Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 65.

  1. The Oxford handbook of the British musical
    Beteiligt: Gordon, Robert (HerausgeberIn); Jubin, Olaf (HerausgeberIn); Gordon, Robert (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    Universitätsbibliothek Greifswald
    500/LQ 84000 G664
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gordon, Robert (HerausgeberIn); Jubin, Olaf (HerausgeberIn); Gordon, Robert (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199988747; 9780190943516
    RVK Klassifikation: LQ 84000 ; LR 54130 ; HG 610
    Auflage/Ausgabe: First issued as an Oxford University Press paperback
    Schlagworte: Musicals
    Umfang: xviii, 754 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 697-705

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

    Ballad opera : commercial song in enlightenment garb / Berta Joncus -- Between opera and musical : theatre music in early nineteenth-century London / Christine Furhmann -- Comic opera : English society in Gilbert and Sullivan / Carolyn Wiliams -- English musical comedy, 1890-1924 / Stephen Banfield -- English West End revue : the First World War and after / David Linton -- Musical comedy in the 1920s and 1930s : Mister Cinders and Me and my girl as class-conscious carnival / George Burrows -- West End royalty : Ivor Novello and English operetta, 1917-1951 / Stewart Nicholls -- The American invasion : the impact of Oklahoma! and Annie get your gun / Dominic Symonds -- 'Ordinary people' and British musicals of the post-war decade / John Snelson -- After Anger : the British musical of the late 1950s / Elizabeth A. Wells -- 'I'm common and I like 'em' : represenations of class in the period musical after Oliver! / Ben Francis -- Towards a British concept musical : the shows of Anthony Newley and Leslie Bricusse / David Cottis -- The pop-music industry and the British musical / Ian Sapiro -- 'Everybody's free to fail' : subsidized British revivals of the American canon / Sarah Browne -- Les misâerables : from epic novel to epic musical / Kathryn M. Grossman and Bradley Stephens -- 'Humming the sets' : scenography and the spectacular musical from Cats to The Lord of the Rings / Christine White -- Billy Elliot and its lineage : the politics of class and sexual identity in British musicals since 1953 / Robert Gordon -- Noèel Coward : sui generis / Dominic McHugh -- Joan Littlewood : collaboration and vision / Ben Macpherson -- Lionel Bart : British vernacular musical theatre / Millie Taylor -- Time Rice : the pop star scenario / Olaf Jubin -- Cameron Mackintosh : control, collaboration, and the creative producer / Miranda Lundskaer-Nielsen -- Andrew Lloyd Webber : haunted by the Phantom / David Chandler -- The beggar's legacy : playing with music and drama, 1920-2003 / Robert Lawson-Peebles -- Mamma mia! and the aesthetics of the twenty-first century jukebox musical / George Rodosthenous -- Attracting the family market : shows with cross-generational appeal / Rebecca Warner -- Genre counterpoints : challenges to the mainstream musical / David Roesner -- Some yesterdays always remain : Black British and Anglo-Asian musical theatre / Ben Macpherson

  2. The Oxford handbook of the British musical
    Beteiligt: Gordon, Robert (HerausgeberIn); Jubin, Olaf (HerausgeberIn)
    Erschienen: January 2017; © 2016
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    As the first comprehensive academic survey of British musical theatre from its origins to its current state, this volume is a detailed guide to understanding a vibrant form of entertainment 'made in Britain'. It provides both a historical account of... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik Freiburg, Bibliothek
    E-Book Oxford Handbook Online
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik Freiburg, Bibliothek
    E-Book Oxford Handbook Online
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    E-Book
    keine Fernleihe
    Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Mannheim, Bibliothek
    Oxford Handbooks online
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart, Bibliothek
    E-Book Oxford
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    As the first comprehensive academic survey of British musical theatre from its origins to its current state, this volume is a detailed guide to understanding a vibrant form of entertainment 'made in Britain'. It provides both a historical account of musical theatre from 1728 to the present day and a range of in-depth critical analyses of key works and productions that illustrate the aesthetic values and sociocultural meanings of the genre. The twenty-eight essays offer new perspectives on the British musical, conceiving it as a cultural form complementary to the American musical rather than its poor relation, and questioning the cultural bias that views shows initiated in the West End of London as second-rate imitations of classic Broadway models.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Gordon, Robert (HerausgeberIn); Jubin, Olaf (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780190204938
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HG 610 ; LR 54130 ; LQ 84000
    Schriftenreihe: Oxford handbooks online
    Schlagworte: Musicals; Musicals ; Great Britain ; History and criticism
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 754 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 697-705

    Ballad opera : commercial song in enlightenment garb / Berta Joncus -- Between opera and musical : theatre music in early nineteenth-century London / Christine Furhmann -- Comic opera : English society in Gilbert and Sullivan / Carolyn Wiliams -- English musical comedy, 1890-1924 / Stephen Banfield -- English West End revue : the First World War and after / David Linton -- Musical comedy in the 1920s and 1930s : Mister Cinders and Me and my girl as class-conscious carnival / George Burrows -- West End royalty : Ivor Novello and English operetta, 1917-1951 / Stewart Nicholls -- The American invasion : the impact of Oklahoma! and Annie get your gun / Dominic Symonds -- 'Ordinary people' and British musicals of the post-war decade / John Snelson -- After Anger : the British musical of the late 1950s / Elizabeth A. Wells -- 'I'm common and I like 'em' : represenations of class in the period musical after Oliver! / Ben Francis -- Towards a British concept musical : the shows of Anthony Newley and Leslie Bricusse / David Cottis -- The pop-music industry and the British musical / Ian Sapiro -- 'Everybody's free to fail' : subsidized British revivals of the American canon / Sarah Browne -- Les misâerables : from epic novel to epic musical / Kathryn M. Grossman and Bradley Stephens -- 'Humming the sets' : scenography and the spectacular musical from Cats to The Lord of the Rings / Christine White -- Billy Elliot and its lineage : the politics of class and sexual identity in British musicals since 1953 / Robert Gordon -- Noèel Coward : sui generis / Dominic McHugh -- Joan Littlewood : collaboration and vision / Ben Macpherson -- Lionel Bart : British vernacular musical theatre / Millie Taylor -- Time Rice : the pop star scenario / Olaf Jubin -- Cameron Mackintosh : control, collaboration, and the creative producer / Miranda Lundskaer-Nielsen -- Andrew Lloyd Webber : haunted by the Phantom / David Chandler -- The beggar's legacy : playing with music and drama, 1920-2003 / Robert Lawson-Peebles -- Mamma mia! and the aesthetics of the twenty-first century jukebox musical / George Rodosthenous -- Attracting the family market : shows with cross-generational appeal / Rebecca Warner -- Genre counterpoints : challenges to the mainstream musical / David Roesner -- Some yesterdays always remain : Black British and Anglo-Asian musical theatre / Ben Macpherson

  3. Hard times
    the adult musical in 1970s New York City
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.979.56
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    792.609747109047 WOL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0199747482; 9780199747481
    RVK Klassifikation: LR 54130
    Schlagworte: Musical; Erotik <Motiv>
    Umfang: X, 271 S., Ill., 24x16x2 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [243] - 253

  4. Body Knowledge
    Performance, Intermediality, and American Entertainment at the Turn of the Twentieth Century
    Autor*in: Simonson, Mary
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Oxford University Press, USA, Cary

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780199898039; 9780199898022 (Sekundärausgabe)
    RVK Klassifikation: LQ 89306 ; LQ 89307 ; LR 54130
    Schlagworte: Tänzerin; Revue <Veranstaltung>; Film; Intermedialität
    Umfang: 291 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  5. The American musical
    a literary study within the context of American drama and American theater with references to selected American musicals by Richard Rodgers, Oscar Hammerstein II, Arthur Laurents, Leonard Bernstein, Stephen Sondheim, and James Lapine
    Autor*in: Bauch, Marc
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Tectum-Verl., Marburg

