Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Does the Writing Workshop Still Work?
    Beteiligt: Donnelly, Dianne (Hrsg.)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    This book explores the effectiveness of the workshop in the Creative Writing classroom, and looks beyond the question of whether or not the workshop works to address the issue of what an altered pedagogical model might look like. In visualising what... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book explores the effectiveness of the workshop in the Creative Writing classroom, and looks beyond the question of whether or not the workshop works to address the issue of what an altered pedagogical model might look like. In visualising what else is possible in the workshop space, the sixteen chapters collected in ‘Does the Writing Workshop Still Work?’ cover a range of theoretical and pedagogical topics and explore the inner workings and conflicts of the workshop model. The needs of a growing and diverse student population are central to the chapter authors’ consideration of non-normative pedagogies. The book is a must-read for all teachers of Creative Writing, as well as for researchers in Creative Writing Studies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Donnelly, Dianne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692702
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New Writing Viewpoints
    Schlagworte: Creative writing; English language; Writersx27 workshops; Writing centers
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 07. Dez 2018)

  2. Does the Writing Workshop Still Work?
    Beteiligt: Donnelly, Dianne (Hrsg.)
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    This book explores the effectiveness of the workshop in the Creative Writing classroom, and looks beyond the question of whether or not the workshop works to address the issue of what an altered pedagogical model might look like. In visualising what... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book explores the effectiveness of the workshop in the Creative Writing classroom, and looks beyond the question of whether or not the workshop works to address the issue of what an altered pedagogical model might look like. In visualising what else is possible in the workshop space, the sixteen chapters collected in ‘Does the Writing Workshop Still Work?’ cover a range of theoretical and pedagogical topics and explore the inner workings and conflicts of the workshop model. The needs of a growing and diverse student population are central to the chapter authors’ consideration of non-normative pedagogies. The book is a must-read for all teachers of Creative Writing, as well as for researchers in Creative Writing Studies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Donnelly, Dianne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692702
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: New Writing Viewpoints
    Schlagworte: Creative writing; English language; Writersx27 workshops; Writing centers
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 07. Dez 2018)

  3. Does the Writing Workshop Still Work?.
    Erschienen: 2010; ©2010
    Verlag:  Channel View Publications, Bristol

    This book explores the effectiveness of the writing workshop in the Creative Writing classroom,going beyond the question of whether or not the workshop works to consider alternative pedagogical models. The needs of a growing and diverse student... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    This book explores the effectiveness of the writing workshop in the Creative Writing classroom,going beyond the question of whether or not the workshop works to consider alternative pedagogical models. The needs of a growing and diverse student population are central to the contributors' consideration of non-normative pedagogies. Intro -- Contents -- Acknowledgements -- About the Authors -- Foreword: On Experience -- Introduction: If it Ain't Broke, Don't Fix it -- Or Change is Inevitable, Except from a Vending Machine -- SECTION ONE INSIDE THE WRITING WORKSHOP MODEL -- Chapter 1 Once More to the Workshop: A Myth Caught in Time -- Chapter 2 Workshop: An Ontological Study -- Chapter 3 Small Worlds: What Works in Workshops If and When They Do? -- Chapter 4 Teaching as a Creative Act: Why the Workshop Works in Creative Writing -- Chapter 5 Workshopping and Fiction: Laboratory, Factory, or Finishing School? -- SECTION TWO ENGAGING THE CONFLICTS -- Chapter 6 Poetry, F(r)iction, Drama: The Complex Dynamics of Audience in the Writing Workshop -- Chapter 7 Engaging the Individual/Social Conflict within Creative Writing Pedagogy -- Chapter 8 Potentially Dangerous: Vulnerabilities and Risks in the Writing Workshop -- Chapter 9 'Its fine, I gess': Problems with the Workshop Model in College Composition Courses -- SECTION THREE THE NON-NORMATIVE WORKSHOP -- Chapter 10 The Creative Writing Workshop in the Two-Year College: Who Cares? -- Chapter 11 Workshopping Lives -- Chapter 12 The Things I Used To Do: Workshops Old and New -- SECTION FOUR NEW MODELS FOR RELOCATING THE WORKSHOP -- Chapter 13 Re-envisioning the Workshop: Hybrid Classrooms, Hybrid Texts -- Chapter 14 Introducing Masterclasses -- Chapter 15 Wrestling Bartleby: Another Workshop Model for the Creative Writing Classroom -- Chapter 16 'A Space of Radical Openness': Re-Visioning the Creative Writing Workshop -- Afterword Disciplinarity and the Future of Creative Writing Studies.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781847692702
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: New Writing Viewpoints ; v.No. 5
    Schlagworte: English language; Writing centers; Workshops; Creative writing; English language -- Rhetoric -- Study and teaching; Creative writing; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Workshops; Writing centers; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (258 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    Contents; Acknowledgements; About the Authors; Foreword: On Experience; Introduction: If it Ain't Broke, Don't Fix it; Or Change is Inevitable, Except from a Vending Machine; SECTION ONE INSIDE THE WRITING WORKSHOP MODEL; SECTION TWO ENGAGING THE CONFLICTS; SECTION THREE THE NON-NORMATIVE WORKSHOP; SECTION FOUR NEW MODELS FOR RELOCATING THE WORKSHOP; Afterword Disciplinarity and the Future of Creative Writing Studies

  4. Does the writing workshop still work?
    Beteiligt: Donnelly, Dianne (Hrsg.)
    Erschienen: c 2010
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol [u.a.]

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    D-Spr-Donn
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2011 A 6576
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2260 D685
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Donnelly, Dianne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1847692699; 1847692680; 9781847692696; 9781847692689; 1847692702; 9781847692702
    RVK Klassifikation: EC 2260
    Schriftenreihe: New writing viewpoints
    Schlagworte: Creative writing; Workshops; English language; Writing centers
    Umfang: XX, 238 S., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Erscheinungsjahr in Vorlageform:c 2010