Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

  1. Demon lovers versus damsels in distress: an archetypal reading of Robert Browning's my last duchess and Porphyria's lover
    Erschienen: 2015

    Abstract: Each literary work has a world of its own and discovering this world may seem undemanding and straightforward. By contrast, the realm of a literary work might be loaded with hints for a reader who has established a harmonious relationship... mehr

     

    Abstract: Each literary work has a world of its own and discovering this world may seem undemanding and straightforward. By contrast, the realm of a literary work might be loaded with hints for a reader who has established a harmonious relationship with that world. The world depicted by the work may well encourage this reader to pass from the surface meaning toward the heart of the idea. This paper tries to reveal the secondary layer of meaning in two poems by Robert Browning, My Last Duchess and Porphyria's Lover, by focusing on the archetypal elements implemented in them. The recent study explores the archetypal characters playing their roles in the poem by focusing on old archetypes such as the Soul Mate, Damsel in Distress, Innocent youth and Demon Lover. Then it elaborates on the archetypal motifs or patterns such as immortality and scapegoat. Furthermore, the last part of discussion elaborates on Jung's principal archetypes (shadow, persona, and anima) and his theory of individuation

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Englische, altenglische Literaturen (820)
    Schlagworte: Literatur; Motiv; Dichtung; Verhaltensmuster; Archetypus; Browning; R.; Charaktere
  2. Hollywoodpädagogik
    wie Blockbusterfilme das Lernen des Lernens organisieren
    Autor*in: Walden, Thomas
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Kopaed-Verl., München

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783867363013
    Weitere Identifier:
    9783867363013
    RVK Klassifikation: AP 46400 ; DW 4000
    Schlagworte: Blockbuster; Jugend; Bildungsprozess; Lernverhalten; Lehr-Lern-Forschung; Medienpädagogik; ; Archetypus; Held <Motiv>; Heroismus <Motiv>; Initiation; Persönlichkeitsentwicklung; Zuschauer; Affekt; Rezeption;
    Umfang: 380 S., graph. Darst., 210 mm x 148 mm, 630 g
    Bemerkung(en):

    Thomas Walden promovierte 2006 an der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Bielefeld

    Zugl.: [Bielefeld ?], Univ., Habil.-Schr., [2015]

  3. Parzival še išče gral?
    arhetipski motivi v Parzivalu Wolframa von Eschenbacha in njihova recepcija v novejši nemški književnosti ter v sodobni filmski produkciji
    Autor*in: Virk, Jani
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Literarno-umetniško društvo Literatura, Ljubljana

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.866.40
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Slowenisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789616952439; 9616952439
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Öffentliche Darbietungen, Film, Rundfunk (791)
    Schriftenreihe: Novi pristopi ; 60
    Schlagworte: Archetypus; Rezeption; Deutsch; Literatur; Film
    Weitere Schlagworte: Wolfram von Eschenbach (1170-1220): Parzival
    Umfang: 295 Seiten, 19 cm
    Bemerkung(en):

    Kurze Zusammenfassung in englischer Sprache

    Literaturverzeichnis Seiten 275-284

  4. Biblical women in early modern literary culture, 1550-1700
    Beteiligt: Brownlee, Victoria (Herausgeber); Gallagher, Laura (Herausgeber)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Manchester University Press, Manchester

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.730.33
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Brownlee, Victoria (Herausgeber); Gallagher, Laura (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780719091551
    Schlagworte: Frau <Motiv>; Biblische Person <Motiv>; Archetypus; Literatur
    Umfang: xi, 252 Seiten
  5. Tipologjia e personazheve në romanet e Ismail Kadaresë
    (studim monografik)
    Autor*in: Farizi, Arlind
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Tringa Design, Tetovë

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Albanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9786082110769
    Schlagworte: Roman; Archetypus; Person; Charakterisierung
    Weitere Schlagworte: Kadare, Ismail (1936-)
    Umfang: 304 Seiten
  6. Parzival še išče gral?
    arhetipski motivi v Parzivalu Wolframa von Eschenbacha in njihova recepcija v novejši nemški književnosti ter v sodobni filmski produkciji
  7. Biblical women in early modern literary culture, 1550-1700
    Beteiligt: Brownlee, Victoria (Herausgeber); Gallagher, Laura (Herausgeber)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Manchester University Press, Manchester

