Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 7 von 7.

  1. Live poetry
    an integrated approach to poetry in performance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam [u.a]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.629.22
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    265.152
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft
    22.1 - 623/1
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 HN 1161 L191
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789042034051
    RVK Klassifikation: EC 4360 ; HN 1161
    Schriftenreihe: Internationale Forschungen zur allgemeinen und vergleichenden Literaturwissenschaft ; 153
    Schlagworte: Lyrik; Aufführungspraxis
    Umfang: 271 S., Ill., Notenbeisp.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [239] - 262

  2. Live Poetry.
    an Integrated Approach to Poetry in Performance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Editions Rodopi, Amsterdam ; EBSCO Industries, Inc., Birmingham, AL, USA

    Given the increasing popularity of literary festivals, open mics, and poetry slams, one could justifiably claim that the English-speaking world is currently experiencing a 'Live Poetry' boom. Yet, despite this raised awareness for the aesthetic and... mehr

    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe

     

    Given the increasing popularity of literary festivals, open mics, and poetry slams, one could justifiably claim that the English-speaking world is currently experiencing a 'Live Poetry' boom. Yet, despite this raised awareness for the aesthetic and social potential of performed poetry, academia has barely responded, failing in the process to update and adapt its concept of poetry to meet these recent developments. Bridging this critical gap, this volume provides for the first time a full methodological 'toolkit' for the analysis of live poetry by drawing together approaches from diverse discipl.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789401206921; 9401206929
    RVK Klassifikation: HN 1161 ; EC 4360
    Schriftenreihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft, 153 ; v. 153
    Schlagworte: Lyrik; Aufführungspraxis
    Umfang: 1 Online-Ressource (264 pages)
    Bemerkung(en):

    BibliographyTable of Figures; Index

  3. Live poetry
    an integrated approach to poetry in performance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Editions Rodopi, Amsterdam

    Zugang:
    Verlag (URL des Erstveröffentlichers)
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789401206921; 9401206929
    RVK Klassifikation: HN 1161 ; EC 4360
    Schriftenreihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft, 153
    Schlagworte: POETRY / English, Irish, Scottish, Welsh; Recitations; Recitations; Slam Poetry; Lyrik; Performance <Künste>; Englisch
    Umfang: 1 online resource (271 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Print version record

    Cover; Title Page; Copyright Page; Table of Contents; Introduction; Part One: Theorising Live Poetry; 1. Key Challenges for the Scholar of Live Poetry; 1.1 Neglected History / a History of Neglect; 1.2 Like So Much Hot Air? Live Poetry and the Discourse of Orality; 1.2.1 Orality versus Literacy: The Great Divide; 1.2.2 From Orality to Literacy: The Evolutionist Model; 1.2.3 Performance Poetry: A Controversial Form of Live Poetry; 1.3 Literature Review; 2. Towards a Definition of Live Poetry; 2.1 Poetry as a Bi-Medial Art Form; 2.2 Live Poetry and Theatre; 2.3 A Definition of Live Poetry

    Part Two: Analysing Live Poetry3. Comparing the Written Poem and the Performed Poem; 4. Audiotext; 4.1 Audiotext and Paralanguage: Experiential Meaning Potential, Provenance, Voice Set and Voice Action; 4.2 Non-Verbal Sounds; 4.3 Articulatory Parameters; 4.3.1 Rhythm; 4.3.2 Pitch; 4.3.3 Volume; 4.3.4 Articulation; 4.3.5 Timbre; 4.4 Notation; 4.5 Composite Parameters: Tone of Voice, Accent; 4.6 Paratext; 5. Body Communication; 5.1 Kinesics: Studying Body Communication; 5.2 Functions of Body Communication; 5.3 Elements of Body Communication; 5.3.1 Gesture and Posture; 5.3.2 Facial Communication

    5.3.3 Artefactual Communication5.4 Notating Body Communication; 6. Contextualising the Performance; 6.1 A Communication Model for Live Poetry; 6.2 Participants; 6.2.1 The Poet-Performer; 6.2.2 The Audience; 6.2.3 The MC; 6.2.4 The Producer; 6.2.5 Aims and Format; 6.3 Spatio-Temporal Situation; 6.3.1 Localised Audiences in 'Borrowed Spaces'; 6.3.2 The Performance Space; 6.3.3 Place of Performance and Fictive Space; 6.3.4 Time of Performance and Act Sequence; 7. Jackie Hagan's "Coffee or Tea?": A Sample Analysis; 8. Checklist for the Analysis of Live Poetry Performances; Conclusion

    Given the increasing popularity of literary festivals, open mics, and poetry slams, one could justifiably claim that the English-speaking world is currently experiencing a 'Live Poetry' boom. Yet, despite this raised awareness for the aesthetic and social potential of performed poetry, academia has barely responded, failing in the process to update and adapt its concept of poetry to meet these recent developments. Bridging this critical gap, this volume provides for the first time a full methodological 'toolkit' for the analysis of live poetry by drawing together approaches from diverse discipl

