Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 151 bis 175 von 528.

  1. The employment of English
    theory, jobs, and the future of literary studies
    Erschienen: 1998
    Verlag:  New York Univ. Press, New York [u.a.]

    What sorts of cultural criticism are teachers and scholars to produce and how can that criticism be "employed" in the culture at large? In The Employment of English, Michael Berube examines the cultural legitimacy of literary study. Berube asserts... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What sorts of cultural criticism are teachers and scholars to produce and how can that criticism be "employed" in the culture at large? In The Employment of English, Michael Berube examines the cultural legitimacy of literary study. Berube asserts that we must situate these questions in a context in which nearly half of all college professors are part-time labor and in which English departments are torn between their traditional mission of defining the movements of literary history and the protocols of textual interpretation, and their newer tasks of interrogating wider systems of signification under rubrics like "gender," "hegemony," "rhetoric," "textuality" (including film and video), and "culture."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Prospects for the 70's
    English departments and multidisciplinary study
    Erschienen: 1973
    Verlag:  Modern Language Assoc. of America, New York

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 087352036X
    Schlagworte: Interdisciplinarité en éducation; Philologie anglaise - Étude et enseignement (Supérieur); English philology; Interdisciplinary approach in education
    Umfang: VIII, 246 S.
  3. Interdisziplinarität als Lernprozeß
    Erfahrungen mit einem handlungstheoretischen Forschungsprogramm
    Beteiligt: Joas, Hans (Hrsg.)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Wallstein-Verl., Göttingen

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Potsdam, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Joas, Hans (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3892448582
    Weitere Identifier:
    9783892448587
    RVK Klassifikation: AK 28300 ; MR 6600 ; MS 6950
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schlagworte: Handelingstheorie; Interdisciplinair onderzoek; Interdisciplinary approach in education; Interdisciplinary research; Universities and colleges; Handlungstheorie; Sozialwissenschaften; Interdisziplinarität
    Umfang: 102 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 94 - 100

  4. Fächerübergreifender Literaturunterricht
    Reflexionen und Perspektiven für die Praxis
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Studien-Verl., Innsbruck [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3706512505
    RVK Klassifikation: GB 2970 ; GB 2978 ; GB 3037
    Schriftenreihe: Ide extra ; 5
    Schlagworte: German literature; Interdisciplinary approach in education; Deutschunterricht; Fächerübergreifender Unterricht; Literaturunterricht
    Umfang: 220 S., Ill.
  5. Interdisciplinarity
    Autor*in: Moran, Joe
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 041525132X; 0415251311
    RVK Klassifikation: HD 270
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The new critical idiom
    Schlagworte: Interdisciplinair onderzoek; Literatuurtheorie; English literature; English literature; Interdisciplinary approach in education; Anglistik; Interdisziplinarität; Literatur; Englisch; Interdisziplinäre Forschung; Literaturwissenschaft
    Umfang: VI, 207 S.
  6. Bridging discourses in the ESL classroom
    students, teachers and researchers
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. Disciplines and interdisciplinarity in foreign language studies
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Museum Tusculanum, Copenhagen

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  8. Writing center research
    extending the conversation
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 080583446X; 0805834478; 9780805834475
    RVK Klassifikation: AK 39500
    Auflage/Ausgabe: Transferred to digital print.
    Schlagworte: Englisch; English language; Report writing; Interdisciplinary approach in education; Writing centers
    Umfang: XXIX, 265 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  9. Writing in the disciplines
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Houndmills [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780230237087
    RVK Klassifikation: AL 34000
    Schlagworte: Englisch; English language; Interdisciplinary approach in education; STUDY AIDS / Study Guides; STUDY AIDS / General; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Study & Teaching; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Reference
    Umfang: XXIV, 278 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes index.

