Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 126.

  1. Specialised lexicography
    print and digital, specialised dictionaries, databases
    Beteiligt: Jesenšek, Vida (Hrsg.)
    Erschienen: [2013]; © 2013
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Jesenšek, Vida (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110333435
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AE 10200 ; ET 580 ; HF 332
    Schriftenreihe: Lexicographica. Series Maior ; volume 144
    Schlagworte: Kongress; Maribor <2010>; Fachsprache; Lexikographie; Sublanguage; Computerunterstützte Lexikografie; Fachsprache; Computerunterstützte Übersetzung; Digital Humanities; Lexikografie
    Weitere Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 244 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Biographical note: Vida Jesenšek, University ofMaribor, Solvenia

    Despite thegreat number and diversity of specialised dictionaries and terminologies, severalmajorissues of specialisedlexicography still remain unresolved. Thearticles in this volumeintend todiscuss and resolvesuch open questions and, at the same time, spawn further research

    Main description: Despite the great number and diversity of specialised dictionaries and terminologies, several major issues of specialised lexicography still remain unresolved. The articles in this volume intend to discuss and resolve such open questions and, at the same time, spawn further research

  2. Digital humanities zwischen Informatik und Geisteswissenschaften
    Erschienen: 2013

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Schriften von Charlotte Schubert / Universitätsbibliothek Heidelberg ; 97
    Schlagworte: Digital Humanities;
    Umfang: Seite 1-19, 1 Diagramm
    Bemerkung(en):

    In: Leibniz Publik. Exzellenzportal der Leibnizpreisträger der Deutschen Forschungsgemeinschaf, Tagung „Open Access, E-Humanities & E-Science“ am 23. und 24. Oktober 2013 in München, S. 1-9

    Elektronische Reproduktion der Druckausgabe

  3. Hacking the Academy
    New Approaches to Scholarship and Teaching from Digital Humanities
    Erschienen: 2013
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    An exploration of ongoing efforts to rebuild scholarly infrastructure. mehr

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe

     

    An exploration of ongoing efforts to rebuild scholarly infrastructure.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Scheinfeldt, Joseph T.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780472029471
    RVK Klassifikation: AK 18000
    Schriftenreihe: Digital Humanities Ser.
    Schlagworte: Neue Medien; Informationsgesellschaft; Wissensvermittlung; Digital Humanities; Hochschulbildung; Lehre
    Umfang: 1 Online-Ressource (146 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  4. Specialised lexicography
    print and digital, specialised dictionaries, databases
    Erschienen: 2013
    Verlag:  de Gruyter, Berlin [u.a.]

    Zugang:
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110333435; 9783110333442
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schriftenreihe: Lexicographica : Series maior ; 144
    Schlagworte: Online-Wörterbuch; Digital Humanities; Lexikografie; Computerunterstützte Übersetzung
    Umfang: VIII, 244 S.
  5. Digital humanities and the study of intermediality in comparative cultural studies
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Purdue Scholarly Publ. Services, [West Lafayette, Ind.]

    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie, Institut für Medienwissenschaft, Bibliothek
    Mw VIII/1/91
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    42A6850
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Trier
    AG/nh476
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781626710023
    Schlagworte: Intermedialität; Vergleichende Literaturwissenschaft; Digital Humanities
    Umfang: 375 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 344 - 370 und Literaturangaben

  6. Evolution der Informationsinfrastruktur
    Kooperation zwischen Bibliothek und Wissenschaft
    Beteiligt: Neuroth, Heike (Hrsg.); Lossau, Norbert (Hrsg.); Rapp, Andrea (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Hülsbusch, Glückstadt

