Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 126 bis 150 von 272.

  1. Good intentions
    writing center work for postmodern times
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Boynton/Cook-Heinemann, Portsmouth, NH

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    AK 39500 G864
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2001 A 2088
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0867094877
    Weitere Identifier:
    99-14465
    RVK Klassifikation: AK 39500
    Schriftenreihe: CrossCurrents
    Schlagworte: English language; Report writing; Pluralism Social sciences; Writing centers; Postmodernism; English language; Report writing; Cultural pluralism; Writing centers; Postmodernism
    Umfang: XVIII, 140 S.
    Bemerkung(en):

    Includes index

  2. The Longman guide to writing center
    theory and practice
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Pearson Longman, New York, NY [u.a.]

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2007 A 12189
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Inhaltsverzeichnis (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0205574173; 9780205574179
    RVK Klassifikation: AK 39580
    Schriftenreihe: Longman professional development series in composition
    Schlagworte: English language; Report writing; Tutors and tutoring; Writing centers
    Umfang: 576 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    A history of writing centers : looking in the rear-view mirror -- "The idea of a writing center" : building a theoretical foundation -- Defining the writing center's place : administrative and institutional issues -- The process of tutoring : connecting theory and practice -- Welcoming diversity : multiple cultures in the writing center -- Writing centers and writing across the curriculum : a symbiotic relationship? -- Beyond the physical space : technology in the writing center

  3. Multiliteracy centers
    writing center work, new media, and multimodal rhetoric
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Hampton Press, Cresskill, NJ

    Designing multiliteracy centers: a zoning approach / James A. Inman -- Composing multiple spaces: Clemson's Class of '41 online studio / Morgan Gresham -- Operation and practice: when it isn't even on the page: peer consulting in multimedia... mehr

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    HF 336 S552
    keine Fernleihe

     

    Designing multiliteracy centers: a zoning approach / James A. Inman -- Composing multiple spaces: Clemson's Class of '41 online studio / Morgan Gresham -- Operation and practice: when it isn't even on the page: peer consulting in multimedia environments / Teddi Fishman -- All things to all people: multiliteracy consulting and the materiality of rhetoric / David M. Sheridan -- Anticipating the momentum of cyborg communicative events / Richard Selfe -- Connections : writing ain't what it used to be: an exercise: in college multiliteracy / George Cooper -- Multiliteracies across lifetimes: engaging K-12 students: and teachers through technology-based outreach / Troy Hicks -- Production: the future of multiliteracy centers in the e-world: an exploration of cultural narratives and cultural -- Transformations / Christina Murphy & Lory Hawkes -- Multiliteracy centers as content producers: designing online learning experiences for writers / David M. Sheridan -- Reality check : ihe new media (r)evolution: multiple models for multiliteracies / Jackie Grutsch McKinney

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781572738980; 9781572738997
    RVK Klassifikation: HF 336
    Schriftenreihe: New dimensions in computers and composition
    Schlagworte: English language; Report writing; Mass media and education; Creative writing (Higher education); Writing centers; Literacy
    Umfang: VI, 240 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Harcourt Brace guide to peer tutoring
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Harcourt Brace College Publishers, Fort Worth, Tex.

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    U 4ap/582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0155081594
    Schlagworte: English language; Peer-group tutoring of students; Writing centers
    Umfang: VIII, 252 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  5. Facing the center
    toward an identity politics of one-to-one mentoring
    Autor*in: Denny, Harry C.
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Identity politics, face, and -- The pedagogy of one-to-one mentoring of writing -- Facing race & ethnicity in the writing center -- Facing class in the writing center -- Facing sex & gender in the writing center -- Facing nationality in the writing... mehr

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    HF 336 D412
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2010 A 14963
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Identity politics, face, and -- The pedagogy of one-to-one mentoring of writing -- Facing race & ethnicity in the writing center -- Facing class in the writing center -- Facing sex & gender in the writing center -- Facing nationality in the writing center -- Facing the center redux

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780874217681; 9780874217674; 0874217679
    RVK Klassifikation: HF 336
    Schlagworte: English language; Report writing; Writing centers; Mentoring; Multicultural education; English language; Report writing; Writing centers; Mentoring; Multicultural education; Identity politics
    Umfang: 176 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Identity politics, face, and the pedagogy of one-to-one mentoring of writing -- Facing race & ethnicity in the writing center -- Facing class in the writing center -- Facing sex & gender in the writing center -- Facing nationality in the writing center -- Facing the center redux.

