Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 38.

  1. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Englisches Seminar, Bibliothek
    16S YEE Z00003
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780521781305; 0521781302; 9780521787352; 0521787351
    Auflage/Ausgabe: Digital print.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Literaturproduktion; Drama; Aufführungspraxis
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XIII, 298 S.
  2. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    NI578-39
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    WE903 W422
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    DXX1397_d
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar I, Bibliothek
    411/S45/2000/2
    keine Fernleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    Sh 569/96
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521781302; 0521787351
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Aufführungspraxis; Literaturproduktion; Drama
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XIII, 298 S.
  3. Shakespeare and the power of performance
    stage and page in the Elizabethan theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    /HI 3560 W422
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.605.32
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    FH Angl KS WEI V 3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    F 2008/0179
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bruster, Douglas
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521895324; 9780521895323
    RVK Klassifikation: HI 3560
    Schlagworte: Drama; Sprache
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: X, 266 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Prologues to Shakespeare's Theatre
    Performance and Liminality in Early Modern Drama
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Taylor and Francis, London ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    This eye-opening study draws attention to the largely neglected form of the early modern prologue. Reading the prologue in performed as well as printed contexts, Douglas Bruster and Robert Weimann take us beyond concepts of stability and autonomy in... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    This eye-opening study draws attention to the largely neglected form of the early modern prologue. Reading the prologue in performed as well as printed contexts, Douglas Bruster and Robert Weimann take us beyond concepts of stability and autonomy in dramatic beginnings to reveal the crucial cultural functions performed by the prologue in Elizabethan England. While its most basic task is to seize the attention of a noisy audience, the prologue's more significant threshold position is used to usher spectators and actors through a rite of passage. Engaging competing claims, expectations and offerings, the prologue introduces, authorizes and, critically, straddles the worlds of the actual theatrical event and the 'counterfeit' world on stage. In this way, prologues occupy a unique and powerful position between two orders of cultural practice and perception. Close readings of prologues by Shakespeare and his contemporaries, including Marlowe, Peele and Lyly, demonstrate the prologue's role in representing both the world in the play and playing in the world. Through their detailed examination of this remarkable form and its functions, the authors provide a fascinating perspective on early modern drama, a perspective that enriches our knowledge of the plays' socio-cultural context and their mode of theatrical address and action.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Weimann, Robert
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203362686
    RVK Klassifikation: HI 1250 ; HI 1269 ; HI 2675 ; HI 2715 ; HI 3075 ; HI 3378 ; HI 3390 ; HI 1250 ; HI 1269 ; HI 2675 ; HI 2715 ; HI 3075 ; HI 3378 ; HI 3390
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schlagworte: Englisch; Drama; Prolog; Zeitgenossen
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (181 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  5. Shakespeare and the power of performance
    stage and page in the Elizabethan theatre
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Focusing on the practical means and media of Shakespeare's stage, this study envisions horizons for his achievement in the theatre. Bridging the gap between today's page- and stage-centred interpretations, two renowned Shakespeareans demonstrate the... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    Focusing on the practical means and media of Shakespeare's stage, this study envisions horizons for his achievement in the theatre. Bridging the gap between today's page- and stage-centred interpretations, two renowned Shakespeareans demonstrate the artful means by which Shakespeare responded to the competing claims of acting and writing in the Elizabethan era. They examine how the playwright explored issues of performance through the resonant trio of clown, fool and cross-dressed boy actor. Like this trio, his deepest and most captivating characters often attain their power through the highly performative mode of 'personation' - through playing the character as an open secret. Surveying the whole of the playwright's career in the theatre, Shakespeare and the Power of Performance offers not only compelling ways of approaching the relation of performance and print in Shakespeare's works, but also new models for understanding dramatic character itself.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511481437
    RVK Klassifikation: HI 3560
    Schlagworte: Drama; Sprache
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 266 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

  6. Prologues to Shakespeare's theatre
    performance and liminality in early modern drama
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    /HI 1250 B912
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Eng LA 5490
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Anglistik/ Amerikanistik
    SL B 84 III
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Weimann, Robert
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415334438; 041533442X
    RVK Klassifikation: HI 1250 ; HI 1269 ; HI 2675 ; HI 2715 ; HI 3075 ; HI 3378 ; HI 3390
    Schlagworte: Englisch; Drama; Prolog; Zeitgenossen
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XI, 189 S.
  7. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Gießen
    FH Angl KS WEI V 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Higbee, Helen
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521787351; 9780521787352; 0521781302; 9780521781305
    RVK Klassifikation: EC 5146 ; HI 3390
    Auflage/Ausgabe: digital print.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Drama; Theater
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XIII, 298 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 269 - 288

  8. Drama und Wirklichkeit in der Shakespearezeit
    ein Beitrag zur Entwicklungsgeschichte des elisabethanischen Theaters
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 1958
    Verlag:  Niemeyer, Halle (Saale)

