Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 16 von 16.

  1. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571135391; 1571135391
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Books and reading; German literature; Literature publishing
    Umfang: VIII, 386 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    /GL 1065 E69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für empirische Ästhetik, Bibliothek
    GL 1411 erl 2014
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.240.12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    2014/6685
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    000 GL 1065 E69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Ger MA 6009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1571135391; 9781571135391
    RVK Klassifikation: GL 1065 ; GL 1411
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Handel, Kommunikation, Verkehr (380)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Buchhandel; Literaturproduktion; Deutsch; Literatur; Kultur; Motiv; Literaturwissenschaft; Literaturgeschichtsschreibung; Methode
    Umfang: VIII, 386 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [347] - 369

  3. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (Herausgeber); Tatlock, Lynne (Herausgeber)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk ; Cambridge University Press, Cambridge, UK

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new... mehr

    Zugang:
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new answers to the scholarly quandary of the abundance of text. Responding to Franco Moretti's call for "distant reading" and modeling a range of innovative approaches to literary-historical analysis informed by theburgeoning field of digital humanities, it asks what happens when we shift our focus from the one to the many, from the work to the network. The thirteen essays in this volume explore the evolving concept of "distant reading" and its application to the analysis of German literature and culture in the long nineteenth century. The contributors consider how new digital technologies enable both the testing of hypotheses and the discovery of patterns and trends, as well as how "distant" and traditional "close" reading can complement each another in hybrid models of analysis that maintain careful attention to detail, but also make calculation, enumeration, and empirical descriptioncritical elements of interpretation. Contributors: Kirsten Belgum, Tobias Boes, Matt Erlin, Fotis Jannidis and Gerhard Lauer, Lutz Koepnick, Todd Kontje, Peter M. McIsaac, Katja Mellmann, Nicolas Pethes, Andrew Piper and Mark Algee-Hewitt, Allen Beye Riddell, Lynne Tatlock, Paul A. Youngman and Ted Carmichael. Matt Erlin is Professor of German and Chair of the Department of Germanic Languages and Literatures, and Lynne Tatlock is Hortense and Tobias Lewin Distinguished Professor in the Humanities, both at Washington University, St. Louis.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Erlin, Matt (Herausgeber); Tatlock, Lynne (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138903
    RVK Klassifikation: GL 1065 ; GL 1411
    DDC Klassifikation: Handel, Kommunikation, Verkehr (380); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: Buchhandel; Literaturproduktion; Deutsch; Literatur; Kultur; Motiv; Literaturwissenschaft; Literaturgeschichtsschreibung; Methode
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 386 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

  4. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.); Tatlock, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new answers to the scholarly quandary of the abundance of text. Responding to Franco Moretti's call for "distant reading" and modeling a range of innovative approaches to literary-historical analysis informed by theburgeoning field of digital humanities, it asks what happens when we shift our focus from the one to the many, from the work to the network. The thirteen essays in this volume explore the evolving concept of "distant reading" and its application to the analysis of German literature and culture in the long nineteenth century. The contributors consider how new digital technologies enable both the testing of hypotheses and the discovery of patterns and trends, as well as how "distant" and traditional "close" reading can complement each another in hybrid models of analysis that maintain careful attention to detail, but also make calculation, enumeration, and empirical descriptioncritical elements of interpretation. Contributors: Kirsten Belgum, Tobias Boes, Matt Erlin, Fotis Jannidis and Gerhard Lauer, Lutz Koepnick, Todd Kontje, Peter M. McIsaac, Katja Mellmann, Nicolas Pethes, Andrew Piper and Mark Algee-Hewitt, Allen Beye Riddell, Lynne Tatlock, Paul A. Youngman and Ted Carmichael. Matt Erlin is Professor of German and Chair of the Department of Germanic Languages and Literatures, and Lynne Tatlock is Hortense and Tobias Lewin Distinguished Professor in the Humanities, both at Washington University, St. Louis

