Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. Literature in second language education
    enhancing the role of texts in learning
    Autor*in: Carroli, Piera
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Continuum, London ; Bloomsbury Publishing

    Zugang:
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474212267
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 300 ; EC 1462
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (217 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages [199]-208) and index

    Second Language Acquisition Archive 2004-2012

  2. Literature in second language education
    enhancing the role of texts in learning
    Autor*in: Carroli, Piera
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.004.16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0826499163; 9780826499165
    RVK Klassifikation: ES 300 ; EC 1462
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Literatur
    Umfang: 217 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [199] - 208

  3. Literature in second language education
    enhancing the role of texts in learning
    Autor*in: Carroli, Piera
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2009 A 8739
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LIN 776 : C12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    12-14527
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0826499163; 9781441149923; 9780826499165
    RVK Klassifikation: EC 1462 ; ES 300
    Schlagworte: Second language acquisition; Language and languages; Literature
    Umfang: IX, 217 p., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Literature in Second Language Education
    enhancing the role of texts in learning
    Autor*in: Carroli, Piera
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Continuum International Publishing, London

    This book proposes the study of literary texts as a vital component of L2 linguistic and cultural knowledge. The research, conducted with students of Italian in Australia, is situated in the wider L2 context, and compared to studies on students'... mehr

    Zugang:
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    This book proposes the study of literary texts as a vital component of L2 linguistic and cultural knowledge. The research, conducted with students of Italian in Australia, is situated in the wider L2 context, and compared to studies on students' perceptions of English and French literary texts in countries such as Canada, Italy, Australia, Germany and the Ukraine. The first part of the book takes the debate on the inclusion of literature in language education as a springboard for posing crucial questions about how students, and educators, view literature. The theoretical framework draws from educational, linguistic, philosophical and literary theories, and focuses on the role of awareness in learning and the role of the learner's experience. The second part of the book evaluates an innovative approach to teaching and learning L2 literature, and discusses the application of this to the language classroom. Containing a balance of theoretical and practical concerns, this book will be invaluable reading for researchers of applied linguistics and second language acquisition. Intro -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction: Quo Vadimus? -- 1 The Role of Literature in Language Education: Background, Debates, Research and Educational Practice -- 2 An Eclectic Approach to Research into Literature in L2 Language Education -- 3 Students' Perceptions of Literature -- 4 Students' Experiences of Literary Texts: Linking Perceptions of Literature and Study Approaches to Students' Learning Outcomes -- 5 Linking Research to Practice: A Pedagogy of Awareness and Change -- Conclusion: Enhancing Literature in L2 Language Education - Intersections of Research and Practice -- Appendix: Survey -- Interview Guide -- Some Practical Ideas and Applications -- Bibliography -- Index -- A -- B -- C -- D -- E -- F -- G -- H -- I -- J -- K -- L -- M -- N -- O -- P -- Q -- R -- S -- T -- U -- V -- W -- Z.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780826499165
    RVK Klassifikation: EC 1462 ; ES 300
    Schlagworte: Second language acquisition; Language and languages; Literature; Electronic books
    Umfang: V, 217 S.
  5. Literature in second language education
    enhancing the role of texts in learning
    Autor*in: Carroli, Piera
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.004.16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0826499163; 9780826499165
    RVK Klassifikation: ES 300 ; EC 1462
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Literatur
    Umfang: 217 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [199] - 208

  6. Literature in second language education
    enhancing the role of texts in learning
    Autor*in: Carroli, Piera
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Continuum, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2008/10675
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2009 A 8739
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LIN 776 : C12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    12-14527
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780826499165; 9781441149923; 0826499163
    RVK Klassifikation: EC 1462 ; ES 300
    Schlagworte: Second language acquisition; Language and languages; Literature; Second language acquisition; Language and languages; Literature
    Umfang: V, 217 S., 24cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index