  6. Researching the writing center
    towards an evidence-based practice
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Peter Lang, New York

    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Allg 722.015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    58 A 7745
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433135224
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: Revised edition
    Schlagworte: English language; Report writing; Writing centers
    Umfang: VII, 351 Seiten
    Bemerkung(en):

    Revised edition of : Researching the writing center, 2012

    Includes bibliographical references and index

  7. The aboutness of writing center talk
    a corpus-driven and discourse analysis
    Autor*in: Mackiewicz, Jo
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, New York

    1. A mixed-method approach to the aboutness writing center talk -- 2. A complement to discourse analysis of writing center talk : corpus analysis -- 3. Methods -- 4. Analyzing the aboutness of writing center talk through basic characteristics -- 5.... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    1. A mixed-method approach to the aboutness writing center talk -- 2. A complement to discourse analysis of writing center talk : corpus analysis -- 3. Methods -- 4. Analyzing the aboutness of writing center talk through basic characteristics -- 5. Analyzing the aboutness of writing center talk with key function words -- 6. Analyzing the aboutness of writing center talk with key content words -- 7. Analyzing the aboutness of writing center talk with lexical bundles -- 8. Conclusion.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781315542065
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Routledge Studies in Rhetoric and Communication ; 30
    Routledge studies in rhetoric and communication ; 30
    Schlagworte: English language; English language; Writing centers; Tutors and tutoring; Teacher-student relationships; Resource programs (Education); English language ; Rhetoric ; Study and teaching (Higher) ; Evaluation; English language ; Composition and exercises (Higher) ; Evaluation; Writing centers; Tutors and tutoring; Teacher-student relationships; Resource programs (Education)
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes references and index

  8. Critical Collaborative Communities
    Academic Writing Partnerships, Groups, and Retreats
    Autor*in: Simmons, Nicola
    Erschienen: 2019; ©2019
    Verlag:  BRILL, Boston

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Singh, Ann (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004410985
    Schriftenreihe: Issn Ser.
    Schlagworte: Electronic books; Authorship-Collaboration..; Authorship-Social aspects..; Writers' retreats..; Writers' workshops..; Writing centers; Academic writing..
    Umfang: 1 online resource (275 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  9. Reformers, teachers, writers
    curricular and pedagogical inquiries
    Autor*in: Lerner, Neal
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    What is curriculum, anyway? -- Ready or not, here we curriculum -- Learning to teach as a freeway flyer -- Teaching and tutoring terrorists -- Preston Search and the politics of educational reform -- Learning to write at Holyoke High -- The hidden... mehr

