Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für sound studies

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 252.

  1. Sounds senses
    Beteiligt: Elhariry, Yasser (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Liverpool University Press, Liverpool ; CPI Group (UK) Ltd, Croydon

    (from table of contents)Prelude.Ghérasim Luca's "Francophonics" /Raphaël Sigal --Introduction.Unsound french /yasser elhariry --Poetry.Sound capture and transmedial resonance: Moncef Ghachem's lyric /Edwige Tamalet Talbayev --Mohammed Khaïr-Eddine's... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 158199
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    (from table of contents)Prelude.Ghérasim Luca's "Francophonics" /Raphaël Sigal --Introduction.Unsound french /yasser elhariry --Poetry.Sound capture and transmedial resonance: Moncef Ghachem's lyric /Edwige Tamalet Talbayev --Mohammed Khaïr-Eddine's secret music /Thomas C. Connolly --Listening to 19th-century Haitian poetry /Martin Munro --Cinema.Hollowed bodies: The aural skin of African cinema /Vlad Dima --"Timbuktu", sonic map of desert futures /Jill Jarvis --Listening back to the sounds of Algiers ... /Maya Boutaghou --Voices.Sounds of Palestine /Olivia C. Harrison --Transcending exoticism? : Sound and voice in Dai Sijie and François Cheng /Shuangyi Li --A walk on the Wilde side : rock music and listening as narrative strategy in Marjane Satrapi's "Persepolis" /Jennifer Solheim --Outro.The "Tchip" heard 'round the world /Edwin Hill. "'Sounds Senses' takes sound as a point of departure for engaging the francophone postcolonial condition. Offering a synthetic overview of sound studies, the book dismantles the oculocentrism and retinal paradigms of francophone postcolonial studies. It introduces two primary theoretical thrusts - the unheard and the unintegrated - to the project of analyzing, extending, and rejuvenating francophone postcolonial studies."--OCLC OLUC

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Elhariry, Yasser (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781800856882; 1800856881
    Schriftenreihe: Francophone postcolonial studies ; New Series, Vol. 12
    Schlagworte: Language and culture; Sound; Postcolonialism; French language; Civilization; French language ; Phonemics; Language and culture; Manners and customs; Postcolonialism ; Social aspects
    Umfang: vii, 299 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Twelve contributions, in English

    Includes bibliographical references and index

  2. Sounds senses
    Beteiligt: Elhariry, Yasser (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Liverpool University Press, Liverpool ; CPI Group (UK) Ltd, Croydon

    (from table of contents)Prelude.Ghérasim Luca's "Francophonics" /Raphaël Sigal --Introduction.Unsound french /yasser elhariry --Poetry.Sound capture and transmedial resonance: Moncef Ghachem's lyric /Edwige Tamalet Talbayev --Mohammed Khaïr-Eddine's... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    (from table of contents)Prelude.Ghérasim Luca's "Francophonics" /Raphaël Sigal --Introduction.Unsound french /yasser elhariry --Poetry.Sound capture and transmedial resonance: Moncef Ghachem's lyric /Edwige Tamalet Talbayev --Mohammed Khaïr-Eddine's secret music /Thomas C. Connolly --Listening to 19th-century Haitian poetry /Martin Munro --Cinema.Hollowed bodies: The aural skin of African cinema /Vlad Dima --"Timbuktu", sonic map of desert futures /Jill Jarvis --Listening back to the sounds of Algiers ... /Maya Boutaghou --Voices.Sounds of Palestine /Olivia C. Harrison --Transcending exoticism? : Sound and voice in Dai Sijie and François Cheng /Shuangyi Li --A walk on the Wilde side : rock music and listening as narrative strategy in Marjane Satrapi's "Persepolis" /Jennifer Solheim --Outro.The "Tchip" heard 'round the world /Edwin Hill. "'Sounds Senses' takes sound as a point of departure for engaging the francophone postcolonial condition. Offering a synthetic overview of sound studies, the book dismantles the oculocentrism and retinal paradigms of francophone postcolonial studies. It introduces two primary theoretical thrusts - the unheard and the unintegrated - to the project of analyzing, extending, and rejuvenating francophone postcolonial studies."--OCLC OLUC

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Elhariry, Yasser (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781800856882; 1800856881
    Schriftenreihe: Francophone postcolonial studies ; New Series, Vol. 12
    Schlagworte: Language and culture; Sound; Postcolonialism; French language; Civilization; French language ; Phonemics; Language and culture; Manners and customs; Postcolonialism ; Social aspects
    Umfang: vii, 299 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Twelve contributions, in English

