Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für sound studies

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 176.

  1. Resonant Alterities
    Sound, Desire and Anxiety in Non-Realist Fiction
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

    Cover Resonant Alterities; Contents; Acknowledgements; Introduction; Sound Studies -- An Interdisciplinary Field; Literary Sound Studies; Resonant Alterities; Haunted by Sound:Vernon Lee, "A Wicked Voice"; Introduction; Resonant Texts; Literary... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Cover Resonant Alterities; Contents; Acknowledgements; Introduction; Sound Studies -- An Interdisciplinary Field; Literary Sound Studies; Resonant Alterities; Haunted by Sound:Vernon Lee, "A Wicked Voice"; Introduction; Resonant Texts; Literary Soundscapes; Implied Sound; Discursive Echo Chamber; Idolatrous Sounds; Scandalously Effeminate -- Meltingly Foreign; Sedimented Anxieties; Desiring the Vocal Phallus; Sound is Power:Algernon Blackwood, The Human Chord; Introduction; Fin de Siècle Occultism; On Vibration: Sound in Occultism; On Vibration: Sound in Occult Fiction. Occultist Science -- Scientific OccultismDissolved Division; First Identity Experiment: Voice; Second Identity Experiment: Pattern; Partial Evocation; Names as Words of Power; First Scene of Uttering: the Dangers of Calling; Vocal Technique Between Occultism & Science; Second Scene of Uttering: the Bliss of Being Called; The Name of God; Noise, Silence and Oedipus: J.G. Ballard, "The Sound Sweep"; Introduction; Sonic Waste & Sonic Weapons; Noise, the Avant-Garde & Ultrasonic Music; Noise; Technology; Playing With Tradition; Ultrasonic Music & Muzak; Ultrasonic Music & Silence. Cruel Mothers, Cruel CrowdsHate Speech; The Voice as Ambivalent Object; Auditory Hallucination & Vocal Jouissance; Air To Sounds, Sounds To Words: Don DeLillo, The Body Artist; Introduction; First Failure of comNmuOnicIatiSonE: What?; Second Failure of comNmuOnicIatiSonE: The Noise; Noise -- Voice -- Chant; The Visual & The Aural -- Legacies of Modernism; Second Person Narration & Self-Awareness; Voice -- Gender -- Loss; Sonic Symptom; Aural Fort/Da; Gender -- De-Gendering -- Empowerment; Conclusion; Bibliography. "Resonant Alterities" bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually stru

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    RVK Klassifikation: EC 2440
    Schriftenreihe: Culture and media studies
    Schlagworte: Literature, Modern; Literature, Modern; Modernism (Literature); LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Literature, Modern; Modernism (Literature); Geräusch; Klang; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 1 Online-Ressource (402 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 369-402)

  2. Kultur. Von den Cultural Studies bis zu den Visual Studies
    Eine Einführung
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld ; UTB GmbH, Stuttgart

    In den vergangenen Jahren haben immer mehr jene Kulturanalysen an Bedeutung gewonnen, die sich als umfassende Deutungen der Gegenwart verstehen, wie beispielsweise die Cultural Studies, Governmentality Studies, Queer Studies, Gender Studies,... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    In den vergangenen Jahren haben immer mehr jene Kulturanalysen an Bedeutung gewonnen, die sich als umfassende Deutungen der Gegenwart verstehen, wie beispielsweise die Cultural Studies, Governmentality Studies, Queer Studies, Gender Studies, Disability Studies, Space Studies, Science Studies, Visual Studies, Media Studies, Performative Studies, Memory Studies, Sound Studies, Surveillance Studies oder Postcolonial Studies. Diese Ansätze stehen mittlerweile im Zentrum der Kultur- und Sozialwissenschaften. Der Band führt in diese Positionen anhand von Einzelbeiträgen ausgewiesener Expertinnen und Experten ein.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839421949
    RVK Klassifikation: EC 2410 ; HD 300 ; LB 15000 ; LB 23000 ; MR 7100
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Edition Kulturwissenschaft ; 21
    Schlagworte: Kulturwissenschaften; Kultursoziologie; Kulturtheorie
    Umfang: 1 Online-Ressource (312 p.)
  3. Kultur
    Eine Einführung
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    In den vergangenen Jahren haben immer mehr jene Kulturanalysen an Bedeutung gewonnen, die sich als umfassende Deutungen der Gegenwart verstehen, wie beispielsweise die Cultural Studies, Governmentality Studies, Queer Studies, Gender Studies,... mehr

    Evangelische Hochschule Darmstadt, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    In den vergangenen Jahren haben immer mehr jene Kulturanalysen an Bedeutung gewonnen, die sich als umfassende Deutungen der Gegenwart verstehen, wie beispielsweise die Cultural Studies, Governmentality Studies, Queer Studies, Gender Studies, Disability Studies, Space Studies, Science Studies, Visual Studies, Media Studies, Performative Studies, Memory Studies, Sound Studies, Surveillance Studies oder Postcolonial Studies. Diese Ansätze stehen mittlerweile im Zentrum der Kultur- und Sozialwissenschaften. Der Band führt in diese Positionen anhand von Einzelbeiträgen ausgewiesener Expertinnen und...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783837621945; 9783839421949 (Sekundärausgabe)
    RVK Klassifikation: LB 15000 ; MR 7100 ; EC 2410 ; LB 23000 ; LH 61055 ; AK 27600 ; AP 15840 ; HD 300
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schriftenreihe: Edition Kulturwissenschaft ; v.21
    Schlagworte: Kultursoziologie; Kulturtheorie; Kulturwissenschaften
    Umfang: 313 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  4. Sound, Music, and Motion
    10th International Symposium, CMMR 2013, Marseille, France, October 15-18, 2013. Revised Selected Papers
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Springer, Cham [u.a.]

    This book constitutes the thoroughly refereed post-conference proceedings of the 10th International Symposium on Computer Music Modeling and Retrieval, CMMR 2013, held in Marseille, France, in October 2013. The 38 conference papers presented were... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    Springer E-Book
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zweigbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    KaufEBook202103
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ulm, Bibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    This book constitutes the thoroughly refereed post-conference proceedings of the 10th International Symposium on Computer Music Modeling and Retrieval, CMMR 2013, held in Marseille, France, in October 2013. The 38 conference papers presented were carefully reviewed and selected from 94 submissions. The chapters reflect the interdisciplinary nature of this conference with following topics: augmented musical instruments and gesture recognition, music and emotions: representation, recognition, and audience/performers studies, the art of sonification, when auditory cues shape human sensorimotor performance, music and sound data mining, interactive sound synthesis, non-stationarity, dynamics and mathematical modeling, image-sound interaction, auditory perception and cognitive inspiration, and modeling of sound and music computational musicology

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Derrien, Olivier (Hrsg.); Kronland-Martinet, Richard (Hrsg.); Ystad, Sølvi (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319129761
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Computer Science ; 8905
    Array
    Schlagworte: Computer science; Software engineering; Information systems; Computer Science; Computer science; Software engineering; Information storage and retrieval systems; Multimedia systems; Information systems; Music; Information storage and retrieval systems; Multimedia systems; Music; Digital humanities.; User interfaces (Computer systems).; Human-computer interaction.; Computers, Special purpose.
    Umfang: Online-Ressource (XIV, 684 p. 287 illus, online resource)
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Augmented Musical Instruments and Gesture RecognitionInvestigation of the Harpist/Harp Interaction -- Sonically Augmented Artifacts: Design Methodology Through Participatory Workshops -- Vibrotactile Feedback for an Open Air Music Controller -- Automatic Classification of Guitar Playing Modes -- Extracting Commands From Gestures: Gesture Spotting and Recognition for Real-time Music Performance -- Music and Emotions: Representation, Recognition, and Audience/Performers Studies -- Making Explicit the Formalism Underlying Evaluation in Music Information Retrieval Research: A Look at the MIREX Automatic Mood Classification Task -- On the Perception of Affect in the Singing Voice: a Study of Acoustic Cues -- Novel Methods in Facilitating Audience and Performer Interaction using the Mood Conductor Framework -- The Art of Sonification -- Making Data Sing: Embodied Approaches to Sonification -- Seismic Sound Lab: Sights, Sounds and Perception of the Earth as an Acoustic Space -- Music with Unconventional Computing: A System for Physarum Polycephalum Sound Synthesis -- When Auditory Cues Shape Human Sensorimotor Performance -- Intensity Shaping in Sustained Notes Encodes Metrical Cues for Synchronization in Ensemble Performance -- Moving with Beats and Loops: the Structure of Auditory Events and Sensorimotor Timing -- Learning Movement Kinematics with a Targeted Sound -- Audio-motor Synchronization: the Effect of Mapping Between -- Kinematics and Acoustic Cues on Geometric Motor Features -- Movement Sonification for the Diagnosis and the Rehabilitation of Graphomotor Disorders -- Music and Sound Data Mining -- MidiFind: Fast and Effective Similarity Searching in Large MIDI Databases -- Finding Repeated Patterns in Music: State of Knowledge, Challenges, Perspectives -- Fragmentations with Pitch, Rhythm and Parallelism Constraints for Variation Matching -- Predicting Agreement and Disagreement in the Perception of Tempo -- Interactive Sound Synthesis -- Music: Ars Bene Movandi -- A Virtual Reality Platform for Musical Creation: GENESIS-RT -- Interactive Sound Texture Synthesis through Semi-Automatic User Annotations -- Intonaspacio: A Digital Musical Instrument for Exploring Site-Specificities in Sound -- Non-stationarity, Dynamics and Mathematical Modeling -- The Large Time-Frequency Analysis Toolbox 2.0 -- Sparse Gabor Multiplier Estimation for Identification of Sound Objects in Texture Sound -- Waveform-Aligned Adaptive Windows for Spectral Component Tracking and Noise Rejection -- Image-Sound Interaction -- Sound and Gesture -- Changing the Interval Content of Algorithmically Generated Music Changes the Emotional Interpretation of Visual Images -- The Perception of Sound Movements as Expressive Gestures -- Musical Sonification of Avatar Physiologies, Virtual Flight and Gesture -- IX - Auditory Perception and Cognitive Inspiration Understanding Coarticulation in Musical Experience -- Symbolic Segmentation: A Corpus-Based Analysis of Melodic Phrases -- Non-Verbal Imitations as a Sketching Tool for Sound Design -- Influence of Rehearsal in an Auditory Memory Model for Audio Feature Estimation -- X - Modeling of Sound and Music - Computational Musicology -- Cognitive Similarity Grounded by Tree Distance from the Analysis of K.265/300e -- Group Delay Function from All-Pole Models for Musical Instrument Recognition -- A Multiple-Expert Framework for Instrument Recognition -- Syncopation as Transformation -- Cent Filter-banks and its Relevance to Identifying the Main Song in Carnatic Music.

