Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 25 of 378.

  1. Identification Problems in Personality Psychology
    Contributor: Borghans, Lex (Mitwirkender); Golsteyn, Bart (Mitwirkender); Heckman, James J. (Mitwirkender); Humphries, John Eric (Mitwirkender)
    Published: 2011
    Publisher:  Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit GmbH, Bonn

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Borghans, Lex (Mitwirkender); Golsteyn, Bart (Mitwirkender); Heckman, James J. (Mitwirkender); Humphries, John Eric (Mitwirkender)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: IZA Discussion Papers ; 5605
    Subjects: Persönlichkeitspsychologie; Intelligenz; Messung
    Other subjects: (stw)Persönlichkeitspsychologie; (stw)Intelligenz; (stw)Messung; (stw)Theorie; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation
    Scope: Online-Ressource
  2. Why Do Low-Educated Workers Invest Less in Further Training?
  3. Grenzen der Intelligenz
    die soziologische Theorie und das Rätsel der Intentionalität
    Published: 2001
    Publisher:  Fink, München

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Digi20
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 3770535642
    Other identifier:
    RVK Categories: CC 7750 ; MR 6300
    Series: Übergänge ; 44
    Subjects: Intentionalität; Soziologische Theorie; Soziologie; Intelligenz
    Scope: 379 S.
    Notes:

    Online-Ausg.:

    Zugl.: Tübingen, Univ., Habil.-Schr., 1999

  4. <<The>> influence of task difficulty, intelligence and achievement motivation on neural efficiency
    Published: 2011

    ger: Neurowissenschaftliche Studien zur Erforschung der menschlichen Intelligenz konnten unter Anwendung verschiedener Methoden übereinstimmend zeigen, dass Gehirne intelligenterer Menschen dahingehend effizienter arbeiten, dass sie bei der... more

     

    ger: Neurowissenschaftliche Studien zur Erforschung der menschlichen Intelligenz konnten unter Anwendung verschiedener Methoden übereinstimmend zeigen, dass Gehirne intelligenterer Menschen dahingehend effizienter arbeiten, dass sie bei der Bearbeitung kognitiver Aufgaben eine fokussiertere und insgesamt geringere kortikale Aktivierung zeigen (Haier et al.., 1992; für einen Überblick siehe Neubauer & Fink, 2009). Doppelmayr et al.. (2005) zeigte, dass Aufgabenschwierigkeit einen moderierenden Einfluss auf die kortikale Aktivierung hat. Mental Effort könnte eine Erklärung für dieses Ergebnis liefern. Es stellt die willentliche und bewusste Anpassung an variierende Aufgabenschwierigkeit aufgrund motivationaler Prozesse dar. Diese ?Energie-Mobilisierung? zur Erreichung kognitiver Ziele kann als kompensatorische Strategie interpretiert werden (Hockey, 1997). Daher wurde in dieser Studie der Einfluss von Aufgabenschwierigkeit, Intelligenz und Leistungsmotivation auf neurale Effizienz untersucht. N = 53 Schüler bearbeiteten in drei verschieden Schwierigkeitsbedingungen Zahlenfolgen, die ihrem persönlichen Fähigkeitsniveau entsprachen. Nach Anpassung des Aufgabenniveaus an die individuelle Personenfähigkeit zeigten intelligentere im Vergleich zu weniger intelligenten Personen bei der Bearbeitung von numerisch-induktiven Aufgaben vergleichbare kortikale Gehirnaktivierung (ereignis-bezogene Desynchronisation, ERD) im oberen Alpha-Band. Eine vierfache Interaktion der Faktoren ipsativer Aufgabenschwierigkeit x Intelligenz x Motivation x Areal konnte gezeigt werden. Niedrig-intelligente, gering motivierte Personen weniger ERD in anteriofrontalen (AF) Gehirnbereichen bei der Bearbeitung von einfachen Aufgaben verglichen mit weniger intelligenten, hoch motivierten und hoch intelligenten, gering motivierten Personen zeigen. Diese Ergebnisse werden auf der Basis der Erwartungen und Erklärungsansätzen aus der aktuellen Literatur zum Thema Motivation und Mental Effort diskutiert. eng: Neuroscientific research on human intelligence yielded evidence that brains of highly intelligent individuals work more efficient in a way, that they display more focused and therefore overall less cortical activation while working on cognitive tasks (Haier et al.., 1992, for an overview see Neubauer & Fink, 2009). Furthermore, Doppelmayr et al.. (2005) could show that task difficulty moderates cortical activation. Persons of higher intelligence exhibited more brain activation during difficult tasks. A concept that might account for this finding is mental effort. This concept can be understood as the voluntarily mobilisation of mental energy or resources of attention towards a task, which could be interpreted as a compensatory strategy (Hockey, 1997) Therefore, the present study was conducted in order to investigate the influence of task difficulty, intelligence and achievement motivation on neural efficiency. N = 53 high school students worked on number series, which were administered according to their personal ability level, in three different conditions (easy vs. medium vs. hard). High-intelligent persons showed similar cortical brain activation (event-related desynchronisation, ERD) than low-intelligent persons in the upper alpha band, when items were delivered/shown according to their ability level. A four-way interaction of ipsative item difficulty level x IQ group x achievement group x area emerged. Post-hoc analyses showed that at anteriofrontal (AF) sites less ERD could only be observed for the IQ-low, avoidance subjects compared to IQ-low, approach-driven and IQ-high, avoidance-driven subjects within the easy condition. The obtained results are discussed in terms of expectations and recent literature on motivation and mental effort served to lay the ground work for explaining the results.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Online; Print
    Other identifier:
    Subjects: Intelligenz; Hirnfunktion; Motivation; ; Intelligenz; Hirnfunktion; Motivation; Online-Publikation;
    Scope: 102 Bl., Ill., graph. Darst.
    Notes:

