Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. Coming of Age in Children's Literature
    Growth and Maturity in the Work of Phillippa Pearce, Cynthia Voigt and Jan Mark
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Bloomsbury Publishing Plc, London ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Edited by Morag Styles and written by an interational team of acknowledged experts, this series provides jargon-free, critical discussion and a comprehensive guide to literary and popular texts for children. Each book introduces the reader to a major... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Edited by Morag Styles and written by an interational team of acknowledged experts, this series provides jargon-free, critical discussion and a comprehensive guide to literary and popular texts for children. Each book introduces the reader to a major genre of children's literature, covering key authors, major works and contexts in which those texts are published. Margaret Meek and Victor Watson provide a profound and revealing examiniation of the treatment of personal development, maturation and rites of passage in literature written for children and adolescents. Including a broad survey of the theme across a number of genres and an in-depth analysis of the work of key writers, the authors work towards an answer to the question "What is a classic?" Margaret Meek is Reader Emeritus at the Institute of Education in London. Victor Watson is Assistant Director of Research at Homerton College, Cambridge.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Watson, Victor
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781441116925
    RVK Klassifikation: DX 4451
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Contemporary Classics in Children's Literature Ser.
    Umfang: 1 Online-Ressource (204 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  2. Coming of age in children's literature
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, UK [u.a.], London

    Universität Gießen, Bibliothek Anglistik
    Y TE 1316
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Watson, Victor
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0826477577
    RVK Klassifikation: DX 4451
    Schriftenreihe: Contemporary classics of children's literature
    Umfang: 197 S.
  3. Coming of age in children's literature
    [growth and maturity in the work of Philippa Pearce, Cynthia Voigt and Jan Mark]
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Continuum, London

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    EC 8360 M494
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0826477577
    RVK Klassifikation: DX 4451 ; EC 8360
    Schriftenreihe: Contemporary classics of children's literature
    Continuum studies in children's literature
    Schlagworte: Children's literature, English; Children's literature, American; Children; Bildungsromans; Maturation Psychology in literature; Rites and ceremonies in literature
    Weitere Schlagworte: Pearce, Philippa; Voigt, Cynthia; Mark, Jan
    Umfang: 197 S., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [187]-192) and index

  4. Harry Potters Welt
    aus der Sicht von elf- bis zwölfjährigen GymnasiastInnen
    Autor*in: Priller, Birgit
    Erschienen: 2003

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    RVK Klassifikation: DX 4251 ; DX 4451 ; HN 7625
    Schlagworte: Rowling, J. K.; Rezeption; Kind <11-12 Jahre>;
    Umfang: 156 Bl., Ill.
    Bemerkung(en):

    Innsbruck, Univ., Dipl.-Arb.,2003

  5. Das Fremde und das Andere
    Interpretationen und didaktische Analysen zeitgenössischer Kinder- und Jugendbücher
    Beteiligt: Büker, Petra (Hrsg.)
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Juventa-Verl., Weinheim [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    13.265.80
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sozialwissenschaften und Psychologie (BSP)
    04/DX 1061 B928
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, BzG, Bibliothek für Jugendbuchforschung
    J II.2/2003/8
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/EC 8307 B928
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Büker, Petra (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3779913526; 9783779913528
    Weitere Identifier:
    9783779913528
    RVK Klassifikation: DX 1000 ; DX 1061 ; DX 4451 ; EC 8307
    Schriftenreihe: Lesesozialisation und Medien
    Schlagworte: Fremdheit <Motiv>; Kinderliteratur; Das Andere; Jugendliteratur
    Umfang: 280 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  6. Von der Stereotypisierung zur Wahrnehmung des "Anderen"
    zum Bild der Schwarzafrikaner in neueren deutschsprachigen Kinder- und Jugendbüchern (1980 - 1999)
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    87.518.47
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    D 115/302
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    D 115/303
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sozialwissenschaften und Psychologie (BSP)
    04/DX 1042 A885
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sprach- und Kulturwissenschaften (BSKW)
    88/LA 202
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sprach- und Kulturwissenschaften (BSKW)
    88/LA 196
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, BzG, Bibliothek für Jugendbuchforschung
    G III/2003/3
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    /
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3631507224
    RVK Klassifikation: DX 1042 ; DX 4451 ; GN 1920
    Schriftenreihe: Kinder- und Jugendkultur, -literatur und -medien ; 24
    Schlagworte: Deutsch; Kinderliteratur; Afrikabild; Stereotyp; Jugendliteratur
    Umfang: 232 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 211 - 230

    Zugl.: Frankfurt (Main), Univ., Diss., 2002