Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. The Pocket Instructor: Literature
    101 Exercises for the College Classroom
    Beteiligt: Fuss, Diana (Hrsg.); Gleason, William (Hrsg.)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    This is the first comprehensive collection of hands-on, active learning exercises for the college literature classroom, offering ideas and inspiration for new and veteran teachers alike. These 101 surefire lesson plans present creative and... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This is the first comprehensive collection of hands-on, active learning exercises for the college literature classroom, offering ideas and inspiration for new and veteran teachers alike. These 101 surefire lesson plans present creative and interactive activities to get all your students talking and learning, from the first class to final review. Whether you are teaching genres or periods, canonical or noncanonical literature, majors or nonmajors, medieval verse or the graphic novel, this volume provides practical and flexible exercises for creating memorable learning experiences. Help students learn more and retain that knowledge longer by teaching them how to question, debate, annotate, imitate, write, draw, map, stage, or perform. These user-friendly exercises feature clear and concise step-by-step instructions, and each exercise is followed by helpful teaching tips and descriptions of the exercise in action. All encourage collaborative learning and many are adaptable to different class sizes or course levels. A collection of successful approaches for teaching fiction, poetry, and drama and their historical, cultural, and literary contexts, this indispensable book showcases the tried and true alongside the fresh and innovative.101 creative classroom exercises for teaching literatureExercises contributed by experienced teachers at a wide range of colleges and universitiesStep-by-step instructions and teaching tips for each exerciseExtensive introduction on the benefits of bringing active learning to the literature classroomCross-references for finding further exercises and to aid course planningIndex of literary authors, works, and related topics

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fuss, Diana (Hrsg.); Gleason, William (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400873784
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Lesson planning; Literatur, Rhetorik, Literaturwissenschaft; Social Sciences; Theory and History of Education; Education / Reference; Literary Criticism / General; Education; Lesson planning; Literature; Literature
    Umfang: 376 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed September 10 2015)

  2. Männlichkeiten
    die Facetten des Mannes
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  united p.c., [Neckenmarkt]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783710326394; 3710326397
    Weitere Identifier:
    9783710326394
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Schlagworte: Männlichkeit; ; Mann; Homosexualität;
    Weitere Schlagworte: Literatur, Rhetorik, Literaturwissenschaft; Belletristik; ALLTAG; Gerardo Guiza Lemus; LEBENSFÜHRUNG; RATGEBER; Hardcover, Softcover / Belletristik/Erzählende Literatur
    Umfang: 138 Seiten, 20 cm
  3. Bukolik. Dichtende Schäferinnen und Hirten zwischen Weihnachten, Utopie und Revolution
    Autor*in: Kundert, Ursula
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Universitätsbibliothek Kiel, Kiel

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Hirtendichtung; Hirt; Ekloge; Science-Fiction-Literatur; Siglo de oro; Schäferspiel; Lyrik; Schäferroman; Glavda
    Weitere Schlagworte: Theocritus (ca. v4./3.Jh.); Longus (ca. 2. Jh.); Literature, rhetoric and criticism; Literatur, Rhetorik, Literaturwissenschaft; Philosophische Fakultät; Faculty of Arts and Humanities; Bukolik; Schäferdichtung; Idylle; Vergil; literarische Rezeption; politische Dichtung
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Kulturgeschichtliche Beiträge zum Mittelalter und zur frühen Neuzeit. Das diskursive Erbe Europas. Antike und Antikerezeption (2008), S.272-305. ISBN 978-3-631-56013-6