    Abweichender Titel laut Übersetzung der Verfasserin/des Verfassers

    Zsfassung in dt. Sprache

    Graz, Univ., Dipl.-Arb., 2011

  5. Vorhersage der Schulleistung durch Intelligenz, Selbstdisziplin, Interesse und Motivation
    Published: 2012

    ger: Diese Studie verfolgt das Ziel, Intelligenz, Selbstdisziplin, Interesse und Motivation als Prädiktoren der Schulleistung zu untersuchen. Sie lässt sich in zwei Bereiche aufgliedern. Im ersten Teil wird neben Intelligenz nach dem optimalen Set an... more

     

    ger: Diese Studie verfolgt das Ziel, Intelligenz, Selbstdisziplin, Interesse und Motivation als Prädiktoren der Schulleistung zu untersuchen. Sie lässt sich in zwei Bereiche aufgliedern. Im ersten Teil wird neben Intelligenz nach dem optimalen Set an Prädiktoren gesucht. Im zweiten Teil wird das Zusammenspiel der einzelnen Prädiktoren durch ein Strukturgleichungsmodell ergründet. Den Schwerpunkt des hypothetischen Modells bilden der Zusammenhang zwischen Interesse und Schulleistung, der durch die intrinsische Motivation mediiert wird, sowie der Zusammenhang zwischen extrinsischer Motivation und Schulleistung, welcher durch Selbstdisziplin moderiert wird. Eine Stichprobe von 464 Achtklässlern beantwortete Fragebögen zu Selbstdisziplin, Interesse, intrinsischer und extrinsischer Motivation, Selbstwirksamkeitserwartung, Selbstkonzept, Arbeitsvermeidung und Gewissenhaftigkeit im Herbst 2011. Die Intelligenzwerte wurden im Sommer 2011 erhoben. Hierarchische Regressionsanalysen für Mathematik, Deutsch und Englisch identifizieren das Selbstkonzept nach Intelligenz als stärksten Prädiktor der Schulleistung. Auch Gewissenhaftigkeit, die Selbstwirksamkeitserwartung sowie die identifizierte Regulation der extrinsischen Motivation konnten zusätzlich zur Varianzaufklärung der Schulleistung beitragen. Im zweiten Teil der Studie wurde aufgrund der vorangegangenen Analysen das ursprüngliche Modell modifiziert. Statt des Zusammenhangs von Interesse und Schulleistung, der durch die intrinsische Motivation mediiert wird, wird nun ein Zusammenhang zwischen intrinsischer Motivation und der Schulleistung angenommen, der durch Interesse mediiert wird. Auch der Zusammenhang zwischen extrinsischer Motivation und Schulleistung, moderiert durch Selbstdisziplin, konnte nicht gefunden werden, so dass dieser durch einen Pfad von Selbstdisziplin zur Schulleistung ersetzt wurde. Aufgrund des explorativen Charakters sollten die Ergebnisse beider Teilstudien an weiteren Stichproben überprüft werden. eng: The aim of the present study is to investigate intelligence, self-discipline, interest and motivation as predictors of school achievement. The study is divided into two major parts. The first part is aimed to find the optimal set of predictor variables apart from intelligence. The second part investigates the interaction of intelligence, interest, self-discipline and motivation in a structural equation model. The hypothetical model focuses on the relation between interest and school achievement, which is mediated by intrinsic motivation and on the relation between extrinsic motivation and school achievement, which is moderated by self discipline. A sample of 464 eight graders completed questionnaires of self-discipline, interest, intrinsic and extrinsic motivation, self-efficacy, ability-self-perception, work avoidance and conscientiousness in the fall of 2011. Intelligence test scores were assessed in summer 2011. Hierarchical regression analysis, which were performed for grades in Math, German and English show, that after intelligence, the self concept is the strongest predictor of school achievement. Moreover, conscientiousness, self-efficacy and the identified regulation of extrinsic motivation contribute to the prediction of school achievement. For the second part of the study, which assumes a hypothetical model, the results led the author to modify the supposed paths. Instead of the relation between interest and school achievement, which is mediated by intrinsic motivation, there is now hypothesized a relation between intrinsic motivation and school achievement mediated by interest. Also the relation between extrinsic motivation and school achievement moderated by self-discipline could not be found, so that the relation was replaced by a path from self-discipline to school achievement. Because of the explorative character, the results from both substudies need to be verified with new samples.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online; Print
    Other identifier:
    Subjects: Schulleistung; Intelligenz; Selbstdisziplin; Motivation; ; Schulleistung; Intelligenz; Selbstdisziplin; Motivation; Online-Publikation;
    Scope: IV, 106 Bl., graph. Darst.
    Notes:

