Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

  1. Disciplines and interdisciplinarity in foreign language studies
    Beteiligt: Lauge Hansen, Hans (Hrsg.)
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Museum Tusculanum Press, København, Denmark

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lauge Hansen, Hans (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 8772899409; 9788772899404; 9788763507974
    Schlagworte: Sprache; Language and languages; Interdisciplinary approach in education; Interdisziplinarität; Fremdsprachenstudium
    Umfang: 1 online resource (249 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    From a conference of the same name held at the University of Aarhus, Denmark, 19-20 Sept. 2003

    Description based on print version record

  2. Ecocomposition
    theoretical and pedagogical approaches
    Erschienen: 2001 (2012)
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  3. Disciplines and interdisciplinarity in foreign language studies
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Museum Tusculanum, Copenhagen

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  4. Research genres
    explorations and applications
    Autor*in: Swales, John
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Cma-645
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HF 624 S971 R4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EG/600/537
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    11-14384
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 110.4 CP 2395
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    DNC 5054-510 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    HF 124 SWA
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HF 124 S971
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521825946; 0521533341; 9780521825948; 9780521533348
    Weitere Identifier:
    2004045183
    RVK Klassifikation: HF 124
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: The Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: English language; English language; Interdisciplinary approach in education; Dissertations, Academic; Research; Academic writing
    Umfang: XII, 314 S., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 275 - 297) and indexes

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  5. Research genres
    explorations and applications
    Autor*in: Swales, John
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521825946; 0521533341
    RVK Klassifikation: HF 124
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: <<The>> Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: English language; English language; Interdisciplinary approach in education; Dissertations, Academic; Research; Academic writing
    Umfang: XII, 314 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke (2005)

    Literaturverz. S. 275 - 297

  6. Writing with through, and beyond the text
    an ecology of language
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum, Mahwah, N.J

    Writing With, Through, and Beyond the Text: An Ecology of Language elaborates an understanding of writing, its influences on our interpretations of experience and identity, and its potential for enabling individuals to learn about and connect to the... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Writing With, Through, and Beyond the Text: An Ecology of Language elaborates an understanding of writing, its influences on our interpretations of experience and identity, and its potential for enabling individuals to learn about and connect to the world beyond themselves. Rather than considering writing a process, the author describes it as a system, an ecology that engages the individual in a variety of socially constituted and interacting systems. The book examines the pedagogical and curricular implications of this approach to writing, considering what it means to write and teach writing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. Demythologizing language differences in the academy
    establishing discipline-based writing programs
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    Chapter Introduction: How Universities Are Towers of Babel and How They Are Not -- chapter 1 First-Year English, Graduate Programs in Composition Studies, and Writing Across the Curriculum: In the Tower Wobbling -- chapter 2 Saving Wordsworth's Poet... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Chapter Introduction: How Universities Are Towers of Babel and How They Are Not -- chapter 1 First-Year English, Graduate Programs in Composition Studies, and Writing Across the Curriculum: In the Tower Wobbling -- chapter 2 Saving Wordsworth's Poet -- chapter 3 Wordsworth's Poet Conducts WAC Workshops, or the Influence of Writing to Learn on the Cross-Curricular Writing Enterprise -- chapter 4 WAC Administration Reduced to English-Only, Writing-Intensive, or Discipline-Based Models -- chapter 5 Still the Last Best Place for Writing Across the Curriculum: The Writing Center -- chapter 6 Workshops for Designing Assignments and Grading Writing Across the Curriculum: A Difference-Based Approach -- chapter 7 Assessing Student Writing Within the Disciplines -- chapter 8 Specialization, Stewardship, and WAC: An Essential Partnership. In this volume, Mark Waldo argues that writing across the curriculum (WAC) programs should be housed in writing centers and explains an innovative approach to enhancing their effectiveness: focus WAC on the writing agendas of the disciplines. He asserts that WAC operation should reflect an academy characterized by multiple language communities--each with contextualized values, purposes, and forms for writing, and no single community's values superior to another's. Starting off with an examination of the core issue, that WAC should be promoting learning to write in the disciplines inste