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    /LR 54130 B337
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    87.425.39
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    2004/143
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Gießen, Zweigbibliothek im Philosophikum II
    009 LR 54130 B337 A512
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Brüder-Grimm-Platz, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    35 2003 A 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    782.140973 BAU
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    U 2003/0076
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    60 07 A 4944
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 382888458X; 9783828884588
    RVK Klassifikation: AP 64983 ; LQ 89300 ; LR 54130 ; LR 54137
    Schlagworte: Musical; Stoff <Literatur>
    Weitere Schlagworte: Hammerstein, Oscar (1895-1960); Rodgers, Richard (1902-1979); Bernstein, Leonard (1918-1990): West Side story; Sondheim, Stephen (1930-2021): Sunday in the park with George
    Umfang: XI, 175 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 167 - 173

  6. Destabilizing the Hollywood musical
    music, masculinity, and mayhem
    Autor*in: Kessler, Kelly
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.286.08
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    791.436 KES
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780230230491; 0230230490
    RVK Klassifikation: LR 54130
    Schlagworte: Musikfilm; Männlichkeit <Motiv>
    Umfang: XIII, 256 S., Ill., cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 237 - 244

  7. Changed for good
    a feminist history of the Broadway musical
    Autor*in: Wolf, Stacy
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    91.226.90
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Gießen, Zweigbibliothek im Philosophikum II
    009 LR 56610 W855
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    782.14082097471 WOL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780195378245; 0195378245; 9780195378238; 0195378237
    RVK Klassifikation: LR 54130 ; LR 56610
    Schlagworte: Musical; Frau <Motiv>; Geschlechterrolle
    Umfang: XII, 306 S., Ill., 23x16x2 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 287 - 290

  8. Body knowledge
    performance, intermediality, and American entertainment at the turn of the twentieth century
    Autor*in: Simonson, Mary
    Erschienen: [2013]
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    The performances and conceptions of art by women that emerged in American cities in the early 20th century were innovative, compelling, and deeply meaningful. This book examines these performances and the performers behind them, focusing particularly... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    The performances and conceptions of art by women that emerged in American cities in the early 20th century were innovative, compelling, and deeply meaningful. This book examines these performances and the performers behind them, focusing particularly on the ways in which they negotiated turn-of-the-century American social and cultural issues, including technological developments and commodification, new modes of perception, evolving understandings of the body and the self, and shifting conceptions of gender, race, and sexual identity.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780199898015; 9780199369683 (Sekundärausgabe)
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LQ 89306 ; LQ 89307 ; LR 54130
    Schlagworte: Tänzerin; Revue <Veranstaltung>; Film; Intermedialität
    Umfang: x, 278 pages, Illustrations (black and white), music
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Online-Ausg.:

  9. Changed for good
    a feminist history of the Broadway musical
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    From Maria in 'West Side Story' to Tracy Turnblatt in 'Hairspray' and Elphaba in 'Wicked', female characters in Broadway musicals have belted and crooned their way into the American psyche. In this book, Stacy Wolf illuminates the women of American... mehr

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    From Maria in 'West Side Story' to Tracy Turnblatt in 'Hairspray' and Elphaba in 'Wicked', female characters in Broadway musicals have belted and crooned their way into the American psyche. In this book, Stacy Wolf illuminates the women of American musical theatre from the start of the cold war to the present day.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780195378238; 9780199897018 (Sekundärausgabe)
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LR 56610 ; LR 54130
    Schlagworte: Musical; Frau <Motiv>; Geschlechterrolle
    Umfang: xii, 306 p., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Online-Ausg.:

  10. Body knowledge
    performance, intermediality, and American entertainment at the turn of the twentieth century
    Autor*in: Simonson, Mary
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.181.12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    792.70820973 SIM
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 LQ 89307 S611
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0199898014; 9780199898015; 0199898030; 9780199898039
    RVK Klassifikation: LQ 89306 ; LQ 89307 ; LR 54130
    Schlagworte: Tänzerin; Revue <Veranstaltung>; Film; Intermedialität
    Umfang: X, 278 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 251-271