    Includes bibliographical references and index

  3. Sound and affect
    voice, music, world
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago ; London

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have described as music's unique ability to arouse passions in listeners. In this timely volume, the editors seek to combine this 'affective turn' with the 'sound turn' in the humanities, which has profitably shifted attention from the visual to the aural, as well as a more recent 'philosophical turn' in music studies. Accordingly, the volume maps out a new territory for research at the intersection of music, philosophy, and sound studies. The essays in Sound and Affect look at objects and experiences in which correlations of sound and affect reside, in music and beyond: the voice as it speaks, stutters, cries, or sings; music, whether vocal, instrumental, or electronic; our sonic environments, whether natural or man-made, and our responses to them. As argued here, far from being stable, correlations of sound and affect are influenced by factors as diverse as race, class, gender, and social and political experience. Examining these factors is key to the project, which gathers contributions from a cross-disciplinary roster of scholars including both established as well as a wealth of new voices. The essays are grouped thematically into sections that move from politics and ethics, to reflections on pre-and post-human "musicking," to the notions of affective listening and music temporalities, to are examination of historical understandings of music and affect. This agenda-setting collection will prove indispensable to anyone interested in innovative approaches to the study of sound and its many intersection with affect and emotions"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lochhead, Judith Irene (Hrsg.); Mendieta, Eduardo (Hrsg.); Smith, Stephen Decatur (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226758015; 9780226751832
    RVK Klassifikation: LR 56800 ; LR 56650
    Schlagworte: Ästhetik; Affekt; Musik; Philosophie
    Weitere Schlagworte: Music / Psychological aspects; Affect (Psychology); Music / Philosophy and aesthetics; Music / Political aspects; Emotions in music; Affect (Psychology); Emotions in music; Music / Philosophy and aesthetics; Music / Political aspects; Music / Psychological aspects
    Umfang: ix, 405 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Waves of modernation: the sound of sophrosyne in ancient Greek and neoliberal times / Robin James -- The politics of silence: Heidegger's Black notebooks / Adam Knowles -- Sign, affect, and musicking before the human / Gary Tomlinson -- Human beginnings and music: technology and embodiment roles / Don Ihde -- The life and death of Daniel Barenboim / James Currie -- The philosopher's voice: the prosody of logos / Eduardo Mendieta -- Late capitalism, affect, and the algorithmic self in music streaming platforms / Michael Birenbaum Quintero -- Music, labor, and technologies of desire / Martin Scherzinger -- Musical affect, autobiographical memory, and collective individuation in Thomas Bernhard's Correction / Christopher Haworth -- The "sound" of music: sonic agency and the dialectic of freedom and constraint in jazz improvisation / Lorenzo C. Simpson -- Merleau-Ponty on consciousness and affect through the temporal movement of music / Jessica Wiskus -- A.N. Whitehead, feeling, and music: on some potential modifications to affect theory / Ryan Dohoney -- Delivering affect: Mersenne, voice, and the background of Jesuit rhetorical theory / André de Oliveira Redwood -- Mimesis and the affective ground of Baroque representation / Daniel Villegas Vélez -- Affect and the recording devices of seventeenth-century Italy / Emily Wilbourne -- Immanuel Kant and the downfall of the Affektenlehre / Tomás McAuley

  4. Sound and affect
    voice, music, world
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago ; London

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have described as music's unique ability to arouse passions in listeners. In this timely volume, the editors seek to combine this 'affective turn' with the 'sound turn' in the humanities, which has profitably shifted attention from the visual to the aural, as well as a more recent 'philosophical turn' in music studies. Accordingly, the volume maps out a new territory for research at the intersection of music, philosophy, and sound studies. The essays in Sound and Affect look at objects and experiences in which correlations of sound and affect reside, in music and beyond: the voice as it speaks, stutters, cries, or sings; music, whether vocal, instrumental, or electronic; our sonic environments, whether natural or man-made, and our responses to them. As argued here, far from being stable, correlations of sound and affect are influenced by factors as diverse as race, class, gender, and social and political experience. Examining these factors is key to the project, which gathers contributions from a cross-disciplinary roster of scholars including both established as well as a wealth of new voices. The essays are grouped thematically into sections that move from politics and ethics, to reflections on pre-and post-human "musicking," to the notions of affective listening and music temporalities, to are examination of historical understandings of music and affect. This agenda-setting collection will prove indispensable to anyone interested in innovative approaches to the study of sound and its many intersection with affect and emotions"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Lochhead, Judith Irene (Hrsg.); Mendieta, Eduardo (Hrsg.); Smith, Stephen Decatur (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780226758015; 9780226751832
    RVK Klassifikation: LR 56800 ; LR 56650
    Schlagworte: Ästhetik; Affekt; Musik; Philosophie
    Weitere Schlagworte: Music / Psychological aspects; Affect (Psychology); Music / Philosophy and aesthetics; Music / Political aspects; Emotions in music; Affect (Psychology); Emotions in music; Music / Philosophy and aesthetics; Music / Political aspects; Music / Psychological aspects
    Umfang: ix, 405 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Waves of modernation: the sound of sophrosyne in ancient Greek and neoliberal times / Robin James -- The politics of silence: Heidegger's Black notebooks / Adam Knowles -- Sign, affect, and musicking before the human / Gary Tomlinson -- Human beginnings and music: technology and embodiment roles / Don Ihde -- The life and death of Daniel Barenboim / James Currie -- The philosopher's voice: the prosody of logos / Eduardo Mendieta -- Late capitalism, affect, and the algorithmic self in music streaming platforms / Michael Birenbaum Quintero -- Music, labor, and technologies of desire / Martin Scherzinger -- Musical affect, autobiographical memory, and collective individuation in Thomas Bernhard's Correction / Christopher Haworth -- The "sound" of music: sonic agency and the dialectic of freedom and constraint in jazz improvisation / Lorenzo C. Simpson -- Merleau-Ponty on consciousness and affect through the temporal movement of music / Jessica Wiskus -- A.N. Whitehead, feeling, and music: on some potential modifications to affect theory / Ryan Dohoney -- Delivering affect: Mersenne, voice, and the background of Jesuit rhetorical theory / André de Oliveira Redwood -- Mimesis and the affective ground of Baroque representation / Daniel Villegas Vélez -- Affect and the recording devices of seventeenth-century Italy / Emily Wilbourne -- Immanuel Kant and the downfall of the Affektenlehre / Tomás McAuley