  5. Resonant Alterities
    Sound, Desire and Anxiety in Non-Realist Fiction
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually structured phenomena expressive of both collective and individual anxieties. »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually structured phenomena expressive of both collective and individual anxieties. Sylvia Mieszkowski is visiting professor in English literature at Vienna University (Austria).

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. Resonant Alterities
    Sound, Desire and Anxiety in Non-Realist Fiction
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld ; UTB GmbH, Stuttgart

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually structured phenomena expressive of both collective and individual anxieties.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839422021
    RVK Klassifikation: EC 5410
    DDC Klassifikation: Amerikanische Literatur in in Englisch (810); Englische, altenglische Literaturen (820)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Kultur- und Medientheorie
    Schlagworte: Klang <Motiv>; Geräusch <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Lee, Vernon (1856-1935): A wicked voice; Blackwood, Algernon (1869-1951): The human chord; Ballard, J. G. (1930-2009): The sound-sweep; DeLillo, Don (1936-): The body artist
    Umfang: 1 Online-Ressource (402 p.)
  7. Resonant Alterities
    Sound, Desire and Anxiety in Non-Realist Fiction
    Erschienen: [2014]; ©2014
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually structured phenomena expressive of both collective and individual anxieties

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  8. Resonant Alterities
    Sound, Desire and Anxiety in Non-Realist Fiction
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript Verlag

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a... mehr

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually structured phenomena expressive of both collective and individual anxieties

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  9. Resonant Alterities
    Sound, Desire and Anxiety in Non-Realist Fiction
    Erschienen: 2014; ©2014.
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually structured phenomena expressive of both collective and individual anxieties.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839422021
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2440
    Schriftenreihe: De Gruyter eBook-Paket Literaturwissenschaft
    Kultur- und Medientheorie
    Schlagworte: American fiction; Anxiety in literature; English fiction; Noise in literature; Senses and sensation in literature; Sound in literature; Modernism (Literature); Literature; Literature; Literature, Modern; Literature, Modern; Literatur, Rhetorik, Literaturwissenschaft.; Literature; Literature; Modernism (Literature).; Geräusch; Klang; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Literature, Culture, Theory, Sound, Perception, Vernon Lee, Algernon Blackwood, J.G. Ballard, Don DeLillo, British Studies, American Studies, General Literature Studies, Literary Studies
    Umfang: Online-Ressource (402 S.)
    Bemerkung(en):

    FrontmatterContentsAcknowledgementsIntroductionHaunted by Sound: Vernon Lee, "A Wicked Voice"Sound is Power: Algernon Blackwood, The Human ChordNoise, Silence and Oedipus: J.G. Ballard, "The Sound Sweep"Air To Sounds, Sounds To Words: Don DeLillo, The Body ArtistConclusionBibliography.

