Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 10 von 10.

  1. The language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.635.20
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Allgemeine und Vergleichende Literaturwissenschaft
    31.1 - 622/2
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1107005825; 9781107005822
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790
    Schlagworte: Diskursanalyse; Erzähltechnik; Erzählen; Kognitive Semantik
    Umfang: XI, 228 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 210 - 224

  2. The language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    How do we read stories? How do they engage our minds and create meaning? Are they a mental construct, a linguistic one or a cultural one? What is the difference between real stories and fictional ones? This book addresses such questions by describing... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe

     

    How do we read stories? How do they engage our minds and create meaning? Are they a mental construct, a linguistic one or a cultural one? What is the difference between real stories and fictional ones? This book addresses such questions by describing the conceptual and linguistic underpinnings of narrative interpretation. Barbara Dancygier discusses literary texts as linguistic artifacts, describing the processes which drive the emergence of literary meaning. If a text means something to someone, she argues, there have to be linguistic phenomena that make it possible. Drawing on blending theory and construction grammar, the book focuses its linguistic lens on the concepts of the narrator and the story, and defines narrative viewpoint in a new way. The examples come from a wide spectrum of texts, primarily novels and drama, by authors such as William Shakespeare, Margaret Atwood, Philip Roth, Dave Eggers, Jan Potocki and Mikhail Bulgakov.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511794414
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790
    Schlagworte: Diskursanalyse; Erzähltechnik; Erzählen; Kognitive Semantik
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 228 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

  3. The language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1107005825; 9781107005822; 9781139128278 (Sekundärausgabe)
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790
    Schlagworte: Erzähltechnik; Erzählen; Diskursanalyse; Kognitive Semantik
    Umfang: XI, 228 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 210 - 224

    Online-Ausg.:

  4. The language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    How do we read stories? How do they engage our minds and create meaning? Are they a mental construct, a linguistic one or a cultural one? What is the difference between real stories and fictional ones? This book addresses such questions by describing... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How do we read stories? How do they engage our minds and create meaning? Are they a mental construct, a linguistic one or a cultural one? What is the difference between real stories and fictional ones? This book addresses such questions by describing the conceptual and linguistic underpinnings of narrative interpretation. Barbara Dancygier discusses literary texts as linguistic artifacts, describing the processes which drive the emergence of literary meaning. If a text means something to someone, she argues, there have to be linguistic phenomena that make it possible. Drawing on blending theory and construction grammar, the book focuses its linguistic lens on the concepts of the narrator and the story, and defines narrative viewpoint in a new way. The examples come from a wide spectrum of texts, primarily novels and drama, by authors such as William Shakespeare, Margaret Atwood, Philip Roth, Dave Eggers, Jan Potocki and Mikhail Bulgakov

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511794414
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790
    Schlagworte: Psychologie; Sprache; Language and languages / Style / Psychological aspects; Cognitive grammar; Discourse analysis, Literary; Erzählperspektive; Epik; Bedeutung; Kognition; Sprache
    Umfang: 1 online resource (xi, 228 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Language and literary narratives -- Blending, narrative spaces, and the emergent story -- Stories and their tellers -- Viewpoint: representation and compression -- Referential expressions and narrative spaces -- Fictional minds and embodiment in drama and fiction -- Speech and thought in the narrative -- Stories in the mind

  5. The language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107005822
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Linguistik; Psychologie; Sprache; Language and languages; Cognitive grammar; Discourse analysis, Literary; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / Semantics; Sprache; Epik; Erzählperspektive; Kognition; Bedeutung
    Umfang: XI, 228 S., graph. Darst.
  6. The language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    How do we read stories? How do they engage our minds and create meaning? Are they a mental construct, a linguistic one or a cultural one? What is the difference between real stories and fictional ones? This book addresses such questions by describing... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How do we read stories? How do they engage our minds and create meaning? Are they a mental construct, a linguistic one or a cultural one? What is the difference between real stories and fictional ones? This book addresses such questions by describing the conceptual and linguistic underpinnings of narrative interpretation. Barbara Dancygier discusses literary texts as linguistic artifacts, describing the processes which drive the emergence of literary meaning. If a text means something to someone, she argues, there have to be linguistic phenomena that make it possible. Drawing on blending theory and construction grammar, the book focuses its linguistic lens on the concepts of the narrator and the story, and defines narrative viewpoint in a new way. The examples come from a wide spectrum of texts, primarily novels and drama, by authors such as William Shakespeare, Margaret Atwood, Philip Roth, Dave Eggers, Jan Potocki and Mikhail Bulgakov

