Sound Terminology. "The sonic qualities that emerge from aesthetic and technological decisions in the recording studio have a major impact on how music sounds, yet our ability to describe this impact on the listening experience is limited. Listeners often use very elaborate metaphors when describing sound quality, such as timbral and spatial characteristics. There is, however, a prevalent belief that metaphors are vague and highly subjective, and therefore unsuitable for academic and more exacting discussions of sound. Making Sense of Recordings challenges this assumption by showing how these metaphors are closely connected to our sonic experience and that they make sense within a larger historical context of technological developments and changing discourses of recorded sound. Part 1 of the book starts by tracing written discourses of recorded sound, discussing how everyday listeners and audio professionals describe their experiences of sound in recorded music. The concept of the listener, as it is theorized here, relates both to the production and reception side of recorded music and assumes some sort of conscious evaluative process where people give meaning to their experiences. Listening is approached from a quality-oriented mode of listening concerned with embodied cognition and is conditioned by the specific listening situation and the specific purpose of listening. Building on cognitive sciences, ideas of embodied cognition, and recent studies in discourse analysis, the book then provides new theoretical and methodological approaches to sound perception and conceptualization with particular relevance to recorded music. The aim is not only to expand on existing histories of studio music technologies, from production to reproduction to reception, but also to provide analytical and practical tools to aid in the understanding and communication of sound discourse in the studio and beyond"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780197533901; 9780197533918
    Schlagworte: Sound recordings; Sound recordings
    Umfang: viii, 144 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  18. Making sense of recordings
    how cognitive processing of recorded sound works
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    Foundations and Theory. Discourses of Recorded Sound : Technologies, Production, Listening, and Conceptualization ; The Ontology of Recorded Sound ; Sound Quality : Reasoning, Action, and Language -- Encyclopedia. Conceptualizing Sound Quality : An... mehr

    Staatliches Institut für Musikforschung - Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Foundations and Theory. Discourses of Recorded Sound : Technologies, Production, Listening, and Conceptualization ; The Ontology of Recorded Sound ; Sound Quality : Reasoning, Action, and Language -- Encyclopedia. Conceptualizing Sound Quality : An Encyclopedia of Selected Sound Terminology. "The sonic qualities that emerge from aesthetic and technological decisions in the recording studio have a major impact on how music sounds, yet our ability to describe this impact on the listening experience is limited. Listeners often use very elaborate metaphors when describing sound quality, such as timbral and spatial characteristics. There is, however, a prevalent belief that metaphors are vague and highly subjective, and therefore unsuitable for academic and more exacting discussions of sound. Making Sense of Recordings challenges this assumption by showing how these metaphors are closely connected to our sonic experience and that they make sense within a larger historical context of technological developments and changing discourses of recorded sound. Part 1 of the book starts by tracing written discourses of recorded sound, discussing how everyday listeners and audio professionals describe their experiences of sound in recorded music. The concept of the listener, as it is theorized here, relates both to the production and reception side of recorded music and assumes some sort of conscious evaluative process where people give meaning to their experiences. Listening is approached from a quality-oriented mode of listening concerned with embodied cognition and is conditioned by the specific listening situation and the specific purpose of listening. Building on cognitive sciences, ideas of embodied cognition, and recent studies in discourse analysis, the book then provides new theoretical and methodological approaches to sound perception and conceptualization with particular relevance to recorded music. The aim is not only to expand on existing histories of studio music technologies, from production to reproduction to reception, but also to provide analytical and practical tools to aid in the understanding and communication of sound discourse in the studio and beyond"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780197533901; 9780197533918
    Schlagworte: Sound recordings; Sound recordings
    Umfang: viii, 144 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  19. Sound-emotion interaction in poetry
    rhythm, phonemes, voice quality
    Erschienen: [2022]; © 2022
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    "This book is a collection of studies providing a unique view on two central aspects of poetry: sounds and emotive qualities, with emphasis on their interactions. The book addresses various theoretical and methodological issues related to topics like... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2022/4990
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2022 A 7469
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ES 300 T882
    keine Fernleihe

     