  4. The Pocket Instructor: Literature
    101 Exercises for the College Classroom
    Beteiligt: Fuss, Diana (Hrsg.); Gleason, William (Hrsg.)
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    This is the first comprehensive collection of hands-on, active learning exercises for the college literature classroom, offering ideas and inspiration for new and veteran teachers alike. These 101 surefire lesson plans present creative and... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Augsburg, Technische Hochschule
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This is the first comprehensive collection of hands-on, active learning exercises for the college literature classroom, offering ideas and inspiration for new and veteran teachers alike. These 101 surefire lesson plans present creative and interactive activities to get all your students talking and learning, from the first class to final review. Whether you are teaching genres or periods, canonical or noncanonical literature, majors or nonmajors, medieval verse or the graphic novel, this volume provides practical and flexible exercises for creating memorable learning experiences. Help students learn more and retain that knowledge longer by teaching them how to question, debate, annotate, imitate, write, draw, map, stage, or perform. These user-friendly exercises feature clear and concise step-by-step instructions, and each exercise is followed by helpful teaching tips and descriptions of the exercise in action. All encourage collaborative learning and many are adaptable to different class sizes or course levels. A collection of successful approaches for teaching fiction, poetry, and drama and their historical, cultural, and literary contexts, this indispensable book showcases the tried and true alongside the fresh and innovative.101 creative classroom exercises for teaching literatureExercises contributed by experienced teachers at a wide range of colleges and universitiesStep-by-step instructions and teaching tips for each exerciseExtensive introduction on the benefits of bringing active learning to the literature classroomCross-references for finding further exercises and to aid course planningIndex of literary authors, works, and related topics

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fuss, Diana (Hrsg.); Gleason, William (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400873784
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Lesson planning; Literatur, Rhetorik, Literaturwissenschaft; Social Sciences; Theory and History of Education; Education / Reference; Literary Criticism / General; Education; Lesson planning; Literature; Literature
    Umfang: 376 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed September 10 2015)

  5. Die Bibliografie von New Orleans
    Zu einem Gedicht
    Autor*in: Waack, Juliane
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Humboldt-Universität zu Berlin, Berlin

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Kaden, Ben (Hrsg.); Kindling, Maxi (Hrsg.); Schulz, Manuela (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: #30 Post-Digital Humanities; ,2016,30, Seiten 162-163
    Weitere Schlagworte: Bibliotheks- und Informationswissenschaft; Literatur, Rhetorik, Literaturwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (2 Seiten)
  6. Die ‚écriture féminine‘
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Humboldt-Universität zu Berlin, bologna.lab, Berlin

    In dem Q-Tutorium „Hélène Cixous und das weibliche Schreiben“ wurde einerseits, ausgehend von den Arbeiten der französischen Theoretikerin und Schriftstellerin Hélène Cixous, der Ansatz der ‚Écriture Féminine‘ in seinem historischen Kontext... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In dem Q-Tutorium „Hélène Cixous und das weibliche Schreiben“ wurde einerseits, ausgehend von den Arbeiten der französischen Theoretikerin und Schriftstellerin Hélène Cixous, der Ansatz der ‚Écriture Féminine‘ in seinem historischen Kontext analysiert und theoriegeschichtlich eingeordnet und andererseits diskutiert, inwiefern Cixous‘ Analysen in Bezug zu aktuellen feministischen und gesellschaftspolitischen Debatten noch eine Relevanz zukommt. Einen roten Faden stellte dabei die Frage nach einer möglichen theoretischen Verknüpfung zwischen emanzipativer Literatur und politischer Theorie dar. Oder genauer: Inwiefern ist Literarisches politisch? Wo sind die Schnittstellen von Literatur und politischer Theorie? Und: Ist diese Dichotomisierung (Literatur/Theorie) überhaupt fruchtbar, wenn es um die Analyse realer gesellschaftlicher Verhältnisse geht?

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Deicke, Wolfgang (Hrsg.); Sonntag, Monika (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Abschlussberichte Q-Tutorien - Wintersemester 2012/2013; ,2016, Seiten 31-33
    Weitere Schlagworte: Abschlussberichte; bologna.lab; Forschendes Lernen; Neue Lehre; Humboldt-Universität Berlin; Q-Tutorien; Wintersemester 2012/13; Literatur, Rhetorik, Literaturwissenschaft
    Umfang: 1 Online-Ressource (3 Seiten)