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511794414
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790
    Schlagworte: Psychologie; Sprache; Language and languages / Style / Psychological aspects; Cognitive grammar; Discourse analysis, Literary; Erzählperspektive; Epik; Bedeutung; Kognition; Sprache
    Umfang: 1 online resource (xi, 228 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Language and literary narratives -- Blending, narrative spaces, and the emergent story -- Stories and their tellers -- Viewpoint: representation and compression -- Referential expressions and narrative spaces -- Fictional minds and embodiment in drama and fiction -- Speech and thought in the narrative -- Stories in the mind

  7. <<The>> language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107005822; 9781107558618; 1107005825
    Weitere Identifier:
    9781107005822
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Language and languages--Style--Psychological aspects.; Cognitive grammar.; Discourse analysis, Literary.
    Umfang: XI, 228 S., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke (2012)

    Literaturverz. S. 210 - 224

  8. The language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107005822
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Linguistik; Psychologie; Sprache; Language and languages; Cognitive grammar; Discourse analysis, Literary; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / Semantics; Sprache; Epik; Erzählperspektive; Kognition; Bedeutung
    Umfang: XI, 228 S., graph. Darst.
  9. The language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "How do we read stories? How do they engage our minds and create meaning? Are they a mental construct, a linguistic one or a cultural one? What is the difference between real stories and fictional ones? This book addresses such questions by... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 847775
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    359120
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek im KG IV, Bereich Anglistik und Amerikanistik
    Frei 24: LA IV e 145
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2012 A 11317
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    SP AY 1515
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2014/2923
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CE/820/2112
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2012 A 4881
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F BT 1852
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ASW:LA:8600:Dan::2012
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bp 7143
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Ling 125.014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2012.03037:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2012.03037:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ER 990 D175
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BFW 5086-516 9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    ET 790 DAN
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2011-8088
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    U5--DAN20
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    62/16712
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    52 A 6314
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    HA 334.099
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    467862
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "How do we read stories? How do they engage our minds and create meaning? Are they a mental construct, a linguistic one or a cultural one? What is the difference between real stories and fictional ones? This book addresses such questions by describing the conceptual and linguistic underpinnings of narrative interpretation. Barbara Dancygier discusses literary texts as linguistic artifacts, describing the processes which drive the emergence of literary meaning. If a text means something to someone, she argues, there have to be linguistic phenomena that make it possible. Drawing on blending theory and construction grammar, the book focuses its linguistic lens on the concepts of the narrator and the story, and defines narrative viewpoint in a new way. The examples come from a wide spectrum of texts, primarily novels and drama, by authors such as William Shakespeare, Margaret Atwood, Philip Roth, Dave Eggers, Jan Potocki and Mikhail Bulgakov"-- "The relationship between language and literature is a contentious issue. On the one hand, it may simply be described as a relationship between raw material and a finished product - language provides the basis on which creative and unique works of literature emerge. On the other hand, once we look at meaning, the dividing lines begin to fade - it is difficult to define a sharp boundary separating the meaning of literary works and the meaning of other texts. One way of downplaying the obvious links is to claim that fiction engages knowledge much broader and culturally specific than every-day use of language does. But that would be an exaggeration. One could not follow an ordinary discussion of, say, climate change if one did not have any prior knowledge of the issue"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107005822; 1107005825; 9781107558618
    Weitere Identifier:
    9781107005822
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790 ; ER 990
    Schlagworte: Language and languages; Cognitive grammar; Discourse analysis, Literary
    Weitere Schlagworte: Array; Cognitive grammar; Discourse analysis, Literary
    Umfang: xi, 228 Seiten, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 210-222

    Machine generated contents note: 1. Language and literary narratives; 2. Blending, narrative spaces, and the emergent story; 3. Stories and their tellers; 4. Viewpoint: representation and compression; 5. Referential expressions and narrative spaces; 6. Fictional minds and embodiment in drama and fiction; 7. Spoken discourse and thought in literary discourse; 8. Stories in the mind.

  10. The language of stories
    a cognitive approach
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.635.20
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1107005825; 9781107005822
    RVK Klassifikation: EC 4600 ; ET 790
    Schlagworte: Diskursanalyse; Erzähltechnik; Erzählen; Kognitive Semantik
    Umfang: XI, 228 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 210 - 224