Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 238.

  1. The potentials of spaces
    the theory and practice of scenography & performance
    Autor*in: Oddey, Alison
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Intellect Books, Bristol [u.a.]

    Introduction : The potentials of spaces / Alison Oddey & Christine White -- pt. 1. Different beginnings. Directors and designers : is there a different direction? / Pamela Howard -- Different directions : the potentials of autobiographical space /... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : The potentials of spaces / Alison Oddey & Christine White -- pt. 1. Different beginnings. Directors and designers : is there a different direction? / Pamela Howard -- Different directions : the potentials of autobiographical space / Alison Oddey -- Collaborative explorations : reformulating the boundaries of scenographic practice / Roma Patel -- Flatness and depth : reflections / Nick Wood -- pt. 2. Performance potentials. Digital dreams : sleep deprivation chamber / Lesley Ferris -- Re-designing the human : motion capture and performance potentials / Katie Whitlock -- Smart laboratories : new media / Christine White -- A place to play : experimentation and interactions between technology and performance / Scott Palmer -- pt. 3. Aesthetic visions. Scenographic avant-gardes : artistic partnerships in Canada / Natalie Rewa -- Codes and overloads : the scenography of Richard Foreman / Neal Swettenham -- Spatial practices : the Wooster Group's Rhode Island Trilogy / Johan Callens -- Physicality and virtuality : memory, space and actor on the mediated stage / Thea Brejzek

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1841501379
    Weitere Identifier:
    2006286356
    RVK Klassifikation: AP 66000 ; AP 70050 ; AP 74900
    Schlagworte: Theaters; Theater; Set designers; Theater architecture; Theaters; Theater; Set designers; Theater architecture
    Umfang: 188 S, Ill, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [173]-175) and index

  2. Mediaclash in political theatre
    building on and continuing Brecht
    Autor*in: Dapp, Götz
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Tectum-Verl., Marburg

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3828891764; 9783828891760
    Weitere Identifier:
    9783828891760
    9176
    RVK Klassifikation: AP 70050
    Schriftenreihe: Kleine Mainzer Schriften zur Theaterwissenschaft ; Bd. 9
    Schlagworte: Episches Theater; Intermedialität; ; Politisches Theater; Intermedialität; ; Episches Theater; Intermedialität; ; Politisches Theater; Intermedialität; ; Brecht, Bertolt;
    Umfang: 154 S, Ill, 21 cm
  3. An introduction to post-colonial theatre
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0521495296; 052156722X
    Weitere Identifier:
    9780521567220
    RVK Klassifikation: HP 1140 ; AP 70050
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in modern theatre
    Schlagworte: Walcott, Derek; Drama; Imperialismus <Motiv>; ; Wilson, August; Drama; Imperialismus <Motiv>; ; Soyinka, Wole; Drama; Imperialismus <Motiv>; ; Fugard, Athol; Drama; Imperialismus <Motiv>; ; Sarkar, Badal; Drama; Imperialismus <Motiv>; ; Karnad, Girish Raghunath; Drama; Imperialismus <Motiv>; ; Davis, Jack; Drama; Imperialismus <Motiv>;
    Umfang: XIV, 186 S.
  4. Staging the post-avant-garde
    Italian experimental performance after 1970
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Lang, Oxford ; Frankfurt/M. [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3906769577; 0820458694
    RVK Klassifikation: AP 70050 ; IV 3335
    Schriftenreihe: Stage and screen studies ; 1
    Schlagworte: Experimenteel toneel; Toneel; Toneelvoorstellingen; Geschichte; Theater; Experimental theater; Theater; Avantgarde; Experimentelles Theater; Performance <Künste>; Theater; Ästhetik
    Umfang: 216 S., Ill.
  5. Being in contact: encountering a bare body
    Autor*in: Greil, Mariella
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Frontmatter -- TABLE OF CONTENTS -- PREFACE -- Introduction -- Overview: Mapping and Navigation -- Prelude: Plurality and the Choreographic -- Subject and Method: Partial Enunciators and Togetherness -- ENCOUNTER, AFFECT AND RESPONSE -- Introduction... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- TABLE OF CONTENTS -- PREFACE -- Introduction -- Overview: Mapping and Navigation -- Prelude: Plurality and the Choreographic -- Subject and Method: Partial Enunciators and Togetherness -- ENCOUNTER, AFFECT AND RESPONSE -- Introduction -- Between My Body and the Body of the Other -- Decolonising Practices and Solidarity -- An-Archic Responsibility -- CONTACT, REVELATION AND EPIPHANIES -- Introduction -- Figures - Methods - Practices of Being in Contact -- From Revelations to Disclosures, from Epiphanies to Veils -- Approach, Aspiration and Experiencing the Gap -- BARE BODIES -- Introduction -- The Triplet Naked-Nude-Bare: Tones and Shades -- Nudities - Reproached or Re-Approached? -- Towards the Bare Democratic -- Exposition: Mining the Deep Surfaces of Bare Bodies -- BEING AND BECOMING -- Introduction -- Being Human and Choreo-Ethical Praxis -- Immanent Being: Between Poiesis and Poetics -- PROVOCATION -- Introduction -- The Power of Non-, Not-, Un-Doing -- Defacement and Anti-Authorship -- Expanded Choreography: Terms and Conditions -- A RELATIONAL MOVEMENT: CONCLUSION -- Bibliography -- Appendices -- Human Index -- The Author -- Acknowledgements -- Imprint Dieses choreografierte Buch widmet sich dem Phänomen des bloßen Körpers in der zeitgenössischen Performance. Die künstlerische Forschung stützt sich dabei auf einen philosophischen, biopolitischen und ethischen Diskurs, der für die Erscheinung bloßer Körper in der choreografischen Arbeit relevant ist und der einen Rahmen setzt für eine reflexive Bewegung zwischen Affekt und Ethik, sinnlicher Ansprache und Response. Entblößungs- und Verschleierungshandlungen werden dabei kulturell verankert und in ihrer methodischen und nanopolitischen Bedeutung untersucht. Die Konzepte anarchische Verantwortung und Choreo-Ethik führen zu einer Neubewertung von Kontakt, Beziehung und Solidarität. Choreografie wird so als komplexes Feld von Offenbarungen verstanden, das auf Ökologien von Wahrnehmung und Handlungsfreiheit beruht This choreographed book is dedicated to the phenomenon of the bare body in contemporary performance. This work of artistic research draws on philosophical, biopolitical, and ethical discourses relevant to the appearance of bare bodies in choreography, setting a framework for a reflexive movement between affect and ethics, sensuous address and response. Acts of exposure and concealment are culturally situated and anchored, and are examined for their methodological and nanopolitical significance. The concepts of anarchic responsibility and choreo-ethics lead to a reevaluation of contact, relationship, and solidarity. Choreography is thus understood as a complex field of revelatory experiences based on ecologies of aesthetic perception and ethico-political agency