    Graz, Univ., Dipl.-Arb., 2012

  6. Iz istorii russkoj intelligencii
    sbornik statej i etjudov : Portrety: N. V. Stankevic, V. G. Belinskij, N. A. Gercen, A. I. Gercen i snimok s "Kondicij" Imperatricy Anny
    Published: 1903
    Publisher:  Izd. Tovariscestva "Znanie", St. Peterburg

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Media type: Book
    Edition: izd. 2
    Subjects: Rußland; Intelligenz; Geschichte
    Scope: VIII, 308 S. : Ill.
  7. A history of intelligence and 'intellectual disability'
    the shaping of psychology in early modern Europe
    Published: 2013
    Publisher:  Ashgate, Farnham, Surrey [u.a.]

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Language: English
    Media type: Book
    ISBN: 978-1-409-42021-7
    Subjects: Europa; Intelligenz; Geistige Retardation
    Scope: 381 S.
  8. Visuelle Intelligenz
    wie die Welt im Kopf entsteht
    Published: 2000
    Publisher:  Klett-Cotta, Stuttgart

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Media type: Book
    ISBN: 3-608-94221-1
    Subjects: Visuelle Wahrnehmung; Kognitionswissenschaft; Sehen; Neuropsychologie : Visuelle Vorstellung; Intelligenz
    Scope: 331 S. : Ill., graph. Darst.
    Notes:

    Literaturverz. S. 278 - 320

  9. Kontroverse am Abgrund
    Ernst Robert Curtius und Karl Mannheim : Intellektuelle und "freischwebende Intelligenz" in der Weimarer Republik
    Author: Hoeges, Dirk
    Published: 1994
    Publisher:  Fischer Taschenbuch Verl., Frankfurt a.M.

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 3-596-10967-1
    Edition: Originalausg.
    Series: Fischer Wissenschaft ; 10967
    Subjects: Weimarer Republik; Intelligenz; Wissenschaftspolitik; Auseinandersetzung; Weimarer Republik
    Other subjects: Curtius, Ernst Robert; Mannheim, Karl
    Scope: 270 S.
  10. Im Irrgarten der Intelligenz
    ein Idiotenführer
    Published: 2006
    Publisher:  Vontobel-Stiftung, Zürich