  11. An Oxford handbook of the American musical
    Volume 3, Identities and audiences in the musical
    Beteiligt: Knapp, Raymond (Hrsg.); Morris, Mitchell (Hrsg.); Wolf, Stacy (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Knapp, Raymond (Hrsg.); Morris, Mitchell (Hrsg.); Wolf, Stacy (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780190877798
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: LP 12210 ; LR 54130
    Schlagworte: Musicals; Fans (Persons); Publikum; Fan; Identität <Motiv>; Musical
    Umfang: 246 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Changed for good
    a feminist history of the Broadway musical
    Autor*in: Wolf, Stacy
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Oxford University Press, New York ;

    From Maria in 'West Side Story' to Tracy Turnblatt in 'Hairspray' and Elphaba in 'Wicked', female characters in Broadway musicals have belted and crooned their way into the American psyche. In this book, Stacy Wolf illuminates the women of American... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book Oxford
    keine Fernleihe

     

    From Maria in 'West Side Story' to Tracy Turnblatt in 'Hairspray' and Elphaba in 'Wicked', female characters in Broadway musicals have belted and crooned their way into the American psyche. In this book, Stacy Wolf illuminates the women of American musical theatre from the start of the cold war to the present day.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780199897018
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 1874 ; LR 56610 ; LR 54130
    Schlagworte: Musicals
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: 1 online resource (xii, 306 p.), ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  13. Hard times
    the adult musical in 1970s New York City
    Erschienen: c2013
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    'Hard Times' examines adult musicals as reflective of the socioeconomic mood of New York City in the 1970s, the socio-sexual mores of the country in the decade following the sexual revolution, and contemporary debates about obscenity and art. mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book Oxford
    keine Fernleihe

     

    'Hard Times' examines adult musicals as reflective of the socioeconomic mood of New York City in the 1970s, the socio-sexual mores of the country in the decade following the sexual revolution, and contemporary debates about obscenity and art.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780199979417
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LR 54130
    Schlagworte: Musicals; Theater
    Umfang: 1 online resource (x, 271 p.), ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  14. Body knowledge
    performance, intermediality, and American entertainment at the turn of the twentieth century
    Autor*in: Simonson, Mary
    Erschienen: [2013]; ©2013
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    The performances and conceptions of art by women that emerged in American cities in the early 20th century were innovative, compelling, and deeply meaningful. This book examines these performances and the performers behind them, focusing particularly... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Palucca-Hochschule für Tanz Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book Oxford
    keine Fernleihe

     

    The performances and conceptions of art by women that emerged in American cities in the early 20th century were innovative, compelling, and deeply meaningful. This book examines these performances and the performers behind them, focusing particularly on the ways in which they negotiated turn-of-the-century American social and cultural issues, including technological developments and commodification, new modes of perception, evolving understandings of the body and the self, and shifting conceptions of gender, race, and sexual identity.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780199369683
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LQ 89307 ; LR 54130
    Schlagworte: Revues; Women dancers; Intermediality
    Umfang: 1 online resource (x, 278 pages), illustrations (black and white), music
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  15. <<The>> musical
    race, gender and performance
    Autor*in: Smith, Susan
    Erschienen: 2005
    Verlag:  Wallflower, London [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1904764371; 9781904764373
    RVK Klassifikation: LR 54130
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Short cuts ; 26
    <<A>> Wallflower paperback
    Schlagworte: Musical; Rassenfrage; ; Musical; Geschlechterrolle;
    Umfang: 130 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 124 - 128

  16. Shakespeare and the American popular stage
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 052186187X; 9780521861878; 0521679923; 9780521679923
    RVK Klassifikation: LR 54130 ; HI 3341
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Musicals; Musicals
    Weitere Schlagworte: Shakespeare 1564-1616; Shakespeare 1564-1616
    Umfang: IX, 221 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. u. Web-Addressen S. 201 -214