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.); Tatlock, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138903
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Schlagworte: Geschichte; Books and reading / Germany / History / 19th century; German literature / 19th century / History and criticism; Literature publishing / Germany / History / 19th century; Literaturproduktion; Buchhandel
    Umfang: 1 online resource (viii, 386 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

    Array: Array

  5. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.); Tatlock, Lynne (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new answers to the scholarly quandary of the abundance of text. Responding to Franco Moretti's call for "distant reading" and modeling a range of innovative approaches to literary-historical analysis informed by theburgeoning field of digital humanities, it asks what happens when we shift our focus from the one to the many, from the work to the network. The thirteen essays in this volume explore the evolving concept of "distant reading" and its application to the analysis of German literature and culture in the long nineteenth century. The contributors consider how new digital technologies enable both the testing of hypotheses and the discovery of patterns and trends, as well as how "distant" and traditional "close" reading can complement each another in hybrid models of analysis that maintain careful attention to detail, but also make calculation, enumeration, and empirical descriptioncritical elements of interpretation. Contributors: Kirsten Belgum, Tobias Boes, Matt Erlin, Fotis Jannidis and Gerhard Lauer, Lutz Koepnick, Todd Kontje, Peter M. McIsaac, Katja Mellmann, Nicolas Pethes, Andrew Piper and Mark Algee-Hewitt, Allen Beye Riddell, Lynne Tatlock, Paul A. Youngman and Ted Carmichael. Matt Erlin is Professor of German and Chair of the Department of Germanic Languages and Literatures, and Lynne Tatlock is Hortense and Tobias Lewin Distinguished Professor in the Humanities, both at Washington University, St. Louis

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.); Tatlock, Lynne (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138903
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Schlagworte: Geschichte; Books and reading / Germany / History / 19th century; German literature / 19th century / History and criticism; Literature publishing / Germany / History / 19th century; Buchhandel; Literaturproduktion
    Umfang: 1 online resource (viii, 386 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

    Array: Array

  6. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781571135391; 1571135391
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Geschichte; Books and reading; German literature; Literature publishing; Literaturproduktion; Buchhandel
    Umfang: 386 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 908948
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut
    WH-S 1279
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    GER 570.5:YD0001
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    EBk 14.2014/1
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    GL/160/2265
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    GER 390 : D36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2016.00245:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Ld 1125
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    B 878
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    GL 1411 ERL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    GL 1001 E69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.684
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571135391; 1571135391
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Books and reading; German literature; Literature publishing
    Umfang: VIII, 386 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Frontcover; Contents; Acknowledgments; Introduction: "Distant Reading" and the Historiography of Nineteenth-Century German Literature; I: Quantification; 1: Burrows's Delta and Its Use in German Literary History; 2: The Location of Literary History:... mehr

    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontcover; Contents; Acknowledgments; Introduction: "Distant Reading" and the Historiography of Nineteenth-Century German Literature; I: Quantification; 1: Burrows's Delta and Its Use in German Literary History; 2: The Location of Literary History: Topic Modeling, Network Analysis, and the German Novel, 1731- 1864; 3: How to Read 22,198 Journal Articles: Studying the History of German Studies with Topic Models; 4: Serial Individuality: Eighteenth-Century Case Study Collections and Nineteenth-Century Archival Fiction; 5: The Case for Close Reading after the Descriptive Turn; II: Circulation 6: The Werther Effect I: Goethe, Objecthood, and the Handling of Knowledge7: Rethinking Nonfiction: Distant Reading the Nineteenth-Century Science-Literature Divide; 8: Distant Reception: Bringing German Books to America; 9: The One and the Many: The Old Mam'selle's Secret and the American Traffic in German Fiction (1868- 1917); III: Contextualization; 10: The Vocations of the Novel: Distant-Reading Occupational Change in Nineteenth-Century German Literature; 11: Big Data, Pattern Recognition, and Literary Studies: N-Gramming the Railway in Nineteenth-Century German Fiction 12: "Detoured Reading": Understanding Literature through the Eyes of Its Contemporaries (A Case Study on Anti-Semitism in Gustav Freytag's Soll und Haben)13: Can Computers Read?; Selected Bibliography; Contributors; Index; Backcover Explores the concept of ""distant reading"" and its application to the analysis of nineteenth-century German literature and culture, drawing on a range of approaches from the emerging digital humanities field