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    (1)047189
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    AD400 E9I4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    MGA9265
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2014/1108
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    bibq606.n494
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    AYLG1226
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    AWKA/NLR
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Kaiserslautern
    45:155/39
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothekszentrum Rheinland-Pfalz / Rheinische Landesbibliothek
    2016/1954
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    BID1010
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    42A6392
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Deutscher Wetterdienst, Deutsche Meteorologische Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    AUA2258
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Koblenz, RheinAhrCampus, Bibliothek
    Dienstliteratur
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    AG/nh241
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Neuroth, Heike (Hrsg.); Lossau, Norbert (Hrsg.); Rapp, Andrea (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783864880438
    Weitere Identifier:
    9783864880438
    RVK Klassifikation: AN 97000
    DDC Klassifikation: Bibliotheks- und Informationswissenschaften (020)
    Schlagworte: Wissenschaftliche Bibliothek; Informationsmanagement; Digital Humanities
    Umfang: 368 S., Ill., graph. Darst.
  7. Macroanalysis
    digital methods and literary history
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Univ. of Illinois Press, Urbana, Ill. [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    NA188.00 J63
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2015/3385
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    lite101.j63
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    BJM1803
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    42A6058
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 47648
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    BJM1942
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    01AGK2391
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    EB/nh274
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780252037528; 9780252079078
    Schriftenreihe: Topics in the digital humanities
    Literary studies
    Schlagworte: Literature; Literature; Digital Humanities; Datenverarbeitung; Datenanalyse; Big Data; Literaturgeschichte <Fach>
    Umfang: X, 192 S., zahlr. graph. Darst., 25 cm
  8. Defining digital humanities
    a reader
    Beteiligt: Terras, Melissa (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Ashgate, Farnham, Surrey [u.a.]

    Institut für Anglistik, Bibliothek
    611:Q-6-Def-001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    CC650 D3D5H
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Geschichtswissenschaft, Historische Bibliothek
    Ac 0/60
    keine Fernleihe
    Universität Bonn, Institut für Germanistik, Vergleichende Literatur- und Kulturwissenschaft, Bibliothek
    AK 39950 T324
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2015/5385
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Hochschule für Musik Detmold, Bibliothek
    AGK 113
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Dortmund
    A 12966
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    sozt810.t324
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    AGK1646
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    AGK/TER
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    AGK1170
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 48955
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    AGK1719+1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    AGK1719
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    01AGK2359
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    AO/nh219
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    AGK1418
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Terras, Melissa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781409469636; 9781409469629
    Schlagworte: Humanities; Humanities; Information storage and retrieval systems; Humanities; Digital Humanities
    Umfang: XV, 314 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  9. Guide to Computing for Expressive Music Performance
    Beteiligt: Kirke, Alexis (Herausgeber); Miranda, Eduardo R (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Springer London, London ; Springer International Publishing AG, Cham

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  10. Advances in Generative Lexicon Theory
    Beteiligt: Pustejovsky, James (Herausgeber); Bouillon, Pierrette (Herausgeber); Isahara, Hitoshi (Herausgeber); Kanzaki, Kyoko (Herausgeber); Lee, Chungmin (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Springer Netherlands, Dordrecht ; Springer International Publishing AG, Cham

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Pustejovsky, James (Herausgeber); Bouillon, Pierrette (Herausgeber); Isahara, Hitoshi (Herausgeber); Kanzaki, Kyoko (Herausgeber); Lee, Chungmin (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789400751897; 9400751893
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ET 440
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2013
    Schriftenreihe: Text, Speech and Language Technology ; 46
    Schlagworte: Natural language processing (Computer science); Computational linguistics; Digital humanities; Natural Language Processing (NLP); Computational Linguistics; Digital Humanities
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 488 Seiten)
  11. Hacking the academy
    new approaches to scholarship and teaching from digital humanities
    Beteiligt: Cohen, Daniel J. (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.582.97
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cohen, Daniel J. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780472051984; 9780472071982
    RVK Klassifikation: AK 18000
    Schriftenreihe: Digital humantities
    Schlagworte: Neue Medien; Informationsgesellschaft; Wissensvermittlung; Digital Humanities; Hochschulbildung; Lehre
    Umfang: 168 S.
  12. Digital history
    Beteiligt: Zaagsma, Gerben (Hrsg.)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Royal Netherlands Hist. Society, The Hague

    Leibniz-Institut für Europäische Geschichte, Bibliothek
    ZBI 4-128,4
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Zaagsma, Gerben (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: BMGN. Low Countries historical review ; 128,4
    Schlagworte: Digital Humanities; Geschichtswissenschaft
    Umfang: 193 S., Ill., graph. Darst.
  13. Digital Humanities
    Current Perspective, Practices, and Research
    Autor*in: Wankel, Charles
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Emerald Group Publishing Limited, Bradford