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Zentrum für Literatur- und Kulturforschung
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Schlagworte: Englisch; Drama; Geschichte 1558-1603
    Umfang: 333 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 318 - 332

  9. Shakespeare and the power of performance
    stage and page in the Elizabethan theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Focusing on the practical means and media of Shakespeare's stage, this study envisions horizons for his achievement in the theatre. Bridging the gap between today's page- and stage-centred interpretations, two renowned Shakespeareans demonstrate the... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Focusing on the practical means and media of Shakespeare's stage, this study envisions horizons for his achievement in the theatre. Bridging the gap between today's page- and stage-centred interpretations, two renowned Shakespeareans demonstrate the artful means by which Shakespeare responded to the competing claims of acting and writing in the Elizabethan era. They examine how the playwright explored issues of performance through the resonant trio of clown, fool and cross-dressed boy actor. Like this trio, his deepest and most captivating characters often attain their power through the highly performative mode of 'personation' - through playing the character as an open secret. Surveying the whole of the playwright's career in the theatre, Shakespeare and the Power of Performance offers not only compelling ways of approaching the relation of performance and print in Shakespeare's works, but also new models for understanding dramatic character itself

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511481437
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HI 3390 ; HI 3560
    Schlagworte: English drama / 17th century / History and criticism; Sprache; Drama; Leser; Aufführung
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William / 1564-1616 / Technique; Shakespeare, William / 1564-1616 / Dramatic production; Shakespeare, William / 1564-1616 / Characters; Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 online resource (x, 266 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    "Moralize two meanings" in one play : contrariety on the Tudor stage -- Performance, game, and representation in Richard III -- Mingling vice and "worthiness" in King John -- Clowning : agencies between voice and pen -- Clowning at the frontiers of representation -- Cross-dressing and performance in disguise -- Personation and playing : "secretly open" role-playing -- Character/actor : the deep matrix -- Character : depth, dialogue, page -- King Lear : representations on stage and page

  10. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0511013086; 051111866X; 0511484070; 0521781302; 0521787351; 9780511013089; 9780511118661; 9780511484070; 9780521781305; 9780521787352
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / Shakespeare; DRAMA / Shakespeare; Acting in literature; Drama / Technique; Performing arts; Theater; Theater in literature; Toneel; Engels; Schriftcultuur; Englisch; Theater; Wissen; Theater in literature; Acting in literature; Drama; Aufführung; Drama; Textproduktion
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William / 1564-1616; Shakespeare, William / 1564-1616; Shakespeare, William; Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 298 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 269-288) and index

    Introduction: conjunctures and concepts -- - Performance and authority in Hamlet (1603) -- - A new agenda for authority -- - The "low and ignorant" crust of corruption -- - Towards a circulation of authority in the theatre -- - Players, printers, preachers: distraction in authority -- - Pen and voice: versions of doubleness -- - "Frivolous jestures" vs. matter of "worthiness" (Tamburlaine) -- - Bifold authority in Troilus and Cressida -- - "Unworthy scaffold" for "so great an object" (Henry V) -- - Playing with a difference -- - To "disfigure, or to present" (A Midsummer Night's Dream) -- - To "descant" on difference and deformity (Richard III) -- - The "self-resembled show" -- - Presentation, or the performant function -- - Histories in Elizabethan performance -- - Disparity in mid-Elizabethan theatre history -- - Reforming "a whole theatre of others" (Hamlet) -- - From common player to excellent actor -- - Differentiation, exclusion, withdrawal -- - Hamlet and the purposes of playing -- - Renaissance writing and common playing -- - Unworthy antics in the glass of fashion -- - "When in one line two crafts directly meet" -- - (Word)play and the mirror of representation -- - Space (in)dividable: locus and platea revisited -- - Space as symbolic form: the locus -- - The open space: provenance and function -- - Locus and platea in Macbeth -- - Banqueting in Timon of Athens -- - Shakespeare's endings: commodious thresholds -- - Epilogues vs. closure -- - Ends of postponement: holiday into workaday -- - Thresholds to memory and commodity -- - Liminality: cultural authority 'betwixt-and-between'

  11. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    In this seminal work, Robert Weimann redefines the relationship between writing and performance, or 'playing', in Shakespeare's theatre. Through close reading and careful analysis Weimann offers a reconsideration and redefinition of Elizabethan... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this seminal work, Robert Weimann redefines the relationship between writing and performance, or 'playing', in Shakespeare's theatre. Through close reading and careful analysis Weimann offers a reconsideration and redefinition of Elizabethan performance and production practices. The study reviews the most recent methodologies of textual scholarship, the new history of the Elizabethan theatre, performance theory, and film and video interpretation, and offers a new approach to understanding Shakespeare. Weimann examines a range of plays including Hamlet, Troilus and Cressida, Henry V, A Midsummer Night's Dream and Macbeth, among others, as well as other contemporary works. A major part of the study explores the duality between playing and writing: the imaginary world-in-the-play and the visible, audible playing-in-the-world of the playhouse, and Weimann focuses especially on the gap between these two, between the so-called 'pen' and 'voice'