    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What is curriculum, anyway? -- Ready or not, here we curriculum -- Learning to teach as a freeway flyer -- Teaching and tutoring terrorists -- Preston Search and the politics of educational reform -- Learning to write at Holyoke High -- The hidden curriculum of writing centers -- The future of writing studies and educational reform. "Exploring the distinction between curriculum and pedagogy focused on curriculum and its importance in many contexts in which writing plays a role. Using a mixed-methods approach of quantitative, qualitative, textual, historical, narrative, and theoretical methods that reflects the importance and effects of curriculum in different settings"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781607328803
    Weitere Identifier:
    9781607328803
    Schlagworte: English language; Composition (Language arts); Universities and colleges; High schools; Education; Writing centers
    Umfang: 171 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Everyday Writing Center
    A Community of Practice
    Erschienen: 2006; ©2007.
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Cover -- CONTENTS -- PREFACE -- 1 INTRODUCTION -- 2 TRICKSTER AT YOUR TA B L E -- 3 BEAT (NOT ) THE (POOR) CLOCK -- 4 ORIGAMI, ANYONE? -- 5 STRAIGHTEN UP AND FLY RIGHT: -- 6 EVERYDAY RACISM -- Appendix -- 7 EVERYDAY ADMINISTRAT I O N , O R , ARE WE... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Cover -- CONTENTS -- PREFACE -- 1 INTRODUCTION -- 2 TRICKSTER AT YOUR TA B L E -- 3 BEAT (NOT ) THE (POOR) CLOCK -- 4 ORIGAMI, ANYONE? -- 5 STRAIGHTEN UP AND FLY RIGHT: -- 6 EVERYDAY RACISM -- Appendix -- 7 EVERYDAY ADMINISTRAT I O N , O R , ARE WE HAVING FUN Y E T ? -- NOTES -- REFERENCES -- INDEX.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eodice, Michele (MitwirkendeR); Condon, Frankie (MitwirkendeR); Carroll, Meg (MitwirkendeR); Boquet, Elizabeth (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874216622; 0874216621
    Schlagworte: English language; Writing centers; Interdisciplinary approach in education; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Interdisciplinary approach in education; Writing centers; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (152 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    IntroductionTrickster at your table -- Beat (not) the (poor) clock -- Origami anyone? Tutors as learners -- Straighten up and fly right: writers as tutors, tutors as writers -- Everyday racism: anti-racism work and writing center practice -- Everyday administration, or are we having fun yet?

  11. Writing centers at the center of change
    Beteiligt: Essid, Joe (HerausgeberIn); McTague, Brian (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Routledge, London

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    AK 39580 E78
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Essid, Joe (HerausgeberIn); McTague, Brian (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138353909; 1138353906
    Schriftenreihe: Routledge research in writing studies
    Schlagworte: Writing centers; Writing centers
    Umfang: XVII, 220 Seiten, 23 cm
  12. Does the Writing Workshop Still Work?.
    Erschienen: 2010; ©2010
    Verlag:  Channel View Publications, Bristol

    This book explores the effectiveness of the writing workshop in the Creative Writing classroom,going beyond the question of whether or not the workshop works to consider alternative pedagogical models. The needs of a growing and diverse student... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    This book explores the effectiveness of the writing workshop in the Creative Writing classroom,going beyond the question of whether or not the workshop works to consider alternative pedagogical models. The needs of a growing and diverse student population are central to the contributors' consideration of non-normative pedagogies. Intro -- Contents -- Acknowledgements -- About the Authors -- Foreword: On Experience -- Introduction: If it Ain't Broke, Don't Fix it -- Or Change is Inevitable, Except from a Vending Machine -- SECTION ONE INSIDE THE WRITING WORKSHOP MODEL -- Chapter 1 Once More to the Workshop: A Myth Caught in Time -- Chapter 2 Workshop: An Ontological Study -- Chapter 3 Small Worlds: What Works in Workshops If and When They Do? -- Chapter 4 Teaching as a Creative Act: Why the Workshop Works in Creative Writing -- Chapter 5 Workshopping and Fiction: Laboratory, Factory, or Finishing School? -- SECTION TWO ENGAGING THE CONFLICTS -- Chapter 6 Poetry, F(r)iction, Drama: The Complex Dynamics of Audience in the Writing Workshop -- Chapter 7 Engaging the Individual/Social Conflict within Creative Writing Pedagogy -- Chapter 8 Potentially Dangerous: Vulnerabilities and Risks in the Writing Workshop -- Chapter 9 'Its fine, I gess': Problems with the Workshop Model in College Composition Courses -- SECTION THREE THE NON-NORMATIVE WORKSHOP -- Chapter 10 The Creative Writing Workshop in the Two-Year College: Who Cares? -- Chapter 11 Workshopping Lives -- Chapter 12 The Things I Used To Do: Workshops Old and New -- SECTION FOUR NEW MODELS FOR RELOCATING THE WORKSHOP -- Chapter 13 Re-envisioning the Workshop: Hybrid Classrooms, Hybrid Texts -- Chapter 14 Introducing Masterclasses -- Chapter 15 Wrestling Bartleby: Another Workshop Model for the Creative Writing Classroom -- Chapter 16 'A Space of Radical Openness': Re-Visioning the Creative Writing Workshop -- Afterword Disciplinarity and the Future of Creative Writing Studies.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692702
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: New Writing Viewpoints ; v.No. 5
    Schlagworte: English language; Writing centers; Workshops; Creative writing; English language -- Rhetoric -- Study and teaching; Creative writing; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Workshops; Writing centers; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (258 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    Contents; Acknowledgements; About the Authors; Foreword: On Experience; Introduction: If it Ain't Broke, Don't Fix it; Or Change is Inevitable, Except from a Vending Machine; SECTION ONE INSIDE THE WRITING WORKSHOP MODEL; SECTION TWO ENGAGING THE CONFLICTS; SECTION THREE THE NON-NORMATIVE WORKSHOP; SECTION FOUR NEW MODELS FOR RELOCATING THE WORKSHOP; Afterword Disciplinarity and the Future of Creative Writing Studies