  10. Resonant alterities
    sound, desire and anxiety in non-realist fiction
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually stru

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839422021
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; HG 130 ; HG 439
    Auflage/Ausgabe: 1., Aufl.
    Schriftenreihe: Kultur- und Medientheorie
    Schlagworte: Lee, Vernon; Blackwood, Algernon; Ballard, J. G.; DeLillo, Don; Klang <Motiv>; Geräusch <Motiv>;
    Umfang: 390 S.
    Bemerkung(en):

    Ersch. vorauss. September 2014

    Cover Resonant Alterities; Contents; Acknowledgements; Introduction; Sound Studies - An Interdisciplinary Field; Literary Sound Studies; Resonant Alterities; Haunted by Sound:Vernon Lee, "A Wicked Voice"; Introduction; Resonant Texts; Literary Soundscapes; Implied Sound; Discursive Echo Chamber; Idolatrous Sounds; Scandalously Effeminate - Meltingly Foreign; Sedimented Anxieties; Desiring the Vocal Phallus; Sound is Power:Algernon Blackwood, The Human Chord; Introduction; Fin de Siècle Occultism; On Vibration: Sound in Occultism; On Vibration: Sound in Occult Fiction

    Occultist Science - Scientific OccultismDissolved Division; First Identity Experiment: Voice; Second Identity Experiment: Pattern; Partial Evocation; Names as Words of Power; First Scene of Uttering: the Dangers of Calling; Vocal Technique Between Occultism & Science; Second Scene of Uttering: the Bliss of Being Called; The Name of God; Noise, Silence and Oedipus: J.G. Ballard, "The Sound Sweep"; Introduction; Sonic Waste & Sonic Weapons; Noise, the Avant-Garde & Ultrasonic Music; Noise; Technology; Playing With Tradition; Ultrasonic Music & Muzak; Ultrasonic Music & Silence

    Cruel Mothers, Cruel CrowdsHate Speech; The Voice as Ambivalent Object; Auditory Hallucination & Vocal Jouissance; Air To Sounds, Sounds To Words: Don DeLillo, The Body Artist; Introduction; First Failure of comNmuOnicIatiSonE: What?; Second Failure of comNmuOnicIatiSonE: The Noise; Noise - Voice - Chant; The Visual & The Aural - Legacies of Modernism; Second Person Narration & Self-Awareness; Voice - Gender - Loss; Sonic Symptom; Aural Fort/Da; Gender - De-Gendering - Empowerment; Conclusion; Bibliography

  11. Resonant Alterities
    Sound, Desire and Anxiety in Non-Realist Fiction
    Erschienen: [2014]; ©2014
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    SRH Hochschule für Logistik und Wirtschaft Hamm, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Fachhochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually structured phenomena expressive of both collective and individual anxieties

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  12. Resonant Alterities
    Sound, Desire and Anxiety in Non-Realist Fiction
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript Verlag

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a... mehr

    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    »Resonant Alterities« bridges the gap between sound studies and literary criticism. A queer ghost story by Vernon Lee, an occultist novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo are its primary objects of analysis. Each is explored within the context of its contemporary cultural debates on sound. Meanwhile, all four theory-enriched readings focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually structured phenomena expressive of both collective and individual anxieties

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  13. <<The>> Foley grail
    the art of performing sound for film, games, and animation
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Focal Press, Burlington, MA

    Master classic and cutting-edge Foley techniques that will allow you to create rich, convincing sound for any medium, be it film, television, radio, podcasts, animation, or games.In The Foley Grail, Second Edition, award-winning Foley artist Vanessa... mehr

     

    Master classic and cutting-edge Foley techniques that will allow you to create rich, convincing sound for any medium, be it film, television, radio, podcasts, animation, or games.In The Foley Grail, Second Edition, award-winning Foley artist Vanessa Theme Ament teaches you how Foley is designed, crafted, and edited for any project, right down to the nuts and bolts of spotting, cueing, and performing sounds. Various renowned sound artists provide a treasure trove of shortcuts, hot tips, and other tricks of the trade.This new edition features: - Entirely new chapters dedicated to Foley in games, television, broadcasting, and animation, as well as what is new in sound for media education - All new sound "recipes" that include proven Foley methods you can immediately use on your own projects - New case studies from well-known films, shows, games, and animations - Interviews with current sound artists from across the globe - An extensive companion website (www.focalpress.com/cw/ament) featuring video demonstrations of Foley artists at work, video tutorials of specific Foley techniques, lectures from the author, teaching aids, and much more Dont miss out! The Foley Grail, Second Edition provides the tools you need to produce vibrant, realistic soundcapes that will lift your media projects to the next level.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415840859; 9780203766880
    RVK Klassifikation: AP 56200 ; LR 57790 ; ST 324
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Motion pictures; Animated films; Video games; Animation (Cinematography); Digital video
    Umfang: XIV, 261 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 257 - 259

  14. Das geschulte Ohr
    Eine Kulturgeschichte der Sonifikation
    Autor*in: Schoon, Andi
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld ; UTB GmbH, Stuttgart