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Higbee, Helen (Hrsg.); West, William N. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511484070
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5146 ; HI 3390
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Wissen; Theater in literature; Acting in literature; Drama / Technique; Drama; Aufführung; Textproduktion
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William / 1564-1616 / Knowledge / Performing arts; Shakespeare, William / 1564-1616 / Criticism and interpretation; Shakespeare, William / 1564-1616 / Dramatic production; Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 online resource (xiii, 298 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

  12. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, U.K.

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0521781302; 0521787351
    RVK Klassifikation: EC 5146 ; HI 3390
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Wissen; Theater in literature; Acting in literature; Drama; Textproduktion; Aufführung; Drama
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: xiii, 298 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 269-288) and index

  13. Shakespeare and the power of performance
    stage and page in the Elizabethan theatre
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Bridging the gap between today's page- and stage-centred interpretations, the authors demonstrate the artful means by which Shakespeare responded to the competing claims of acting and writing in the Elizabethan era. They examine how he explored... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Bridging the gap between today's page- and stage-centred interpretations, the authors demonstrate the artful means by which Shakespeare responded to the competing claims of acting and writing in the Elizabethan era. They examine how he explored issues of performance through the resonant trio of clown, fool and cross-dressed boy actor.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  14. Shakespeare and the popular tradition in the theater
    studies in the social dimension of dramatic form and function
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 1978
    Verlag:  Johns Hopkins Univ. Press, Baltimore

  15. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521787351; 0521781302
    RVK Klassifikation: EC 5146 ; HI 3390
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Engels; Schriftcultuur; Toneel; Englisch; Theater; Wissen; Theater in literature; Acting in literature; Drama -- Technique; Drama; Aufführung; Textproduktion
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William, 1564-1616 -- Knowledge -- Performing arts; Shakespeare, William, 1564-1616 -- Criticism and interpretation; Shakespeare, William, 1564-1616 -- Dramatic production; Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XIII, 298 S.
  16. Prologues to Shakespeare's theatre
    performance and liminality in early modern drama
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 041533442X; 0415334438; 9780415334426
    RVK Klassifikation: HI 1250 ; HI 1269 ; HI 3390
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Prologen; Toneelstukken; Drama; Drama; English drama; English drama; Mimesis in literature; Openings (Rhetoric); Prologues and epilogues; Drama; Prolog; Englisch
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William <1564-1616>; Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XI, 189 S.
  17. Prologues to Shakespeare's theatre
    performance and liminality in early modern drama
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2004/9665
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2004 A 12036
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    SHA FD 1694
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HI 3378 B912
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2004-9661
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NJ 263.154
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 041533442X; 0415334438
    Weitere Identifier:
    9780415334433
    RVK Klassifikation: HI 3378 ; HI 2715 ; HI 3075 ; HI 2675
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Shakespeare; English drama; English drama; Prologues and epilogues; Mimesis in literature; Drama
    Umfang: XI, 189 S.
  18. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 414062
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Jm-912
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    HI 3390 wei
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2001/1593
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2001 A 19094
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 8.8. Shak 3.7.3.-2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2001 A 8747
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    SHA FD 1618
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    16 | SHA | WEI | Aut
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    eng 879:s527:q/w23
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 488 CJ 5306
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    VEN3--SHA5--WEI5
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    50/11725
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    320233
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sh 687
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521781302; 0521787351
    Weitere Identifier:
    9780521787352
    RVK Klassifikation: EC 5146 ; HI 3390
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Theater in literature; Acting in literature; Drama
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William; Shakespeare, William; Shakespeare, William; Array; Array; Array; Theater in literature; Acting in literature; Array
    Umfang: XIII, 298 S
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 269 - 288

    Literaturverz. S. 269 - 288

  19. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Jacobs University Bremen gGmbH, IRC-Library
    PR3034 .W45 2000
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521781302; 0521787351
    Weitere Identifier:
    199-87468
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture
    Schlagworte: Theater in literature; Acting in literature; Drama
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: xiii, 298 p, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  20. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521781302; 0521787351
    RVK Klassifikation: EC 5146 ; HI 3390
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Theater in literature; Acting in literature; Array; Array; Array; Array; Drama
    Umfang: XIII, 298 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 269 - 288

