Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

  1. Noise From The Writing Center
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214673
    Schlagworte: Writing centers; Tutors and tutoring; Report writing; English language; Writing centers; Tutors and tutoring; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 162 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. p. [155]-159) and index. - Description based on print version record

  2. Rearticulating Writing Assessment for Teaching and Learning
    Autor*in: Huot, Brian A
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Brian Huot's aim for this book is both ambitious and provocative. He wants to reorient composition studies' view of writing assessment. To accomplish this, he not only has to inspire the field to perceive assessment--generally not the most... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Brian Huot's aim for this book is both ambitious and provocative. He wants to reorient composition studies' view of writing assessment. To accomplish this, he not only has to inspire the field to perceive assessment--generally not the most appreciated area of study--as deeply significant to theory and pedagogy, he also has to counter some common misconceptions about the history of assessment in writing. In (Re)Articulating Writing Assessment, Huot advocates a new understanding, a more optimistic and productive one than we have seen in composition for a very long time. Assessment, as Huot points out, defines what is valued by a teacher or a society. What isn't valued isn't assessed; it tends to disappear from the curriculum. The dark side of this truth is what many teachers find troubling about large scale assessments, as standardized tests don't grant attention or merit to all they should. Instead, assessment has been used as an interested social mechanism for reinscribing current power relations and class systems.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214703
    Schlagworte: College prose; Report writing; Grading and marking (Students); English language; College prose ; Evaluation; Report writing ; Evaluation; Grading and marking (Students); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 216 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [195]-212) and index. - Description based on print version record

  3. Writing With Elbow
    Beteiligt: Belanoff, Pat (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan, Utah

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Belanoff, Pat (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214604; 0874214602
    Schlagworte: Report writing; English language; Elbow, Peter ; Influence; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Weitere Schlagworte: Elbow, Peter
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 301 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [279]-289) and index. - Description based on print version record

  4. Field Of Dreams
    Beteiligt: Burton, Larry W (MitwirkendeR); Crow, Angela (MitwirkendeR); O'Neill, Peggy (MitwirkendeR)
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Burton, Larry W (MitwirkendeR); Crow, Angela (MitwirkendeR); O'Neill, Peggy (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214642
    Schlagworte: Independent study; Report writing; English language; Independent study; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Umfang: 1 Online-Ressource (319 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [301]-311) and index. - Description based on print version record

  5. (Re)articulating writing assessment for teaching and learning
    Autor*in: Huot, Brian A.
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Brian Huot's aim for this book is both ambitious and provocative. He wants to reorient composition studies' view of writing assessment. To accomplish this, he not only has to inspire the field to perceive assessment?generally not the most appreciated... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Brian Huot's aim for this book is both ambitious and provocative. He wants to reorient composition studies' view of writing assessment. To accomplish this, he not only has to inspire the field to perceive assessment?generally not the most appreciated area of study?as deeply significant to theory and pedagogy, he also has to counter some common misconceptions about the history of assessment in writing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214499; 0874214491; 9780874214703; 087421470X
    Schlagworte: English language; Grading and marking (Students); Report writing; College prose; English language; Grading and marking (Students); Report writing; College prose; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; College prose ; Evaluation; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Grading and marking (Students); Report writing ; Evaluation
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 216 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 195-212) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