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  8. Writing groups inside and outside the classroom
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    Showing that writing groups function first and foremost as literary events, this work argues for writing groups to be seen contextually. One can then begin to comprehend the different types of collaboration that take place in writing groups across... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Showing that writing groups function first and foremost as literary events, this work argues for writing groups to be seen contextually. One can then begin to comprehend the different types of collaboration that take place in writing groups across setting and communities

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0805846999; 9780805846997; 0805847006; 9780805847000; 1410610160; 9781410610164
    Schriftenreihe: International Writing Centers Association (IWCA) Press Series
    Schlagworte: English language; Creative writing; Report writing; Interdisciplinary approach in education; Writing centers; Creative writing; Report writing; English language; Writing centers; English language; Creative writing; Report writing; Interdisciplinary approach in education; Creative writing; English language; Interdisciplinary approach in education; Report writing; Writing centers; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric
    Umfang: Online Ressource (xix, 264 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes. - Print version record

    Series Foreword; Contributors; 1 Introduction: Writing Groups as Literacy Events; Part I: Writing Groups Within the Curriculum: Pedagogical Approaches and Concerns; Part II: Writing Groups in the Extracurriculum: Broadening the Focus; Afterword; Author Index; Subject Index;

  9. Disciplines and interdisciplinarity in foreign language studies
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Museum Tusculanum, Copenhagen

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  10. Writing groups inside and outside the classroom
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J.

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Englisch; English language; Interdisciplinary approach in education; Creative writing; Report writing; Writing centers
    Umfang: xix, 264 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  11. Writing with, through, and beyond the text
    an ecology of language
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum, Mahwah, N.J.

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Englisch; Ökologie; English language; English language; Interdisciplinary approach in education; Report writing; Ecology; Nature study; Human ecology
    Umfang: xx, 185 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 171-178) and index

  12. Demythologizing language difference in the academy
    establishing discipline-based writing programs
    Autor*in: Waldo, Mark L.
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J.

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Englisch; English language; Academic writing; Interdisciplinary approach in education; Learning and scholarship; Language and education
    Umfang: xi, 210 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 197-201) and index

  13. Research genres
    explorations and applications
    Autor*in: Swales, John
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Cma-645
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HF 624 S971 R4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EG/600/537
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    U 4a/157
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlshochschule International University, Bibliothek
    RECO Swa
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlshochschule International University, Bibliothek
    RECO Swa
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    11-14384
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 110.4 CP 2395
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    DNC 5054-510 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    HF 124 SWA
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HF 124 S971
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    Srel 27.3 8970 759
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    MB 636.167
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3125331676; 0521825946; 0521533341; 9780521825948; 9780521533348
    Weitere Identifier:
    9780521533348
    9783125331679
    2004045183
    RVK Klassifikation: HF 124
    Schriftenreihe: Cambridge applied linguistics series
    Schlagworte: English language; English language; Interdisciplinary approach in education; Dissertations, Academic; Research; Academic writing; English language; English language; Interdisciplinary approach in education; Dissertations, Academic; Research; Academic writing
    Umfang: XII, 314 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes. - Teilw. mit Aufkleber "Ernst Klett Verlag GmbH 3-12-533167-6. - Umschlag-Untertitel: exploration and applications

  14. Writing groups inside and outside the classroom
    Beteiligt: Moss, Beverly J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J.

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    HD 206 M913
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Moss, Beverly J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0805847006; 0805846999
    RVK Klassifikation: HD 206
    Schlagworte: English language; Interdisciplinary approach in education; Creative writing; Report writing; Writing centers
    Umfang: xix, 264 p., 24cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

  15. Writing groups inside and outside the classroom
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    Showing that writing groups function first and foremost as literary events, this work argues for writing groups to be seen contextually. One can then begin to comprehend the different types of collaboration that take place in writing groups across... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Showing that writing groups function first and foremost as literary events, this work argues for writing groups to be seen contextually. One can then begin to comprehend the different types of collaboration that take place in writing groups across setting and communities