  5. Sound and affect
    voice, music, world
    Beteiligt: Lochhead, Judith Irene (Herausgeber); Mendieta, Eduardo (Herausgeber); Smith, Stephen Decatur (Herausgeber)
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago ; London

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Studies of affect and emotions have blossomed in recent decades across the humanities, neurosciences, and social sciences. In music scholarship, they have often built on the discipline's attention to what music theorists since the Renaissance have described as music's unique ability to arouse passions in listeners. In this timely volume, the editors seek to combine this 'affective turn' with the 'sound turn' in the humanities, which has profitably shifted attention from the visual to the aural, as well as a more recent 'philosophical turn' in music studies. Accordingly, the volume maps out a new territory for research at the intersection of music, philosophy, and sound studies. The essays in Sound and Affect look at objects and experiences in which correlations of sound and affect reside, in music and beyond: the voice as it speaks, stutters, cries, or sings; music, whether vocal, instrumental, or electronic; our sonic environments, whether natural or man-made, and our responses to them. As argued here, far from being stable, correlations of sound and affect are influenced by factors as diverse as race, class, gender, and social and political experience. Examining these factors is key to the project, which gathers contributions from a cross-disciplinary roster of scholars including both established as well as a wealth of new voices. The essays are grouped thematically into sections that move from politics and ethics, to reflections on pre-and post-human "musicking," to the notions of affective listening and music temporalities, to are examination of historical understandings of music and affect. This agenda-setting collection will prove indispensable to anyone interested in innovative approaches to the study of sound and its many intersection with affect and emotions"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lochhead, Judith Irene (Herausgeber); Mendieta, Eduardo (Herausgeber); Smith, Stephen Decatur (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226758015; 9780226751832
    RVK Klassifikation: LR 56800 ; LR 56650
    Schlagworte: Musik; Affekt; Philosophie; Ästhetik
    Umfang: ix, 405 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Waves of modernation: the sound of sophrosyne in ancient Greek and neoliberal times / Robin James -- The politics of silence: Heidegger's Black notebooks / Adam Knowles -- Sign, affect, and musicking before the human / Gary Tomlinson -- Human beginnings and music: technology and embodiment roles / Don Ihde -- The life and death of Daniel Barenboim / James Currie -- The philosopher's voice: the prosody of logos / Eduardo Mendieta -- Late capitalism, affect, and the algorithmic self in music streaming platforms / Michael Birenbaum Quintero -- Music, labor, and technologies of desire / Martin Scherzinger -- Musical affect, autobiographical memory, and collective individuation in Thomas Bernhard's Correction / Christopher Haworth -- The "sound" of music: sonic agency and the dialectic of freedom and constraint in jazz improvisation / Lorenzo C. Simpson -- Merleau-Ponty on consciousness and affect through the temporal movement of music / Jessica Wiskus -- A.N. Whitehead, feeling, and music: on some potential modifications to affect theory / Ryan Dohoney -- Delivering affect: Mersenne, voice, and the background of Jesuit rhetorical theory / André de Oliveira Redwood -- Mimesis and the affective ground of Baroque representation / Daniel Villegas Vélez -- Affect and the recording devices of seventeenth-century Italy / Emily Wilbourne -- Immanuel Kant and the downfall of the Affektenlehre / Tomás McAuley

  6. Poetry & listening
    the noise of lyric
    Autor*in: Skoulding, Zoë
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Liverpool University Press, Liverpool ; Oxford University Press, Oxford

    Listening has always mattered in poetry, but how does poetry change when listening has been transformed? In 'Poetry & Listening', the field of sound studies, which has revolutionised research in contemporary music, is brought into dialogue with new... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Listening has always mattered in poetry, but how does poetry change when listening has been transformed? In 'Poetry & Listening', the field of sound studies, which has revolutionised research in contemporary music, is brought into dialogue with new lyric criticism.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781800341517
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 4360
    Schriftenreihe: Poetry & ...
    Liverpool scholarship online
    Schlagworte: Poetics; Listening (Philosophy); English poetry; American poetry
    Umfang: 1 Online-Ressource (208 pages).
    Bemerkung(en):

    Previously issued in print: 2020

    Includes bibliographical references and index

  7. Writing anthropologists, sounding primitives
    the poetry and scholarship of Edward Sapir, Margaret Mead, and Ruth Benedict$HA. Elisabeth Reichel
    Erschienen: 2021; ©2021
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln

    Writing Anthropologists, Sounding Primitives offers a contribution to the history of anthropology by synthesizing and applying insights from the history of writing, sound studies, and intermediality studies to poetry and scholarship produced by early... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Writing Anthropologists, Sounding Primitives offers a contribution to the history of anthropology by synthesizing and applying insights from the history of writing, sound studies, and intermediality studies to poetry and scholarship produced by early twentieth-century U.S.-American cultural anthropologists..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781496227522
    RVK Klassifikation: HU 1769 ; LB 27610
    Schriftenreihe: Critical studies in the history of anthropology
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (319 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  8. Writing Anthropologists, Sounding Primitives
    The Poetry and Scholarship of Edward Sapir, Margaret Mead, and Ruth Benedict
    Erschienen: 2021
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln ; Project MUSE, Baltimore, Md.