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138903
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Digital Humanities; Books and reading -- Germany -- History -- 19th century; German literature -- 19th century -- History and criticism; Germany -- Intellectual life -- 19th century; Literature publishing --Germany -- History -- 19th century
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 386 Seiten), Illustrationen; Diagramme
  9. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571135391; 1571135391
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Deutschland; Lesekultur; Geschichte 1800-1900; Aufsatzsammlung;
    Umfang: VIII, 386 S., Ill., graph. Darst., Kt., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [347] - 369

  10. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Tatlock, Lynne (HerausgeberIn); Erlin, Matt (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Cambridge
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new answers to the scholarly quandary of the abundance of text. Responding to Franco Moretti's call for "distant reading" and modeling a range of innovative approaches to literary-historical analysis informed by theburgeoning field of digital humanities, it asks what happens when we shift our focus from the one to the many, from the work to the network. The thirteen essays in this volume explore the evolving concept of "distant reading" and its application to the analysis of German literature and culture in the long nineteenth century. The contributors consider how new digital technologies enable both the testing of hypotheses and the discovery of patterns and trends, as well as how "distant" and traditional "close" reading can complement each another in hybrid models of analysis that maintain careful attention to detail, but also make calculation, enumeration, and empirical descriptioncritical elements of interpretation. Contributors: Kirsten Belgum, Tobias Boes, Matt Erlin, Fotis Jannidis and Gerhard Lauer, Lutz Koepnick, Todd Kontje, Peter M. McIsaac, Katja Mellmann, Nicolas Pethes, Andrew Piper and Mark Algee-Hewitt, Allen Beye Riddell, Lynne Tatlock, Paul A. Youngman and Ted Carmichael. Matt Erlin is Professor of German and Chair of the Department of Germanic Languages and Literatures, and Lynne Tatlock is Hortense and Tobias Lewin Distinguished Professor in the Humanities, both at Washington University, St. Louis

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Tatlock, Lynne (HerausgeberIn); Erlin, Matt (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138903
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Schlagworte: German literature; Literature publishing; Books and reading; Books and reading ; Germany ; History ; 19th century; German literature ; 19th century ; History and criticism; Literature publishing ; Germany ; History ; 19th century; Germany ; Intellectual life ; 19th century
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 386 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

    Matt Erlin and Lynne Tatlock: Introduction: "Distant Reading" and the historiography of Nineteenth-Century German literature

    Fotis Jannidis and Gerhard Lauer ; The location of literary history : topic modeling, network analysis, and the German novel, 1731-1864: Quantification. Burrow's Delta and its use in German literary history

    Allen Beye Riddell ; Serial individuality : Eighteenth-Century case study collections and Nineteenth-Century archival fiction: How to read 22,198 journal articles : studying the history of German Studies with topic models

    Todd Kontje: The case for close reading after the descriptive turn

    Andrew Piper and Mark Algee-Hewitt ; Rethinking non-fiction : distant reading the Nineteenth-Century science-literature divide: Circulation. The Werther effect I : Goethe, objecthood, and the handling of knowledge

    Tobias Boes ; Big data, pattern recognition, and literary studies: N-Gramming the railway in Nineteenth-Century German fiction: Contextualization. The vocations of the novel : distant-reading occupational change in Nineteenth-Century German literature

