Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Shakespeare, time and the Victorians
    a pictorial exploration
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521509695
    RVK Klassifikation: HI 3331
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Geschichte; Time in literature; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Rezeption; Malerei; Literatur <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XXIII, 360 S., [16] Bl., Ill.
    Bemerkung(en):

    "Time and the visual sense were two essential preoccupations of the Victorians, and both were central to their presentations of Shakespeare's plays. In this extensive new study, Stuart Sillars examines multiple facets of this complex relationship. The desire for authenticity in production, in the work of Charles Kean and his followers, leads to elaborate sets that define and direct the performances' movement through time. Visual artists of all kinds fracture and extend the plays' movements, the Pre-Raphaelites through new techniques and approaches, illustrators through new forms of engraving and printing, and photographers through the emerging forms of the medium. The book also considers the multiple forms in which performances were recorded and re-created visually, and absorbed into the memories of their viewers. With many previously unpublished images, it draws together multiple fields to offer a new perspective on one of the most productive and various periods of Shakespeare activity"-- Provided by publisher.

    Includes bibliographical references and index

  2. Shakespeare, time and the Victorians
    a pictorial exploration
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Time and the visual sense were two essential preoccupations of the Victorians, and both were central to their presentations of Shakespeare's plays. In this extensive new study, Stuart Sillars examines multiple facets of this complex relationship.... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2012:948:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 147297
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2012 B 1242
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B/113778
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2018/7798
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Rb 7625
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 476.8 CX 9220
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Time and the visual sense were two essential preoccupations of the Victorians, and both were central to their presentations of Shakespeare's plays. In this extensive new study, Stuart Sillars examines multiple facets of this complex relationship. The desire for authenticity in production, in the work of Charles Kean and his followers, leads to elaborate sets that define and direct the performances' movement through time. Visual artists of all kinds fracture and extend the plays' movements, the Pre-Raphaelites through new techniques and approaches, illustrators through new forms of engraving and printing, and photographers through the emerging forms of the medium. The book also considers the multiple forms in which performances were recorded and re-created visually, and absorbed into the memories of their viewers. With many previously unpublished images, it draws together multiple fields to offer a new perspective on one of the most productive and various periods of Shakespeare activity"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780521509695
    RVK Klassifikation: HI 3331
    Schlagworte: Time in literature
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: xxiii, 360 Seiten, 32 ungezählte Seiten Tafeln, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 344-350 und Index

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Machine generated contents note: 1. History, theatre and Shakespeare; 2. Dress, attribute and image; 3. Pre-Raphaelite Meridian; 4. Charles Kean, staging and time; 5. Memorialising performance; 6. Ars et Veritas: photography and the Victorian stage; 7. Fragmentation, excision and dispersal; 8. Painting beyond Pre-Raphaelitism; 9. Later stagings and the debate with painting; 10. Encounters and memories; Select bibliography.

  3. Shakespeare, time and the Victorians
    a pictorial exploration
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521509695
    RVK Klassifikation: HI 3331
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Geschichte; Time in literature; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Rezeption; Malerei; Literatur <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XXIII, 360 S., [16] Bl., Ill.
    Bemerkung(en):

    "Time and the visual sense were two essential preoccupations of the Victorians, and both were central to their presentations of Shakespeare's plays. In this extensive new study, Stuart Sillars examines multiple facets of this complex relationship. The desire for authenticity in production, in the work of Charles Kean and his followers, leads to elaborate sets that define and direct the performances' movement through time. Visual artists of all kinds fracture and extend the plays' movements, the Pre-Raphaelites through new techniques and approaches, illustrators through new forms of engraving and printing, and photographers through the emerging forms of the medium. The book also considers the multiple forms in which performances were recorded and re-created visually, and absorbed into the memories of their viewers. With many previously unpublished images, it draws together multiple fields to offer a new perspective on one of the most productive and various periods of Shakespeare activity"-- Provided by publisher.

    Includes bibliographical references and index

  4. Shakespeare, time and the Victorians
    a pictorial exploration
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780521509695; 0521509696
    Schlagworte: Shakespeare, William, 1564-1616--Criticism and interpretation--History--19th century; Time in literature
    Umfang: XXIII, 360 S. : zahlr. Ill., 25 cm
  5. Shakespeare, time and the Victorians
    a pictorial exploration
    Autor*in: Sillars, Stuart
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Time and the visual sense were two essential preoccupations of the Victorians, and both were central to their presentations of Shakespeare's plays. In this extensive new study, Stuart Sillars examines multiple facets of this complex relationship.... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2012:948:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 147297
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2012 B 1242
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B/113778
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2018/7798
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2012 C 408
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Rb 7625
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HI 3331 S584
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 476.8 CX 9220
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    62a/272
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Time and the visual sense were two essential preoccupations of the Victorians, and both were central to their presentations of Shakespeare's plays. In this extensive new study, Stuart Sillars examines multiple facets of this complex relationship. The desire for authenticity in production, in the work of Charles Kean and his followers, leads to elaborate sets that define and direct the performances' movement through time. Visual artists of all kinds fracture and extend the plays' movements, the Pre-Raphaelites through new techniques and approaches, illustrators through new forms of engraving and printing, and photographers through the emerging forms of the medium. The book also considers the multiple forms in which performances were recorded and re-created visually, and absorbed into the memories of their viewers. With many previously unpublished images, it draws together multiple fields to offer a new perspective on one of the most productive and various periods of Shakespeare activity"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780521509695; 0521509696
    RVK Klassifikation: HI 3331
    Schlagworte: Time in literature
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Array; Time in literature
    Umfang: xxiii, 360 Seiten, 32 ungezählte Seiten Tafeln, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 344-350 und Index

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Machine generated contents note: 1. History, theatre and Shakespeare; 2. Dress, attribute and image; 3. Pre-Raphaelite Meridian; 4. Charles Kean, staging and time; 5. Memorialising performance; 6. Ars et Veritas: photography and the Victorian stage; 7. Fragmentation, excision and dispersal; 8. Painting beyond Pre-Raphaelitism; 9. Later stagings and the debate with painting; 10. Encounters and memories; Select bibliography.