    "Writing Anthropologists, Sounding Primitives" offers a contribution to the history of anthropology by synthesizing and applying insights from the history of writing, sound studies, and intermediality studies to poetry and scholarship produced by... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "Writing Anthropologists, Sounding Primitives" offers a contribution to the history of anthropology by synthesizing and applying insights from the history of writing, sound studies, and intermediality studies to poetry and scholarship produced by early twentieth-century U.S.-American cultural anthropologists"--...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781496226082; 9781496227546
    Schriftenreihe: Critical studies in the history of anthropology
    Schlagworte: Lyrik; Anthropologie; Ethnologie; American poetry; Anthropologists' writings, American; Anthropologists' writings, American; American poetry
    Weitere Schlagworte: Sapir, Edward (1884-1939); Mead, Margaret (1901-1978); Benedict, Ruth (1887-1948)
    Umfang: 1 Online-Ressource (pages cm)
  9. Writing anthropologists, sounding primitives
    the poetry and scholarship of Edward Sapir, Margaret Mead, and Ruth Benedict$HA. Elisabeth Reichel
    Erschienen: 2021; ©2021
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln

    Writing Anthropologists, Sounding Primitives offers a contribution to the history of anthropology by synthesizing and applying insights from the history of writing, sound studies, and intermediality studies to poetry and scholarship produced by early... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Writing Anthropologists, Sounding Primitives offers a contribution to the history of anthropology by synthesizing and applying insights from the history of writing, sound studies, and intermediality studies to poetry and scholarship produced by early twentieth-century U.S.-American cultural anthropologists..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781496227522
    RVK Klassifikation: HU 1769 ; LB 27610
    Schriftenreihe: Critical studies in the history of anthropology
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (319 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  10. Writing anthropologists, sounding primitives
    the poetry and scholarship of Edward Sapir, Margaret Mead, and Ruth Benedict
    Erschienen: 2021; © 2021
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln

    Introduction : poets, anthropologists, primitives -- Of mumbling melody, soft singing, and slow speech : constructions of sonic otherness in the poetry of Edward Sapir -- On alternating sounds : musical alterities in Sapir's poetry and critical... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 13823
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    EHY 6258-068 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : poets, anthropologists, primitives -- Of mumbling melody, soft singing, and slow speech : constructions of sonic otherness in the poetry of Edward Sapir -- On alternating sounds : musical alterities in Sapir's poetry and critical writings -- Interlude : French-Canadian folk songs in translation -- "For you have given me speech!" : gifted literates, illiterate primitives, and Margaret Mead -- Toward unnerving the us : the poetry and scholarship of Ruth Benedict -- Conclusion : cultural and media evolutionism in Boasian anthropology and beyond -- Appendix: The Complete Poetry of Edward Sapir, Margaret Mead, and Ruth Benedict. "Writing Anthropologists, Sounding Primitives" offers a contribution to the history of anthropology by synthesizing and applying insights from the history of writing, sound studies, and intermediality studies to poetry and scholarship produced by early twentieth-century U.S.-American cultural anthropologists"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781496226082
    RVK Klassifikation: HU 1769 ; LB 27610
    Schriftenreihe: Critical studies in the history of anthropology
    Schlagworte: Anthropologists' writings, American; American poetry
    Weitere Schlagworte: Sapir, Edward (1884-1939); Mead, Margaret (1901-1978); Benedict, Ruth (1887-1948)
    Umfang: xvii, 406 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 345-384

    Index: Seite 385-406

  11. Writing anthropologists, sounding primitives
    the poetry and scholarship of Edward Sapir, Margaret Mead, and Ruth Benedict
    Erschienen: 2021
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln ; Project MUSE, Baltimore, Md