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110735987
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 70050
    Schriftenreihe: Edition Angewandte
    Schlagworte: Choreography; Human figure in art; Nudity in dance; Performance art
    Weitere Schlagworte: Performance; artistic research; choreography; contemporary art
    Umfang: 1 Online-Ressource (368 Seiten)
  6. An introduction to post-colonial theatre
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521495296; 052156722X
    RVK Klassifikation: AP 64800 ; AP 70050 ; HP 1140
    Auflage/Ausgabe: 1st publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in modern theatre
    Schlagworte: Englisch; Kolonialismus; Theater; Entkolonialisierung; Drama; Bewältigung
    Umfang: XIV,186 S.
  7. An introduction to post-colonial theatre
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Univ. Press, Cambridge

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521495296; 052156722X
    RVK Klassifikation: AP 70050 ; HP 1140
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in modern theatre
    Schlagworte: Theater; Entkolonialisierung; Bewältigung; Kolonialismus; Englisch; Drama
    Umfang: XIV, 186 S.
  8. An introduction to post-colonial theatre
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  9. Staging queer feminisms
    sexuality and gender in Australian performance, 2005-2015
    Autor*in: French, Sarah
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, London

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 6939
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a tea 062.4 9aa/779
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137465429
    RVK Klassifikation: AP 70050
    Schriftenreihe: Contemporary performance interactions
    Schlagworte: Australien; Theater; Feminismus; Queer-Theorie; Geschlechtsidentität; Geschichte 2005-2015;
    Umfang: 263 Seiten, Illustrationen
  10. Nuyorican feminist performance
    from the cafe to hip hop theater
    Erschienen: 2020; ©2020
    Verlag:  University of Michigan Press, Ann Arbor