    "This book is a collection of studies providing a unique view on two central aspects of poetry: sounds and emotive qualities, with emphasis on their interactions. The book addresses various theoretical and methodological issues related to topics like sound symbolism, poetic prosody, and voice quality in recited poetry. The authors examine how these sound-related phenomena contribute to the generation of emotive qualities and how these qualities are perceived by readers and listeners. The book builds upon Reuven Tsur's theoretical research and supplements it from an experimental angle. It also engages in methodological debates with prevalent scientific approaches. In particular, it emphasises the importance of proper theory in empirical literary studies and the role of the personal traits of the reader in literary analysis. The intended readership of this book consists mainly of literary scholars, but it might also appeal to researchers from disciplines such as linguistics, psychology, and brain science"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027211019
    Weitere Identifier:
    9789027211019
    RVK Klassifikation: ES 300
    Schriftenreihe: Linguistic approaches to literature ; volume 39
    Schlagworte: Versification; Sound symbolism; Poetics; Language and emotions; Oral interpretation of poetry
    Umfang: XVI, 448 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 421-437

  20. Kaleidophonic modernity
    transatlantic sound, technology, and literature
    Autor*in: Brehm, Brett
    Erschienen: [2023]
    Verlag:  Fordham University Press, New York

    "What stories remain hidden behind one of the most significant inventions of the nineteenth century? Kaleidophonic Modernity reexamines the development of mechanical sound recording technology by charting the orbits of writers, scientists, and... mehr

    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2440 B834
    keine Fernleihe

     

    "What stories remain hidden behind one of the most significant inventions of the nineteenth century? Kaleidophonic Modernity reexamines the development of mechanical sound recording technology by charting the orbits of writers, scientists, and artists in France and the United States. Working between comparative literature, the history of science, and urban studies, Brehm builds a bridge between visual culture and sound studies. Kaleidophonic Modernity places the poet and inventor Charles Cros and his lover, the celebrated concert pianist and salonnière Nina de Villard at the heart of modern aesthetic and scientific vanguards. Cros's scientific endeavors ranged from color photography, to telecommunications, to mechanical sound reproducibility. In his poetry the Surrealists found an ancestor and inspiration. His literary and scientific works prove startling and relevant to predicaments of technological media in his own time and ours. For nearly twenty years Nina de Villard presided over a supremely daring intellectual salon. There, she welcomed manifold literary, artistic, and musical luminaries into a veritable crucible of the artistic avant-garde and precursor to the famous Chat Noir cabaret. Together, these two forgotten but pivotal figures, Cros and Villard, help reframe our thinking on Edgar Allan Poe, Charles Baudelaire, and Walt Whitman, icons of urban modernity who can now be seen and heard in a kaleidophonic light, one that offers a compelling new perspective on modern mediascapes. In elaborating this transatlantic phenomenon, Kaleidophonic Modernity illuminates the prehistory of the phonograph as it intersects with the aesthetics of sound reproducibility, Franco-American literary exchange, Poe's aesthetic and intellectual legacy, the sounds of modern cities and technologies, and the genealogy of audiovisual experimentation found in such movements as Dada, Futurism, and the sound art of today"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781531501495; 9781531501488
    RVK Klassifikation: EC 2440
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: French literature; American literature; Sound in literature; Literature and technology; Sound; City and town life in literature; Literary criticism
    Umfang: v, 281 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  21. Sounding Islam
    voice, media, and sonic atmospheres in an Indian Ocean world
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  University of California Press, Oakland, California

    "Sounding Islam investigates the sonic dimensions of religion, combining perspectives from the anthropology of media, the anthropology of semiotic mediation, and sound studies. Based on long-term ethnographic research on devotional Islam in... mehr

    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    C 4151
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2018/1116
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    LS 34000 Eise 2018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2018 A 8983
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    BP190 Eise2018
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Sounding Islam investigates the sonic dimensions of religion, combining perspectives from the anthropology of media, the anthropology of semiotic mediation, and sound studies. Based on long-term ethnographic research on devotional Islam in Mauritius, Patrick Eisenlohr explores how the voice, as a site of divine manifestation, becomes refracted in media practices that have become integral parts of religion. At the core of Eisenlohr's concern is the interplay of voice, media, affect, and listeners' experience, especially within the context of Mauritian Islamic practices. The work is a contribution to the anthropological study of sound, media, and religious experience and a rich study of Mauritius, diasporic South Asian communities, and global Islam."--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780520298712; 0520298713
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LC 29594 ; LC 87594 ; LS 34000
    Schlagworte: Voice; Sound; Islamic poetry; Islam; Islam; Islamic poetry; Sound; Voice
    Umfang: xi, 174 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Sounding Islam -- Devotional Islam and sound reproduction -- Aspirations in transnational religious networks -- The materiality of media and the vanishing medium -- The work of transduction: Voice as atmosphere -- Sound as affect? Encorporation and movement in vocal performance