    Wie klingt der menschliche Körper? Wie ein rundlaufender Motor - oder wie ein unterseeisches Objekt? Akustische Medien erlauben es nicht nur, Klänge zu speichern und zu übertragen. Sie ermöglichen es auch, bislang vermeintlich stille Phänomene hörbar... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Wie klingt der menschliche Körper? Wie ein rundlaufender Motor - oder wie ein unterseeisches Objekt? Akustische Medien erlauben es nicht nur, Klänge zu speichern und zu übertragen. Sie ermöglichen es auch, bislang vermeintlich stille Phänomene hörbar zu machen. Der vierte Band der »Sound Studies« widmet sich der Frage: Wie entstehen neue wissenschaftliche Erkenntnisse und ästhetische Formen durch geschulte Ohren und akustische Darstellung? Die Herausgeber legen damit eine erste umfassende Kulturgeschichte der Sonifikation in deutscher Sprache vor.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Volmar, Axel (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839420492
    RVK Klassifikation: LC 59000 ; LC 87000 ; AP 14900
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Sound Studies ; 4
    Schlagworte: Sonifikation; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (326 p.)
  15. Das geschulte Ohr
    Eine Kulturgeschichte der Sonifikation
    Erschienen: [2014]; ©2012
    Verlag:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Wie klingt der menschliche Körper? Wie ein rundlaufender Motor - oder wie ein unterseeisches Objekt? Akustische Medien erlauben es nicht nur, Klänge zu speichern und zu übertragen. Sie ermöglichen es auch, bislang vermeintlich stille Phänomene hörbar... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Folkwang Universität der Künste | Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Wie klingt der menschliche Körper? Wie ein rundlaufender Motor - oder wie ein unterseeisches Objekt? Akustische Medien erlauben es nicht nur, Klänge zu speichern und zu übertragen. Sie ermöglichen es auch, bislang vermeintlich stille Phänomene hörbar zu machen. Der vierte Band der »Sound Studies« widmet sich der Frage: Wie entstehen neue wissenschaftliche Erkenntnisse und ästhetische Formen durch geschulte Ohren und akustische Darstellung? Die Herausgeber legen damit eine erste umfassende Kulturgeschichte der Sonifikation in deutscher Sprache vor

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839420492
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14900
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl
    Schriftenreihe: Sound Studies ; 4
    Weitere Schlagworte: Aesthetics; Audio; Auditive Kultur; Cultural History; Hören; Klang; Kulturgeschichte; Music; Musicology; Musik; Musikwissenschaft; Sound; Sounddesign; Ästhetik; MUSIC / History & Criticism
    Umfang: 1 online resource
  16. Resonant Alterities
    Sound, Desire and Anxiety in Non-Realist Fiction /
    Erschienen: 2014
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Biographical note: Sylvia Mieszkowski teaches literature, cultural analysis and film at Berlin University. Her research (19th and 20th centuries) examines cultural expressions of collective anxieties and individual phantasms. Main description: This... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Biographical note: Sylvia Mieszkowski teaches literature, cultural analysis and film at Berlin University. Her research (19th and 20th centuries) examines cultural expressions of collective anxieties and individual phantasms. Main description: This book attempts to bridge the gap between sound studies and literary criticism. Primary objects of analysis are a ghost story by Vernon Lee, a novel of psychic adventure by Algernon Blackwood, a dystopian science fiction tale by J.G. Ballard and a post-traumatic short novel by Don DeLillo. Each is discussed in relation to historically specific, (non-)literary cultural debates on sound. All four theory-enriched analyses focus on intersecting and desire-laden processes of meaning making, knowledge production and subject formation. Focal points are aurally/audio-visually structured phenomena which express collective and individual anxieties.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    9783839422021
    Schriftenreihe: Kultur- und Medientheorie
    Schlagworte: Literature, Culture, Theory, Sound, Perception, Vernon Lee, Algernon Blackwood, J.G. Ballard, Don DeLillo, British Studies, American Studies, General Literature Studies, Literary Studies
    Umfang: Online-Ressource (402 S.)
    Bemerkung(en):

    FrontmatterContentsAcknowledgementsIntroductionHaunted by Sound: Vernon Lee, "A Wicked Voice"Sound is Power: Algernon Blackwood, The Human ChordNoise, Silence and Oedipus: J.G. Ballard, "The Sound Sweep"Air To Sounds, Sounds To Words: Don DeLillo, The Body ArtistConclusionBibliography.