  10. Tribes and territories in the 21st-century
    rethinking the significance of disciplines in higher education
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415880626; 9780203136935
    RVK Klassifikation: AL 17000 ; AL 19900 ; AL 41000
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: International studies in higher education
    Schlagworte: Education, Higher; Interdisciplinary approach in education; Hochschulbildung; Interdisziplinarität; Studiengang
    Umfang: XVIII, 287 S.
  11. Interdisciplining digital humanities
    boundary work in an emerging field
    Erschienen: 2015
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  12. Posh talk
    language and identity in higher education
    Autor*in: Preece, Siân
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    "This is an in-depth study of a group of multilingual students from widening participation backgrounds on a first-year undergraduate academic writing program. The book explores ways in which identity positions emerge in the spoken interaction, with a... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This is an in-depth study of a group of multilingual students from widening participation backgrounds on a first-year undergraduate academic writing program. The book explores ways in which identity positions emerge in the spoken interaction, with a particular focus on gender"--Provided by publisher.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  13. Interdisciplinarity
    Autor*in: Moran, Joe
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0415560063; 0415560071; 9780203866184; 9780415560061; 9780415560078
    RVK Klassifikation: HD 270
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schriftenreihe: The new critical idiom
    Schlagworte: English literature; English literature; Interdisciplinary approach in education; Interdisziplinarität; Englisch; Literatur; Anglistik; Interdisziplinäre Forschung; Literaturwissenschaft
    Umfang: IX, 205 S.
  14. The marketplace of ideas
    [reform and resistance in the American university]
    Autor*in: Menand, Louis
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Norton, New York [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780393062755
    RVK Klassifikation: AL 91500
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schriftenreihe: Issues of our time
    Schlagworte: Philosophie; Education, Higher; Interdisciplinary approach in education; Education, Humanistic; College teachers; College teachers; Interdisziplinarität; Universität; Hochschullehrer; Erziehungsziel; Qualifikation
    Umfang: 174 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  15. Interdisciplinary learning and teaching in higher education
    theory and practice
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Routledge, New York, NY [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415341318
    RVK Klassifikation: AL 34000 ; AL 41000
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Interdisciplinary approach in education; Education, Higher; Hochschulbildung; Interdisziplinarität
    Umfang: XVI, 167 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  16. Autobiographical writing across the disciplines
    a reader
    Beteiligt: Freedman, Diane P. (HerausgeberIn); Frey, Olivia (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2017/791
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Freedman, Diane P. (HerausgeberIn); Frey, Olivia (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0822332000; 0822332132
    RVK Klassifikation: EC 7410
    Schlagworte: Autobiographies; Autobiography; English language; Interdisciplinary approach in education
    Umfang: xviii, 487 Seiten, Illustrationen
  17. Research genres
    explorations and applications
    Autor*in: Swales, John
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Cma-645
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HF 624 S971 R4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EG/600/537
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    11-14384
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 110.4 CP 2395
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    DNC 5054-510 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    HF 124 SWA
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HF 124 S971
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521825946; 0521533341; 9780521825948; 9780521533348
    Weitere Identifier:
    2004045183
    RVK Klassifikation: HF 124
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: English language; English language; Interdisciplinary approach in education; Dissertations, Academic; Research; Academic writing
    Umfang: XII, 314 S., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 275 - 297) and indexes

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  18. Words onscreen
    the fate of reading in a digital world
    Autor*in: Baron, Naomi S.
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2017/631
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2938-4765
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    M-344
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 459.1/931
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ES 685 B265
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2018 A 11560
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    gk
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    EC 8795 103
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hamburger Institut für Sozialforschung, Bibliothek
    All 410/5
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    BE 437
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Kom 110 056
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    BIL 7000 /118
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    pae 545 EZ 7845
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199315765
    RVK Klassifikation: AN 39800 ; EC 8795 ; AN 40300 ; AN 19200 ; AP 15840 ; AN 39000
    Schlagworte: Reading; Educational technology; Tablet computers; Computer-assisted instruction; Interdisciplinary approach in education
    Umfang: xv, 304 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 277-294

    Not long; please read: a preface -- "I hate books": words go digital -- Reading evolves -- Tl;dr: readers reshape writing -- The appeal of words onscreen -- The web ate my print option: one-off reading -- How social is reading? -- "It's not a book": the physical side of reading -- Your brain on hyper reading -- Faxing Tokyo: when cultures and markets meet -- The future of reading in a digital world -- Acknowledgments -- Notes -- References -- Index.

  19. Interdisziplinäre Vernetzung in der Lehre
    Vielfalt, Kompetenzen, Organisationsentwicklung
    Beteiligt: Frehe, Hardy (HerausgeberIn); Klare, Lina (HerausgeberIn); Terizakis, Georgios (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Narr, Tübingen

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2939-1033
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    PAE 890:YD0056
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Pä.32.Int
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    2230-1774
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ERZ 859 : I52
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Frehe, Hardy (HerausgeberIn); Klare, Lina (HerausgeberIn); Terizakis, Georgios (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3823369075; 9783823369073
    Weitere Identifier:
    9783823369073
    RVK Klassifikation: DM 3000
    Schlagworte: Interdisciplinary approach in education; College teaching; Education, Higher
    Umfang: 121 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Diese Publikation ist im Rahmen des Projekts "Kompetenzentwicklung durch interdisziplinäre Vernetzung von Anfang an" (KIVA) ... entstanden

    Literaturangaben

  20. Discipline-specific writing
    theory into practice
    Beteiligt: Costley, Tracey (MitwirkendeR); Flowerdew, John (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge,, London

    1. Introduction / Tracey Costley and John Flowerdew -- 2. Investigating local sociocultural and institutional contexts for discipline-specific writing / Richard W. Forest and Tracy S. Davis -- 3. Developing writing courses for specific academic... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe

     

