Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 37.

  1. Encyclopedia of rhetoric and composition
    communication from ancient times to the information age
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Garland, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0824072006
    RVK Klassifikation: EC 4100 ; AP 15500 ; EC 1020
    Schriftenreihe: Garland reference library of the humanities ; 1389
    Schlagworte: Rhetoric; Rhetoric
    Umfang: XXIV, 803 S.
    Bemerkung(en):

    Includes index

  2. Promise and Perils of Writing Program Administration, The
    Autor*in: Enos, Theresa
    Erschienen: 2008; ©2008
    Verlag:  Parlor Press, LLC, West Lafayette

    Combining formal quantitative research with narrative-based scholarship, THE PROMISE AND PERILS OF WRITING PROGRAM ADMINISTRATION represents multiple voices from faculty balancing between the demands of teaching, writing, and administering writing... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Combining formal quantitative research with narrative-based scholarship, THE PROMISE AND PERILS OF WRITING PROGRAM ADMINISTRATION represents multiple voices from faculty balancing between the demands of teaching, writing, and administering writing programs in professional, ethical ways-often under circumstances that can be defined, at best, as difficult. In these pages, junior faculty tell their stories of triumph and trauma, while more firmly established composition scholars reflect upon the changing and challenging profession we all share. Front cover -- Series page -- Title page -- Copyright page -- Table of Contents -- Foreword -- John Trimbur -- 1 Living in the Spaces Between: Profiling the Writing Program Administrator -- Jillian Skeffington, Shane Borrowman, and Theresa Enos -- 2 "Creating a Context": The Institutional Logic of the Council of Writing Program Administrators' Development of the Consultant-Evaluator Service -- Shirley K Rose -- 3 Credibility, Disciplinary Bias, and the WPA -- Sharing WPA Perils as Pearls of Wisdom -- Ernest J. Enchelmayer -- Two Things -- Patti J. Kurtz -- Rocking the Boat: Asserting Authority and Change in a Writing Program -- Richard McNabb -- Irreconcilable Differences: One Former WPD's Cautionary Tale -- Erin O'Neill -- Portraits of a Field -- Chris Anson Jeanne Gunner Thomas P. Miller -- 4 Tenure-Track Faculty as WPAs -- Notes from a New WPA -- Megan Fulwiler -- "An Army of One: The Possibilities and Pitfalls of WPA Work for the Lone Compositionist" -- Randall McClure -- Why I Won't Keep My Head Down or Follow Other Bad Advice for the Junior Faculty WPA -- Stephanie Roach -- Writing Program Administration at the Small University -- Matt Smith -- Location and the WPA -- Stuart C. Brown, Andrea A. Lunsford, and Edward M. White -- 5 Non Tenure-Track Faculty as WPAs -- Without Title: One NTT's Struggle in the TT Society -- Nita Danko -- Skeletons in the Closet, Ghosts, and Other Invisible Creatures -- Suellynn Duffey -- Neither Fish Nor Fowl: The Promise and Peril of Directing a Program on an Administrative Line -- Claire C. Lamonica -- One White Girl's Failed Attempt to Unsilence the Dialogue -- Cynthia Nearman -- Three Reflections and an Observation -- Susan H. McLeod, Victor Villanueva, and Douglas Hesse -- 6 Tenure, Promotion, and the WPA -- What Is Research and Writing? -- Emily Isaacs.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Borrowman, Shane (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781602350526
    Schriftenreihe: Lauer Series in Rhetoric and Composition
    Schlagworte: English language -- Rhetoric -- Study and teaching -- United States; Report writing -- Study and teaching (Higher) -- United States; Writing centers -- Administration
    Umfang: 1 online resource (372 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  3. Defining the new rhetorics
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1993
    Verlag:  Sage Publ., Newbury Park [u.a.]

