Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Refiguring prose style
    possibilities for writing pedagogy
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah ; HathiTrust Digital Library, [Erscheinungsort nicht ermittelbar]

    This collection takes up a comprehensive study of stylistics in the teaching of writing in higher education. Part I explores the recent history of composition studies, the ways it has figured and all but effaced the whole question of prose style.... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This collection takes up a comprehensive study of stylistics in the teaching of writing in higher education. Part I explores the recent history of composition studies, the ways it has figured and all but effaced the whole question of prose style. Part II takes to heart Elbow's suggestion that composition and literature, particularly as conceptualized in the context of creative writing courses, have something to learn from each other. Part III sketches practical classroom procedures for heightening students' abilities to engage style, and part IV explores new theoretical frameworks for defining.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Refiguring Prose Style
    Possibilities For Writing Pedagogy
    Beteiligt: Pace, Tom (MitwirkendeR); Johnson, T. R. (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Pace, Tom (MitwirkendeR); Johnson, T. R. (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874215199
    Schlagworte: Report writing; Interdisciplinary approach in education; English language; English language; Report writing ; Study and teaching; Interdisciplinary approach in education; English language ; Style ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 316 p. :), ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [286]-308) and index. - Description based on print version record