    Digital Humanities is becoming more exciting as mobile and desktop apps flood the market allowing users to accomplish tasks that not long ago were either impossible or required complicated coding or high-end computing. This volume considers the tools... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Digital Humanities is becoming more exciting as mobile and desktop apps flood the market allowing users to accomplish tasks that not long ago were either impossible or required complicated coding or high-end computing. This volume considers the tools that provide access to digital communications, visualization, storage and retrieval at unprecedented levels encouraging scholars to rethink what it means to be a Digital Humanist. ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Carter, Bryan W.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781781906880; 9781781906897 (Sekundärausgabe)
    Schriftenreihe: Cutting-Edge Technologies in Higher Education ; v.7
    Schlagworte: Digital Humanities
    Umfang: 148 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  14. Modeling and Using Context
    8th International and Interdisciplinary Conference, CONTEXT 2013, Annecy, France, October 28 - 31, 2013, Proceedings
    Beteiligt: Brézillon, Patrick (Herausgeber); Blackburn, Patrick (Herausgeber); Dapoigny, Richard (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg ; Springer International Publishing AG, Cham

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Brézillon, Patrick (Herausgeber); Blackburn, Patrick (Herausgeber); Dapoigny, Richard (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642409721; 3642409725
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Datenverarbeitung; Informatik (004)
    Auflage/Ausgabe: 1st edition 2013
    Schriftenreihe: Lecture Notes in Artificial Intelligence ; 8175
    Schlagworte: Kontextbezogenes System; Artificial intelligence; Machine theory; Application software; Social sciences—Data processing; Digital humanities; Computers and civilization; Artificial Intelligence; Formal Languages and Automata Theory; Computer and Information Systems Applications; Computer Application in Social and Behavioral Sciences; Digital Humanities; Computers and Society
    Umfang: 1 Online-Ressource (XI, 381 Seiten), 110 illus.
  15. Interactive Storytelling
    6th International Conference, ICIDS 2013, Istanbul, Turkey, November 6-9, 2013, Proceedings
    Beteiligt: Koenitz, Hartmut (Herausgeber); Sezen, Tonguc Ibrahim (Herausgeber); Ferri, Gabriele (Herausgeber); Haahr, Mads (Herausgeber); Sezen, Digdem (Herausgeber); Çatak, Güven (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Springer International Publishing AG

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Koenitz, Hartmut (Herausgeber); Sezen, Tonguc Ibrahim (Herausgeber); Ferri, Gabriele (Herausgeber); Haahr, Mads (Herausgeber); Sezen, Digdem (Herausgeber); Çatak, Güven (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319027562; 3319027565
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2013
    Schriftenreihe: Information Systems and Applications, incl. Internet/Web, and HCI ; 8230
    Schlagworte: Digital humanities; Microcomputers; Interactive multimedia; Multimedia systems; User interfaces (Computer systems); Human-computer interaction; Artificial intelligence; Arts; Digital Humanities; Personal Computing; Media Design; User Interfaces and Human Computer Interaction; Artificial Intelligence; Arts
    Umfang: 1 Online-Ressource (XII, 288 Seiten), 78 illus.
  16. Digital humanities
    current perspective, practice and research
    Beteiligt: Carter, Bryan W.
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Emerald, Bingley

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.454.79
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Carter, Bryan W.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781781906880
    Schriftenreihe: Cutting-edge technologies in higher education ; 7
    Schlagworte: Digital Humanities
    Umfang: XIII, 133 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Forthcoming publication

    Literaturverz. S. 123 - 129

  17. Hacking the Academy
    New Approaches to Scholarship and Teaching from Digital Humanities
    Erschienen: 2013
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor ; Project MUSE, Baltimore, Md.

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Bibliothek des Bischöflichen Priesterseminars
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    LEIZA - Leibniz-Zentrum für Archäologie, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Europäische Geschichte, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Naturhistorisches Museum und Landessammlung für Naturkunde Mainz, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    110 Herder-Institut für historische Ostmitteleuropaforschung – Institut der Leibniz-Gemeinschaft, Forschungsbibliothek
    keine Fernleihe
    Archivschule Marburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hessisches Staatsarchiv Marburg, Dienstbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Scheinfeldt, Tom; Cohen, Daniel J.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780472029471; 0472029479
    RVK Klassifikation: AK 18000
    DDC Klassifikation: Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke (000); Bibliotheks- und Informationswissenschaften (020)
    Schriftenreihe: Digital humanities
    Schlagworte: Neue Medien; Informationsgesellschaft; Wissensvermittlung; Digital Humanities; Hochschulbildung; Lehre
    Umfang: 1 Online-Ressource (pages cm.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Description based on print version record