  11. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Zeitgeschichte München-Berlin, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781571135391; 1571135391
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Geschichte; Books and reading; German literature; Literature publishing; Literaturproduktion; Buchhandel
    Umfang: 386 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Tatlock, Lynne (HerausgeberIn); Erlin, Matt (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new answers to the scholarly quandary of the abundance of text. Responding to Franco Moretti's call for "distant reading" and modeling a range of innovative approaches to literary-historical analysis informed by theburgeoning field of digital humanities, it asks what happens when we shift our focus from the one to the many, from the work to the network. The thirteen essays in this volume explore the evolving concept of "distant reading" and its application to the analysis of German literature and culture in the long nineteenth century. The contributors consider how new digital technologies enable both the testing of hypotheses and the discovery of patterns and trends, as well as how "distant" and traditional "close" reading can complement each another in hybrid models of analysis that maintain careful attention to detail, but also make calculation, enumeration, and empirical descriptioncritical elements of interpretation. Contributors: Kirsten Belgum, Tobias Boes, Matt Erlin, Fotis Jannidis and Gerhard Lauer, Lutz Koepnick, Todd Kontje, Peter M. McIsaac, Katja Mellmann, Nicolas Pethes, Andrew Piper and Mark Algee-Hewitt, Allen Beye Riddell, Lynne Tatlock, Paul A. Youngman and Ted Carmichael. Matt Erlin is Professor of German and Chair of the Department of Germanic Languages and Literatures, and Lynne Tatlock is Hortense and Tobias Lewin Distinguished Professor in the Humanities, both at Washington University, St. Louis

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Tatlock, Lynne (HerausgeberIn); Erlin, Matt (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138903
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Schlagworte: German literature; Literature publishing; Books and reading; Books and reading ; Germany ; History ; 19th century; German literature ; 19th century ; History and criticism; Literature publishing ; Germany ; History ; 19th century; Germany ; Intellectual life ; 19th century
    Umfang: 1 Online-Ressource (viii, 386 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

    Matt Erlin and Lynne Tatlock: Introduction: "Distant Reading" and the historiography of Nineteenth-Century German literature

    Fotis Jannidis and Gerhard Lauer ; The location of literary history : topic modeling, network analysis, and the German novel, 1731-1864: Quantification. Burrow's Delta and its use in German literary history

    Allen Beye Riddell ; Serial individuality : Eighteenth-Century case study collections and Nineteenth-Century archival fiction: How to read 22,198 journal articles : studying the history of German Studies with topic models

    Todd Kontje: The case for close reading after the descriptive turn

    Andrew Piper and Mark Algee-Hewitt ; Rethinking non-fiction : distant reading the Nineteenth-Century science-literature divide: Circulation. The Werther effect I : Goethe, objecthood, and the handling of knowledge

    Tobias Boes ; Big data, pattern recognition, and literary studies: N-Gramming the railway in Nineteenth-Century German fiction: Contextualization. The vocations of the novel : distant-reading occupational change in Nineteenth-Century German literature

  13. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Frontcover; Contents; Acknowledgments; Introduction: "Distant Reading" and the Historiography of Nineteenth-Century German Literature; I: Quantification; 1: Burrows's Delta and Its Use in German Literary History; 2: The Location of Literary History:... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontcover; Contents; Acknowledgments; Introduction: "Distant Reading" and the Historiography of Nineteenth-Century German Literature; I: Quantification; 1: Burrows's Delta and Its Use in German Literary History; 2: The Location of Literary History: Topic Modeling, Network Analysis, and the German Novel, 1731- 1864; 3: How to Read 22,198 Journal Articles: Studying the History of German Studies with Topic Models; 4: Serial Individuality: Eighteenth-Century Case Study Collections and Nineteenth-Century Archival Fiction; 5: The Case for Close Reading after the Descriptive Turn; II: Circulation 6: The Werther Effect I: Goethe, Objecthood, and the Handling of Knowledge7: Rethinking Nonfiction: Distant Reading the Nineteenth-Century Science-Literature Divide; 8: Distant Reception: Bringing German Books to America; 9: The One and the Many: The Old Mam'selle's Secret and the American Traffic in German Fiction (1868- 1917); III: Contextualization; 10: The Vocations of the Novel: Distant-Reading Occupational Change in Nineteenth-Century German Literature; 11: Big Data, Pattern Recognition, and Literary Studies: N-Gramming the Railway in Nineteenth-Century German Fiction 12: "Detoured Reading": Understanding Literature through the Eyes of Its Contemporaries (A Case Study on Anti-Semitism in Gustav Freytag's Soll und Haben)13: Can Computers Read?; Selected Bibliography; Contributors; Index; Backcover Explores the concept of ""distant reading"" and its application to the analysis of nineteenth-century German literature and culture, drawing on a range of approaches from the emerging digital humanities field