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0805846999; 0805847006
    Schriftenreihe: International Writing Centers Association (IWCA) Press Series
    Schlagworte: Creative writing; Interdisciplinary approach in education; Writing centers; Report writing; English language
    Umfang: Online-Ressource (xix, 264 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Contents; Series Foreword; Contributors; 1 Introduction: Writing Groups as Literacy Events; Part I: Writing Groups Within the Curriculum: Pedagogical Approaches and Concerns; Part II: Writing Groups in the Extracurriculum: Broadening the Focus; Afterword; Author Index; Subject Index

  16. Writing with, through, and beyond the text
    an ecology of language
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum, Mahwah, N.J

    Writing With, Through, and Beyond the Text: An Ecology of Language elaborates an understanding of writing, its influences on our interpretations of experience and identity, and its potential for enabling individuals to learn about and connect to the... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Writing With, Through, and Beyond the Text: An Ecology of Language elaborates an understanding of writing, its influences on our interpretations of experience and identity, and its potential for enabling individuals to learn about and connect to the world beyond themselves. Rather than considering writing a process, the author describes it as a system, an ecology that engages the individual in a variety of socially constituted and interacting systems. The book examines the pedagogical and curricular implications of this approach to writing, considering what it means to write and teach writing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0805846093; 0805846107
    Schlagworte: Ecology; Nature study; Human ecology; Interdisciplinary approach in education; English language; English language; Report writing; Ecology ; Study and teaching; English language ; Composition and exercises ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Human ecology; Interdisciplinary approach in education; Nature study; Report writing ; Study and teaching; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xx, 185 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 171-178) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Contents; Preface; Acknowledgments; Chapter 1. The Kitchen of my Imagination; Chapter 2. A Coherence of Being; Chapter 3. The Language Connection; Chapter 4. The Subjunctive Cottage; Chapter 5. In the Company of Writers; Chapter 6. Writing Otherwise; References; Index

  17. Demythologizing language difference in the academy
    establishing discipline-based writing programs
    Autor*in: Waldo, Mark L.
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    Addresses how writing-across-the-curriculum (WAC) programs can be effective in the context of differences among languages and specializations in disciplines they serve. It argues the importance of comprehensive writing centers to the WAC endeavor;... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Addresses how writing-across-the-curriculum (WAC) programs can be effective in the context of differences among languages and specializations in disciplines they serve. It argues the importance of comprehensive writing centers to the WAC endeavor; explains tutor training and faculty consultancy; and discusses a multilayered assessment program

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0805847359; 0805847367
    Schlagworte: Language and education; Interdisciplinary approach in education; Academic writing; English language; Learning and scholarship; Academic writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Interdisciplinary approach in education; Language and education; Learning and scholarship ; Terminology; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xi, 210 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 197-201) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Book Cover; Title; Copyright; Contents; Preface; Introduction: How Universities Are Towers of Babel and How They Are Not; 1 First-Year English, Graduate Programs in Composition Studies, and Writing Across the Curriculum: In the Tower Wobbling; 2 Saving Wordsworth's Poet; 3 Wordsworth's Poet Conducts WAC Workshops, or the Influence of Writing to Learn on the Cross-Curricular Writing Enterprise; 4 WAC Administration Reduced to English-Only, Writing-Intensive, or Discipline-Based Models; 5 Still the Last Best Place for Writing Across the Curriculum: The Writing Center

    6 Workshops for Designing Assignments and Grading Writing Across the Curriculum: A Difference-Based Approach7 Assessing Student Writing Within the Disciplines; 8 Specialization, Stewardship, and WAC: An Essential Partnership; Appendix A; Appendix B: Why Is It Important to Advance Critical Thinking Skills?; Appendix C: Toward Identifying Critical Thinking; Appendix D; Appendix E: Sample Assignments; Appendix F: Samples of Student Physics Papers; Appendix G: Writing Center Phone Survey; Appendix H: Visitor Response Sheet UNR Writing Center; References; Author Index; Subject Index