  21. Prologues to Shakespeare's theatre
    performance and liminality in early modern drama
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 041533442X; 0415334438
    RVK Klassifikation: HI 1250 ; HI 1269 ; HI 3390
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: English drama; English drama; Prologues and epilogues; Mimesis in literature; Drama; Openings (Rhetoric)
    Weitere Schlagworte: Shakespeare 1564-1616
    Umfang: XI, 189 S., 24cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 157 - 182

  22. Dramatisches Wort und theatrales Spiel
    Sprache als Grund von Differenz heute
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2009

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Poetica; Paderborn : Wilhelm Fink Verlag, an imprint of the Brill-Group, 1967-; Band 41, Heft 3-4 (2009), Seite 233-256; 23 cm

    Schlagworte: Drama; Theater
  23. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    In this seminal work, Robert Weimann redefines the relationship between writing and performance, or 'playing', in Shakespeare's theatre. Through close reading and careful analysis Weimann offers a reconsideration and redefinition of Elizabethan... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    In this seminal work, Robert Weimann redefines the relationship between writing and performance, or 'playing', in Shakespeare's theatre. Through close reading and careful analysis Weimann offers a reconsideration and redefinition of Elizabethan performance and production practices. The study reviews the most recent methodologies of textual scholarship, the new history of the Elizabethan theatre, performance theory, and film and video interpretation, and offers a new approach to understanding Shakespeare. Weimann examines a range of plays including Hamlet, Troilus and Cressida, Henry V, A Midsummer Night's Dream and Macbeth, among others, as well as other contemporary works. A major part of the study explores the duality between playing and writing: the imaginary world-in-the-play and the visible, audible playing-in-the-world of the playhouse, and Weimann focuses especially on the gap between these two, between the so-called 'pen' and 'voice'

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Higbee, Helen (HerausgeberIn); West, William N. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511484070
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 5146 ; HI 3390
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Acting in literature; Drama; Theater in literature; Shakespeare, William ; 1564-1616 ; Knowledge ; Performing arts; Shakespeare, William ; 1564-1616 ; Criticism and interpretation; Shakespeare, William ; 1564-1616 ; Dramatic production; Theater in literature; Acting in literature; Drama ; Technique
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 298 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Introduction: conjunctures and concepts -- Performance and authority in Hamlet (1603) -- A new agenda for authority -- The "low and ignorant" crust of corruption -- Towards a circulation of authority in the theatre -- Players, printers, preachers: distraction in authority -- Pen and voice: versions of doubleness -- "Frivolous jestures" vs. matter of "worthiness" (Tamburlaine) -- Bifold authority in Troilus and Cressida -- "Unworthy scaffold" for "so great an object" (Henry V) -- Playing with a difference -- To "disfigure, or to present" (A Midsummer Night's Dream) -- To "descant" on difference and deformity (Richard III) -- The "self-resembled show" -- Presentation, or the performant function -- Histories in Elizabethan performance -- Disparity in mid-Elizabethan theatre history -- Reforming "a whole theatre of others" (Hamlet) -- From common player to excellent actor -- Differentiation, exclusion, withdrawal -- Hamlet and the purposes of playing -- Renaissance writing and common playing -- Unworthy antics in the glass of fashion -- "When in one line two crafts directly meet" -- (Word)play and the mirror of representation -- Space (in)dividable: locus and platea revisited -- Space as symbolic form: the locus -- The open space: provenance and function -- Locus and platea in Macbeth -- Banqueting in Timon of Athens -- Shakespeare's endings: commodious thresholds -- Epilogues vs. closure -- Ends of postponement: holiday into workaday -- Thresholds to memory and commodity -- Liminality: cultural authority 'betwixt-and-between'.

  24. Author's pen and actor's voice
    playing and writing in Shakespeare's theatre
    Autor*in: Weimann, Robert
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/HI 3390 W422
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521787351; 0521781302
    RVK Klassifikation: EC 5146 ; HI 3390
    Schriftenreihe: Cambridge studies in Renaissance literature and culture ; 39
    Schlagworte: Drama; Theater
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: XIII, 298 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 269 - 288

  25. Prologues to Shakespeare's theatre
    performance and liminality in early modern drama
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 584196
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 457/978
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HI 3390 B912
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2004 A 7638
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bh 4177
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 479.9 CQ 6562
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    55.827
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415334438; 041533442X; 9780415334433
    RVK Klassifikation: HI 2675 ; HI 2715 ; HI 3075 ; HI 3378
    Schlagworte: English drama; English drama; Prologues and epilogues; Mimesis in literature; Drama; Openings (Rhetoric)
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: [XIII], 189 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [157] - 182

    The Elizabethan prologue : text, actor, performance -- Prologue as threshold and usher -- Authority and authorization in the pre-Shakespearean prologue -- Frivolous jestures versus matter of worth : Christopher Marlowe -- Kingly harp and iron pen in the playhouse : George Peele -- From hodge-podge to scene individable : John Lyly -- Henry V and the signs of power : William Shakespeare