  17. Dramatism and musical theater
    experiments in rhetorical performance
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Peter Lang, New York

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433181344; 1433181347
    Weitere Identifier:
    9781433181344
    RVK Klassifikation: LR 54130
    DDC Klassifikation: Bühnenkunst (792)
    Schlagworte: Englisch; Musical; Aufführung; Dramaturgie; Rezeption; Burke, Kenneth; Rhetorik; Kommunikation;
    Weitere Schlagworte: PERFORMING ARTS / Theater / General; Acting techniques; Theatre direction & production; Beasley; Dramatism; Eckel; Erika; Experiments; Hendrix; James; Kimberly; Musical; Performance; Rhetorical; Theater; Theatre; Hardcover, Softcover / Kunst/Theater, Ballett
    Umfang: xi, 226 Seiten, Illustrationen, 23 cm, 344 g
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  18. The American musical
    a literary study within the context of American drama and American theater with references to selected American musicals by Richard Rogers, Oscar Hammerstein II, Arthur Laurents, Leonard Bernstein, Stephen Sondheim, and James Lapine
    Autor*in: Bauch, Marc
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Tectum-Verl., Marburg

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783828884588; 382888458X
    RVK Klassifikation: LR 54130 ; LR 54137 ; LS 48050
    Schriftenreihe: Wissenschaft im Tectum-Verlag
    Schlagworte: American drama; Musicals; Stoff <Literatur>; Musical
    Weitere Schlagworte: Sondheim, Stephen (1930-2021): Sunday in the park with George; Hammerstein, Oscar (1895-1960); Rodgers, Richard (1902-1979): South Pacific; Hammerstein, Oscar (1895-1960): South Pacific; Bernstein, Leonard (1918-1990): West Side story; Rodgers, Richard (1902-1979)
    Umfang: XI, 175 S., Ill.
  19. A problem like Maria
    gender and sexuality in the American musical
    Autor*in: Wolf, Stacy
    Erschienen: [ca. 2007]
    Verlag:  Univ. of Michigan Press, Ann Arbor, Mich.

    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780472067725; 0472097725; 0472067729
    RVK Klassifikation: LR 54130
    Auflage/Ausgabe: [Reprint)
    Schriftenreihe: Triangulations
    Schlagworte: Musicals; Lesbians and musicals; Musicals; Lesbische Orientierung <Motiv>; Erotik <Motiv>; Musical
    Umfang: XX, 289 S., Ill.
  20. Shakespeare and the American popular stage
    Autor*in: Teague, Frances
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521679923; 9780521679923; 052186187X; 9780521861878
    RVK Klassifikation: HI 3341 ; LR 54130
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Musicals; Musicals; Musiktheater; Rezeption; Musical
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William <1564-1616>; Shakespeare, William <1564-1616>; Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: IX, 221 S., Ill.
  21. Changed for good
    a feminist history of the Broadway musical
    Autor*in: Wolf, Stacy
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780195378238; 9780195378245
    RVK Klassifikation: LR 54130 ; LR 56610
    Schlagworte: Musicals; Musical; Frau <Motiv>; Geschlechterrolle
    Umfang: XII, 306 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  22. The great white way
    race and the Broadway musical
    Autor*in: Hoffman, Warren
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Rutgers Univ. Press, New Brunswick, NJ [u.a.]