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571135391; 1571135391
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Books and reading; German literature; Literature publishing; Digital Humanities; Books and reading -- Germany -- History -- 19th century; German literature -- 19th century -- History and criticism; Germany -- Intellectual life -- 19th century; Literature publishing --Germany -- History -- 19th century
    Umfang: VIII, 386 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Frontcover; Contents; Acknowledgments; Introduction: "Distant Reading" and the Historiography of Nineteenth-Century German Literature; I: Quantification; 1: Burrows's Delta and Its Use in German Literary History; 2: The Location of Literary History:... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 908948
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut
    WH-S 1279
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freies Deutsches Hochstift / Frankfurter Goethe-Museum, Bibliothek
    115161
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2016/600
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    GER 570.5:YD0001
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    EBk 14.2014/1
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    GL/160/2265
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 7477
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    GER 390 : D36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2016.00245:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Ld 1125
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    B 878
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    GL 1411 ERL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    B 878
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    W80--DIS201
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    64/18136
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    GL 1001 E69
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.684
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontcover; Contents; Acknowledgments; Introduction: "Distant Reading" and the Historiography of Nineteenth-Century German Literature; I: Quantification; 1: Burrows's Delta and Its Use in German Literary History; 2: The Location of Literary History: Topic Modeling, Network Analysis, and the German Novel, 1731- 1864; 3: How to Read 22,198 Journal Articles: Studying the History of German Studies with Topic Models; 4: Serial Individuality: Eighteenth-Century Case Study Collections and Nineteenth-Century Archival Fiction; 5: The Case for Close Reading after the Descriptive Turn; II: Circulation 6: The Werther Effect I: Goethe, Objecthood, and the Handling of Knowledge7: Rethinking Nonfiction: Distant Reading the Nineteenth-Century Science-Literature Divide; 8: Distant Reception: Bringing German Books to America; 9: The One and the Many: The Old Mam'selle's Secret and the American Traffic in German Fiction (1868- 1917); III: Contextualization; 10: The Vocations of the Novel: Distant-Reading Occupational Change in Nineteenth-Century German Literature; 11: Big Data, Pattern Recognition, and Literary Studies: N-Gramming the Railway in Nineteenth-Century German Fiction 12: "Detoured Reading": Understanding Literature through the Eyes of Its Contemporaries (A Case Study on Anti-Semitism in Gustav Freytag's Soll und Haben)13: Can Computers Read?; Selected Bibliography; Contributors; Index; Backcover Explores the concept of ""distant reading"" and its application to the analysis of nineteenth-century German literature and culture, drawing on a range of approaches from the emerging digital humanities field

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571135391; 1571135391
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Books and reading; German literature; Literature publishing; Digital Humanities; Books and reading -- Germany -- History -- 19th century; German literature -- 19th century -- History and criticism; Germany -- Intellectual life -- 19th century; Literature publishing --Germany -- History -- 19th century
    Umfang: VIII, 386 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  15. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe

     

    In nineteenth-century Germany, breakthroughs in printing technology and an increasingly literate populace led to an unprecedented print production boom that has long presented scholars with a challenge: how to read it all? This anthology seeks new answers to the scholarly quandary of the abundance of text. Responding to Franco Moretti's call for ""distant reading"" and modeling a range of innovative approaches to literary-historical analysis informed by the burgeoning field of digital humanities, it asks what happens when we shift our focus from the one to the many, from the work to the networ

