Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. The Return of the Omniscient Narrator
    Authorship and Authority in Twenty-First Century Fiction
    Autor*in: Dawson, Paul
    Erschienen: 2013
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus ; Project MUSE, Baltimore, Md.

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780814271209; 0814271200
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Englisch; Roman; Allwissenheit Gottes; Erzähler; Auktoriales Erzählen
    Umfang: 1 Online-Ressource (pages cm)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Description based on print version record

  2. Creative Writing and the New Humanities
    Autor*in: Dawson, Paul
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Taylor and Francis, Abingdon, Oxon ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    This book examines the institutional history and disciplinary future of creative writing in the contemporary academy, looking well beyond the perennial questions 'can writing be taught?' and 'should writing be taught?'. Paul Dawson traces the... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    This book examines the institutional history and disciplinary future of creative writing in the contemporary academy, looking well beyond the perennial questions 'can writing be taught?' and 'should writing be taught?'. Paul Dawson traces the emergence of creative writing alongside the new criticism in American universities; examines the writing workshop in relation to theories of creativity and literary criticism; and analyzes the evolution of creative writing pedagogy alongside and in response to the rise of 'theory' in America, England and Australia. Dawson argues that the discipline of creative writing developed as a series of pedagogic responses to the long-standing 'crisis' in literary studies. His polemical account provides a fresh perspective on the importance of creative writing to the emergence of the 'new humanities' and makes a major contribution to current debates about the role of the writer as public intellectual.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203401019
    RVK Klassifikation: HD 206 ; HD 206
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Englisch; Kreatives Schreiben; Hochschule; Lehre; Geisteswissenschaften
    Umfang: 1 Online-Ressource (265 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  3. The return of the omniscient narrator
    authorship and authority in twenty-first century fiction
    Autor*in: Dawson, Paul
    Erschienen: [2013]
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus

    Universität Gießen, Bibliothek Anglistik
    F BL-B 3025
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0814212336; 9780814212332; 9780814252598
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Englisch; Roman; Allwissenheit Gottes; Erzähler; Auktoriales Erzählen
    Umfang: viii, 278 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 255-266

  4. Creative Writing and the New Humanities
    Autor*in: Dawson, Paul
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Taylor and Francis, Abingdon, Oxon ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    This book examines the institutional history and disciplinary future of creative writing in the contemporary academy, looking well beyond the perennial questions 'can writing be taught?' and 'should writing be taught?'. Paul Dawson traces the... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    This book examines the institutional history and disciplinary future of creative writing in the contemporary academy, looking well beyond the perennial questions 'can writing be taught?' and 'should writing be taught?'. Paul Dawson traces the emergence of creative writing alongside the new criticism in American universities; examines the writing workshop in relation to theories of creativity and literary criticism; and analyzes the evolution of creative writing pedagogy alongside and in response to the rise of 'theory' in America, England and Australia. Dawson argues that the discipline of creative writing developed as a series of pedagogic responses to the long-standing 'crisis' in literary studies. His polemical account provides a fresh perspective on the importance of creative writing to the emergence of the 'new humanities' and makes a major contribution to current debates about the role of the writer as public intellectual.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203401019
    RVK Klassifikation: HD 206 ; HD 206
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Englisch; Kreatives Schreiben; Hochschule; Lehre; Geisteswissenschaften
    Umfang: 1 Online-Ressource (265 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  5. The Return of the Omniscient Narrator
    Authorship and Authority in Twenty-First Century Fiction
    Autor*in: Dawson, Paul
    Erschienen: 2013
    Verlag:  The Ohio State University Press, Columbus ; Project MUSE, Baltimore, Md.

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780814271209; 0814271200
    Schriftenreihe: Theory and interpretation of narrative
    Schlagworte: Englisch; Roman; Allwissenheit Gottes; Erzähler; Auktoriales Erzählen
    Umfang: 1 Online-Ressource (pages cm)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Description based on print version record

  6. Creative writing and the new humanities
    Autor*in: Dawson, Paul
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    13.472.16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415332214; 0415332206
    RVK Klassifikation: HD 206
    Schlagworte: Englisch; Kreatives Schreiben; Hochschule; Lehre; Geisteswissenschaften
    Umfang: 254 S.
  7. Creative writing and the new humanities
    Autor*in: Dawson, Paul
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    13.472.16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415332214; 0415332206
    RVK Klassifikation: HD 206
    Schlagworte: Englisch; Kreatives Schreiben; Hochschule; Lehre; Geisteswissenschaften
    Umfang: 254 S.
  8. Creative writing and the new humanities
    Autor*in: Dawson, Paul
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Routledge, London

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Englisch; English language; Creative writing (Higher education); Humanities
    Umfang: 254 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [218]-244) and index