    Intro -- Contents -- Acknowledgments -- Prologue -- Chapter 1. Practicing a Feminist Nuyorican Aesthetic: We Are All Honorary Nuyoricans -- Chapter 2. Gendering the Genealogies of the Nuyorican Aesthetic: The Young Lords, Neorican Seminar, and... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Intro -- Contents -- Acknowledgments -- Prologue -- Chapter 1. Practicing a Feminist Nuyorican Aesthetic: We Are All Honorary Nuyoricans -- Chapter 2. Gendering the Genealogies of the Nuyorican Aesthetic: The Young Lords, Neorican Seminar, and Nuyorican Poets Café -- Chapter 3. The Founding Mothers of the Nuyorican Poets Café -- Chapter 4. Masculinity in Hip Hop, Spoken Word, and Slam Poetry -- Chapter 5. "It Was Definitely a Family Affair": La Bruja's Boogie Rican Boulevard -- Chapter 6. Performing Afro-Latinidad: Nilaja Sun's La Nubia Latina and Black and Blue -- Chapter 7. A Hip Hop Feminist Approach to Aya de León's Thieves in the Temple -- Chapter 8. Beyond the Tangible: Performing Spirituality in Nuyorican Performances and Hip Hop Theater -- Epilogue -- Notes -- Bibliography -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  11. Black performance theory
    Beteiligt: DeFrantz, Thomas (HerausgeberIn); Gonzalez, Anita (HerausgeberIn); Madison, D. Soyini (VerfasserIn eines Vorworts)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Frontmatter -- CONTENTS -- Foreword -- Acknowledgments -- Introduction: From "Negro Expression" to "Black Performance" -- PART I: TRANSPORTING BLACK -- 1. Navigations: Diasporic Transports and Landings -- 2. Diasporic Spidering: Constructing... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook Duke University Press
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- CONTENTS -- Foreword -- Acknowledgments -- Introduction: From "Negro Expression" to "Black Performance" -- PART I: TRANSPORTING BLACK -- 1. Navigations: Diasporic Transports and Landings -- 2. Diasporic Spidering: Constructing Contemporary Black Identities -- 3. Twenty- First- Century Post- humans: Th e Rise of the See- J -- 4. Hip Work: Undoing the Tragic Mulata -- PART II: BLACK- EN- SCÈNE -- 5. Black- Authored Lynching Drama's Challenge to Th eater History -- 6. Reading "Spirit" and the Dancing Body in the Choreography of Ronald K. Brown and Reggie Wilson -- 7. Uncovered: A Pageant of Hip Hop Masters -- PART III: BLACK IMAGINARY -- 8. Black Movements: Flying Africans in Spaceships -- 9. Post- logical Notes on Self- Election -- 10. Cityscaped: Ethnospheres -- PART IV: HI- FIDELITY BLACK -- 11. "Rip It Up": Excess and Ecstasy in Little Richard's Sound -- 12. Don't Stop 'til You Get Enough: Presence, Spectacle, and Good Feeling in Michael Jackson's Th is Is It -- 13. Afro- sonic Feminist Praxis: Nina Simone and Adrienne Kennedy in High Fidelity -- 14. Hip- Hop Habitus v.2.0 -- Bibliography -- Contributors -- Index Black performance theory is a rich interdisciplinary area of study and critical method. This collection of new essays by some of its pioneering thinkers-many of whom are performers-demonstrates the breadth, depth, innovation, and critical value of black performance theory. Considering how blackness is imagined in and through performance, the contributors address topics including flight as a persistent theme in African American aesthetics, the circulation of minstrel tropes in Liverpool and in Afro-Mexican settlements in Oaxaca, and the reach of hip-hop politics as people around the world embrace the music and dance. They examine the work of contemporary choreographers Ronald K. Brown and Reggie Wilson, the ways that African American playwrights translated the theatricality of lynching to the stage, the ecstatic music of Little Richard, and Michael Jackson's performance in the documentary This Is It. The collection includes several essays that exemplify the performative capacity of writing, as well as discussion of a project that re-creates seminal hip-hop album covers through tableaux vivants. Whether deliberating on the tragic mulatta, the trickster figure Anansi, or the sonic futurism of Nina Simone and Adrienne Kennedy, the essays in this collection signal the vast untapped critical and creative resources of black performance theory.Contributors. Melissa Blanco Borelli, Daphne A. Brooks, Soyica Diggs Colbert, Thomas F. DeFrantz, Nadine George-Graves, Anita Gonzalez, Rickerby Hinds, Jason King, D. Soyini Madison, Koritha Mitchell, Tavia Nyong'o, Carl Paris, Anna B. Scott, Wendy S. Walters, Hershini Bhana Young

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: DeFrantz, Thomas (HerausgeberIn); Gonzalez, Anita (HerausgeberIn); Madison, D. Soyini (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822377016
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 64983 ; AP 70050 ; HU 1728
    Schlagworte: Blacks in the performing arts; African Americans in the performing arts; SOCIAL SCIENCE / Ethnic Studies / African American Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 279 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Being in contact
    encountering a bare body
    Autor*in: Greil, Mariella
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2023:636:
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    K 6.923 Gre 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2021 A 3997
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Kgl 4715
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    documenta archiv, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    tea 668 DK 0757
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart, Bibliothek
    11 Rml Grei
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783110739398
    Weitere Identifier:
    9783110739398
    RVK Klassifikation: AP 70050
    Schriftenreihe: Edition Angewandte
    Schlagworte: Performance <Künste>; Nacktheit; Ästhetik; ; Performance <Künste>; Nacktheit; Ästhetik;
    Umfang: 364 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seiten 341-348