  17. Fictionalising Music/Musicalising Fiction: The Integrative Function of Music in Richard Powers’ The Time of Our Singing
    Erschienen: 2014

    Twentieth-century scholars tended to describe music either in constructivist terms, as a culturally produced system of signs without real effects, or in essentialist terms, as a universal force detached from sociocultural contexts. Recently, however,... mehr

     

    Twentieth-century scholars tended to describe music either in constructivist terms, as a culturally produced system of signs without real effects, or in essentialist terms, as a universal force detached from sociocultural contexts. Recently, however, the field of sound studies has raised new awareness of the fact that music is, at its core, sound. It is thus both culturally constructed and ineluctably material. Given this shift in the scholarly conception of music, a reassessment of its functions is needed. Starting from the notion that music is a complex system of cultural meanings and concrete sounds, this article investigates its integrative function, that is, the notion that music is able to connect individuals from diverse backgrounds and to integrate them into a community. Richard Powers’ novel The Time of Our Singing (2003) provides a valuable platform for reassessing the integrative function of music, as it unfolds it on two different levels at the same time. On its narrative level the novel insists on the long-term failure of music in uniting people from different racial backgrounds. Yet, by being also a piece of musicalised fiction and, hence, musical itself, the novel tests this function on its aesthetic level as well. It thus shows that, while failing to integrate socially divided people in the long run, in its aesthetic experience, at least, music is able to bring them together for as long as the performance lasts.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Amerikanische Literatur in in Englisch (810)
    Schlagworte: Gegenwartsroman; Richard Powers; Musik; Intermedialität; Sound
    Lizenz:

    rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/

  18. The Anglo-Scottish ballad and its imaginary contexts
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Open Books Publishers, Cambridge

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a... mehr

    Zugang:
    Aggregator (kostenfrei registrierungspflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook Ebsco OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook EBSCO OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook EbscoOA
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Fernleihe

     

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a documented source, but rather as an unstable structure subject to the vagaries of production, reception, and editing. Among the matters addressed are topics central to the subject, including ballad origins, oral and printed transmission, sound and writing, agency and editing, and textual and melodic indeterminacy and instability. While drawing on the time-honoured materials of ballad studies, the book offers a theoretical framework for the discipline to complement the largely ethnographic approach that has dominated in recent decades. Primarily directed at the community of ballad and folk song scholars, the book will be of interest to researchers in several adjacent fields, including folklore, oral literature, ethnomusicology, and textual scholarship."--Publisher's website Preface -- 1. Where is the ballad? -- 2. On the nature of evidence -- 3. Textual authority and the sources of variance -- 4. The material ballad -- 5. Sound and writing -- 6. Agency, intention, and the problem of version (with a brief history of ballad editing) -- 7. Palimpsest or texte génétique -- 8. Afterword: 'All her friends cried out for shame'

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783740291; 1783740299
    Schlagworte: Ballads, English; Ballads, Scots; Ballads, Scots; Ballads, Scots; Ballads, English; Ballads, English; Ballads, English; Ballads, Scots; Literary studies: general; Literature and literary studies; Literature: history and criticism; LITERARY CRITICISM ; European ; English, Irish, Scottish, Welsh; Ballads, English; Ballads, Scots; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: Online Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Owing to Legal Deposit regulations this resource may only be accessed from within National Library of Scotland. For more information contact enquiries@nls.uk StEdNL

  19. The Anglo-Scottish ballad and its imaginary contexts
    Autor*in: Atkinson, David
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Open Books Publishers, Cambridge

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a documented source, but rather as an unstable structure subject to the vagaries of production, reception, and editing. Among the matters addressed are topics central to the subject, including ballad origins, oral and printed transmission, sound and writing, agency and editing, and textual and melodic indeterminacy and instability. While drawing on the time-honoured materials of ballad studies, the book offers a theoretical framework for the discipline to complement the largely ethnographic approach that has dominated in recent decades. Primarily directed at the community of ballad and folk song scholars, the book will be of interest to researchers in several adjacent fields, including folklore, oral literature, ethnomusicology, and textual scholarship."--Publisher's website Preface -- 1. Where is the ballad? -- 2. On the nature of evidence -- 3. Textual authority and the sources of variance -- 4. The material ballad -- 5. Sound and writing -- 6. Agency, intention, and the problem of version (with a brief history of ballad editing) -- 7. Palimpsest or texte génétique -- 8. Afterword: 'All her friends cried out for shame'.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  20. The Anglo-Scottish ballad and its imaginary contexts
    Autor*in: Atkinson, David
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Open Book Publishers, Cambridge

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a documented source, but rather as an unstable structure subject to the vagaries of production, reception, and editing. Among the matters addressed are topics central to the subject, including ballad origins, oral and printed transmission, sound and writing, agency and editing, and textual and melodic indeterminacy and instability. While drawing on the time-honoured materials of ballad studies, the book offers a theoretical framework for the discipline to complement the largely ethnographic approach that has dominated in recent decades. Primarily directed at the community of ballad and folk song scholars, the book will be of interest to researchers in several adjacent fields, including folklore, oral literature, ethnomusicology, and textual scholarship."--Publisher's website References and Abbreviations -- List of Illustrations -- Preface -- 1. Where Is the Ballad? -- 2. On the Nature of Evidence -- 3. Textual Authority and the Sources of Variance -- 4. The Material Ballad -- 5. Sound and Writing -- 6. Agency, Intention, and the Problem of Version (with a brief history of ballad editing) -- 7. Palimpsest or texte génétique -- 8. Afterword: 'All her friends cried out for shame' -- Select Bibliography -- Index