  22. Audio History des Films
    Sonic Icons - Auditive Histosphäre - Authentizitätsgefühl
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Bertz und Fischer, Berlin

    Klappentext: Film gilt als visuelles Medium, doch fast jeder Film verfügt auch über eine Tonspur. In diesem Buch untersuchen drei Autoren das Verhältnis von Filmton und Geschichte. Sie erschließen ein Forschungsfeld, das Passagen zwischen... mehr

    DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum, Bibliothek
    Film 1546
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Zentrum für Populäre Kultur und Musik, Bibliothek
    Frei 99: Me 4/173
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 56200 P326
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 56200 P326
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    Hist 7583/6000
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 A 4588
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Ffd 9032
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Kun 3ib Pau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    AP 56200 020 2018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AP 56600 PAU
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    MRei 18
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2018-1557
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    68/3178
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    KM Uz 016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Klappentext: Film gilt als visuelles Medium, doch fast jeder Film verfügt auch über eine Tonspur. In diesem Buch untersuchen drei Autoren das Verhältnis von Filmton und Geschichte. Sie erschließen ein Forschungsfeld, das Passagen zwischen Filmwissenschaft, Sound Studies und Geschichtswissenschaft öffnet. Winfried Pauleit untersucht das ästhetische Potenzial des Films, in Momenten der Selbstreflexion Geschichte in Form von "Sonic Icons" hervorzubringen. Rasmus Greiner erforscht die Zusammenhänge zwischen der audiovisuellen Konstruktion historischer Erfahrungen und dem Sound Design als "auditive Histosphäre". Mattias Frey analysiert die Wechselwirkung zwischen Geschichte und Ton am Beispiel von Dialekten im Geschichtsfilm und erörtert das "Authentizitätsgefühl". Im Fokus der "Audio History des Films" stehen sowohl das ästhetische Zusammenspiel von Ton, Bild und Text, als auch das Potenzial, Geschichte zu modellieren oder gar hervorzubringen, sowie die Diskurse zur Rezeption des Filmtons, die anhand empirischer Zuschauerstudien dargelegt werden.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783865052544; 3865052541
    Weitere Identifier:
    9783865052544
    RVK Klassifikation: AP 56600 ; AP 56200 ; AP 44700
    Schriftenreihe: Film und Geschichte ; 1
    Schlagworte: Ton <Akustik>; Film; ; Film; Tonspur; ; Laut; Bild; Text; ; Film; Geschichte <Motiv>; ; Film; Sprache; Geschichte <Motiv>;
    Umfang: 186 Seiten, Illustrationen, 21 cm x 14.8 cm
  23. <<The>> Foley grail
    the art of performing sound for film, games, and animation
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Focal Press, Burlington, MA

    Master classic and cutting-edge Foley techniques that will allow you to create rich, convincing sound for any medium, be it film, television, radio, podcasts, animation, or games.In The Foley Grail, Second Edition, award-winning Foley artist Vanessa... mehr

     

    Master classic and cutting-edge Foley techniques that will allow you to create rich, convincing sound for any medium, be it film, television, radio, podcasts, animation, or games.In The Foley Grail, Second Edition, award-winning Foley artist Vanessa Theme Ament teaches you how Foley is designed, crafted, and edited for any project, right down to the nuts and bolts of spotting, cueing, and performing sounds. Various renowned sound artists provide a treasure trove of shortcuts, hot tips, and other tricks of the trade.This new edition features: - Entirely new chapters dedicated to Foley in games, television, broadcasting, and animation, as well as what is new in sound for media education - All new sound "recipes" that include proven Foley methods you can immediately use on your own projects - New case studies from well-known films, shows, games, and animations - Interviews with current sound artists from across the globe - An extensive companion website (www.focalpress.com/cw/ament) featuring video demonstrations of Foley artists at work, video tutorials of specific Foley techniques, lectures from the author, teaching aids, and much more Dont miss out! The Foley Grail, Second Edition provides the tools you need to produce vibrant, realistic soundcapes that will lift your media projects to the next level.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415840859; 9780203766880
    RVK Klassifikation: AP 56200 ; LR 57790 ; ST 324
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Motion pictures; Animated films; Video games; Animation (Cinematography); Digital video
    Umfang: XIV, 261 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 257 - 259