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Erlin, Matt (HerausgeberIn); Tatlock, Lynne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1571138900; 9781571138903
    RVK Klassifikation: AN 39100 ; GL 1411
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Literature publishing; Books and reading; German literature
    Umfang: 1 Online-Ressource (396 pages), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Cover; Title Page; Contents; Acknowledgments; Introduction: "Distant Reading" and the Historiography of Nineteenth-Century German Literature; The Origins of Distant Reading; Kinds of Distance; Kinds of Reading; The Ethics of Information and Distance; Quantification; Circulation; Contextualization; Notes; I: Quantification; 1: Burrows's Delta and Its Use in German Literary History; Introduction; Methods; The Corpus; Results; Discussion; Notes; 2: The Location of Literary History: Topic Modeling, Network Analysis, and the German Novel, 1731-1864; Introduction

    What Is Topic Modeling, and How Does It Work?A Statistical Approach to the History of German Literature (1731-1864); From Work to Network: The Case of Jean Paul; Rethinking Romantic Love; Epilogue; Appendix A: Partial Lists of Topic Words; The Arts; Nature; Love; More Challenging Topics; Jean Paul; Appendix B: List of Novels in the Corpus; Notes; 3: How to Read 22,198 Journal Articles: Studying the History of German Studies with Topic Models; Existing Approaches: Direct and Collaborative Reading; Machine Reading: Latent Dirichlet Allocation and Topic Models

    Bag-of-Words and Vector Space RepresentationsLatent Dirichlet Allocation and Topic Models; Four German Studies Journals (1928-2006); Long Nineteenth-Century Topics; Topic-Modeling Pitfalls; Prospects for Topic Models; Notes; 4: Serial Individuality: Eighteenth-Century Case Study Collections and Nineteenth-Century Archival Fiction; Case Series and Periodical Statistics; Case Archives as Source, Topic, and Structure of the Modern Novel; Cases in a Portfolio: Quantitative Reading and Writing in Adalbert Stifter's Mappe; Notes; 5: The Case for Close Reading after the Descriptive Turn

    Genre Madness, or Lies, Damned Lies, and StatisticsEmpty Vessels, or Dematerialized Forms; Curious Logic: If You Can't Read Them All, Why Read Any?; Up Close and Personal: Proofreading and Editing; Not Yet? Of Science, Pseudoscience, and Literature; Notes; II: Circulation; 6: The Werther Effect I: Goethe, Objecthood, and the Handling of Knowledge; Werther, Artist; The Place of the Hand; From Hand to Handlung; Conclusion; Notes; 7: Rethinking Nonfiction: Distant Reading the Nineteenth-Century Science-Literature Divide; Methodology, Corpus, and Selection Criteria

    New Views of Fiction and Nonfiction in Die GartenlaubeUnexpected Relationships: Fiction and Nonfiction in Deutsche Rundschau; Notes; 8: Distant Reception: Bringing German Books to America; Thomas Jefferson; John Quincy Adams; Joseph Stevens Buckminster; Edward Everett; Harvard; Christoph Daniel Ebeling; Yale; Augustus Thorndike; Thomas Jefferson and the University of Virginia; Conclusion; Notes; 9: The One and the Many: The Old Mam'selle's Secret and the American Traffic in German Fiction (1868-1917); Domestic Romance German Style: The One; American Books: The Many

    Reading from a Distance: The One among the Many

  16. Distant readings
    topologies of German culture in the long nineteenth century
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.240.12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Erlin, Matt (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1571135391; 9781571135391
    RVK Klassifikation: GL 1065 ; GL 1411
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Handel, Kommunikation, Verkehr (380)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Buchhandel; Literaturproduktion; Deutsch; Literatur; Kultur; Motiv; Literaturwissenschaft; Literaturgeschichtsschreibung; Methode
    Umfang: VIII, 386 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [347] - 369