    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    ZZZL76071
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    deu 330-97
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BHV2165
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0803942702; 0803942710
    Auflage/Ausgabe: 1. [Dr.]
    Schriftenreihe: Sage series in written communication ; 7
    Schlagworte: Rhetorik
    Umfang: XIII, 265 S., graph. Darst.
  4. Encyclopedia of rhetoric and composition
    communication from ancient times to the information age
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Garland, New York, NY [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    4' 96/1287
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BHV2212
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    deu 330-113a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    deu 330-113
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    LIT 3.9:11
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BHV2335
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0824072006
    Schriftenreihe: Garland reference library of the humanities ; 1389
    Schlagworte: Rhetorik
    Umfang: XXIV, 803 S.
  5. Renewing rhetoric's relation to composition
    essays in honor of Theresa Jarnagin Enos
    Beteiligt: Borrowman, Shane (Hrsg.); Enos, Theresa (Gefeierter)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.858.05
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Borrowman, Shane (Hrsg.); Enos, Theresa (Gefeierter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0805863966; 9780805863963; 0805863958; 9780805863956
    Schlagworte: Rhetorik; Textproduktion
    Umfang: XI, 372 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  6. Gender roles and faculty lives in rhetoric and composition
    Autor*in: Enos, Theresa
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Southern Illinois University Press, Carbondale ; EBSCO Industries, Inc., Birmingham, AL, USA

    Combining anecdotal evidence (the personal stories of rhetoric and composition teachers) with hard data. Theresa Enos offers documentation for what many have long suspected to be true: lower-division writing courses in colleges and universities are... mehr

    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe

     

    Combining anecdotal evidence (the personal stories of rhetoric and composition teachers) with hard data. Theresa Enos offers documentation for what many have long suspected to be true: lower-division writing courses in colleges and universities are staffed primarily by women who receive minimal pay, little prestige, and lessened job security in comparison to their male counterparts. Male writing faculty, however, also are affected by factors such as low salaries because of the undervaluation of a field considered feminized. Enos describes and classifies narratives gathered from surveys, interviews, and campus visits and interweaves these narratives with statistical data gathered from national surveys that show gendered experiences in the profession. Enos discusses the ways in which these experiences affect the working conditions of writing teachers and administrators in various programs at different types of institutions. Enos provides fascinating personal histories of composition and rhetoric teachers whose work has been largely disregarded. She also provides information about writing programs, teaching, administrative responsibilities, ranks among teachers, ages, salary, tenure status, distribution of research, service responsibilities, records of publication, and promotion and tenure guidelines.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0585106525; 9780585106526
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 146 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 139-141) and index

  7. Gender roles and faculty lives in rhetoric and composition
    Autor*in: Enos, Theresa
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Southern Illinois University Press, Carbondale, Ill. [u.a.]

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    97 A 31043
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 080932041X; 0809318717
    Schlagworte: English language; Report writing; English language; Women college teachers; English teachers; Sex discrimination in education; College teachers; Sexism in education; Sex role
    Umfang: ix, 146 S, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 139 - 141) and index

  8. Gender roles and faculty lives in rhetoric and composition
    Autor*in: Enos, Theresa
    Erschienen: ©1996
    Verlag:  Southern Illinois University Press, Carbondale

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0585106525; 0809318717; 080932041X; 9780585106526
    Schlagworte: LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Rhetoric; REFERENCE / Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Composition & Creative Writing; College teachers / Tenure; English language / Rhetoric / Study and teaching / Sex differences; English language / Rhetoric / Study and teaching / Social aspects; English teachers / Social conditions; Report writing / Study and teaching / Social aspects; Sex discrimination in education; Sex role; Sexism in education; Women college teachers / Social conditions; Englisch; Gesellschaft; English language; Report writing; English language; Women college teachers; English teachers; Sex discrimination in education; College teachers; Sexism in education; Sex role
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 146 pages)
    Bemerkung(en):

    Master and use copy. Digital master created according to Benchmark for Faithful Digital Reproductions of Monographs and Serials, Version 1. Digital Library Federation, December 2002

    Includes bibliographical references (pages 139-141) and index

    1 - Various Voices and Symptomatic Statistics -- - 2 - Demographics and Professional Environment -- - 3 - Marching to Different Drummers: Nontraditional Careers -- - 4 - We Do Windows and Glass Ceilings: Professional Environment -- - 5 - The Academy's Female Ghetto -- - 6 - Hired, Malice Aforethought -- - 7 - Broadening the Definition of Intellectual Work in Rhetoric and Composition Studies -- - 8 - Tenure Gender Gaps -- - 9 - A Greater Voice: The Two Year College -- - 10 - The Shibboleth of Market Forces: Nontenure-Track, Temporary Full-Time, and Part-Time Faculty -- - 11 - Catalyst for Change