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Contributor: Leiter, Martial
    Media type: Book
    Series: Vontobel-Schriftenreihe ; 1760
    Subjects: Intelligenztest; Intelligenz
    Scope: 61 S. : Ill.
  11. Intelligence and metadrama in the early modern theatre
    Author: Angus, Bill
    Published: [2019]
    Publisher:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 56275
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Jg 20 g
    No inter-library loan
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.2883
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 1474432913; 9781474432917
    Subjects: Frühneuenglisch; Drama; Intelligenz <Motiv>; Geschichte 1500-1600;
    Scope: 186 Seiten
  12. Emotionale Intelligenz
    Retrospektiven, Momentaufnahmen, Ausblicke
    Contributor: Valeva, Milena (Herausgeber)
    Published: 2019
    Publisher:  Rainer Hampp Verlag, Augsburg ; München

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Dortmund
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Rhein-Waal, Zweigbibliothek Kamp-Lintfort
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Rhein-Waal, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Koblenz, Bibliothek RheinMoselCampus
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Landesbibliothekszentrum Rheinland-Pfalz / Rheinische Landesbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Koblenz
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Paderborn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Koblenz, RheinAhrCampus, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Trier
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Valeva, Milena (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783957103376
    Other identifier:
    DDC Categories: 650
    Edition: 1. Auflage
    Subjects: Geschlechterforschung; Intelligenz; Sozialkompetenz
    Scope: 1 Online-Ressource (152 Seiten), Illustrationen
  13. Playing smart
    on games, intelligence, and artificial intelligence
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262350143
    RVK Categories: MR 6300 ; SU 500 ; CP 4100
    Series: Playful thinking
    Subjects: Denken; Computerspiel; Künstliche Intelligenz; Intelligenz
    Other subjects: Denken; Künstliche Intelligenz; Intelligenz; Computerspiel
    Scope: 1 Online-Ressource (xvii, 168 Seiten), Illustrationen
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  14. Gscheite Tiere
    Intelligenz und Lernleistung im Tierreich
    Published: [2016]
    Publisher:  Natur und Tier - Verlag, Münster

    Universitätsbibliothek Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 9783866593060; 3866593066
    Other identifier:
    9783866593060
    RVK Categories: WT 5500
    DDC Categories: 830
    Subjects: Tiere; Intelligenz
    Other subjects: Tiergartenbiologie; Verhaltensforschung; tierische Intelligenz; Erzählende Literatur
    Scope: 119 Seiten, Illustrationen, 21.5 cm x 14 cm, 276 g
  15. Maurice der Kater
    ein Märchen von der Scheibenwelt
    Published: 2008
    Publisher:  Zeitverl. Bucerius, [Hamburg]

    Internationale Jugendbibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 9783938899397
    Other identifier:
    9783938899397
    Series: Die Zeit-Edition - Fantastische Geschichten für junge Leser ; 6
    Subjects: Geld; Das Böse; Intelligenz; Ratte; Kater
    Scope: 319 S., Ill., 22 cm, 511 gr.
    Notes:

    Lizenz des Goldmann-Verl., München

  16. Le procès de l'intelligence dans les lettres françaises au seuil de l'entre-deux-guerres
    1919 - 1927
    Author: David, Jean
    Published: 1966
    Publisher:  Nizet, Paris

    Universitätsbibliothek Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    RVK Categories: IH 1520
    Subjects: Littérature - Esthétique; Littérature française - 20e siècle - Histoire et critique; French literature; Intellektueller; Literatur; Französisch; Intelligenz
    Scope: 350 S.
    Notes:

    Zugl.: Paris, Diss., 1962

  17. Aldous Huxley's quest for values
    Published: 1971
    Publisher:  Univ. of Tennessee Press, Knoxville

    Universitätsbibliothek Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Würzburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    ISBN: 087049127X
    RVK Categories: HM 3055
    Subjects: Didactic fiction, English; Values in literature; Intelligenz; Entwicklung; Ethos
    Other subjects: Huxley, Aldous <1894-1963>; Huxley, Aldous (1894-1963)
    Scope: X, 230 S.
    Notes:

    Teilw. zugl.: New York, New York Univ., Diss., 1955

  18. Spielintelligenz
    spielend lernen - Spielen lehren?
    Published: 1992
    Publisher:  Spektrum Akad. Verl., Heidelberg u.a.

    Universitätsbibliothek Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Deutsches Museum, Bibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Hochschule München, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Würzburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 3893306668
    RVK Categories: CM 5500 ; CQ 5000 ; CR 5000 ; DG 9400
    Series: Spektrum-Bibliothek ; 32
    Subjects: Psychologie; Intelligenz; Spielforschung; Spiel; Spieltheorie <Pädagogik>; Spieltrieb; Pädagogik
    Scope: 199 S., Ill., graph. Darst.
  19. Bericht zur Intelligenz- und Einstellungsstruktur von Hauptschülern
    Eine empir. Erhebung in 9. Klassen an Hauptschulen, Realschulen, Gymnasien. Leiter d. Unters.: Georg Dieterich
    Published: 1971
    Publisher:  Pädag. Hochsch., Forschungsstelle für Hauptschulprobleme, Bayreuth

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Erziehungswissenschaftliche Zweigbibliothek Nürnberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: Undetermined
    Media type: Book
    RVK Categories: DO 8000
    Subjects: Intelligenz; Motivation; Hauptschüler
    Scope: XII, 157 S.: Ill., 52 graph.Darst.
  20. The intellectual development of Henry David Thoreau
    Published: 1981
    Publisher:  Almqvist & Wiksell Internat., Stockholm

    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bayerische Staatsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Würzburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    ISBN: 9155411762
    RVK Categories: HT 6715
    Series: Acta Universitatis Upsaliensis : Studia Anglistica Upsaliensia ; 41
    Subjects: Sociale filosofie; Philosophie; Entwicklung; Intelligenz; Weltanschauung
    Other subjects: Thoreau, Henry David <1817-1862>; Thoreau, Henry David (1817-1862)
    Scope: 138 S.
    Notes:

    Zugl.: Uppsala, Univ., Diss.

  21. Reflection of the young intelligentsia in Russian fiction
    1905 - 1914
    Published: 1976

    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    RVK Categories: KI 2050
    Subjects: Russisch; Intelligenz <Motiv>; Intellektueller; Roman; Literatur
    Scope: III, 304 Bl.
    Notes:

    Nashville, Tenn., Univ., Diss. - Kopie ersch. 1987 im Verl. Univ. Microfilms Internat., Ann Arbor, Mich. - Text russ.

  22. The intellectual development of German women in selected periodicals from 1725 to 1784
    Published: 1990
    Publisher:  Lang, New York u.a.

    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bayerische Staatsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    ISBN: 0820411299
    RVK Categories: EC 2220 ; GI 2221 ; GL 1885 ; NW 8100
    Series: [American university studies / 27] ; 2
    Subjects: Schriftsteller; Frauenzeitschrift; Mädchenbildung; Frauenbild; Intelligenz; Entwicklung; Verstand; Zeitschrift; Literarische Zeitschrift; Moralische Wochenschrift; Frau
    Scope: X, 156 S.
    Notes:

    Zugl.: Amherst, Mass., Univ., Diss., 1988

  23. Die heitere Maske im ernsten Spiel
    eine Freundesgabe für Volkmar Muthesius zum 19. März 1960
    Contributor: Muthesius, Volkmar
    Published: 1960
    Publisher:  Knapp, Frankfurt am Main

    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Zweigbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Muthesius, Volkmar
    Language: German
    Media type: Book
    RVK Categories: QB 920
    Subjects: Festschriften; Intelligenz; Literatur und Recht; Marktwirtschaft; Mystik; Publizistik; Scherzerklärung
    Scope: 118 S., Portr.
  24. La motivación, la inteligencia y el éxito en el aprendizaje
    Author: Wasna, Maria
    Published: 1974
    Publisher:  Ed. Kapelusz, Buenos Aires

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: Spanish
    Media type: Book
    RVK Categories: CX 3500
    Series: Biblioteca de cultura pedagógica ; 141
    Subjects: Logro; Motivación en Educación; Psicología del Aprendizaje; Lernpsychologie; Schulleistung; Intelligenz; Leistungsmotivation; Lernmotivation; Pädagogische Psychologie; Lernerfolg; Motivationspsychologie; Motivation
    Scope: 126 S., Ill., graph. Darst.
  25. Reflection of the young intelligentsia in Russian fiction 1905-1914
    Published: 1977
    Publisher:  Univ. Microfilms, Ann Arbor, Mich.

    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: Undetermined
    Media type: Book
    RVK Categories: KI 1574
    Subjects: Roman; Intelligenz <Motiv>; Intellektueller; Literatur; Russisch
    Scope: III, 304 Bl.
    Notes:

    Nashville, Tenn., Diss. 1976