  18. Hacking the Academy: New Approaches to Scholarship and Teaching from Digital Humanities
    Beteiligt: Cohen, Daniel J. (Herausgeber); Scheinfeldt, Tom (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    "On May 21, 2010, Daniel J. Cohen and Tom Scheinfeldt posted the following provocative questions online: “Can an algorithm edit a journal? Can a library exist without books? Can students build and manage their own learning management platforms?... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    "On May 21, 2010, Daniel J. Cohen and Tom Scheinfeldt posted the following provocative questions online: “Can an algorithm edit a journal? Can a library exist without books? Can students build and manage their own learning management platforms? Can a conference be held without a program? Can Twitter replace a scholarly society?” As recently as the mid-2000s, questions like these would have been unthinkable. But today serious scholars are asking whether the institutions of the academy as they have existed for decades, even centuries, aren’t becoming obsolete. Every aspect of scholarly infrastructure is being questioned, and even more importantly, being hacked. Sympathetic scholars of traditionally disparate disciplines are canceling their association memberships and building their own networks on Facebook and Twitter. Journals are being compiled automatically from self-published blog posts. Newly minted PhDs are forgoing the tenure track for alternative academic careers that blur the lines between research, teaching, and service. Graduate students are looking beyond the categories of the traditional CV and building expansive professional identities and popular followings through social media. Educational technologists are “punking” established technology vendors by rolling out their own open source infrastructure. Here, in Hacking the Academy, Daniel J. Cohen and Tom Scheinfeldt have gathered a sampling of the answers to their initial questions from scores of engaged academics who care deeply about higher education. These are the responses from a wide array of scholars, presenting their thoughts and approaches with a vibrant intensity, as they explore and contribute to ongoing efforts to rebuild scholarly infrastructure for a new millennium."...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Cohen, Daniel J. (Herausgeber); Scheinfeldt, Tom (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780472071982
    RVK Klassifikation: AK 18000
    Schlagworte: Neue Medien; Informationsgesellschaft; Wissensvermittlung; Digital Humanities; Hochschulbildung; Lehre; Creative writing & creative writing guides; Higher & further education, tertiary education
    Weitere Schlagworte: Media
    Umfang: 1 Online-Ressource (177 p.)
  19. Hacking the Academy
    Erschienen: 2013
    Verlag:  University of Michigan Press, [Erscheinungsort nicht ermittelbar] ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    On May 21, 2010, Daniel J. Cohen and Tom Scheinfeldt posted the following provocative questions online: "Can an algorithm edit a journal? Can a library exist without books? Can students build and manage their own learning management platforms? Can a... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    On May 21, 2010, Daniel J. Cohen and Tom Scheinfeldt posted the following provocative questions online: "Can an algorithm edit a journal? Can a library exist without books? Can students build and manage their own learning management platforms? Can a conference be held without a program? Can Twitter replace a scholarly society?" As recently as the mid-2000s, questions like these would have been unthinkable. But today serious scholars are asking whether the institutions of the academy as they have existed for decades, even centuries, aren't becoming obsolete. Every aspect of scholarly infrastructure is being questioned, and even more importantly, being hacked. Sympathetic scholars of traditionally disparate disciplines are canceling their association memberships and building their own networks on Facebook and Twitter. Journals are being compiled automatically from self-published blog posts. Newly minted PhDs are forgoing the tenure track for alternative academic careers that blur the lines between research, teaching, and service. Graduate students are looking beyond the categories of the traditional CV and building expansive professional identities and popular followings through social media. Educational technologists are "punking" established technology vendors by rolling out their own open source infrastructure. Here, in Hacking the Academy, Daniel J. Cohen and Tom Scheinfeldt have gathered a sampling of the answers to their initial questions from scores of engaged academics who care deeply about higher education. These are the responses from a wide array of scholars, presenting their thoughts and approaches with a vibrant intensity, as they explore and contribute to ongoing efforts to rebuild scholarly infrastructure for a new millennium.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  20. Hacking the academy
    new approaches to scholarship and teaching from digital humanities
    Erschienen: 2013
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor ; JSTOR, New York