  4. Live poetry
    an integrated approach to poetry in performance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9789042034051; 9789401206921
    RVK Klassifikation: EC 4360
    Schriftenreihe: Internationale Forschungen zur allgemeinen und vergleichenden Literaturwissenschaft ; 153
    Schlagworte: Lyrik; Aufführungspraxis;
    Umfang: 271 S., Ill., graph. Darst., Notenbeisp., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Wien, Univ., Diss., 2010

  5. Live poetry
    an integrated approach to poetry in performance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Editions Rodopi, Amsterdam

    Zugang:
    Verlag (URL des Erstveröffentlichers)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789401206921; 9401206929
    RVK Klassifikation: HN 1161 ; EC 4360
    Schriftenreihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft, 153
    Schlagworte: POETRY / English, Irish, Scottish, Welsh; Recitations; Recitations; Slam Poetry; Lyrik; Performance <Künste>; Englisch
    Umfang: 1 online resource (271 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Print version record

    Cover; Title Page; Copyright Page; Table of Contents; Introduction; Part One: Theorising Live Poetry; 1. Key Challenges for the Scholar of Live Poetry; 1.1 Neglected History / a History of Neglect; 1.2 Like So Much Hot Air? Live Poetry and the Discourse of Orality; 1.2.1 Orality versus Literacy: The Great Divide; 1.2.2 From Orality to Literacy: The Evolutionist Model; 1.2.3 Performance Poetry: A Controversial Form of Live Poetry; 1.3 Literature Review; 2. Towards a Definition of Live Poetry; 2.1 Poetry as a Bi-Medial Art Form; 2.2 Live Poetry and Theatre; 2.3 A Definition of Live Poetry

    Part Two: Analysing Live Poetry3. Comparing the Written Poem and the Performed Poem; 4. Audiotext; 4.1 Audiotext and Paralanguage: Experiential Meaning Potential, Provenance, Voice Set and Voice Action; 4.2 Non-Verbal Sounds; 4.3 Articulatory Parameters; 4.3.1 Rhythm; 4.3.2 Pitch; 4.3.3 Volume; 4.3.4 Articulation; 4.3.5 Timbre; 4.4 Notation; 4.5 Composite Parameters: Tone of Voice, Accent; 4.6 Paratext; 5. Body Communication; 5.1 Kinesics: Studying Body Communication; 5.2 Functions of Body Communication; 5.3 Elements of Body Communication; 5.3.1 Gesture and Posture; 5.3.2 Facial Communication

    5.3.3 Artefactual Communication5.4 Notating Body Communication; 6. Contextualising the Performance; 6.1 A Communication Model for Live Poetry; 6.2 Participants; 6.2.1 The Poet-Performer; 6.2.2 The Audience; 6.2.3 The MC; 6.2.4 The Producer; 6.2.5 Aims and Format; 6.3 Spatio-Temporal Situation; 6.3.1 Localised Audiences in 'Borrowed Spaces'; 6.3.2 The Performance Space; 6.3.3 Place of Performance and Fictive Space; 6.3.4 Time of Performance and Act Sequence; 7. Jackie Hagan's "Coffee or Tea?": A Sample Analysis; 8. Checklist for the Analysis of Live Poetry Performances; Conclusion

    Given the increasing popularity of literary festivals, open mics, and poetry slams, one could justifiably claim that the English-speaking world is currently experiencing a 'Live Poetry' boom. Yet, despite this raised awareness for the aesthetic and social potential of performed poetry, academia has barely responded, failing in the process to update and adapt its concept of poetry to meet these recent developments. Bridging this critical gap, this volume provides for the first time a full methodological 'toolkit' for the analysis of live poetry by drawing together approaches from diverse discipl

  6. Live poetry
    an integrated approach to poetry in performance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789042034051; 9789401206921
    RVK Klassifikation: EC 4360 ; HN 1161
    Schriftenreihe: Internationale Forschungen zur allgemeinen und vergleichenden Literaturwissenschaft ; 153
    Schlagworte: Slam Poetry; Englisch; Performance <Künste>; Lyrik
    Umfang: 271 S., Ill., Notenbeisp.
  7. Live poetry
    an integrated approach to poetry in performance
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Rodopi, Amsterdam [u.a]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.629.22
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789042034051
    RVK Klassifikation: EC 4360 ; HN 1161
    Schriftenreihe: Internationale Forschungen zur allgemeinen und vergleichenden Literaturwissenschaft ; 153
    Schlagworte: Lyrik; Aufführungspraxis
    Umfang: 271 S., Ill., Notenbeisp.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [239] - 262