Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Conceptualising Integration in CLIL and Multilingual Education
    Beteiligt: Dafouz, Emma (Hrsg.); Moore, Pat (Hrsg.); Nikula, Tarja (Hrsg.); Smit, Ute (Hrsg.)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a form of education that combines language and content learning objectives, a shared concern with other models of bilingual education. While CLIL research has often addressed learning outcomes, this... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a form of education that combines language and content learning objectives, a shared concern with other models of bilingual education. While CLIL research has often addressed learning outcomes, this volume focuses on how integration can be conceptualised and investigated. Using different theoretical and methodological approaches, ranging from socioconstructivist learning theories to systemic functional linguistics, the book explores three intersecting perspectives on integration concerning curriculum and pedagogic planning, participant perceptions and classroom practices. The ensuing multidimensionality highlights that in the inherent connectedness of content and language, various institutional, pedagogical and personal aspects of integration also need to be considered

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dafouz, Emma (Hrsg.); Moore, Pat (Hrsg.); Nikula, Tarja (Hrsg.); Smit, Ute (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783096145
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Bilingual Education & Bilingualism
    Schlagworte: Bilingual education; CLIL.; Content and Language Integrated Learning; Content-based language learning; Immersion; Integration; Multilingual education; Theoretical framework for CLIL.; Interdisciplinary approach in education; Language and languages; Language arts (Higher); Multilingual education; Content and language integrated learning; Mehrsprachigkeit; Erziehung
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  2. Conceptualising integration in CLIL and multilingual education
    Beteiligt: Nikula, Tarja (Hrsg.); Dafouz, Emma (Hrsg.); Moore, Pat (Hrsg.); Smit, Ute (Hrsg.)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Buffalo ; Toronto

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Nikula, Tarja (Hrsg.); Dafouz, Emma (Hrsg.); Moore, Pat (Hrsg.); Smit, Ute (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781783096138
    RVK Klassifikation: ES 862 ; HD 192 ; HD 208
    Schriftenreihe: Bilingual education & bilingualism ; 101
    Schlagworte: Sprache; Language arts (Higher); Multilingual education; Language and languages; Interdisciplinary approach in education; Education, Bilingual; Mehrsprachigkeit; Erziehung; Content and language integrated learning
    Umfang: xvi, 276 Seiten, Illustration
  3. Conceptualising integration in CLIL and multilingual education
    Beteiligt: Nikula, Tarja (Hrsg.); Dafouz, Emma (Hrsg.); Moore, Pat (Hrsg.); Smit, Ute (Hrsg.)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol ; Buffalo ; Toronto

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Nikula, Tarja (Hrsg.); Dafouz, Emma (Hrsg.); Moore, Pat (Hrsg.); Smit, Ute (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781783096138
    RVK Klassifikation: ES 862 ; HD 192 ; HD 208
    Schriftenreihe: Bilingual education & bilingualism ; 101
    Schlagworte: Sprache; Language arts (Higher); Multilingual education; Language and languages; Interdisciplinary approach in education; Education, Bilingual; Mehrsprachigkeit; Erziehung; Content and language integrated learning
    Umfang: xvi, 276 Seiten, Illustration
  4. Conceptualising Integration in CLIL and Multilingual Education
    Beteiligt: Dafouz, Emma (Hrsg.); Moore, Pat (Hrsg.); Nikula, Tarja (Hrsg.); Smit, Ute (Hrsg.)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Multilingual Matters, Blue Ridge Summit, PA

    Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a form of education that combines language and content learning objectives, a shared concern with other models of bilingual education. While CLIL research has often addressed learning outcomes, this... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a form of education that combines language and content learning objectives, a shared concern with other models of bilingual education. While CLIL research has often addressed learning outcomes, this volume focuses on how integration can be conceptualised and investigated. Using different theoretical and methodological approaches, ranging from socioconstructivist learning theories to systemic functional linguistics, the book explores three intersecting perspectives on integration concerning curriculum and pedagogic planning, participant perceptions and classroom practices. The ensuing multidimensionality highlights that in the inherent connectedness of content and language, various institutional, pedagogical and personal aspects of integration also need to be considered

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Dafouz, Emma (Hrsg.); Moore, Pat (Hrsg.); Nikula, Tarja (Hrsg.); Smit, Ute (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783096145
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Bilingual Education & Bilingualism
    Schlagworte: Bilingual education; CLIL.; Content and Language Integrated Learning; Content-based language learning; Immersion; Integration; Multilingual education; Theoretical framework for CLIL.; Interdisciplinary approach in education; Language and languages; Language arts (Higher); Multilingual education; Content and language integrated learning; Mehrsprachigkeit; Erziehung
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 25. Jul 2018)

  5. Conceptualising integration in CLIL and multilingual education
    Beteiligt: Nikula, Tarja (HerausgeberIn); Dafouz, Emma (HerausgeberIn); Moore, Pat (HerausgeberIn); Smit, Ute (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Multilingual Matters, Bristol

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Tmc-5.700
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    FB 4-13
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 104.6 DF 1957
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Nikula, Tarja (HerausgeberIn); Dafouz, Emma (HerausgeberIn); Moore, Pat (HerausgeberIn); Smit, Ute (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781783096138; 9781783098392
    RVK Klassifikation: ES 862 ; HD 192
    Schriftenreihe: Bilingual education and bilingualism ; 101
    Schlagworte: Language arts (Higher); Multilingual education; Language and languages; Interdisciplinary approach in education; Education, Bilingual
    Umfang: xvi, 276 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 249-274