  13. Discord And Direction
    The Postmodern Writing Program Administrator
    Beteiligt: Handa, Carolyn (MitwirkendeR); McGee, Sharon James (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Handa, Carolyn (MitwirkendeR); McGee, Sharon James (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874215205
    Schlagworte: Writing centers; Postmodernism and higher education; Report writing; English language; Writing centers ; Administration; Postmodernism and higher education; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 222 p. :), ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 207-217) and index. - Description based on print version record

  14. On Location
    Theory and Practice in Classroom-Based Writing Tutoring
    Beteiligt: Grobman, Laurie (MitwirkendeR); Spigelman, Candace (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Grobman, Laurie (MitwirkendeR); Spigelman, Candace (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874215014
    Schlagworte: Writing centers; Peer-group tutoring of students; Writing centers; Peer-group tutoring of students
    Umfang: 1 Online-Ressource (262 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [245]-255) and index. - Description based on print version record

  15. What We Are Becoming
    Developments in Undergraduate Writing Majors
    Beteiligt: Moriarty, Thomas A (MitwirkendeR); Giberson, Greg (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Greg Giberson and Tom Moriarty have collected a rich volume that offers a state-of-the-field look at the question of the undergraduate writing major, a vital issue for compositionists as the discipline continues to evolve. What We Are Becoming... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Greg Giberson and Tom Moriarty have collected a rich volume that offers a state-of-the-field look at the question of the undergraduate writing major, a vital issue for compositionists as the discipline continues to evolve. What We Are Becoming provides an indispensable resource for departments and WPAs who are building undergraduate majors. Contributors to the volume address a range of vital questions for undergraduate programs, including such issues as the competition for majors within departments, the job market for undergraduates, varying focuses and curricula of such majors, and the formation of them in departments separate from English. Other chapters discuss the importance of flexibility, consider arguments for a rhetorical or civic discourse core for the writing major, address the relationship between rhetoric and composition majors, and review the role of multiliteracies in the major. The field of composition has not come to a consensus on the shape, content, or focus of the undergradutate major. But as individual programs develop and refine their curricula, one thing has become clear: we must think about them in ways that go beyond our particular circumstances, theorize them in ways that secure their place on our campuses and in our discipline for years to come. What We Are Becoming is an effort to do just that.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  16. Facing the Center
    Toward an Identity Politics of One-to-One Mentoring
    Autor*in: Denny, Harry C
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    In the diversity of their clients as well as their professional and student staff, writing centers present a complicated set of relationships that inevitably affect the instruction they offer. In Facing the Center, Harry Denny unpacks the identity... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    In the diversity of their clients as well as their professional and student staff, writing centers present a complicated set of relationships that inevitably affect the instruction they offer. In Facing the Center, Harry Denny unpacks the identity matrices that enrich teachable moments, and he explores the pedagogical dynamics and implications of identity within the writing center. The face of the writing center, be it mainstream or marginal, majority or miority, orthodox or subversive, always has implications for teaching and learning. Facing the Center will extend current research in writing center theory to bring it in touch with theories now common in cultural studies curricula. Denny takes up issues of power, agency, language, and meaning, and pushes his readers to ask how they themselves, or the centers in which they work, might be perpetuating cultures that undermine inclusive, progressive education.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874217681; 0874217687
    Schlagworte: Multicultural education; Mentoring; Writing centers; Report writing; English language; Multicultural education; Mentoring; Writing centers ; Political aspects; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 176 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  17. Activist WPA, The
    Changing Stories About Writing and Writers
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874217001
    Schlagworte: Writing centers; Report writing; English language; Writing centers ; Administration; Report writing ; Study and teaching (Higher) ; United States; English language ; Rhetoric ; Study and teaching ; United States
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 208 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 187-203) and index. - Description based on print version record

  18. Center Will Hold
    Beteiligt: Kinkead, Joyce A. (MitwirkendeR); Pemberton, Michael A (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kinkead, Joyce A. (MitwirkendeR); Pemberton, Michael A (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214840
    Schlagworte: Writing centers; Interdisciplinary approach in education; Report writing; English language; Writing centers; Interdisciplinary approach in education; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (219 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [197]-210) and index. - Description based on print version record

  19. Noise From The Writing Center
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214673
    Schlagworte: Writing centers; Tutors and tutoring; Report writing; English language; Writing centers; Tutors and tutoring; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 162 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. p. [155]-159) and index. - Description based on print version record

  20. Wiring The Writing Center
    Beteiligt: Hobson, Eric (MitwirkendeR)
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hobson, Eric (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874213218
    Schlagworte: Writing centers; Report writing; English language; Report writing; English language; Writing centers ; Automation; Report writing ; Computer-assisted instruction; English language ; Computer-assisted instruction; Report writing ; Study and teaching ; Data processing; English language ; Rhetoric ; Study and teaching ; Data processing
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxvi, 254 p. :), ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 231-241). - Description based on print version record

  21. Writing changes
    alphabetic text and multimodal composition
    Beteiligt: Powell, Pegeen Reichert (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  The Modern Language Association of America, New York

    Modality as Social Practice -- Modality in Texts and in the Classroom -- Modality and Writing Program Administration -- Modality and Disciplinarity -- Epilogue. "Examines the relationship of multimodality and writing in composition studies, including... mehr

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4468
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Modality as Social Practice -- Modality in Texts and in the Classroom -- Modality and Writing Program Administration -- Modality and Disciplinarity -- Epilogue. "Examines the relationship of multimodality and writing in composition studies, including considerations of composition as social practice and of changes to the conception of writing in relation to new social media and to writing program administration"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Powell, Pegeen Reichert (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781603294737; 9781603294744
    Schlagworte: English language; English language; Writing centers
    Umfang: vi, 316 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  22. Talk about writing
    the tutoring strategies of experienced writing center tutors
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Routledge,, New York, NY

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781351272636; 9781351272612
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: Second edition.
    Schlagworte: English language; English language; Report writing; Tutors and tutoring; Writing centers; Electronic books; English language ; Composition and exercises; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Report writing ; Study and teaching; Tutors and tutoring; Writing centers
    Umfang: 1 online resource (xiv, 226 pages)
  23. Radical writing center praxis
    a paradigm for ethical political engagement
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Introduction : justice and peace are everyone's interest -- The politics of contemporary writing centers -- A radical politics for writing centers -- Making a better world -- Love-inspired praxis -- Radical writing center practices. "Imagining a... mehr

    Brechtbau-Bibliothek
    MB 976.673
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    5-MB 976.673
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : justice and peace are everyone's interest -- The politics of contemporary writing centers -- A radical politics for writing centers -- Making a better world -- Love-inspired praxis -- Radical writing center practices. "Imagining a writing center where directors and staff become agents in active social justice on campus and beyond. Introducing activist concepts and vocabulary challenging writing centers to recognize their complicity with oppressive systems. A call for a process of critical self-reflection and change to an activist paradigm"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781607328438
    Schlagworte: Writing centers; Writing centers; English language; English language; Academic writing; Academic writing; Education; Social justice and education
    Umfang: x, 187 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Theories and methods of writing center studies
    a practical guide
    Beteiligt: Mackiewicz, Jo (HerausgeberIn); Babcock, Rebecca Day (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Introduction to the collection /Jo Mackiewicz and Rebecca Day Babcock --Part I. Theories --Vygotskyan learning theory /John Nordlof --Genre theory: a research approach for understanding learning, agency, and materiality in the writing center /Layne... mehr

    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Berlin, Bibliothek
    LS - 103
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction to the collection /Jo Mackiewicz and Rebecca Day Babcock --Part I. Theories --Vygotskyan learning theory /John Nordlof --Genre theory: a research approach for understanding learning, agency, and materiality in the writing center /Layne Porta Gordon --Writing center research and critical race theory /Frankie Condon, Neisha-Anne Green, and Wonderful Faison --Category is ... queer theory, queering research and queerer centers /Mitch Hobza and Harry Denny --Bringing feminist theory home /Michelle Miley --Transfer theory: a guide to transfer-focused writing center research /Heather N. Hill --Writing center research and disability theory /Noah Bukowski and Brenda Jo Brueggemann --Activity theory /R. Mark Hall --Second language acquisition theories and writing center research /Carol Severino and Emilia Illana-Mahiques --Part II. Methods. --Grounded theory: explanations and possibilities /Rebecca Day Babcock --Ethnography--more or less /Kerri Jordan --Histories, historiographies, and historical research in the writing center /Harry Denny and Elizabeth Boquet --The potential of writing center case study research design as public scholarship /J. Michael Rifenburg --Extending our research: meta-analysis in the writing center /Steve Price --Rhetorical analysis: choices in exploring and connecting our writing center studies and stories /Steven J. Corbett --Discourse analysis, critical discourse analysis, and conversation analysis /Terese Thonus --Corpus approaches to writing center research /Randall W. Monty --Survey methods for research and assessment in writing centers /Lori Salem --Mixed-methods research in writing centers /Cara Marta Messina and Neal Lerner --21.Conclusion /Jo Mackiewicz and Rebecca Day Babcock. This collection helps students and researchers understand the foundations of writing center studies in order to make sound decisions about the types of methods and theoretical lenses that will help them formulate and answer their research questions. In the collection accomplished writing center researchers discuss the theories and methods that have enabled their work, providing readers with a useful and accessible guide to developing research projects that interest them and make a positive contribution. It introduces an array of theories, including genre theory, second-language acquisition theory, transfer theory, and disability theory, and guides novice and experienced researchers through the finer points of methods such as ethnography, corpus analysis, and mixed-methods research. Ideal for courses on writing center studies and pedagogy, it is essential reading for researchers and administrators in writing centers and writing across the curriculum or writing in the disciplines programs

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Mackiewicz, Jo (HerausgeberIn); Babcock, Rebecca Day (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367188481; 0367188481; 9780367188498; 036718849X
    Schlagworte: English language; Report writing; Writing centers; Report writing; Writing centers
    Umfang: xv, 230 pages, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  25. The Allyn & Bacon guide to Writing Center
    theory and practice
    Erschienen: c2001
    Verlag:  Allyn and Bacon, Boston

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0205321860
    Schlagworte: English language; Report writing; Tutors and tutoring; Writing centers
    Umfang: xvi, 576 p, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index