    1. Introduction / Tracey Costley and John Flowerdew -- 2. Investigating local sociocultural and institutional contexts for discipline-specific writing / Richard W. Forest and Tracy S. Davis -- 3. Developing writing courses for specific academic purposes / Helen Basturkmen -- 4. The role of grammar in the discipline-specific writing curriculum / Lindsay Miller and Jack C. Richards -- 5. Approaches and perspectives on teaching vocabulary for discipline-specific academic writing / Averil Coxhead -- 6. Using genre analysis to teach writing in the disciplines / Sunny Hyon -- 7. Teaching writing for science and technology / Jean Parkinson -- 8. Using annotated bibliographies to develop student writing in social sciences / Damian Fitzpatrick and Tracey Costley -- 9. Discipline-specific writing for business students : research, practice and pedagogy / Julio Gimenez -- 10. Teaching English for research publication purposes with a focus on genre, register, textual mentors and language re-use : a case study / John Flowerdew and Simon Ho Wang -- 11. Introducing corpora and corpus tools into the technical writing classroom through Data-Driven Learning (DDL) / Laurence Anthony -- 12. Critical literacy writing in ESP : perspectives and approaches / Christian W. Chun -- 13. Towards a specific writing language assessment at Hong Kong universities / Jane Lockwood.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  21. Writing using sources for academic purposes
    theory, research and practice
    Autor*in: Wette, Rosemary
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge,, New York, NY

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  22. A writing center practitioner's inquiry into collaboration
    pedagogy, practice, & research
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge,, New York, NY

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  23. Everyday genres
    writing assignments across the disciplines
    Verlag:  Southern Illinois University Press, Carbondale

    From the Back Cover: In Everyday Genres: Writing Assignments across the Disciplines, Mary Soliday calls on genre theory-which proposes that writing cannot be separated from social situation-to analyze the common assignments given to writing students... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    From the Back Cover: In Everyday Genres: Writing Assignments across the Disciplines, Mary Soliday calls on genre theory-which proposes that writing cannot be separated from social situation-to analyze the common assignments given to writing students in the college classroom, and to investigate how new writers and expert readers respond to a variety of types of coursework in different fields. This in-depth study of writing pedagogy looks at the many challenges facing both instructors and students in college composition classes, and offers a thorough and refreshing exploration of writing experience, ability, and rhetorical situation. Packed with useful information and insight, Everyday Genres is an essential volume for both students and teachers seeking to expand their understanding of the nature of writing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780809386185; 0809386186
    Schriftenreihe: CCCC studies in writing & rhetoric
    Schlagworte: English language; Language arts; Interdisciplinary approach in education; English language; Language arts; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Interdisciplinary approach in education; Language arts ; Correlation with content subjects
    Umfang: Online Ressource (175 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  24. Ecocomposition
    theoretical and pedagogical approaches
    Erschienen: 2001
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    "Written In Its Own Season": Nature as Ground in the Postmodern World -- Don't Forget to Argue: Problems, Possibilities, and Ecocomposition -- Writing Home: Composition, Campus Ecology, and Webbed Environments -- Contributors -- Index -- A -- B -- C... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "Written In Its Own Season": Nature as Ground in the Postmodern World -- Don't Forget to Argue: Problems, Possibilities, and Ecocomposition -- Writing Home: Composition, Campus Ecology, and Webbed Environments -- Contributors -- Index -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- Y. Education and Environmental Literacy: Reflections on Teaching Ecocomposition in Keene State College's Environmental House -- The Liberatory Positioningof Place in Ecocomposition: Reconsidering Paulo Freire -- Ecofeminism and Ecocomposition: Pedagogies, Perspectives, and Intersections -- Ecology and Composition Studies: A Feminist Perspective on Living Relationships -- The Ecology of Writerly Voice: Authorship, Ethos, and Persona -- Service Learning and Ecocomposition: Developing Sustainable Practices through Inter and Extradisciplinarity -- Restoring Bioregions Through Applied Composition. Ecocomposition: Theoretical and Pedagogical Approaches -- Contents -- Acknowledgments -- Foreword: The Truth Is Out There -- Breaking New Ground in Ecocomposition: An Introduction -- Writing Takes Place -- Sustainable Composition -- Ecology, Alienation, and Literacy: Constraints and Possibilities in Ecocomposition -- The Politics of Place: Student Travelers and Pedagogical Maps -- The Ecology of Genre -- Ecocomposition and the Greening of Identity -- Great Divides: Rhetorics of Literacy and Orality -- The Wilderness Strikes Back: Decolonizing the Imperial Sign in the Borderlands.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  25. Teaching in the 21st century
    adapting writing pedagogies to the college curriculum
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Falmer Press, New York

    The essays in this book argue that the active learning strategies that teachers trained in composition use for their literature courses can be exported to other disciplines to enhance both teacher performance and student learning. The book provides... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The essays in this book argue that the active learning strategies that teachers trained in composition use for their literature courses can be exported to other disciplines to enhance both teacher performance and student learning. The book provides and explains examples of those strategies and illustrates how they have been effectively used in other disciplines

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format