Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Neopoetics
    the evolution of the literate imagination
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    91.019.19
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231176866
    RVK Klassifikation: EC 1862 ; EC 1820
    Schlagworte: Literaturpsychologie; Imagination; Semiotik; Neurolinguistik; Literaturtheorie; Kognition
    Umfang: xxi, 320 Seiten
  2. Neopoetics
    The Evolution of the Literate Imagination
    Erschienen: 2016; ©2016
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    The quest to understand the evolution of the literary mind has become a fertile field of inquiry and speculation for scholars across literary studies and cognitive science. In Paleopoetics, Christopher Collins's acclaimed earlier title, he described... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    The quest to understand the evolution of the literary mind has become a fertile field of inquiry and speculation for scholars across literary studies and cognitive science. In Paleopoetics, Christopher Collins's acclaimed earlier title, he described how language emerged both as a communicative tool and as a means of fashioning other communicative tools—stories, songs, and rituals. In Neopoetics, Collins turns his attention to the cognitive evolution of the writing-ready brain. Further integrating neuroscience into the popular field of cognitive poetics, he adds empirical depth to our study of literary texts and verbal imagination and offers a whole new way to look at reading, writing, and creative expression. Collins begins Neopoetics with the early use of visual signs, first as reminders of narrative episodes and then as conventional symbols representing actual speech sounds. Next he examines the implications of written texts for the play of the auditory and visual imagination. To exemplify this long transition from oral to literate artistry, Collins examines a wide array of classical texts—from Homer and Hesiod to Plato and Aristotle and from the lyric innovations of Augustan Rome to the inner dialogues of St. Augustine. In this work of "big history," Collins demonstrates how biological and cultural evolution collaborated to shape both literature and the brain we use to read it.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231542883
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: De Gruyter eBook-Paket Altertumswissenschaften
    Schlagworte: Poetry; Language and languages; Visual pathways; Semiotics; Poetics; Brain; Neurolinguistics; Evolutionary psychology; Language and languages.; Poetry.; Semiotics.; Visual pathways.; Imagination; Kognition; Semiotik; Neurolinguistik; Literaturtheorie; Literaturpsychologie; LITERARY CRITICISM / Ancient & Classical
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxi, 320 Seiten)
  3. Neopoetics
    the evolution of the literate imagination
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    91.019.19
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231176866
    RVK Klassifikation: EC 1862 ; EC 1820
    Schlagworte: Literaturpsychologie; Imagination; Semiotik; Neurolinguistik; Literaturtheorie; Kognition
    Umfang: xxi, 320 Seiten
  4. Neopoetics
    The Evolution of the Literate Imagination
    Erschienen: [2016]; ©2016
    Verlag:  Columbia University Press, New York, NY

    The quest to understand the evolution of the literary mind has become a fertile field of inquiry and speculation for scholars across literary studies and cognitive science. In Paleopoetics, Christopher Collins's acclaimed earlier title, he described... mehr

    Zugang:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    The quest to understand the evolution of the literary mind has become a fertile field of inquiry and speculation for scholars across literary studies and cognitive science. In Paleopoetics, Christopher Collins's acclaimed earlier title, he described how language emerged both as a communicative tool and as a means of fashioning other communicative tools-stories, songs, and rituals. In Neopoetics, Collins turns his attention to the cognitive evolution of the writing-ready brain. Further integrating neuroscience into the popular field of cognitive poetics, he adds empirical depth to our study of literary texts and verbal imagination and offers a whole new way to look at reading, writing, and creative expression. Collins begins Neopoetics with the early use of visual signs, first as reminders of narrative episodes and then as conventional symbols representing actual speech sounds. Next he examines the implications of written texts for the play of the auditory and visual imagination. To exemplify this long transition from oral to literate artistry, Collins examines a wide array of classical texts-from Homer and Hesiod to Plato and Aristotle and from the lyric innovations of Augustan Rome to the inner dialogues of St. Augustine. In this work of "big history," Collins demonstrates how biological and cultural evolution collaborated to shape both literature and the brain we use to read it

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt