Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

  1. Drafting and assessing poetry
    a guide for teachers
    Autor*in: Dymoke, Sue
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Paul Chapman, London

    Sue Dymoke's practical volume on poetry in the classroom is based on theory but with a practical dimension and combines critical commentaries with illustrations of successful classroom practice to address this under-explored aspect of English... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook Sage
    keine Fernleihe

     

    Sue Dymoke's practical volume on poetry in the classroom is based on theory but with a practical dimension and combines critical commentaries with illustrations of successful classroom practice to address this under-explored aspect of English teaching

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781446216668; 9780761948551
    Auflage/Ausgabe: Online-Ausg.
    Schlagworte: English language; Poetry; Creative writing; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Poetry ; Authorship ; Study and teaching; Creative writing ; Study and teaching
    Umfang: Online Ressource (xiv, 210 p.), ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

    Sue Dymoke's practical volume on poetry in the classroom is based on theory but with a practical dimension and combines critical commentaries with illustrations of successful classroom practice to address this under-explored aspect of English teaching

  2. Center Will Hold
    Beteiligt: Kinkead, Joyce A. (MitwirkendeR); Pemberton, Michael A (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kinkead, Joyce A. (MitwirkendeR); Pemberton, Michael A (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214840
    Schlagworte: Writing centers; Interdisciplinary approach in education; Report writing; English language; Writing centers; Interdisciplinary approach in education; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (219 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [197]-210) and index. - Description based on print version record

  3. Genre And The Invention Of The Writer
    Reconsidering the Place of Invention in Composition
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214765
    Schlagworte: Literary form; Invention (Rhetoric); English language; English language; Literary form; Invention (Rhetoric); English language ; Composition and exercises ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 207 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [186]-202) and index. - Description based on print version record

  4. What We Really Value
    Beyond Rubrics in Teaching and Assessing Writing
    Autor*in: Broad, Bob
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    What We Really Value traces the origins of traditional rubrics within the theoretical and historical circumstances out of which they emerged, then holds rubrics up for critical scrutiny in the context of contemporary developments in the field. As an... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    What We Really Value traces the origins of traditional rubrics within the theoretical and historical circumstances out of which they emerged, then holds rubrics up for critical scrutiny in the context of contemporary developments in the field. As an alternative to the generic character and decontextualized function of scoring guides, he offers dynamic criteria mapping, a form of qualitative inquiry by which writing programs (as well as individual instructors) can portray their rhetorical values with more ethical integrity and more pedagogical utility than rubrics allow. To illustrate the complex and indispensable insights this method can provide, Broad details findings from his study of eighty-nine distinct and substantial criteria for evaluation at work in the introductory composition program at "City University." These chapters are filled with the voices of composition instructors debating and reflecting on the nature, interplay, and relative importance of the many criteria by which they judged students' texts. Broad concludes his book with specific strategies that can help writing instructors and programs to discover, negotiate, map, and express a more robust truth about what they value in their students' rhetorical performances.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214802
    Schlagworte: Report writing; Grading and marking (Students); English language; Report writing; English language; Report writing ; Evaluation; Grading and marking (Students); English language ; Ability testing; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 174 p. :), ill., map
    Bemerkung(en):

    "Dynamic Criteria Map of City University's Textual Qualities" inserted in pocket. - Includes bibliographical references (p. [169]-172) and index. - Description based on print version record

  5. Genre and the invention of the writer
    reconsidering the place of invention in composition
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    In a focused and compelling discussion, Anis Bawarshi looks to genre theory for what it can contribute to a refined understanding of invention. In describing what he calls "the genre function," he explores what is at stake for the study and teaching... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In a focused and compelling discussion, Anis Bawarshi looks to genre theory for what it can contribute to a refined understanding of invention. In describing what he calls "the genre function," he explores what is at stake for the study and teaching of writing to imagine invention as a way that writers locate themselves, via genres, within various positions and activities. He argues, in fact, that invention is a process in which writers are acted upon by genres as much as they act themselves. Such an approach naturally requires the composition scholar to re-place invention from the w

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874215540; 0874214769; 9781283267007; 1283267004; 0874215544; 9780874214765; 6613267007; 9786613267009
    Schlagworte: English language; English language; Invention (Rhetoric); Literary form; English language; English language; Invention (Rhetoric); Literary form; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Authorship; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; English language ; Composition and exercises ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Invention (Rhetoric); Literary form
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 207 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 186-202) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

  6. What we really value
    beyond rubrics in teaching and assessing writing
    Autor*in: Broad, Bob
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    To tell the truth: beyond rubrics -- Studying rubric-free assessment at city university: research context and methods -- Textual criteria: what they really valued, part 1 -- Contextual criteria: what they really valued, part 2 -- A model for dynamic... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    To tell the truth: beyond rubrics -- Studying rubric-free assessment at city university: research context and methods -- Textual criteria: what they really valued, part 1 -- Contextual criteria: what they really valued, part 2 -- A model for dynamic criteria mapping of communal writing assessment -- Appendix A: Assignments for English 1 essays -- Appendix B: Selected sample texts from city university -- Appendix C: Tabulation of votes on sample texts -- Appendix D: Sample interview questions -- Appendix E: Explanation of references to city university transcripts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  7. The center will hold
    critical perspectives on writing center scholarship
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Introduction / Michael A. Pemberton and Joyce Kinkead -- The writing lab newsletter as history : tracing the growth of a scholarly community / Michael A. Pemberton -- In the spirit of service : making writing center research a "featured character" /... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction / Michael A. Pemberton and Joyce Kinkead -- The writing lab newsletter as history : tracing the growth of a scholarly community / Michael A. Pemberton -- In the spirit of service : making writing center research a "featured character" / Nancy M. Grimm -- Writing center assessment : searching for the "proof" of our effectiveness / Neal Lerner -- Separation, initiation and return : tutor training manuals and writing center lore / Harvey Kail -- Power and authority in peer tutoring / Peter Carino -- Breathing lessons, or Collaboration is / Michele Eodice -- (Re) shaping the profession : graduate courses in writing center theory, practice, and administration / Rebecca Jackson, Carrie Leverenz, Joe Law -- Administration across the curriculum : or Practicing what we preach / Josephine A. Koster -- An ideal writing center : re-imagining space and design / Leslie Hadfield [and others] -- Mentoring in electronic spaces : using resources to sustain relationships / James A. Inman and Donna M. Sewell

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  8. Writing alone and with others
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    For more than a quarter of a century, Pat Schneider has helped writers find and liberate their true voices. She has taught all kinds - the award winning, the struggling, and those who have been silenced by poverty and hardship. Her innovative methods... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    For more than a quarter of a century, Pat Schneider has helped writers find and liberate their true voices. She has taught all kinds - the award winning, the struggling, and those who have been silenced by poverty and hardship. Her innovative methods have worked in classrooms from elementary to graduate level, in jail cells and public housing projects, in convents and seminaries, in youth at-risk programs, and with groups of the terminally ill. Now, in "Writing Alone and with Others," Schneider's acclaimed methods are available in a single, well-organized, and highly readable volume. The first part of the book guides the reader through the perils of the solitary writing life: fear, writer's block, and the bad habits of the internal critic. In the second section, Schneider describes the Amherst Writers and Artists workshop method, widely used across the U.S. and abroad. Chapters on fiction and poetry address matters of technique and point to further resources, while more than a hundred writing exercises offer specific ways to jumpstart the blocked and stretch the rut-stuck. Schneider's innovative teaching method will refresh the experienced writer and encourage the beginner.; Her book is the essential owner's manual for the writer's voice

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  9. Writing for scholarly publication
    behind the scenes in language education
    Erschienen: 2003
    Verlag:  L. Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    This collection of first-person essays by established authors provides a wealth of support and insights for new and experienced academic writers in language education and multicultural studies mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    This collection of first-person essays by established authors provides a wealth of support and insights for new and experienced academic writers in language education and multicultural studies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1410609138; 9781410609137
    Schlagworte: English language; English language; Academic writing; Learning and scholarship; Immigrants; Scholarly publishing; Authorship; English language; English language; Immigrants; Academic writing; Learning and scholarship; Scholarly publishing; Authorship; English language; Learning and scholarship; Immigrants; Academic writing; English language; Academic writing ; Study and teaching; Authorship; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; English language ; Study and teaching ; Foreign speakers; Learning and scholarship ; Authorship; Scholarly publishing; Wetenschappelijke publicaties; Schrijfvaardigheid; Engels; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Authorship
    Umfang: Online Ressource (xvii, 290 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 281-282) and index. - Print version record

    Introduction: Issues in Writing for Publication / Christine Pearson Casanave and Stephanie VandrickNewcomers -- Demystifying Publishing: A Collaborative Exchange Between Graduate Student and Supervisor / Ena Lee and Bonny Norton -- Coming to Voice: Publishing as a Graduate Student / Paul Kei Matsuda -- On Beginning to Write at 40 / Stephanie Vandrick -- Striving for Original Voice in Publication? A Critical Reflection / Ryuko Kubota -- Negotiating and Interacting -- Negotiating the Gatekeepers: The Journey of an Academic Article / George Braine -- Reflections on Being a Gatekeeper / Sandra Lee McKay -- Tangled Webs: Complexities of Professional Writing / Ilona Leki -- Reflections on Coauthorship and the Professional Dialogue: Risks and Rewards / John Hedgcock -- Identity Construction -- Narrative Braiding: Constructing a Multistrand Portrayal of Self as Writer / Christine Pearson Casanave -- Narrating One's Self: Public-Personal Dichotomies and a (Public) Writing Life / Linda Lonon Blanton -- Writing for Publication/Writing for Public Execution: On the (Personally) Vexing Notion of a (Personal) Voice / Dwight Atkinson -- The Privilege of Writing as an Immigrant Woman / Aneta Pavlenko -- From the Periphery -- A Somewhat Legitimate and Very Peripheral Participation / A. Suresh Canagarajah -- A Scholar on the Periphery: Standing Firm, Walking Slowly / Miyuki Sasaki -- Writing Across the Theory-Practice Divide: A Longitudinal Confession / Brian Morgan -- Crossing Over: Writing a Life in Two Genres / Martha Clark Cummings.

  10. Drafting and assessing poetry
    a guide for teachers
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Paul Chapman Pub, London

    Drafting and Assessing Poetry offers a range of teaching strategies for developing students' poetry writing skills, and guidance about assessment approaches. Critical commentaries combine with illustrations of successful classroom practice to... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Drafting and Assessing Poetry offers a range of teaching strategies for developing students' poetry writing skills, and guidance about assessment approaches. Critical commentaries combine with illustrations of successful classroom practice to consider this essential but under-explored aspect of English teaching

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780761948551; 0761948554; 9780761948544; 0761948546; 9781412931915; 1412931916
    Schlagworte: English language; Poetry; Creative writing; English language; Poetry; Creative writing; Creative writing; English language; Poetry; LITERARY CRITICISM ; Poetry; Creative writing ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Poetry ; Authorship ; Study and teaching; Anglais (Langue); Enseignement; Création littéraire; Poésie; Art d'écrire
    Umfang: Online Ressource (xiv, 210 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 197-204) and indexes. - Description based on print version record

    Cover; Contents; List of Figures; Acknowledgements; Introduction; Chapter 1The Place of Poetry within the National Curriculum Orders for English; Chapter 2 -- Drafting poetry; Chapter 3 -- Using Poets' Drafts; Chapter 4 -- Poetry and ICT; Chapter 5 -- The Visiting Poet and Poetry Workshops; Chapter 6 -- Assessing Poetry; Chapter 7 -- The Context: Forty Years of Poetry Teaching; Appendix I: The Ghazal; Appendix 2: Some recommended Poetry Texts for Key Stage 3 Readers; Bibliography; Author Index; Subject Index.

  11. Intertexts
    reading pedagogy in college writing classrooms
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    Part CULTURE --chapter 1 Introduction: Representing Reading /Marguerite Helmers --chapter 2 Closer than Close Reading: Historical Analysis, Cultural Analysis, and Symptomatic Reading in the Undergraduate Classroom --chapter 3 Reading as a Site of... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Part CULTURE --chapter 1 Introduction: Representing Reading /Marguerite Helmers --chapter 2 Closer than Close Reading: Historical Analysis, Cultural Analysis, and Symptomatic Reading in the Undergraduate Classroom --chapter 3 Reading as a Site of Spiritual Struggle /Lizabeth Rand --part THEORY --chapter 4 The Master Double Frame and Other Lessons from Classical Education --chapter 5 Whatever Happened to Reader-Response Criticism? /Patricia Harkin --chapter 6 Reading the Visual in College Writing Classes /Charles A. Hill --part CLASSROOM --chapter 7 The Rereading/Rewriting Process: Theory and Collaborative, On-line Pedagogy --chapter 8 (Re)Reading and Writing Genres of Discourse: Creative Writing as General Education --chapter 9 Reading Matters for Writing /Mariolina Rizzi Salvatori. What do we mean when we talk about reading? What does it mean to ""teach reading?"" What place does reading have in the college writing classroom? Intertexts: Reading Pedagogy in College Writing Classrooms theoretically and practically situates the teaching of reading as a common pedagogical practice in the college writing classroom. As a whole, the book argues for rethinking the separation of reading and writing within the first-year writing classroom--for an expanded notion of reading that is based on finding and creating meaning from a variety of symbolic forms, not

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  12. Genre and the invention of the writer
    reconsidering the place of invention in composition
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    In a focused and compelling discussion, Anis Bawarshi looks to genre theory for what it can contribute to a refined understanding of invention. In describing what he calls "the genre function," he explores what is at stake for the study and teaching... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    In a focused and compelling discussion, Anis Bawarshi looks to genre theory for what it can contribute to a refined understanding of invention. In describing what he calls "the genre function," he explores what is at stake for the study and teaching of writing to imagine invention as a way that writers locate themselves, via genres, within various positions and activities. He argues, in fact, that invention is a process in which writers are acted upon by genres as much as they act themselves. Such an approach naturally requires the composition scholar to re-place invention from the w

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874215540; 0874214769; 9781283267007; 1283267004; 0874215544; 9780874214765; 6613267007; 9786613267009
    Schlagworte: English language; English language; Invention (Rhetoric); Literary form; English language; English language; Invention (Rhetoric); Literary form; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Authorship; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; English language ; Composition and exercises ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Invention (Rhetoric); Literary form
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 207 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 186-202) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

  13. What we really value
    beyond rubrics in teaching and assessing writing
    Autor*in: Broad, Bob
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    To tell the truth: beyond rubrics -- Studying rubric-free assessment at city university: research context and methods -- Textual criteria: what they really valued, part 1 -- Contextual criteria: what they really valued, part 2 -- A model for dynamic... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    To tell the truth: beyond rubrics -- Studying rubric-free assessment at city university: research context and methods -- Textual criteria: what they really valued, part 1 -- Contextual criteria: what they really valued, part 2 -- A model for dynamic criteria mapping of communal writing assessment -- Appendix A: Assignments for English 1 essays -- Appendix B: Selected sample texts from city university -- Appendix C: Tabulation of votes on sample texts -- Appendix D: Sample interview questions -- Appendix E: Explanation of references to city university transcripts

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  14. The center will hold
    critical perspectives on writing center scholarship
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Introduction / Michael A. Pemberton and Joyce Kinkead -- The writing lab newsletter as history : tracing the growth of a scholarly community / Michael A. Pemberton -- In the spirit of service : making writing center research a "featured character" /... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    Introduction / Michael A. Pemberton and Joyce Kinkead -- The writing lab newsletter as history : tracing the growth of a scholarly community / Michael A. Pemberton -- In the spirit of service : making writing center research a "featured character" / Nancy M. Grimm -- Writing center assessment : searching for the "proof" of our effectiveness / Neal Lerner -- Separation, initiation and return : tutor training manuals and writing center lore / Harvey Kail -- Power and authority in peer tutoring / Peter Carino -- Breathing lessons, or Collaboration is / Michele Eodice -- (Re) shaping the profession : graduate courses in writing center theory, practice, and administration / Rebecca Jackson, Carrie Leverenz, Joe Law -- Administration across the curriculum : or Practicing what we preach / Josephine A. Koster -- An ideal writing center : re-imagining space and design / Leslie Hadfield [and others] -- Mentoring in electronic spaces : using resources to sustain relationships / James A. Inman and Donna M. Sewell

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  15. Writing for scholarly publication
    behind the scenes in language education
    Erschienen: 2003
    Verlag:  L. Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    This collection of first-person essays by established authors provides a wealth of support and insights for new and experienced academic writers in language education and multicultural studies. Although writing for publication is becoming... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    This collection of first-person essays by established authors provides a wealth of support and insights for new and experienced academic writers in language education and multicultural studies. Although writing for publication is becoming increasingly imp

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0805842438; 0805842446
    Schlagworte: Authorship; Immigrants; English language; English language; Learning and scholarship; Academic writing; Scholarly publishing; Academic writing ; Study and teaching; Authorship; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; English language ; Study and teaching ; Foreign speakers; Immigrants ; Authorship; Learning and scholarship ; Authorship; Scholarly publishing; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xvii, 290 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 281-282) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Book Cover; Title; Copyright; Contents; Preface; Acknowledgments; CHAPTER 1 Introduction: Issues in Writing for Publication; I Newcomers; CHAPTER 2 Demystifying Publishing: A Collaborative Exchange Between Graduate Student and Supervisor; CHAPTER 3 Coming to Voice: Publishing as a Graduate Student; CHAPTER 4 On Beginning to Write at 40; II Negotiating and Interacting; CHAPTER 6 Negotiating the Gatekeepers: The Journey of an Academic Article; CHAPTER 7 Reflections on Being a Gatekeeper; CHAPTER 8 Tangled Webs: Complexities of Professional Writing

    CHAPTER 9 Reflections on Coauthorship and the Professional Dialogue: Risks and RewardsIII Identity Construction; CHAPTER 10 Narrative Braiding: Constructing a Multistrand Portrayal of Self as Writer; CHAPTER 11 Narrating One's Self: Public-Personal Dichotomies and a (Public) Writing Life; CHAPTER 12 Writing for Publication/Writing for Public Execution: On the (Personally) Vexing Notion of (Personal) Voice; CHAPTER 13 The Privilege of Writing as an Immigrant Woman; IV FROM THE PERIPHERY; CHAPTER 14 A Somewhat Legitimate and Very Peripheral Participation

    CHAPTER 15 A Scholar on the Periphery: Standing Firm, Walking SlowlyCHAPTER 16 Writing Across the Theory-Practice Divide: A Longitudinal Confession; CHAPTER 17 Crossing Over: Writing a Life in Two Genres; AUTHOR BIOSTATEMENTS; APPENDIXES; APPENDIX A Summary of Basic Steps in Journal Article and Book Publishing; APPENDIX B Sample Book Proposal Guidelines; APPENDIX C Sample Journal Article Guidelines; APPENDIX D Journal and Book Publisher Contact Information; APPENDIX E Selected Resources on Writing and Publishing; Author Index; Subject Index

  16. Beyond postprocess and postmodernism
    essays on the spaciousness of rhetoric
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    In this collection of original essays, editors Theresa Enos and Keith D. Miller join their contributors--a veritable mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    In this collection of original essays, editors Theresa Enos and Keith D. Miller join their contributors--a veritable

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0805844074; 0805844082
    Schlagworte: Report writing; English language; English language -- Rhetoric -- Study and teaching; Report writing -- Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Report writing ; Study and teaching (Higher); Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xii, 278 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Book Cover; Title; Copyright; Contents; Introduction; I Historical Context-Rhetoric and Composition Studies; 1 The Spaciousness of Rhetoric; II Theory-Building and Critiquing Corderian Rhetoric; 2 Toward a Corderian Theory of Rhetoric; 3 Jim Corder's Radical, Feminist Rhetoric; 4 The Uses of Rhetoric; 5 Preaching What He Practices: Jim Corder's Irascible and Articulate Oeuvre; 6 A Writer's Haunting Presence; 7 Finding Jim's Voice: A Problem in Ethos and Personal Identity; III Parallels, Extensions, and Applications; 8 A Call for Comity

    9 Toward an Adequate Pedagogy for Rhetorical Argumentation: A Case Study in Invention10 Rhetoric and Conflict Resolution; 11 Rhetoricians at War and Peace; IV Theoretical, Pedagogical, and Institutional Issues; 12 Bringing Over Yonder Over Here: A Personal Look at Expressivist Rhetoric As Ideological Action; 13 A More Spacious Model of Writing and Literacy; 14 Weaving a Way Home: Composing a Personal Geography; 15 Who Owns Creative Nonfiction?; Author Index; Subject Index; NOTES ON CONTRIBUTORS

  17. Intertexts
    reading pedagogy in college writing classrooms
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    What do we mean when we talk about reading? What does it mean to mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    What do we mean when we talk about reading? What does it mean to

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0805842276; 0805844988; 9780805842272
    Schlagworte: Reading (Higher education); Report writing; English language; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Reading (Higher education); Report writing ; Study and teaching (Higher); Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xviii, 251 p), ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Book Cover; Title; Copyright; Contents; Preface; Acknowledgments; CULTURE; 1 Introduction: Representing Reading; 2 Closer than Close Reading: Historical Analysis, Cultural Analysis, and Symptomatic Reading in the Undergraduate Classroom; 3 Reading as a Site of Spiritual Struggle; THEORY; 4 The Master Double Frame and Other Lessons from Classical Education; 5 Whatever Happened to Reader-Response Criticism?; 6 Reading the Visual in College Writing Classes; CLASSROOM; 7 The Rereading/Rewriting Process: Theory and Collaborative, On-line Pedagogy

    8 (Re)Reading and Writing Genres of Discourse: Creative Writing as General Education9 Reading Matters for Writing; Afterword; Contributors; Author Index; Subject Index