  6. Writing with elbow
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Foreword / Ann E. Berthoff -- Preface: To Our Readers / Pat Belanoff, Marcia Dickson, Sheryl I, Fontain, Charles Moran -- A Precise Machine for Thinkers / Ken Macrorie -- Vision: A Poem for Peter / Lucile Burt -- Contextualizing and Categorizing --... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Foreword / Ann E. Berthoff -- Preface: To Our Readers / Pat Belanoff, Marcia Dickson, Sheryl I, Fontain, Charles Moran -- A Precise Machine for Thinkers / Ken Macrorie -- Vision: A Poem for Peter / Lucile Burt -- Contextualizing and Categorizing -- Intersection / Pat Belanoff -- Writing Without Teachers, Writing Against the Past? / Richard Boyd -- Sentimental Journeys: Anti-Romanticism and Academic Identity / Thomas Newkirk -- Elbow's Radical and Postmodern Politics / Elizabeth A. Flynn -- Elbow as Icon / Edward M. White and Shane Borrowman -- Exploring Contraries -- Intersection / Charles Moran -- Pedagogy for the Bamboozled / C.H. Knoblauch and Lil Brannon -- New Uses for Doubting / Thomas G. O'Donnell -- Believing is Not a Game: Elbow's Uneasy Debt to Michael Polanyi -- East Meets West: Peter Elbow's "Embracing" of "Contraries" Across Cultures / George Kalamaras -- In The Classroom -- Intersection / Sheryl I. Fontaine -- Re-Imagining "Frontier" Pedagogy: Inside Peter Elbow's Composition Classroom / Kathleen J. Cassity -- Dissolving Contraries / Keith Hjortshoj -- Pleasure, Politics, Fear and the Field of Composition: Elbow's Influence on My Theorizing and Teaching / Irene Papoulis -- Spoken Response: Space, Time, and Movies of the Mind / Jeff Sommers -- An Inquiry into Writing Assessment: Defining the Elbovian Legacy / Kathleen Blake Yancey -- Voice and the Personal -- Intersection / Marcia Dickson -- Embodied Voice: Peter Elbow's Physical Rhetoric / Kate Ronald and Hephzibah Roskelly -- Gone Fishin': Rendering and the Uses of Personal Experience in Writing / Anne J. Herrington -- My Favorite Balancing Act / Wendy Bishop -- Dear Peter: A Collage in Several Voices / Sondra Perl -- Collage: A Coda / Bruce Penniman, James Harstad, Erika Scheurer, Jane Danielewicz, Mary Teresa Hall, Duane Roen, Fran Zak, Ron Overton, Pat Perry, Carolyn McGrath

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214307; 0874214602; 0874214319; 0874214300; 9780874214314; 9780874214604
    Weitere Identifier:
    9780874214307
    Schlagworte: English language; Report writing; English language; Report writing; Elbow, Peter; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; General; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Influence (Literary, artistic, etc.); Report writing ; Study and teaching (Higher)
    Weitere Schlagworte: Elbow, Peter; Elbow, Peter
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 301 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 279-289) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

  7. Noise from the writing center
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    In Noise from the Writing Center, Boquet develops a theory of ''noise'' and excess as an important element of difference between the pedagogy of writing centers and the academy in general. Addressing administrative issues, Boquet strains against the... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In Noise from the Writing Center, Boquet develops a theory of ''noise'' and excess as an important element of difference between the pedagogy of writing centers and the academy in general. Addressing administrative issues, Boquet strains against the bean-counting anxiety that seems to drive so much of writing center administration

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214345; 087421467X; 0874214343; 9780874214673
    Schlagworte: English language; Report writing; Tutors and tutoring; Writing centers; English language; Report writing; Tutors and tutoring; Writing centers; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; General; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Report writing ; Study and teaching (Higher); Tutors and tutoring; Writing centers
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 162 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 155-159) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

    Tutoring as (hard) labor : the writing clinic, the writing laboratory, the writing center -- Channeling Jimi Hendrix, or ghosts in the feedback machine -- Toward a performative pedagogy in the writing center -- Conclusion : thanks for listening, folks.

  8. Whose goals? Whose aspirations?
    learning to teach underprepared writers across the curriculum
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    A Kaleidoscope of Conflict -- An ESL Writer and Her Discipline-based Professor: Making Progress Even When Goals Don't Match -- A Discipline-based Professor's Overall Classroom Goal: Exploring Cultural Knowledge / Steve Fishman -- Student-Teacher... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A Kaleidoscope of Conflict -- An ESL Writer and Her Discipline-based Professor: Making Progress Even When Goals Don't Match -- A Discipline-based Professor's Overall Classroom Goal: Exploring Cultural Knowledge / Steve Fishman -- Student-Teacher Relations: A Mismatch of Goals and Expectations / Lucille McCarthy -- Conclusion / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Coda: The Researchers Continue to Converse / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Conflicting Discourses: Teacher and Student Making Progress in a Racialized Space -- An Early-Semester Homework Paper: White Teacher, Black Student, and Their Conflicting Discourses / Steve Fishman -- Instructional Supports that Helped: Class Discussions, Ungraded Writing, and Audiotaped Teacher Responses to Essay Drafts / Lucille McCarthy -- Conclusion / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Common Goals, Deweyan Community, and the Resolution of Freire's Teacher-Student Contradiction -- Linking Dewey's Community and Freire's Liberatory Classroom / Steve Fishman -- Dewey's Communal Ideals as Applied to Teacher-Student Relations / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Residue / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Coda: The Researchers Continue to Converse / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Conclusion: Sorting Conflict, Weaving Hope

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  9. The writing program administrator's resource
    a guide to reflective institutional practice
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, N.J

    This is a collection of articles that addresses fundamental practices and issues encountered by writing programme administrators in their workplace settings. It offers a combination of theory and specific information on a range of topics that can be... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    This is a collection of articles that addresses fundamental practices and issues encountered by writing programme administrators in their workplace settings. It offers a combination of theory and specific information on a range of topics that can be translated into institutional scholarship

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0805838260; 9780805838268; 0805838279; 9780805838275; 141061235X; 9781410612359
    Schlagworte: English language; Report writing; Writing centers; English language; Report writing; Writing centers; Report writing; Writing centers; English language; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Report writing ; Study and teaching (Higher); Writing centers ; Administration; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric
    Umfang: Online Ressource (xix, 538 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Print version record

    Foreword; Introduction; Part I: Instituting Change; Part II: Instituting Practice; Appendix A: Portland Resolution; Appendix B: Evaluating the Intellectual Work of Writing Administration; Appendix C: WPA Outcomes Statement for First-Year Composition; Author Index; Subject Index;

  10. Natural discourse
    toward ecocomposition
    Erschienen: c2002
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    "The first full-length book to address the relationships between environment and discourse, Natural Discourse explains why and how ecocomposition has become such a critical part of composition studies. Beginning by exploring the roots of... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "The first full-length book to address the relationships between environment and discourse, Natural Discourse explains why and how ecocomposition has become such a critical part of composition studies. Beginning by exploring the roots of ecocomposition, including a history of the use of the term ecocomposition, the book then examines ecological aspects of composition studies, and looks at how ecocomposition is informed by ecocriticism, cultural studies, ecofeminism, environmental rhetoric, and composition studies. The authors draw on their own experiences as teachers of writing and outdoor enthusiasts to describe how ecocomposition can address issues of language and nature, public intellectualism, and pedagogy."--Jacket Machine generated contents note:Ch. 1Ecocomposition --Ch. 2Evolution of Ecocomposition --Ch. 3Ecology and Composition --Ch. 4Ecocomposition and Activist Intellectualism --Ch. 5Ecocomposition Pedagogy --Ch. 6Ecocomposition: Perspectives, Perceptions, and Possibilities.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  11. Emancipatory movements in composition
    the rhetoric of possibility
    Erschienen: c2002
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    "Emancipatory Movements in Composition provides an overview of the four major disciplines that have, for the last ten years, influenced and guided the direction of composition studies. Drawing on contemporary social and rhetorical theory, this is the... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "Emancipatory Movements in Composition provides an overview of the four major disciplines that have, for the last ten years, influenced and guided the direction of composition studies. Drawing on contemporary social and rhetorical theory, this is the first cultural studies text deeply informed by classical rhetoric, feminism, and postcolonial studies. It merges theory and pedagogy, providing a rubric for understanding critical pedagogy, neosophistic rhetoric, service-learning, and enthnographic research."--Jacket Dissoi Logoi: Neosophistic Rhetoric and the Possibility of Critical Pedagogy --Cultural Studies and Composition: Ethnographic Research as Cultural Critique --"Bitch" Pedagogy: Agonistic Discourse and the Politics of Resistance --"Wat'cha Think? I Can't Spell?": Postcolonial Studies and the Narratives of Literacy --Emancipatory Politics and Composition: The Pedagogy of Liberatory Writing Instruction --Syllabus for Expository Writing: ENC 3310--Explorations in Class, Race, and Gender.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0585476160; 9780585476162
    Schlagworte: English language; English language; Report writing; Anglais (Langue); Anglais (Langue); Interdisciplinarité en éducation; Rapports; Interdisciplinary approach in education; English language; English language; Report writing; Report writing; Interdisciplinary approach in education; English language; English language; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; English language ; Composition and exercises ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Interdisciplinary approach in education; Report writing ; Study and teaching
    Umfang: Online Ressource (xvi, 133 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 115-128) and index. - Description based on print version record

    Dissoi Logoi: Neosophistic Rhetoric and the Possibility of Critical PedagogyCultural Studies and Composition: Ethnographic Research as Cultural Critique"Bitch" Pedagogy: Agonistic Discourse and the Politics of Resistance"Wat'cha Think? I Can't Spell?": Postcolonial Studies and the Narratives of LiteracyEmancipatory Politics and Composition: The Pedagogy of Liberatory Writing InstructionSyllabus for Expository Writing: ENC 3310--Explorations in Class, Race, and Gender.

  12. (Re)articulating writing assessment for teaching and learning
    Autor*in: Huot, Brian A.
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Brian Huot's aim for this book is both ambitious and provocative. He wants to reorient composition studies' view of writing assessment. To accomplish this, he not only has to inspire the field to perceive assessment?generally not the most appreciated... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    Brian Huot's aim for this book is both ambitious and provocative. He wants to reorient composition studies' view of writing assessment. To accomplish this, he not only has to inspire the field to perceive assessment?generally not the most appreciated area of study?as deeply significant to theory and pedagogy, he also has to counter some common misconceptions about the history of assessment in writing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214499; 0874214491; 9780874214703; 087421470X
    Schlagworte: English language; Grading and marking (Students); Report writing; College prose; English language; Grading and marking (Students); Report writing; College prose; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; College prose ; Evaluation; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Grading and marking (Students); Report writing ; Evaluation
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 216 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 195-212) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

  13. Writing with elbow
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Foreword / Ann E. Berthoff -- Preface: To Our Readers / Pat Belanoff, Marcia Dickson, Sheryl I, Fontain, Charles Moran -- A Precise Machine for Thinkers / Ken Macrorie -- Vision: A Poem for Peter / Lucile Burt -- Contextualizing and Categorizing --... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    Foreword / Ann E. Berthoff -- Preface: To Our Readers / Pat Belanoff, Marcia Dickson, Sheryl I, Fontain, Charles Moran -- A Precise Machine for Thinkers / Ken Macrorie -- Vision: A Poem for Peter / Lucile Burt -- Contextualizing and Categorizing -- Intersection / Pat Belanoff -- Writing Without Teachers, Writing Against the Past? / Richard Boyd -- Sentimental Journeys: Anti-Romanticism and Academic Identity / Thomas Newkirk -- Elbow's Radical and Postmodern Politics / Elizabeth A. Flynn -- Elbow as Icon / Edward M. White and Shane Borrowman -- Exploring Contraries -- Intersection / Charles Moran -- Pedagogy for the Bamboozled / C.H. Knoblauch and Lil Brannon -- New Uses for Doubting / Thomas G. O'Donnell -- Believing is Not a Game: Elbow's Uneasy Debt to Michael Polanyi -- East Meets West: Peter Elbow's "Embracing" of "Contraries" Across Cultures / George Kalamaras -- In The Classroom -- Intersection / Sheryl I. Fontaine -- Re-Imagining "Frontier" Pedagogy: Inside Peter Elbow's Composition Classroom / Kathleen J. Cassity -- Dissolving Contraries / Keith Hjortshoj -- Pleasure, Politics, Fear and the Field of Composition: Elbow's Influence on My Theorizing and Teaching / Irene Papoulis -- Spoken Response: Space, Time, and Movies of the Mind / Jeff Sommers -- An Inquiry into Writing Assessment: Defining the Elbovian Legacy / Kathleen Blake Yancey -- Voice and the Personal -- Intersection / Marcia Dickson -- Embodied Voice: Peter Elbow's Physical Rhetoric / Kate Ronald and Hephzibah Roskelly -- Gone Fishin': Rendering and the Uses of Personal Experience in Writing / Anne J. Herrington -- My Favorite Balancing Act / Wendy Bishop -- Dear Peter: A Collage in Several Voices / Sondra Perl -- Collage: A Coda / Bruce Penniman, James Harstad, Erika Scheurer, Jane Danielewicz, Mary Teresa Hall, Duane Roen, Fran Zak, Ron Overton, Pat Perry, Carolyn McGrath

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214307; 0874214602; 0874214319; 0874214300; 9780874214314; 9780874214604
    Weitere Identifier:
    9780874214307
    Schlagworte: English language; Report writing; English language; Report writing; Elbow, Peter; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; General; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Influence (Literary, artistic, etc.); Report writing ; Study and teaching (Higher)
    Weitere Schlagworte: Elbow, Peter; Elbow, Peter
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 301 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 279-289) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

  14. Noise from the writing center
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    In Noise from the Writing Center, Boquet develops a theory of ''noise'' and excess as an important element of difference between the pedagogy of writing centers and the academy in general. Addressing administrative issues, Boquet strains against the... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    In Noise from the Writing Center, Boquet develops a theory of ''noise'' and excess as an important element of difference between the pedagogy of writing centers and the academy in general. Addressing administrative issues, Boquet strains against the bean-counting anxiety that seems to drive so much of writing center administration

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214345; 087421467X; 0874214343; 9780874214673
    Schlagworte: English language; Report writing; Tutors and tutoring; Writing centers; English language; Report writing; Tutors and tutoring; Writing centers; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; General; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Report writing ; Study and teaching (Higher); Tutors and tutoring; Writing centers
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 162 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 155-159) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

    Tutoring as (hard) labor : the writing clinic, the writing laboratory, the writing center -- Channeling Jimi Hendrix, or ghosts in the feedback machine -- Toward a performative pedagogy in the writing center -- Conclusion : thanks for listening, folks.

  15. Whose goals? Whose aspirations?
    learning to teach underprepared writers across the curriculum
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    A Kaleidoscope of Conflict -- An ESL Writer and Her Discipline-based Professor: Making Progress Even When Goals Don't Match -- A Discipline-based Professor's Overall Classroom Goal: Exploring Cultural Knowledge / Steve Fishman -- Student-Teacher... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    A Kaleidoscope of Conflict -- An ESL Writer and Her Discipline-based Professor: Making Progress Even When Goals Don't Match -- A Discipline-based Professor's Overall Classroom Goal: Exploring Cultural Knowledge / Steve Fishman -- Student-Teacher Relations: A Mismatch of Goals and Expectations / Lucille McCarthy -- Conclusion / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Coda: The Researchers Continue to Converse / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Conflicting Discourses: Teacher and Student Making Progress in a Racialized Space -- An Early-Semester Homework Paper: White Teacher, Black Student, and Their Conflicting Discourses / Steve Fishman -- Instructional Supports that Helped: Class Discussions, Ungraded Writing, and Audiotaped Teacher Responses to Essay Drafts / Lucille McCarthy -- Conclusion / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Common Goals, Deweyan Community, and the Resolution of Freire's Teacher-Student Contradiction -- Linking Dewey's Community and Freire's Liberatory Classroom / Steve Fishman -- Dewey's Communal Ideals as Applied to Teacher-Student Relations / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Residue / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Coda: The Researchers Continue to Converse / Steve Fishman and Lucille McCarthy -- Conclusion: Sorting Conflict, Weaving Hope

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
  16. Natural Discourse
    Toward Ecocomposition
    Erschienen: c2002; ©2002.
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    Intro -- NATURAL DISCOURSE -- Contents -- Acknowledgments -- Foreword by Edward M. White -- 1. Ecocomposition -- 2. The Evolution of Ecocomposition -- 3. Ecology and Composition -- 4. Ecocomposition and Activist Intellectualism -- 5. Ecocomposition... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Intro -- NATURAL DISCOURSE -- Contents -- Acknowledgments -- Foreword by Edward M. White -- 1. Ecocomposition -- 2. The Evolution of Ecocomposition -- 3. Ecology and Composition -- 4. Ecocomposition and Activist Intellectualism -- 5. Ecocomposition Pedagogy -- 6. Ecocomposition: Perspectives, Perceptions, and Possibilities -- Notes -- Chapter 1: Ecocomposition -- Chapter 2: The Evolution of Ecocomposition -- Chapter 3: Ecology and Composition -- Chapter 4: Ecocomposition and Activist Intellectualism -- Chapter 5: Ecocomposition Pedagogy -- Chapter 6: Ecocomposition: Perspectives, Perceptions, and Possibilities -- References -- Index -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- Q -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- X -- Y.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Weisser, Christian R (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780791488690; 0791453561; 0791453553; 9780791453551
    Schlagworte: Natural history; Environmental literature; English language; Academic writing; Interdisciplinary approach in education; Nature study; Ecology; Academic writing ; Study and teaching; Ecology ; Authorship ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Environmental literature ; Authorship ; Study and teaching; Interdisciplinary approach in education; Natural history ; Authorship ; Study and teaching; Nature study; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (209 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    ""NATURAL DISCOURSE""; ""Contents""; ""Acknowledgments""; ""Foreword by Edward M. White""; ""1. Ecocomposition""; ""2. The Evolution of Ecocomposition""; ""3. Ecology and Composition""; ""4. Ecocomposition and Activist Intellectualism""; ""5. Ecocomposition Pedagogy""; ""6. Ecocomposition: Perspectives, Perceptions, and Possibilities""; ""Notes""; ""Chapter 1: Ecocomposition""; ""Chapter 2: The Evolution of Ecocomposition""; ""Chapter 3: Ecology and Composition""; ""Chapter 4: Ecocomposition and Activist Intellectualism""; ""Chapter 5: Ecocomposition Pedagogy""

    ""Chapter 6: Ecocomposition: Perspectives, Perceptions, and Possibilities""""References""; ""Index""; ""A""; ""B""; ""C""; ""D""; ""E""; ""F""; ""G""; ""H""; ""I""; ""J""; ""K""; ""L""; ""M""; ""N""; ""O""; ""P""; ""Q""; ""R""; ""S""; ""T""; ""U""; ""V""; ""W""; ""X""; ""Y""

  17. Emancipatory movements in composition
    the rhetoric of possibility
    Erschienen: c2002
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    Intro -- EMANCIPATORY MOVEMENTS IN COMPOSITION -- CONTENTS -- ACKNOWLEDGMENTS -- PREFACE -- 1. Dissoi Logoi: Neosophistic Rhetoric and the Possibility of Critical Pedagogy -- 2. Cultural Studies and Composition: Ethnographic Research as Cultural... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Intro -- EMANCIPATORY MOVEMENTS IN COMPOSITION -- CONTENTS -- ACKNOWLEDGMENTS -- PREFACE -- 1. Dissoi Logoi: Neosophistic Rhetoric and the Possibility of Critical Pedagogy -- 2. Cultural Studies and Composition: Ethnographic Research as Cultural Critique -- 3. "Bitch" Pedagogy: Agonistic Discourse and the Politics of Resistance -- 4. "Wat'cha Think? I Can't Spell?": Postcolonial Studies and the Narratives of Literacy -- 5. Emancipatory Politics and Composition: The Pedagogy of Liberatory Writing Instruction -- APPENDIX: Syllabus for Expository Writing: ENC 3310-Explorations in Class, Race, and Gender -- NOTES -- PREFACE -- CHAPTER ONE -- CHAPTER TWO -- CHAPTER THREE -- CHAPTER FOUR -- CHAPTER FIVE -- WORKS CITED -- INDEX -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- Q -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- X.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0791454371; 079145438X; 9780791488232; 9780791454374
    Schlagworte: Report writing; Interdisciplinary approach in education; English language; English language; English language ; Composition and exercises ; Study and teaching; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Interdisciplinary approach in education; Report writing ; Study and teaching; Electronic books
    Umfang: Online-Ressource (xvi, 133 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 115-128) and index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    ""EMANCIPATORY MOVEMENTS IN COMPOSITION""; ""CONTENTS""; ""ACKNOWLEDGMENTS""; ""PREFACE""; ""1. Dissoi Logoi: Neosophistic Rhetoric and the Possibility of Critical Pedagogy""; ""2. Cultural Studies and Composition: Ethnographic Research as Cultural Critique""; ""3. “Bitch� Pedagogy: Agonistic Discourse and the Politics of Resistance""; ""4. “Wat�cha Think? I Can�t Spell?�: Postcolonial Studies and the Narratives of Literacy""; ""5. Emancipatory Politics and Composition: The Pedagogy of Liberatory Writing Instruction""

    ""APPENDIX: Syllabus for Expository Writing: ENC 3310�Explorations in Class, Race, and Gender""""NOTES""; ""PREFACE""; ""CHAPTER ONE""; ""CHAPTER TWO""; ""CHAPTER THREE""; ""CHAPTER FOUR""; ""CHAPTER FIVE""; ""WORKS CITED""; ""INDEX""; ""A""; ""B""; ""C""; ""D""; ""E""; ""F""; ""G""; ""H""; ""I""; ""J""; ""K""; ""L""; ""M""; ""N""; ""O""; ""P""; ""Q""; ""R""; ""S""; ""T""; ""U""; ""V""; ""W""; ""X""