    Can an algorithm edit a journal? Can a library exist without books? Can students build and manage their own learning management platforms? Can a conference be held without a program? Can Twitter replace a scholarly society? As recently as the... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Bibliothek des Bischöflichen Priesterseminars
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    LEIZA - Leibniz-Zentrum für Archäologie, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Europäische Geschichte, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Naturhistorisches Museum und Landessammlung für Naturkunde Mainz, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    110 Herder-Institut für historische Ostmitteleuropaforschung – Institut der Leibniz-Gemeinschaft, Forschungsbibliothek
    keine Fernleihe
    Archivschule Marburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hessisches Staatsarchiv Marburg, Dienstbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe

     

    Can an algorithm edit a journal? Can a library exist without books? Can students build and manage their own learning management platforms? Can a conference be held without a program? Can Twitter replace a scholarly society? As recently as the mid-2000s, questions like these would have been unthinkable. But today serious scholars are asking whether the institutions of the academy as they have existed for decades, even centuries, aren't becoming obsolete. Every aspect of scholarly infrastructure is being questioned, and even more importantly, being hacked. Sympathetic scholars of traditionally disparate disciplines are canceling their association memberships and building their own networks on Facebook and Twitter. Journals are being compiled automatically from self-published blog posts. Newly minted Ph. D.s are forgoing the tenure track for alternative academic careers that blur the lines between research, teaching, and service. Graduate students are looking beyond the categories of the traditional CV and building expansive professional identities and popular followings through social media. Educational technologists are "punking" established technology vendors by rolling out their own open source infrastructure. Hacking the Academy will both explore and contribute to ongoing efforts to rebuild scholarly infrastructure for a new millennium.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  21. Ein Bild sagt mehr als tausend Pixel?
    Über den Einsatz digitaler Methoden in den Bild- und Objektwissenschaften
    Beteiligt: Reiche, Ruth
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Universitätsbibliothek Heidelberg, Heidelberg ; arthistoricum.net

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Städel Museum, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Bibliothek des Bischöflichen Priesterseminars
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Hessen Kassel Heritage, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hessisches Staatsarchiv Marburg, Dienstbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Reiche, Ruth
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700); Künste; Bildende und angewandte Kunst (700)
    Schlagworte: Kunstgeschichte <Fach>; Klassische Archäologie; Bildwissenschaft; Digital Humanities; Bildverarbeitung; Visualisierung
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Wissenschaftl. Aufsatz. - Aus: Kunstgeschichte : open peer reviewed journal, (2013)

    Online publiziert: 2014

  22. Für ein verstärktes Engagement in den Digital Humanities
    der Arbeitskreis Digitale Kunstgeschichte
    Autor*in: Hoppe, Stephan
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Universitätsbibliothek Heidelberg, Heidelberg ; arthistoricum.net

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Städel Museum, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Bibliothek des Bischöflichen Priesterseminars
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Hessen Kassel Heritage, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hessisches Staatsarchiv Marburg, Dienstbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schelbert, Georg
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700)
    Schriftenreihe: Schriften von Stephan Hoppe ; 34
    Schriften von Georg Schelbert ; 12
    Schlagworte: Kunstgeschichte <Fach>; Digital Humanities; Arbeitsgemeinschaft
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Wissenschaftl. Aufsatz. - Aus: AKMB-news, 19 (2013), Nr. 2. pp. 40-42