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Array)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783740291; 9781783740307; 9781783740314; 9781783740277; 9781783740284
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Ballads, English; Ballads, Scots
    Umfang: Online-Ressource (xviii, 209 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Available through Open Book Publishers

    Includes bibliography and index

    Open access resource providing free access

    References and Abbreviations -- List of Illustrations -- Preface -- 1. Where Is the Ballad? -- 2. On the Nature of Evidence -- 3. Textual Authority and the Sources of Variance -- 4. The Material Ballad -- 5. Sound and Writing -- 6. Agency, Intention, and the Problem of Version (with a brief history of ballad editing) -- 7. Palimpsest or texte génétique -- 8. Afterword: 'All her friends cried out for shame' -- Select Bibliography -- Index

  21. The Anglo-Scottish ballad and its imaginary contexts
    Autor*in: Atkinson, David
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Open Book Publishers, Cambridge

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook Open Book
    keine Fernleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    OpenBookPublisher
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe

     

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a documented source, but rather as an unstable structure subject to the vagaries of production, reception, and editing. Among the matters addressed are topics central to the subject, including ballad origins, oral and printed transmission, sound and writing, agency and editing, and textual and melodic indeterminacy and instability. While drawing on the time-honoured materials of ballad studies, the book offers a theoretical framework for the discipline to complement the largely ethnographic approach that has dominated in recent decades. Primarily directed at the community of ballad and folk song scholars, the book will be of interest to researchers in several adjacent fields, including folklore, oral literature, ethnomusicology, and textual scholarship."--Publisher's website References and Abbreviations -- List of Illustrations -- Preface -- 1. Where Is the Ballad? -- 2. On the Nature of Evidence -- 3. Textual Authority and the Sources of Variance -- 4. The Material Ballad -- 5. Sound and Writing -- 6. Agency, Intention, and the Problem of Version (with a brief history of ballad editing) -- 7. Palimpsest or texte génétique -- 8. Afterword: 'All her friends cried out for shame' -- Select Bibliography -- Index

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Array)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783740291; 9781783740307; 9781783740314; 9781783740277; 9781783740284
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Ballads, English; Ballads, Scots
    Umfang: Online-Ressource (xviii, 209 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Available through Open Book Publishers

    Includes bibliography and index

    Open access resource providing free access

    References and Abbreviations -- List of Illustrations -- Preface -- 1. Where Is the Ballad? -- 2. On the Nature of Evidence -- 3. Textual Authority and the Sources of Variance -- 4. The Material Ballad -- 5. Sound and Writing -- 6. Agency, Intention, and the Problem of Version (with a brief history of ballad editing) -- 7. Palimpsest or texte génétique -- 8. Afterword: 'All her friends cried out for shame' -- Select Bibliography -- Index

  22. The Anglo-Scottish Ballad and its Imaginary Contexts
    Autor*in: Atkinson, David
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Open Book Publishers

    This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a... mehr

     

    This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a documented source, but rather as an unstable structure subject to the vagaries of production, reception, and editing. Among the matters addressed are topics central to the subject, including ballad origins, oral and printed transmission, sound and writing, agency and editing, and textual and melodic indeterminacy and instability. While drawing on the time-honoured materials of ballad studies, the book offers a theoretical framework for the discipline to complement the largely ethnographic approach that has dominated in recent decades. Primarily directed at the community of ballad and folk song scholars, the book will be of interest to researchers in several adjacent fields, including folklore, oral literature, ethnomusicology, and textual scholarship.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: OAPEN
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature: history & criticism; Literary studies: general
    Weitere Schlagworte: ballads; oral transmission; textual scholarship; ballad studies; folk songs; critique génétique; Ballad; Oral tradition
    Umfang: 1 electronic resource (227 p.)
  23. The Anglo-Scottish ballad and its imaginary contexts
    Autor*in: Atkinson, David
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Open Books Publishers, Cambridge ; JSTOR, New York

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "This is the first book to combine contemporary debates in ballad studies with the insights of modern textual scholarship. Just like canonical literature and music, the ballad should not be seen as a uniquely authentic item inextricably tied to a documented source, but rather as an unstable structure subject to the vagaries of production, reception, and editing. Among the matters addressed are topics central to the subject, including ballad origins, oral and printed transmission, sound and writing, agency and editing, and textual and melodic indeterminacy and instability. While drawing on the time-honoured materials of ballad studies, the book offers a theoretical framework for the discipline to complement the largely ethnographic approach that has dominated in recent decades. Primarily directed at the community of ballad and folk song scholars, the book will be of interest to researchers in several adjacent fields, including folklore, oral literature, ethnomusicology, and textual scholarship."--Publisher's website.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783740291; 1783740299
    Schlagworte: Ballads, English; Ballads, Scots; Literary studies: general; Literature and literary studies; Literature: history and criticism; LITERARY CRITICISM; Ballads, English; Ballads, Scots
    Weitere Schlagworte: ballads; oral transmission; textual scholarship; ballad studies; folk songs; critique gňťique
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Mismatched women
    the siren's song through the machine
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    "In 2009, Susan Boyle's debut roused Simon Cowell from his grumbling slumber on the television show "Britain's Got Talent" and viewers across the world rallied to the side of the unemployed, older woman with the voice of a trained Broadway star. In... mehr

    Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Bibliothek
    inventarisiert mit Zg.-Nr. 2018/10114
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    KHR 248 270
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In 2009, Susan Boyle's debut roused Simon Cowell from his grumbling slumber on the television show "Britain's Got Talent" and viewers across the world rallied to the side of the unemployed, older woman with the voice of a trained Broadway star. In Mismatched Women, author Jennifer Fleeger argues that the shock produced when Boyle began to sing belies cultural assumptions about how particular female bodies are supposed to sound. Boyle is not an anomaly, but instead belongs to a lineage of women whose voices do not "match" their bodies by conventional expectations, from George Du Maurier's literary Trilby to Metropolitan Opera singer Marion Talley, from Snow White and Sleeping Beauty to Kate Smith and Deanna Durbin. Mismatched Women tells a new story about female representation in film by theorizing a figure regularly dismissed as an aberration. The mismatched woman is a stumbling block for both sound and feminist theory, argues Fleeger, because she has been synchronized yet seems to have been put together incorrectly, as if her body could not possibly house the voice that the camera insists belongs to her. Fleeger broadens the traditionally cinematic context of feminist psychoanalytic film theory to account for literary, animated, televisual, and virtual influences. This approach bridges gaps between disciplinary frameworks, showing that studies of literature, film, media, opera, and popular music pose common questions about authenticity, vocal and visual realism, circulation, and reproduction. The book analyzes the importance of the mismatched female voice in historical debates over the emergence of new media and unravels the complexity of female representation in moments of technological change"-- "Mismatched Women tells the history of sound machines through singers whose bodies and voices do not match. Jennifer Fleeger explores this phenomenon, moving from the fictional Trilby to the real-life Youtube star Susan Boyle, and demonstrating along the way that singers with voices that do not match their bodies are essential to the success of technologies for preserving and sharing music"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199936892; 9780199936915
    RVK Klassifikation: EC 2440
    Schlagworte: Popular music; Women singers; Femininity in music; Body image in women
    Umfang: xi, 241 pages, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 221-228) and index

    Machine generated contents note:Introduction -- Chapter 1: Literary Divas: Trilby, Christine, and the Phantom of Phonography -- Chapter 2: Metropolitan Women: Geraldine Farrar and Marion Talley Silence Opera on Screen -- Chapter 3: Opera in Synch: Deanna Durbin and Musical Playback -- Chapter 4: The Disney Princess: Animation and Real Girls -- Chapter 5: Kate Smith: The Variety "Femcee" on Radio and Television -- Chapter 6: Susan Boyle: The Amateur in the Age of Auto-Tune -- Conclusion -- Bibliography.

  25. The Shakespearean archive
    experiments in new media from the Renaissance to postmodernity
    Autor*in: Galey, Alan
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Why is Shakespeare so often associated with information technologies and with the idea of archiving itself? Alan Galey explores this question through the entwined histories of Shakespearean texts and archival technologies over the past four... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "Why is Shakespeare so often associated with information technologies and with the idea of archiving itself? Alan Galey explores this question through the entwined histories of Shakespearean texts and archival technologies over the past four centuries. In chapters dealing with the archive, the book, photography, sound, information, and data, Galey analyses how Shakespeare became prototypical material for publishing experiments, and new media projects, as well as for theories of archiving and computing. Analysing examples of the Shakespearean archive from the seventeenth century to today, he takes an original approach to Shakespeare and new media that will be of interest to scholars of the digital humanities, Shakespeare studies, archives, and media history. Rejecting the idea that current forms of computing are the result of technical forces beyond the scope of humanist inquiry, this book instead offers a critical prehistory of digitisation read through the afterlives of Shakespeare's texts"-- 1. Introduction: scenes from the prehistory of digitization -- 2. Leaves of brass: Shakespeare and the idea of the archive -- 3. The archive and the book: information architectures from folio to variorum -- 4. The counterfeit presentments of Victorian photography -- 5. Inventing Shakespeare's voice: early sound transmission and recording -- 6. Networks of deep impression: Shakespeare and the modern invention of information -- 7. Data and the ghosts of materiality -- Conclusion: sites of Shakespearean memory.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format