    Combining anecdotal evidence (the personal stories of rhetoric and composition teachers) with hard data. Theresa Enos offers documentation for what many have long suspected to be true: lower-division writing courses in colleges and universities are staffed primarily by women who receive minimal pay, little prestige, and lessened job security in comparison to their male counterparts. Male writing faculty, however, also are affected by factors such as low salaries because of the undervaluation of a field considered feminized. Enos describes and classifies narratives gathered from surveys, interviews, and campus visits and interweaves these narratives with statistical data gathered from national surveys that show gendered experiences in the profession. Enos discusses the ways in which these experiences affect the working conditions of writing teachers and administrators in various programs at different types of institutions. Enos provides fascinating personal histories of composition and rhetoric teachers whose work has been largely disregarded. She also provides information about writing programs, teaching, administrative responsibilities, ranks among teachers, ages, salary, tenure status, distribution of research, service responsibilities, records of publication, and promotion and tenure guidelines

  9. Encyclopedia of rhetoric and composition
    coomunication from ancient times to the information age
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Garland, London [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Germanistisches Institut, Bibliothek
    Nd 943
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0824072006
    RVK Klassifikation: EC 1020 ; EC 4100
    Schlagworte: Rhetorik; Geschichte; Literaturtheorie; Wörterbuch
    Umfang: XXIV, 803 S.
  10. Encyclopedia of rhetoric and composition
    communication from ancient times to the information age
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Garland, New York [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Romanisches Seminar, Bibliothek
    Enz 252
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0824072006
    RVK Klassifikation: EC 4100 ; EC 1020
    Schriftenreihe: Garland reference library of the humanities ; 1389
    Schlagworte: Geschichte; Literaturtheorie; Rhetorik; Wörterbuch
    Umfang: XXIV, 803 S.
  11. Encyclopedia of rhetoric and composition
    communication from ancient times to the information age
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Garland, New York [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0824072006
    RVK Klassifikation: EC 1020 ; EC 4100
    Schriftenreihe: Garland reference library of the humanities ; 1389
    Schlagworte: Literaturtheorie; Geschichte; Rhetorik
    Umfang: XXIV, 803 S.
  12. Encyclopedia of rhetoric and composition
    communication from ancient times to the information age
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Garland, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 47839
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CK/300/921
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    96 A 9922
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    FK 1404-15
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 1020 E59
    keine Fernleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    Aa 313
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    EC 4100 E59
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    Allg J 1/Enc 2:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    Allg J 1/Enc 2:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0824072006
    RVK Klassifikation: EC 4100 ; AP 15500 ; EC 1020
    Schriftenreihe: Garland reference library of the humanities ; 1389
    Schlagworte: Rhetoric; Rhetoric
    Umfang: XXIV, 803 S.
    Bemerkung(en):

    Includes index

  13. Gender roles and faculty lives in rhetoric and composition
    Autor*in: Enos, Theresa
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Southern Illinois University Press, Carbondale, Ill. [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 345072
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    97 A 31043
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 080932041X; 0809318717
    Schlagworte: English language; Report writing; English language; Women college teachers; English teachers; Sex discrimination in education; College teachers; Sexism in education; Sex role
    Umfang: ix, 146 S, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 139 - 141) and index

  14. Defining the new rhetorics
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1993
    Verlag:  Sage Publ., Newbury Park, Calif. [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0803942710; 0803942702
    RVK Klassifikation: EC 4100 ; HF 336
    Schriftenreihe: Written communication annual ; 7
    Schlagworte: Rhetorik; Aufsatzsammlung;
    Umfang: XIII, 265 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  15. Encyclopedia of rhetoric and composition
    communication from ancient times to the information age
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Garland, New York, NY [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0824072006
    RVK Klassifikation: EC 4100 ; EC 1020
    Schriftenreihe: Garland reference library of the humanities ; 1389
    Schlagworte: Array
    Umfang: XXIV, 803 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  16. Gender roles and faculty lives in rhetoric and composition
    Autor*in: Enos, Theresa
    Erschienen: ©1996
    Verlag:  Southern Illinois University Press, Carbondale

    Combining anecdotal evidence (the personal stories of rhetoric and composition teachers) with hard data. Theresa Enos offers documentation for what many have long suspected to be true: lower-division writing courses in colleges and universities are... mehr