    Introduction : poets, anthropologists, primitives -- Of mumbling melody, soft singing, and slow speech : constructions of sonic otherness in the poetry of Edward Sapir -- On alternating sounds : musical alterities in Sapir's poetry and critical... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Introduction : poets, anthropologists, primitives -- Of mumbling melody, soft singing, and slow speech : constructions of sonic otherness in the poetry of Edward Sapir -- On alternating sounds : musical alterities in Sapir's poetry and critical writings -- Interlude : French-Canadian folk songs in translation -- "For you have given me speech!" : gifted literates, illiterate primitives, and Margaret Mead -- Toward unnerving the us : the poetry and scholarship of Ruth Benedict -- Conclusion : cultural and media evolutionism in Boasian anthropology and beyond -- Appendix: The Complete Poetry of Edward Sapir, Margaret Mead, and Ruth Benedict. "Writing Anthropologists, Sounding Primitives" offers a contribution to the history of anthropology by synthesizing and applying insights from the history of writing, sound studies, and intermediality studies to poetry and scholarship produced by early twentieth-century U.S.-American cultural anthropologists"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781496227546; 1496227549; 9781496227522; 1496227522
    Schriftenreihe: Critical studies in the history of anthropology
    Schlagworte: American poetry; Anthropologists' writings, American; Anthropologists' writings, American; American poetry; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Mead, Margaret (1901-1978); Benedict, Ruth (1887-1948); Sapir, Edward; Mead, Margaret; Benedict, Ruth
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Grenzen des Hörens
    Noise und die Akustik des Politischen
    Autor*in: Wallraf, David
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? In Grenzen des Hörens widmet sich David Wallraf jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? In Grenzen des Hörens widmet sich David Wallraf jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre, das die traditionellen Parameter der Musik dekonstruiert, zeichnet er den Begriff bis in Diskurse der Akustik, Thermodynamik und Informationstheorie nach und entwirft dabei eine politisch-ästhetische Theorie des Auditiven. Vor dem Hintergrund seiner Praxis als experimenteller Noise-Künstler legt er mit seiner kenntnisreichen und äußerst lesbaren Abhandlung eine kritische Ergänzung zu den Sound Studies vor.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839455166
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LR 56660 ; LR 57720-LR 57728
    Schriftenreihe: Musik und Klangkultur ; Band 51
    Schlagworte: Noise; Musik; Sound Studies; Politische Akustik; Philosophie des Hörens; Kritische Theorie; Politik; Ästhetische Theorie; Poststrukturalismus; Macht; Widerstand; Gehör; Klang; Musikwissenschaft; Politische Philsophie; Music; Political Acoustics; Philosophy of Hearing; Critical Theory; Politics; Theory of Aesthetics; Post-structuralism; Power; Resistance; Hearing; Sound; Musicology;
    Umfang: 1 Online-Ressource (242 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 231-242

    Online resource; title from title screen (viewed May 11, 2021)

    Dissertation, Hochschule für bildende Künste Hamburg, 2019

  13. Grenzen des Hörens
    Noise und die Akustik des Politischen
    Autor*in: Wallraf, David
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? In Grenzen des Hörens widmet sich David Wallraf jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? In Grenzen des Hörens widmet sich David Wallraf jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre, das die traditionellen Parameter der Musik dekonstruiert, zeichnet er den Begriff bis in Diskurse der Akustik, Thermodynamik und Informationstheorie nach und entwirft dabei eine politisch-ästhetische Theorie des Auditiven. Vor dem Hintergrund seiner Praxis als experimenteller Noise-Künstler legt er mit seiner kenntnisreichen und äußerst lesbaren Abhandlung eine kritische Ergänzung zu den Sound Studies vor.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839455166
    Weitere Identifier:
    9783839455166
    RVK Klassifikation: LR 56660 ; LR 57720-LR 57728
    Schriftenreihe: Musik und Klangkultur ; Band 51
    Schlagworte: Noise; Musik; Sound Studies; Politische Akustik; Philosophie des Hörens; Kritische Theorie; Politik; Ästhetische Theorie; Poststrukturalismus; Macht; Widerstand; Gehör; Klang; Musikwissenschaft; Politische Philsophie; Music; Political Acoustics; Philosophy of Hearing; Critical Theory; Politics; Theory of Aesthetics; Post-structuralism; Power; Resistance; Hearing; Sound; Musicology;
    Umfang: 1 Online-Ressource (242 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 231-242

    Online resource; title from title screen (viewed May 11, 2021)

    Dissertation, Hochschule für bildende Künste Hamburg, 2019

  14. Grenzen des Hörens
    Noise und die Akustik des Politischen
    Autor*in: Wallraf
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld ; UTB GmbH, Stuttgart

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? In Grenzen des Hörens widmet sich David Wallraf jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? In Grenzen des Hörens widmet sich David Wallraf jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre, das die traditionellen Parameter der Musik dekonstruiert, zeichnet er den Begriff bis in Diskurse der Akustik, Thermodynamik und Informationstheorie nach und entwirft dabei eine politisch-ästhetische Theorie des Auditiven. Vor dem Hintergrund seiner Praxis als experimenteller Noise-Künstler legt er mit seiner kenntnisreichen und äußerst lesbaren Abhandlung eine kritische Ergänzung zu den Sound Studies vor.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  15. Grenzen des Hörens
    Noise und die Akustik des Politischen
    Autor*in: Wallraf, David
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? David Wallraf widmet sich jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre,... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? David Wallraf widmet sich jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre, das die traditionellen Parameter der Musik dekonstruiert, zeichnet er den Begriff bis in Diskurse der Akustik, Thermodynamik und Informationstheorie nach und entwirft dabei eine politisch-ästhetische Theorie des Auditiven. Vor dem Hintergrund seiner Praxis als experimenteller Noise-Künstler legt er mit seiner kenntnisreichen und eingängigen Abhandlung eine kritische Ergänzung zu den Sound Studies vor.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839455166
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LR 57720 ; LR 56600
    DDC Klassifikation: Musik (780)
    Schriftenreihe: Musik und Klangkultur ; 51
    Schlagworte: Geräusch; Sound Studies; Gehör; Klang; Kritische Theorie; Macht; Musik; Musikwissenschaft; Philosophie des Hörens; Politik; Politische Akustik; Politische Philsophie; Poststrukturalismus; Sound Studies; Widerstand; Ästhetische Theorie; MUSIC / History & Criticism
    Weitere Schlagworte: Critical Theory; Hearing; Music; Musicology; Philosophy of Hearing; Political Acoustics; Politics; Post-structuralism; Power; Resistance; Sound Studies; Sound; Theory of Aesthetics
    Umfang: 1 Online-Ressource (246 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 24. Mrz 2021)

  16. Grenzen des Hörens
    Noise und die Akustik des Politischen
    Autor*in: Wallraf, David
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? David Wallraf widmet sich jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre,... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? David Wallraf widmet sich jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre, das die traditionellen Parameter der Musik dekonstruiert, zeichnet er den Begriff bis in Diskurse der Akustik, Thermodynamik und Informationstheorie nach und entwirft dabei eine politisch-ästhetische Theorie des Auditiven. Vor dem Hintergrund seiner Praxis als experimenteller Noise-Künstler legt er mit seiner kenntnisreichen und eingängigen Abhandlung eine kritische Ergänzung zu den Sound Studies vor

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839455166
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LR 57720 ; AP 14900 ; LR 56600
    Schriftenreihe: Musik und Klangkultur ; Band 51
    Schlagworte: Gehör; Klang; Kritische Theorie; Macht; Musik; Musikwissenschaft; Philosophie des Hörens; Politik; Politische Akustik; Politische Philsophie; Poststrukturalismus; Sound Studies; Widerstand; Ästhetische Theorie; MUSIC / History & Criticism; Sound Studies; Geräusch
    Umfang: 1 Online-Ressource (242 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Hochschule für bildende Künste Hamburg,

  17. Grenzen des Hörens
    Noise und die Akustik des Politischen
    Autor*in: Wallraf, David
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? David Wallraf widmet sich jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre,... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik und Tanz Köln, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? David Wallraf widmet sich jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre, das die traditionellen Parameter der Musik dekonstruiert, zeichnet er den Begriff bis in Diskurse der Akustik, Thermodynamik und Informationstheorie nach und entwirft dabei eine politisch-ästhetische Theorie des Auditiven. Vor dem Hintergrund seiner Praxis als experimenteller Noise-Künstler legt er mit seiner kenntnisreichen und eingängigen Abhandlung eine kritische Ergänzung zu den Sound Studies vor

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839455166
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Musik und Klangkultur ; 51
    Weitere Schlagworte: Gehör; Klang; Kritische Theorie; Macht; Musik; Musikwissenschaft; Philosophie des Hörens; Politik; Politische Akustik; Politische Philsophie; Poststrukturalismus; Sound Studies; Widerstand; Ästhetische Theorie; MUSIC / History & Criticism
    Umfang: 1 online resource (246 p.)
  18. Grenzen des Hörens
    Noise und die Akustik des Politischen
    Autor*in: Wallraf, David
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? David Wallraf widmet sich jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Was ist der Klang der Macht? Wie verschafft sich Widerstand Gehör? David Wallraf widmet sich jenen verdrängten Seiten des Hörbaren, die als Lärm, Rauschen, Geräusche und Störungen vernehmbar werden. Ausgehend von Noise als einem subkulturellen Genre, das die traditionellen Parameter der Musik dekonstruiert, zeichnet er den Begriff bis in Diskurse der Akustik, Thermodynamik und Informationstheorie nach und entwirft dabei eine politisch-ästhetische Theorie des Auditiven. Vor dem Hintergrund seiner Praxis als experimenteller Noise-Künstler legt er mit seiner kenntnisreichen und eingängigen Abhandlung eine kritische Ergänzung zu den Sound Studies vor

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839455166
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LR 57720 ; AP 14900 ; LR 56600
    Schriftenreihe: Musik und Klangkultur ; Band 51
    Schlagworte: Gehör; Klang; Kritische Theorie; Macht; Musik; Musikwissenschaft; Philosophie des Hörens; Politik; Politische Akustik; Politische Philsophie; Poststrukturalismus; Sound Studies; Widerstand; Ästhetische Theorie; MUSIC / History & Criticism; Sound Studies; Geräusch
    Umfang: 1 Online-Ressource (242 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Hochschule für bildende Künste Hamburg,

  19. Music - Media - History : Re-Thinking Musicology in an Age of Digital Media
    Beteiligt: Santi, Matej (Hrsg.); Berner, Elias (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Music and sound shape the emotional content of audio-visual media and carry different meanings. This volume considers audio-visual material as a primary source for historiography. By analyzing how the same sounds are used in different media contexts... mehr

     

    Music and sound shape the emotional content of audio-visual media and carry different meanings. This volume considers audio-visual material as a primary source for historiography. By analyzing how the same sounds are used in different media contexts at different times, the contributors intend to challenge the linear perspective of (music) history based on canonic authority. The book discusses AV-Documents (analysis in context), methodological questions (implications for research, education, and popularization of knowledge), archives of cultural memory (from the perspective of Cultural Studies) as well as digitalization and its consequences (organization of knowledge).

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN; transcript Open Access
    Beteiligt: Santi, Matej (Hrsg.); Berner, Elias (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839451458; 9783837651454
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Theory of music & musicology; Media studies; Social & cultural history
    Weitere Schlagworte: Music; Sound; History; Media; Cultural History; Musicology; Digital Media
    Umfang: 1 electronic resource (300 p.)
  20. Seiten aufschlagen. Saiten anschlagen : Formen und Funktionen eines literarischen Soundtracks Open the book, strike up the music : forms and functions of a literary soundtrack
    Autor*in: Lexe, Heidi
    Erschienen: 01.12.2021

    Zu den bitteren Erfahrungen einer Corona-Erkrankung kann der Verlust des Geschmackssinns gehören. Es hat sich jedoch gezeigt, dass Menschen auch aufgrund vorangegangener Geschmackserfahrungen schmecken können. Kann der Geschmack eines Gerichts im... mehr

     

    Zu den bitteren Erfahrungen einer Corona-Erkrankung kann der Verlust des Geschmackssinns gehören. Es hat sich jedoch gezeigt, dass Menschen auch aufgrund vorangegangener Geschmackserfahrungen schmecken können. Kann der Geschmack eines Gerichts im Gehirn erinnernd abgerufen werden, ist es also möglich zu schmecken, obwohl der Geschmackssinn (temporär) verloren gegangen ist? Ein solches Aufrufen sinnlicher Erfahrungen ist integrativer Bestandteil rezeptionsästhetischer Lektüreaspekte und kann die Bereiche aller Sinneskanäle umfassen: Wird eine innerdiegetische Saite angeschlagen, überträgt sich der Klang aufgrund von Erfahrungswerten in unsere Wahrnehmung... This article is based on the premise that literary texts exhibit a diversity of sounds that are not audible in the strict sense of the word. Instead, the literary sound experience is delegated to readers’ imaginations. It is only during the reading process that, depending on the readers’ experiences, sounds can be made ›audible.‹ Within the text, sounds are evoked by different literary devices. These include the use of literary soundtracks, which are generated when individual (pop) songs are quoted or alluded to in the text or the paratext. They also encompass references to band names, song titles or lyrics, or to sound storage media and their specific characteristics or to objects of everyday and popular culture (e.g. T-shirts). For the text analysis, a tool from the field of film music studies is employed: Georg Maas’s differentiation between a tectonic, a syntactic, a semantic and a mediating function of film music is used to discriminate between the diverse functions of pop music literary soundtracks. Thus, a theory that spans different media is deployed across another media boundary in order to illustrate the role of pop music in contemporary literary texts for young adults.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Hinweise zum Inhalt: kostenfrei
    Quelle: CompaRe
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Wissenschaftlicher Artikel
    Format: Online
    ISBN: 978-3-9821241-1-7
    DDC Klassifikation: Musik (780); Literatur und Rhetorik (800)
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

    ;

    info:eu-repo/semantics/openAccess

  21. Seiten aufschlagen. Saiten anschlagen : Formen und Funktionen eines literarischen Soundtracks ; Open the book, strike up the music : forms and functions of a literary soundtrack
    Autor*in: Lexe, Heidi
    Erschienen: 2021

    Zu den bitteren Erfahrungen einer Corona-Erkrankung kann der Verlust des Geschmackssinns gehören. Es hat sich jedoch gezeigt, dass Menschen auch aufgrund vorangegangener Geschmackserfahrungen schmecken können. Kann der Geschmack eines Gerichts im... mehr

     

    Zu den bitteren Erfahrungen einer Corona-Erkrankung kann der Verlust des Geschmackssinns gehören. Es hat sich jedoch gezeigt, dass Menschen auch aufgrund vorangegangener Geschmackserfahrungen schmecken können. Kann der Geschmack eines Gerichts im Gehirn erinnernd abgerufen werden, ist es also möglich zu schmecken, obwohl der Geschmackssinn (temporär) verloren gegangen ist? Ein solches Aufrufen sinnlicher Erfahrungen ist integrativer Bestandteil rezeptionsästhetischer Lektüreaspekte und kann die Bereiche aller Sinneskanäle umfassen: Wird eine innerdiegetische Saite angeschlagen, überträgt sich der Klang aufgrund von Erfahrungswerten in unsere Wahrnehmung. ; This article is based on the premise that literary texts exhibit a diversity of sounds that are not audible in the strict sense of the word. Instead, the literary sound experience is delegated to readers’ imaginations. It is only during the reading process that, depending on the readers’ experiences, sounds can be made ›audible.‹ Within the text, sounds are evoked by different literary devices. These include the use of literary soundtracks, which are generated when individual (pop) songs are quoted or alluded to in the text or the paratext. They also encompass references to band names, song titles or lyrics, or to sound storage media and their specific characteristics or to objects of everyday and popular culture (e.g. T-shirts). For the text analysis, a tool from the field of film music studies is employed: Georg Maas’s differentiation between a tectonic, a syntactic, a semantic and a mediating function of film music is used to discriminate between the diverse functions of pop music literary soundtracks. Thus, a theory that spans different media is deployed across another media boundary in order to illustrate the role of pop music in contemporary literary texts for young adults.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Musik (780); Literatur und Rhetorik (800)
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  22. Acoustemologies in Contact : Sounding Subjects and Modes of Listening in Early Modernity
    Beteiligt: Wilbourne, Emily (Hrsg.); Cusick, Suzanne G. (Hrsg.)
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Open Book Publishers

