Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

  1. Troubling tricksters
    revisioning critical conversations
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Wilfrid Laurier Univ. Press, Waterloo, Ont.

    Universitätsbibliothek Trier
    np47747
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    04 (lizenzfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1554581818; 9781554581818
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: Trickster <Motiv>; Kultur; Trickster; Indianer; Literatur
    Umfang: XII, 335 S., Ill.
  2. Learn, Teach, Challenge
    Autor*in: Reder, Deanna
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Wilfrid Laurier University Press, Waterloo ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morra, Linda M.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781771121866
    RVK Klassifikation: HQ 4025
    Schriftenreihe: Indigenous Studies
    Schlagworte: Literatur; Indianer
    Umfang: 1 Online-Ressource (561 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  3. Learn, teach, challenge
    approaching indigenous literatures
    Beteiligt: Reder, Deanna (Herausgeber); Morra, Linda M. (Herausgeber)
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Wilfrid Laurier University Press, Waterloo

    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 HQ 4025 R314
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Reder, Deanna (Herausgeber); Morra, Linda M. (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781771121859
    RVK Klassifikation: HQ 4025
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: Literatur; Indianer
    Umfang: xii, 576 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite [503] - 538

  4. Learn, teach, challenge
    approaching indigenous literatures
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.); Morra, Linda M. (Hrsg.)
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Wilfrid Laurier University Press, Waterloo, Ontario

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.); Morra, Linda M. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781771121859
    RVK Klassifikation: HQ 4025 ; HQ 4045 ; EC 1448
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: Canadian literature (English) / Native authors / History and criticism; Canadian literature (English) / Native authors / Study and teaching; Indianer; Literatur; Indigenes Volk
    Umfang: xii, 576 Seiten, Illustrationen
  5. Learn, teach, challenge
    approaching indigenous literatures
    Beteiligt: Morra, Linda M. (Hrsg.); Reder, Deanna (Hrsg.)
    Erschienen: [2016]; 2016
    Verlag:  Wilfrid Laurier University Press, Waterloo, Ontario, Canada

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Morra, Linda M. (Hrsg.); Reder, Deanna (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1771121866; 9781771121866; 9781771121873; 1771121874
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / American / General; Array; Indianer; Literatur
    Umfang: 1 online resource (xii, 576 pages)
    Bemerkung(en):

    Print version record

    "This is a collection of classic and newly commissioned essays about the study of Indigenous literatures in North America. The contributing scholars include some of the most venerable Indigenous theorists, among them Gerald Vizenor (Anishinaabe), Jeannette Armstrong (Okanagan), Craig Womack (Creek), Kimberley Blaeser (Anishinaabe), Emma LaRocque (Métis), Daniel Heath Justice (Cherokee), Janice Acoose (Saulteaux), and Jo-Ann Episkenew (Métis). Also included are settler scholars foundational to the field, including Helen Hoy, Margery Fee, and Renate Eigenbrod. Among the newer voices are both settler and Indigenous theorists such as Sam McKegney, Keavy Martin, and Niigaanwewidam Sinclair. The volume is organized into five subject areas: Position, the necessity of considering where you come from and who you are; Imagining Beyond Images and Myths, a history and critique of circulating images of Indigenousness; Debating Indigenous Literary Approaches; Contemporary Concerns, a consideration of relevant issues; and finally Classroom Considerations, pedagogical concerns particular to the field. Each section is introduced by an essay that orients the reader and provides ideological context. While anthologies of literary criticism have focused on specific issues related to this burgeoning field, this volume is the first to offer comprehensive perspectives on the subject."--

  6. Learn, teach, challenge
    approaching indigenous literatures
    Beteiligt: Reder, Deanna (Herausgeber); Morra, Linda M. (Herausgeber)
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Wilfrid Laurier University Press, Waterloo, Ontario

    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    PCN 500:57
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Reder, Deanna (Herausgeber); Morra, Linda M. (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781771121859
    RVK Klassifikation: HQ 4025 ; EC 1448
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: Indianer; Literatur
    Weitere Schlagworte: Array; Array
    Umfang: xii, 576 Seiten, Illustrationen
  7. Troubling tricksters
    revisioning critical conversations
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Wilfrid Laurier Univ. Press, Waterloo, Ont.