    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Combining anecdotal evidence (the personal stories of rhetoric and composition teachers) with hard data. Theresa Enos offers documentation for what many have long suspected to be true: lower-division writing courses in colleges and universities are staffed primarily by women who receive minimal pay, little prestige, and lessened job security in comparison to their male counterparts. Male writing faculty, however, also are affected by factors such as low salaries because of the undervaluation of a field considered feminized. Enos describes and classifies narratives gathered from surveys, interviews, and campus visits and interweaves these narratives with statistical data gathered from national surveys that show gendered experiences in the profession. Enos discusses the ways in which these experiences affect the working conditions of writing teachers and administrators in various programs at different types of institutions. Enos provides fascinating personal histories of composition and rhetoric teachers whose work has been largely disregarded. She also provides information about writing programs, teaching, administrative responsibilities, ranks among teachers, ages, salary, tenure status, distribution of research, service responsibilities, records of publication, and promotion and tenure guidelines

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0585106525; 9780585106526
    Schlagworte: Women college teachers; English teachers; Sex discrimination in education; College teachers; Sexism in education; Sex role; English language; Report writing; English language
    Umfang: Online-Ressource (ix, 146 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 139-141) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

    1.Various Voices and Symptomatic Statistics2.Demographics and Professional Environment3.Marching to Different Drummers: Nontraditional Careers4.We Do Windows and Glass Ceilings: Professional Environment5.The Academy's Female Ghetto6.Hired, Malice Aforethought7.Broadening the Definition of Intellectual Work in Rhetoric and Composition Studies8.Tenure Gender Gaps9.A Greater Voice: The Two Year College10.The Shibboleth of Market Forces: Nontenure-Track, Temporary Full-Time, and Part-Time Faculty11.Catalyst for Change.

  17. The course in classical rhetoric
    definition, development, direction
    Autor*in: Enos, Theresa
    Erschienen: 1989

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Rhetoric Society of America; Rhetoric Society quarterly; London : Taylor & Francis, 1976-; Band 19, Heft 1 (1989), Seite 45-48

  18. Reports of the 'author's' death may be greatly exaggerated but the 'writer' lives on in the text
    Autor*in: Enos, Theresa
    Erschienen: 1990

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Rhetoric Society of America; Rhetoric Society quarterly; London : Taylor & Francis, 1976-; Band 20, Heft 4 (1990), Seite 339-346

    Bemerkung(en):

    20 Literaturangaben

  19. Mapping a Landscape: The 2004 Survey of MA Programs in Rhetoric and Composition Studies
    Erschienen: 2005

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Beteiligt: Torres, Monica F.; Enos, Theresa; Juergensmeyer, Erik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Rhetoric review; Philadelphia, Pa. : Routledge, Taylor & Francis Group, 1982-; Band 24, Heft 1 (2005), Seite 5-12

  20. Portrait of the Profession: The 2007 Survey of Doctoral Programs in Rhetoric and Composition
    Autor*in: Brown, Stuart
    Erschienen: 2008

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Beteiligt: Enos, Theresa; Reamer, David; Thompson, Jason
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Rhetoric review; Philadelphia, Pa. : Routledge, Taylor & Francis Group, 1982-; Band 27, Heft 4 (2008), Seite 331-340

  21. Encyclopedia of rhetoric and composition
    communication from ancient times to the information age
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Garland, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    HB 5: HB 150
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0824072006
    RVK Klassifikation: EC 4100 ; EC 1020
    Schriftenreihe: Garland reference library of the humanities ; 1389
    Schlagworte: Rhetorik
    Umfang: XXIV, 803 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  22. Renewing rhetoric's relation to composition
    essays in honor of Theresa Jarnagin Enos
    Beteiligt: Borrowman, Shane (Hrsg.); Enos, Theresa (Gefeierter)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.858.05
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Borrowman, Shane (Hrsg.); Enos, Theresa (Gefeierter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0805863966; 9780805863963; 0805863958; 9780805863956
    Schlagworte: Rhetorik; Textproduktion
    Umfang: XI, 372 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  23. Encyclopedia of rhetoric and composition
    communication from ancient times to the information age
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York, NY

    Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Bibliothek
    Vql 18
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415875240
    RVK Klassifikation: EC 4100
    Schlagworte: Rhetoric
    Umfang: xxiv, 803 p.
  24. Renewing rhetoric's relation to composition
    essays in honor of Theresa Jarnagin Enos
    Beteiligt: Enos, Theresa
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Enos, Theresa
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780805863956; 9780805863963
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Rhetoric; Rhetorik
    Weitere Schlagworte: Enos, Theresa
    Umfang: XI, 372 S., Ill.
  25. Professing the new rhetorics
    a sourcebook
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Prentice Hall, Englewood Cliffs, N.J.

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    12.617.87
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Enos, Theresa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0130143170
    Schlagworte: Rhetorik
    Umfang: XIII, 490 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben