Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. Ecocomposition
    theoretical and pedagogical approaches
    Erschienen: 2001
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    "Written In Its Own Season": Nature as Ground in the Postmodern World -- Don't Forget to Argue: Problems, Possibilities, and Ecocomposition -- Writing Home: Composition, Campus Ecology, and Webbed Environments -- Contributors -- Index -- A -- B -- C... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "Written In Its Own Season": Nature as Ground in the Postmodern World -- Don't Forget to Argue: Problems, Possibilities, and Ecocomposition -- Writing Home: Composition, Campus Ecology, and Webbed Environments -- Contributors -- Index -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- Y. Education and Environmental Literacy: Reflections on Teaching Ecocomposition in Keene State College's Environmental House -- The Liberatory Positioningof Place in Ecocomposition: Reconsidering Paulo Freire -- Ecofeminism and Ecocomposition: Pedagogies, Perspectives, and Intersections -- Ecology and Composition Studies: A Feminist Perspective on Living Relationships -- The Ecology of Writerly Voice: Authorship, Ethos, and Persona -- Service Learning and Ecocomposition: Developing Sustainable Practices through Inter and Extradisciplinarity -- Restoring Bioregions Through Applied Composition. Ecocomposition: Theoretical and Pedagogical Approaches -- Contents -- Acknowledgments -- Foreword: The Truth Is Out There -- Breaking New Ground in Ecocomposition: An Introduction -- Writing Takes Place -- Sustainable Composition -- Ecology, Alienation, and Literacy: Constraints and Possibilities in Ecocomposition -- The Politics of Place: Student Travelers and Pedagogical Maps -- The Ecology of Genre -- Ecocomposition and the Greening of Identity -- Great Divides: Rhetorics of Literacy and Orality -- The Wilderness Strikes Back: Decolonizing the Imperial Sign in the Borderlands.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Saying And Silence
    Autor*in: Farmer, Frank
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214512
    Schlagworte: Report writing; English language; Bakhtin, M. M ; (Mikhail Mikhaĭlovich) ; 1895-1975; Report writing ; Study and teaching (Higher); English language ; Rhetoric ; Study and teaching
    Weitere Schlagworte: Bakhtin, M. M (1895-1975)
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 171 p. )
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [159]-167) and index. - Description based on print version record

  3. Saying and silence
    listening to composition with Bakhtin
    Autor*in: Farmer, Frank
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    "Not theory ... but a sense of theory" : the superaddressee and the contexts of Eden -- Aesopian predicaments, or Biting my tongue as I write : a defense of rhetorical ambiguity -- Voice reprised : three Etudes for a dialogic understanding --... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Not theory ... but a sense of theory" : the superaddressee and the contexts of Eden -- Aesopian predicaments, or Biting my tongue as I write : a defense of rhetorical ambiguity -- Voice reprised : three Etudes for a dialogic understanding -- Sounding the other who speaks in me : toward a dialogic understanding of imitation -- Pictures at an exhibition : Bakhtin, composition, and the problem of the outside -- Dialogue and critique : Bakhtin and the cultural studies writing classroom

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214147; 0874214513; 0874214149; 9780874214512
    Schlagworte: English language; Report writing; English language; Report writing; Bakhtin, M. M; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Report writing ; Study and teaching (Higher); Rhetoric
    Weitere Schlagworte: Bakhtin, M. M; Bakhtin, M. M (1895-1975)
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 171 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 159-167) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction

  4. A group of their own
    college writing courses and American women writers, 1880-1940
    Erschienen: c2001
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    "A Group of Their Own is the story of the first generations of women who went to college to learn to be writers and then launched their careers writing poetry and prose. This unprecedented group included Elizabeth Bishop, Ruby Black, Pearl Buck, Emma... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "A Group of Their Own is the story of the first generations of women who went to college to learn to be writers and then launched their careers writing poetry and prose. This unprecedented group included Elizabeth Bishop, Ruby Black, Pearl Buck, Emma Bugbee, Willa Cather, Zona Gale, Mildred Gilman, Zora Neale Hurston, Mary McCarthy, Marianne Moore, Eudora Welty, and Margaret Walker." "This group was all about firsts. These women were among the first to attend college where they took a new array of writing classes in which students worked together in a workshop environment and extended this model of collaboration to campus clubs and publications. When they left college, they continued their new working methods by initiating and joining in a variety of activities such as mentorships, clubs, community theaters, and summer writing workshops. This expanded experience enabled them to move outside the restricted definitions of women's career paths and writing projects, ultimately changing the definition of American writer and American writing."--Jacket Machine generated contents note:Ch. 1Before 1880, Through Excuses Only --Ch. 2College Literature and Writing Class --Ch. 3Teachers and Students --Ch. 4Writing Career as Subject --Ch. 5Continuing the Groups --Ch. 6Redefinitions of Women Writers.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. Writing inventions
    identities, technologies, pedagogies
    Erschienen: c2001
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. Relocating the personal
    a critical writing pedagogy
    Erschienen: c2001
    Verlag:  State University of New York Press, Albany

    "Addressing the current and growing interest in the personal, the self, and the autobiographical not only in the teaching of writing, but also across many disciplinary and subject fields, Relocating the Personal describes a rich array of practical... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "Addressing the current and growing interest in the personal, the self, and the autobiographical not only in the teaching of writing, but also across many disciplinary and subject fields, Relocating the Personal describes a rich array of practical approaches to teaching the personal in settings where it has been excluded." "The author argues for the teaching of writing as a political project in schools and communities, and for a notion of the personal which is not simply equated with voice. The construct of narrative is preferred, because it allows teachers to examine all personal writing as a representation and not the same thing as the writer's life. Strategies are developed for examining how experience is portrayed and how it might be written differently, with material effects on both the personal text and the writer's person." "The book incorporates the latest theories of critical and genre literacy as it develops four teaching cases in different education contexts (secondary, undergraduate, graduate, and adult/community)." --Book Jacket Ch. 1Space, Time Embodied Texts --Ch. 2Relocating Voice and Transformation --Ch. 3Stories of Ageing --Ch. 4Who Said Argumentative Writing Isn't Personal? --Ch. 5Critical Spaces for Learning to Teach Writing --Ch. 6Language, Gender, Writing --Ch. 7Politics of the Personal: New Metaphors, New Practices.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. I-writing
    the politics and practice of teaching first-person writing
    Erschienen: c2001
    Verlag:  Southern Illinois University Press, Carbondale

    Introduction: The Birth of Critical Consciousness --1.Social Construction of "Expressivist" Pedagogy --2.In Situ: The Political Elbow --3.Ethnography: A Postmodern Way of Seeing the World --4.Confronting Bias in Student Texts --5."I'm Just Really... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Introduction: The Birth of Critical Consciousness --1.Social Construction of "Expressivist" Pedagogy --2.In Situ: The Political Elbow --3.Ethnography: A Postmodern Way of Seeing the World --4.Confronting Bias in Student Texts --5."I'm Just Really Struggling in This Class": Facing Student Self-Doubt --6.Developing Voice, Developing Agency --7."African Americans Have This Slang": Grammar, Dialect, and Racism --8.Personal in Social Constructionist Pedagogy: A Visit to the Classroom of Patricia Bizzell --Conclusion: Responding Responsibly to Personal Narratives.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  8. Saying and silence
    listening to composition with Bakhtin
    Autor*in: Farmer, Frank
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Utah State University Press, Logan

    "Not theory ... but a sense of theory" : the superaddressee and the contexts of Eden -- Aesopian predicaments, or Biting my tongue as I write : a defense of rhetorical ambiguity -- Voice reprised : three Etudes for a dialogic understanding --... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book JSTOR
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    ebook
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    ebook
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook JSTOR
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe

     

    "Not theory ... but a sense of theory" : the superaddressee and the contexts of Eden -- Aesopian predicaments, or Biting my tongue as I write : a defense of rhetorical ambiguity -- Voice reprised : three Etudes for a dialogic understanding -- Sounding the other who speaks in me : toward a dialogic understanding of imitation -- Pictures at an exhibition : Bakhtin, composition, and the problem of the outside -- Dialogue and critique : Bakhtin and the cultural studies writing classroom

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780874214147; 0874214513; 0874214149; 9780874214512
    Schlagworte: English language; Report writing; English language; Report writing; Bakhtin, M. M; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Rhetoric; REFERENCE ; Writing Skills; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES ; Composition & Creative Writing; English language ; Rhetoric ; Study and teaching; Report writing ; Study and teaching (Higher); Rhetoric
    Weitere Schlagworte: Bakhtin, M. M; Bakhtin, M. M (1895-1975)
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 171 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 159-167) and index

    Use copy Restrictions unspecified star MiAaHDL

    Electronic reproduction