    Broadway musicals are one of America's most beloved art forms and play to millions of people each year. But what do these shows, which are often thought to be just frothy entertainment, really have to say about our country and who we are as a... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Broadway musicals are one of America's most beloved art forms and play to millions of people each year. But what do these shows, which are often thought to be just frothy entertainment, really have to say about our country and who we are as a nation?"The Great White Way" is the first book to reveal the racial politics, content, and subtexts that have haunted musicals for almost one hundred years from "Show Boat" (1927) to "The Scottsboro Boys" (2011). Musicals mirror their time periods and reflect the political and social issues of their day. Warren Hoffman investigates the thematic content of the Broadway musical and considers how musicals work on a structural level, allowing them to simultaneously present and hide their racial agendas in plain view of their audiences. While the musical is informed by the cultural contributions of African Americans and Jewish immigrants, Hoffman argues that ultimately the history of the American musical is the history of white identity in the United States.Presented chronologically, "The Great White Way" shows how perceptions of race altered over time and how musicals dealt with those changes. Hoffman focuses first on shows leading up to and comprising the Golden Age of Broadway (1927-1960s), then turns his attention to the revivals and nostalgic vehicles that defined the final quarter of the twentieth century. He offers entirely new and surprising takes on shows from the American musical canon--"Show Boat" (1927), "Oklahoma!" (1943), "Annie Get Your""Gun" (1946), "The Music Man" (1957), "West Side Story" (1957), "A Chorus Line" (1975), and "42nd Street" (1980), among others. New archival research on the creators who produced and wrote these shows, including Leonard Bernstein, Jerome Robbins, Stephen Sondheim, and Edward Kleban, will have theater fans and scholars rethinking forever how they view this popular American entertainment.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  23. Body knowledge
    performance, intermediality, and American entertainment at the turn of the twentieth century
    Autor*in: Simonson, Mary
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Oxford Univ. Press, New York, NY [u.a.]

    In the early twentieth century, female performers regularly appeared on the stages and screens of American cities. Though advertised as dancers, mimics, singers, or actresses, they often exceeded these categories. Instead, their performances adopted... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In the early twentieth century, female performers regularly appeared on the stages and screens of American cities. Though advertised as dancers, mimics, singers, or actresses, they often exceeded these categories. Instead, their performances adopted an aesthetic of intermediality, weaving together techniques and elements drawn from a wide variety of genres and media, including ballet, art music, photography, early modern dance, vaudeville traditions, film, and more. Onstage and onscreen, performers borrowed from existing musical scores and narratives, referred to contemporary shows, films, and events, and mimicked fellow performers, skating neatly across various media, art forms, and traditions. Behind the scenes, they experimented with cross-promotion, new advertising techniques, and various technologies to broadcast images and tales of their performances and lives well beyond the walls of American theaters, cabarets, and halls. The performances and conceptions of art that emerged were innovative, compelling, and deeply meaningful. "Body Knowledge: Performance, Intermediality, and American Entertainment at the Turn of the Twentieth Century" examines these performances and the performers behind them, highlighting the Ziegfeld Follies and The Passing Show revues, Salome dancers, Isadora Duncan's Wagner dances, Adeline Genée and Bessie Clayton's "photographic" danced histories, Hazel Mackaye and Ruth St. Denis's pageants, and Anna Pavlova's opera and film projects. By destabilizing the boundaries between various media, genres, and performance spaces, each of these women was able to create performances that negotiated turn-of-the-century American social and cultural issues: contemporary technological developments and the rise of mass reproduction, new modes of perception, the commodification of art and entertainment, the evolution of fan culture and stardom, changing understandings of the body and the self, and above all, shifting conceptions of gender, race, and sexual identity. Tracing the various modes of intermediality at work on- and offstage, Body Knowledge re-imagines early twentieth-century art and entertainment as both fluid and convergent.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780199898015; 9780199898039
    RVK Klassifikation: LQ 89306 ; LQ 89307 ; LR 54130
    Schlagworte: Intermedialität; Revue <Veranstaltung>; Tänzerin
    Umfang: X, 278 S., Ill., Notenbeisp.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Hard times
    the adult musical in 1970s New York City
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780199747481
    RVK Klassifikation: LR 54130
    Schlagworte: Geschichte; Musicals; Theater; Erotik <Motiv>; Musical
    Umfang: X, 271 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  25. Destabilizing the Hollywood musical
    music, masculinity and mayhem
    Autor*in: Kessler, Kelly
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780230230491
    RVK Klassifikation: LR 54130
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Musical films; Masculinity in motion pictures; Musical; Musikfilm; Männlichkeit <Motiv>
    Umfang: XIII, 256 S., Ill.