  24. Making sense of recordings
    how cognitive processing of recorded sound works
    Erschienen: [2020]; ©
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "The sonic qualities that emerge from aesthetic and technological decisions in the recording studio have a major impact on how music sounds, yet our ability to describe this impact on the listening experience is limited. Listeners often use very... mehr

    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    ZN 6820 W237
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The sonic qualities that emerge from aesthetic and technological decisions in the recording studio have a major impact on how music sounds, yet our ability to describe this impact on the listening experience is limited. Listeners often use very elaborate metaphors when describing sound quality, such as timbral and spatial characteristics. There is, however, a prevalent belief that metaphors are vague and highly subjective, and therefore unsuitable for academic and more exacting discussions of sound. Making Sense of Recordings challenges this assumption by showing how these metaphors are closely connected to our sonic experience and that they make sense within a larger historical context of technological developments and changing discourses of recorded sound. Part 1 of the book starts by tracing written discourses of recorded sound, discussing how everyday listeners and audio professionals describe their experiences of sound in recorded music. The concept of the listener, as it is theorized here, relates both to the production and reception side of recorded music and assumes some sort of conscious evaluative process where people give meaning to their experiences. Listening is approached from a quality-oriented mode of listening concerned with embodied cognition and is conditioned by the specific listening situation and the specific purpose of listening. Building on cognitive sciences, ideas of embodied cognition, and recent studies in discourse analysis, the book then provides new theoretical and methodological approaches to sound perception and conceptualization with particular relevance to recorded music. The aim is not only to expand on existing histories of studio music technologies, from production to reproduction to reception, but also to provide analytical and practical tools to aid in the understanding and communication of sound discourse in the studio and beyond"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780197533918; 9780197533901
    Schlagworte: Tonträgerproduktion; Schallaufzeichnung; Klang; Ästhetik; Geschichte 1960-2000;
    Umfang: viii, 144 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Foundations and Theory. Discourses of Recorded Sound : Technologies, Production, Listening, and Conceptualization ; The Ontology of Recorded Sound ; Sound Quality : Reasoning, Action, and Language -- Encyclopedia. Conceptualizing Sound Quality : An Encyclopedia of Selected Sound Terminology

  25. Writing anthropologists, sounding primitives
    the poetry and scholarship of Edward Sapir, Margaret Mead, and Ruth Benedict
    Erschienen: 2021; © 2021
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln

    Introduction : poets, anthropologists, primitives -- Of mumbling melody, soft singing, and slow speech : constructions of sonic otherness in the poetry of Edward Sapir -- On alternating sounds : musical alterities in Sapir's poetry and critical... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 13823
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    EHY 6258-068 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : poets, anthropologists, primitives -- Of mumbling melody, soft singing, and slow speech : constructions of sonic otherness in the poetry of Edward Sapir -- On alternating sounds : musical alterities in Sapir's poetry and critical writings -- Interlude : French-Canadian folk songs in translation -- "For you have given me speech!" : gifted literates, illiterate primitives, and Margaret Mead -- Toward unnerving the us : the poetry and scholarship of Ruth Benedict -- Conclusion : cultural and media evolutionism in Boasian anthropology and beyond -- Appendix: The Complete Poetry of Edward Sapir, Margaret Mead, and Ruth Benedict. "Writing Anthropologists, Sounding Primitives" offers a contribution to the history of anthropology by synthesizing and applying insights from the history of writing, sound studies, and intermediality studies to poetry and scholarship produced by early twentieth-century U.S.-American cultural anthropologists"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781496226082
    RVK Klassifikation: HU 1769 ; LB 27610
    Schriftenreihe: Critical studies in the history of anthropology
    Schlagworte: Anthropologists' writings, American; American poetry
    Weitere Schlagworte: Sapir, Edward (1884-1939); Mead, Margaret (1901-1978); Benedict, Ruth (1887-1948)
    Umfang: xvii, 406 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 345-384

    Index: Seite 385-406