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781554581818; 9781554582051
    RVK Klassifikation: HR 1981
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: Literatur; Indianer; Trickster <Motiv>
    Umfang: XII, 335 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Learn, teach, challenge
    approaching indigenous literatures
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.); Morra, Linda M. (Hrsg.)
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Wilfrid Laurier University Press, Waterloo, Ontario

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.); Morra, Linda M. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781771121859
    RVK Klassifikation: HQ 4025 ; HQ 4045 ; EC 1448
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: Canadian literature (English) / Native authors / History and criticism; Canadian literature (English) / Native authors / Study and teaching; Indianer; Literatur; Indigenes Volk
    Umfang: xii, 576 Seiten, Illustrationen
  9. Troubling tricksters
    revisioning critical conversations
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Wilfrid Laurier Univ. Press, Waterloo

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781554581818; 9781554582051
    RVK Klassifikation: HR 1981
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: USA; Indianer; Literatur; Trickster <Motiv>; Aufsatzsammlung;
    Umfang: XII, 335 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  10. Troubling tricksters
    revisioning critical conversations
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Wilfrid Laurier Univ. Press, Waterloo, Ont.

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Reder, Deanna (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781554581818; 9781554582051
    RVK Klassifikation: HR 1981
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: Literatur; Indianer; Trickster <Motiv>
    Umfang: XII, 335 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. Troubling tricksters
    revisioning critical conversations
    Beteiligt: Reder, Deanna (Herausgeber)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Wilfrid Laurier Univ. Press, Waterloo, Ont.

    Universitätsbibliothek Trier
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    04 (lizenzfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Reder, Deanna (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1554581818; 9781554581818
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: Nordamerika; Indianer; Kultur; Trickster; Nordamerika; Indianer; Literatur; Trickster <Motiv>
    Umfang: XII, 335 S. : Ill.
  12. Learn, teach, challenge
    approaching indigenous literatures
    Beteiligt: Reder, Deanna (HerausgeberIn); Morra, Linda M. (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Wilfrid Laurier University Press, Waterloo, Ontario, Canada

    "This is a collection of classic and newly commissioned essays about the study of Indigenous literatures in North America. The contributing scholars include some of the most venerable Indigenous theorists, among them Gerald Vizenor (Anishinaabe),... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2017 A 5811
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    AMK:RC:520:Red::2016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Lit 3570.002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2020 A 0271
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 847.1 ind DL 5507
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HQ 4025 R314
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This is a collection of classic and newly commissioned essays about the study of Indigenous literatures in North America. The contributing scholars include some of the most venerable Indigenous theorists, among them Gerald Vizenor (Anishinaabe), Jeannette Armstrong (Okanagan), Craig Womack (Creek), Kimberley Blaeser (Anishinaabe), Emma LaRocque (Métis), Daniel Heath Justice (Cherokee), Janice Acoose (Saulteaux), and Jo-Ann Episkenew (Métis). Also included are settler scholars foundational to the field, including Helen Hoy, Margery Fee, and Renate Eigenbrod. Among the newer voices are both settler and Indigenous theorists such as Sam McKegney, Keavy Martin, and Niigaanwewidam Sinclair. The volume is organized into five subject areas: Position, the necessity of considering where you come from and who you are; Imagining Beyond Images and Myths, a history and critique of circulating images of Indigenousness; Debating Indigenous Literary Approaches; Contemporary Concerns, a consideration of relevant issues; and finally Classroom Considerations, pedagogical concerns particular to the field. Each section is introduced by an essay that orients the reader and provides ideological context. While anthologies of literary criticism have focused on specific issues related to this burgeoning field, this volume is the first to offer comprehensive perspectives on the subject."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Reder, Deanna (HerausgeberIn); Morra, Linda M. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781771121859
    RVK Klassifikation: HQ 4025
    Schriftenreihe: Indigenous studies series
    Schlagworte: Kanada; Literatur; Indianer;
    Umfang: xii, 576 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 503-538