    Online publiziert: 2014

  23. L’histoire contemporaine à l’ère numérique - Contemporary History in the Digital Age
    Erschienen: 2013
    Verlag:  P.I.E-Peter Lang S.A., Brussels ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    Depuis plusieurs décennies, les usages du numérique en histoire se multiplient. Mais l’histoire contemporaine est parfois restée à la marge de ce mouvement. Ce livre, qui recouvre divers usages du numérique, ses outils, ses méthodes, sera à la fois... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Depuis plusieurs décennies, les usages du numérique en histoire se multiplient. Mais l’histoire contemporaine est parfois restée à la marge de ce mouvement. Ce livre, qui recouvre divers usages du numérique, ses outils, ses méthodes, sera à la fois une bonne introduction pour les historiens désirant se renseigner sur les usages informatiques en histoire contemporaine, et un outil utile aux chercheurs et aux enseignants plus rompus à cette utilisation. Cet ouvrage leur permettra de comparer leurs pratiques et de les approfondir dans le cadre des humanités numériques. Digital practices in the field of history have become more and more widespread in recent decades, but contemporary historians have often tended to remain on the sidelines of this trend. This book, which covers a wide range of digital practices, tools and methods, will serve both as a solid grounding for historians keen to learn how information technology can be applied to contemporary history, and as a useful tool for researchers and lecturers who already have a degree of experience in this area. It will enable scholars to compare and further their practices in the area of digital humanities, providing a comprehensive vision of the emerging field of digital history.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Noiret, Serge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783035263404
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: NB 2800 ; AK 39950
    DDC Klassifikation: Geschichte und Geografie (900)
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed.
    Schlagworte: Digital Humanities; Zeitgeschichte <Fach>; Geschichtswissenschaft; Internet
    Umfang: 1 Online-Ressource
  24. Hacking the Academy
    New Approaches to Scholarship and Teaching from Digital Humanities
    Erschienen: 2013
    Verlag:  University of Michigan Press, [Erscheinungsort nicht ermittelbar] ; OAPEN FOUNDATION, The Hague

    Can an algorithm edit a journal? Can a library exist without books? Can students build and manage their own learning management platforms? Can a conference be held without a program? Can Twitter replace a scholarly society?As recently as the... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Darmstadt, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hessisches Staatsarchiv Darmstadt, Bibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Hessen Kassel Heritage, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    LEIZA - Leibniz-Zentrum für Archäologie, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Europäische Geschichte, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Naturhistorisches Museum und Landessammlung für Naturkunde Mainz, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    110 Herder-Institut für historische Ostmitteleuropaforschung – Institut der Leibniz-Gemeinschaft, Forschungsbibliothek
    keine Fernleihe
    Archivschule Marburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Tabor, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hessisches Staatsarchiv Marburg, Dienstbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe

     

    Can an algorithm edit a journal? Can a library exist without books? Can students build and manage their own learning management platforms? Can a conference be held without a program? Can Twitter replace a scholarly society?As recently as the mid-2000s, questions like these would have been unthinkable. But today serious scholars are asking whether the institutions of the academy as they have existed for decades, even centuries, aren’t becoming obsolete. Every aspect of scholarly infrastructure is being questioned, and even more importantly, being hacked. Sympathetic scholars of traditionally disparate disciplines are canceling their association memberships and building their own networks on Facebook and Twitter. Journals are being compiled automatically from self-published blog posts. Newly minted Ph.D.s are forgoing the tenure track for alternative academic careers that blur the lines between research, teaching, and service. Graduate students are looking beyond the categories of the traditional CV and building expansive professional identities and popular followings through social media. Educational technologists are “punking” established technology vendors by rolling out their own open source infrastructure.Hacking the Academy will both explore and contribute to ongoing efforts to rebuild scholarly infrastructure for a new millennium.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  25. Evolution der Informationsinfrastruktur
    Kooperation zwischen Bibliothek und Wissenschaft
    Beteiligt: Neuroth, Heike (Herausgeber); Lossau, Norbert (Herausgeber); Rapp, Andrea (Herausgeber)
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Universitätsverlag Göttingen, Göttingen

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Technische Hochschule Bingen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Bibliothek des Bischöflichen Priesterseminars
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Akademie der Wissenschaften und der Literatur, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe
    LEIZA - Leibniz-Zentrum für Archäologie, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Europäische Geschichte, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Martinus-Bibliothek, Wissenschaftliche Diözesanbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    110 Herder-Institut für historische Ostmitteleuropaforschung – Institut der Leibniz-Gemeinschaft, Forschungsbibliothek
    keine Fernleihe
    Archivschule Marburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hessisches Staatsarchiv Marburg, Dienstbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Neuroth, Heike (Herausgeber); Lossau, Norbert (Herausgeber); Rapp, Andrea (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Bibliotheks- und Informationswissenschaften (020)
    Schlagworte: Bibliothekswissenschaft; Bibliothek; Digital Humanities; Sondersammelgebiet; Forschungsbibliothek; Drittmittel
    Umfang: Online-Ressourcen