    "In this fascinating collection of essays, an international group of scholars explores the sonic consequences of transcultural contact in the early modern period. They examine how cultural configurations of sound impacted communication,... mehr

     

    "In this fascinating collection of essays, an international group of scholars explores the sonic consequences of transcultural contact in the early modern period. They examine how cultural configurations of sound impacted communication, comprehension, and the categorisation of people. Addressing questions of identity, difference, sound, and subjectivity in global early modernity, these authors share the conviction that the body itself is the most intimate of contact zones, and that the culturally contingent systems by which sounds made sense could be foreign to early modern listeners and to present day scholars.

     

    Drawing on a global range of archival evidence—from New France and New Spain, to the slave ships of the Middle Passage, to China, Europe, and the Mediterranean court environment—this collection challenges the privileged position of European acoustical practices within the discipline of global-historical musicology. The discussion of Black and non-European experiences demonstrates how the production of ‘the canon’ in the cosmopolitan centres of colonial empires was underpinned by processes of human exploitation and extraction of resources. As such, this text is a timely response to calls within the discipline to decolonise music history and to contextualise the canonical works of the European past.

     

    This volume is accessible to a wide and interdisciplinary audience, not only within musicology, but also to those interested in early modern global history, sound studies, race, and slavery."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  23. Handbuch Literatur & Philosophie
    Beteiligt: Allerkamp, Andrea (HerausgeberIn); Schmidt, Sarah (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    This handbook explores the variety of interdependencies between literature and acoustics from the perspective of literary studies. The articles focus on aspects of literary orality and sound. The authors analyze forms of hearing culture in written... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This handbook explores the variety of interdependencies between literature and acoustics from the perspective of literary studies. The articles focus on aspects of literary orality and sound. The authors analyze forms of hearing culture in written texts, audio texts, readings, interviews, poetry slams, media formats, radio plays, and audio books.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allerkamp, Andrea (HerausgeberIn); Schmidt, Sarah (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110484823; 9783110484182
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2430
    Schriftenreihe: Handbücher zur kulturwissenschaftlichen Philologie ; Band 11
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / General
    Weitere Schlagworte: Literature; philosophy
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 614 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Bibliographie: Seite 571-592

  24. Handbuch Literatur & Philosophie
    Beteiligt: Allerkamp, Andrea (HerausgeberIn); Schmidt, Sarah (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    This handbook explores the variety of interdependencies between literature and acoustics from the perspective of literary studies. The articles focus on aspects of literary orality and sound. The authors analyze forms of hearing culture in written... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Landesbibliographie Baden-Württemberg, Zentralredaktion
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    SWK-Netz
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This handbook explores the variety of interdependencies between literature and acoustics from the perspective of literary studies. The articles focus on aspects of literary orality and sound. The authors analyze forms of hearing culture in written texts, audio texts, readings, interviews, poetry slams, media formats, radio plays, and audio books.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Allerkamp, Andrea (HerausgeberIn); Schmidt, Sarah (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110484823; 9783110484182
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2430
    Schriftenreihe: Handbücher zur kulturwissenschaftlichen Philologie ; Band 11
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / General
    Weitere Schlagworte: Literature; philosophy
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 614 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Bibliographie: Seite 571-592

  25. Sound recording technology and American literature from the phonograph to the remix
    Autor*in: Teague, Jessica
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, UK ; New York

    Phonographs, tapes, stereo LPs, digital remix - how did these remarkable technologies impact American writing? This book explores how twentieth-century writers shaped the ways we listen in our multimedia present. Uncovering a rich new archive of... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Phonographs, tapes, stereo LPs, digital remix - how did these remarkable technologies impact American writing? This book explores how twentieth-century writers shaped the ways we listen in our multimedia present. Uncovering a rich new archive of materials, this book offers a resonant reading of how writers across several genres, such as John Dos Passos, Langston Hughes, William S. Burroughs, and others, navigated the intermedial spaces between texts and recordings. Numerous scholars have taken up remix - a term co-opted from DJs and sound engineers - as the defining aesthetic of twenty-first century art and literature. Others have examined modernism's debt to the phonograph. But in the gap between these moments, one finds that the reciprocal relationship between the literary arts and sonic technologies continued to evolve over the twentieth century. A mix of American literary history, sound studies, and media archaeology, this interdisciplinary study will appeal to scholars, students, and audiophiles.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781108879002; 9781108840132; 9781108793797
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Cambridge studies in American literature and culture
    Schlagworte: American literature; Sound; Literature and technology; Sound in literature
    Umfang: 1 online resource (xi, 248 pages), digital, PDF file(s).
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 07 May 2021)