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.730.33
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Brownlee, Victoria (Herausgeber); Gallagher, Laura (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780719091551
    Schlagworte: Frau <Motiv>; Biblische Person <Motiv>; Archetypus; Literatur
    Umfang: xi, 252 Seiten
  8. Archetype and Allegory in the "Dream of the Red Chamber"
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400870721
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Allegory; Literatur in anderen Sprachen; PSYCHOLOGY / General; Allegorie; Archetypus
    Weitere Schlagworte: Cao, Xueqin (1719-1763): Hong lou meng
    Umfang: 1 Online-Ressource (290p.)
    Bemerkung(en):

    Surprisingly little has been written in Western languages about the eighteenth- century Chinese novel Dream of the Red Chamber, perhaps the supreme masterpiece of its entire tradition. In this study, Andrew H. Plaks has used the conceptual tools of comparative literature to focus on the novel's allegorical elements and narrative structure. He thereby succeeds in accounting for the work's greatness in terms that do justice to its own narrative tradition and as well to recent advances in general literary theory.A close textual reading of the novel leads to discussion of a wide range of topics: ancient Chinese mythology, Chinese garden aesthetics, and the logic of alternation and recurrence. The detailed study of European allegorical texts clarifies the directions taken by comparable works of Chinese literature, and the critical tool of the literary archetype helps to locate the novel within the Chinese narrative tradition from ancient mythology to the more recent "novel" form. Professor Plaks' innovative use of traditional criticism suggests the levels of meaning the eighteenth-century author might have expected to convey to his immediate audience.This book provides not only an illuminating analysis of this important novel, but also a significant demonstration that critical concepts derived primarily from Western literary models may be fruitfully applied to Chinese narrative works.Originally published in 1976.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905

  9. Biblical women in early modern literary culture, 1550 - 1700
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Manchester Univ.Press, Manchester [u.a.]

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Bible / Criticism, interpretation, etc / History / 16th century; Bible / Criticism, interpretation, etc / History / 17th century; Women in the Bible; Bibel; Geschichte; Frau <Motiv>; Archetypus; Biblische Person <Motiv>; Literatur
    Umfang: XI, 252 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Das Dunkle im Menschen
    das Schattenkonzept der analytischen Psychologie
    Autor*in: Vogel, Ralf T.
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Kohlhammer, Stuttgart

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a psy 822.9 e/635
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutscher Caritasverband e.V., Bibliothek
    KF 1615
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E F 123 Vog
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2015/4004
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Ps.62.Vog
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 16 B 385
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 4811
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    PSY:KB:5003:Vog::2015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Psy 2ce Jun
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Psy 731 /008
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Fakultätsbibliothek Nürtingen-Braike
    psy 4/274
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    77.15 = 56 A 676
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    C. G. Jung-Institut Stuttgart e.V., Bibliothek
    JPVogeDun
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    65C/521
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3170284088; 9783170284081
    Weitere Identifier:
    9783170284081
    RVK Klassifikation: CU 2000
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schriftenreihe: Lindauer Beiträge zur Psychotherapie und Psychosomatik
    Schlagworte: Schatten <Psychologie>; Analytische Psychologie; ; Schatten <Psychologie>; Analytische Psychologie; Psychotherapie; Psychoanalyse; ; Das Böse; Archetypus; Kollektives Unbewusstes;
    Umfang: 86 S., Ill., 210 mm x 135 mm, 159 g
  11. Hollywoodpädagogik
    wie Blockbusterfilme das Lernen des Lernens organisieren
    Autor*in: Walden, Thomas
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Kopaed-Verl., München

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    7.3.WAL 2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    MAG 070971
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 932530
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 89853
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    620412
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutscher Caritasverband e.V., Bibliothek
    KF 1335
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    AP 46400 W162
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2015 A 13787
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 682-11
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E F 287 Wal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2015/8490
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    E Me 844
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 16 B 836
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    FD 5/692
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    PÄD 2600/73
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2015 A 5564
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Paed 3vc Wal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    15-1142
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Clara Hoffbauer Potsdam
    Medienbildung24
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    SP 580-163
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Evangelisches Medienhaus GmbH, Bibliothek
    Ad / 261
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    65/18851
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    MK Edg 006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783867363013
    Weitere Identifier:
    9783867363013
    RVK Klassifikation: AP 46400 ; DW 4000
    Schlagworte: Blockbuster; Jugend; Bildungsprozess; Lernverhalten; Lehr-Lern-Forschung; Medienpädagogik; ; Archetypus; Held <Motiv>; Heroismus <Motiv>; Initiation; Persönlichkeitsentwicklung; Zuschauer; Affekt; Rezeption;
    Umfang: 380 S., graph. Darst., 210 mm x 148 mm, 630 g
    Bemerkung(en):

    Thomas Walden promovierte 2006 an der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Bielefeld

    Zugl.: [Bielefeld ?], Univ., Habil.-Schr., [2015]