  13. Being in contact: encountering a bare body
    Autor*in: Greil, Mariella
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Frontmatter -- TABLE OF CONTENTS -- PREFACE -- Introduction -- Overview: Mapping and Navigation -- Prelude: Plurality and the Choreographic -- Subject and Method: Partial Enunciators and Togetherness -- ENCOUNTER, AFFECT AND RESPONSE -- Introduction... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- TABLE OF CONTENTS -- PREFACE -- Introduction -- Overview: Mapping and Navigation -- Prelude: Plurality and the Choreographic -- Subject and Method: Partial Enunciators and Togetherness -- ENCOUNTER, AFFECT AND RESPONSE -- Introduction -- Between My Body and the Body of the Other -- Decolonising Practices and Solidarity -- An-Archic Responsibility -- CONTACT, REVELATION AND EPIPHANIES -- Introduction -- Figures - Methods - Practices of Being in Contact -- From Revelations to Disclosures, from Epiphanies to Veils -- Approach, Aspiration and Experiencing the Gap -- BARE BODIES -- Introduction -- The Triplet Naked-Nude-Bare: Tones and Shades -- Nudities - Reproached or Re-Approached? -- Towards the Bare Democratic -- Exposition: Mining the Deep Surfaces of Bare Bodies -- BEING AND BECOMING -- Introduction -- Being Human and Choreo-Ethical Praxis -- Immanent Being: Between Poiesis and Poetics -- PROVOCATION -- Introduction -- The Power of Non-, Not-, Un-Doing -- Defacement and Anti-Authorship -- Expanded Choreography: Terms and Conditions -- A RELATIONAL MOVEMENT: CONCLUSION -- Bibliography -- Appendices -- Human Index -- The Author -- Acknowledgements -- Imprint Dieses choreografierte Buch widmet sich dem Phänomen des bloßen Körpers in der zeitgenössischen Performance. Die künstlerische Forschung stützt sich dabei auf einen philosophischen, biopolitischen und ethischen Diskurs, der für die Erscheinung bloßer Körper in der choreografischen Arbeit relevant ist und der einen Rahmen setzt für eine reflexive Bewegung zwischen Affekt und Ethik, sinnlicher Ansprache und Response. Entblößungs- und Verschleierungshandlungen werden dabei kulturell verankert und in ihrer methodischen und nanopolitischen Bedeutung untersucht. Die Konzepte anarchische Verantwortung und Choreo-Ethik führen zu einer Neubewertung von Kontakt, Beziehung und Solidarität. Choreografie wird so als komplexes Feld von Offenbarungen verstanden, das auf Ökologien von Wahrnehmung und Handlungsfreiheit beruht This choreographed book is dedicated to the phenomenon of the bare body in contemporary performance. This work of artistic research draws on philosophical, biopolitical, and ethical discourses relevant to the appearance of bare bodies in choreography, setting a framework for a reflexive movement between affect and ethics, sensuous address and response. Acts of exposure and concealment are culturally situated and anchored, and are examined for their methodological and nanopolitical significance. The concepts of anarchic responsibility and choreo-ethics lead to a reevaluation of contact, relationship, and solidarity. Choreography is thus understood as a complex field of revelatory experiences based on ecologies of aesthetic perception and ethico-political agency

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110735987
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 70050
    Schriftenreihe: Edition Angewandte
    Schlagworte: Choreography; Human figure in art; Nudity in dance; Performance art
    Weitere Schlagworte: Performance; artistic research; choreography; contemporary art
    Umfang: 1 Online-Ressource (368 Seiten)
  14. Being in contact
    encountering a bare body
    Autor*in: Greil, Mariella
    Erschienen: 2021; ©2021
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Intro -- TABLE OF CONTENTS -- PREFACE -- Introduction -- Overview: Mapping and Navigation -- Prelude: Plurality and the Choreographic -- Subject and Method: Partial Enunciators and Togetherness -- ENCOUNTER, AFFECT AND RESPONSE -- Introduction --... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Digitale Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Intro -- TABLE OF CONTENTS -- PREFACE -- Introduction -- Overview: Mapping and Navigation -- Prelude: Plurality and the Choreographic -- Subject and Method: Partial Enunciators and Togetherness -- ENCOUNTER, AFFECT AND RESPONSE -- Introduction -- Between My Body and the Body of the Other -- Decolonising Practices and Solidarity -- An-Archic Responsibility -- CONTACT, REVELATION AND EPIPHANIES -- Introduction -- Figures - Methods - Practices of Being in Contact -- From Revelations to Disclosures, from Epiphanies to Veils -- Approach, Aspiration and Experiencing the Gap -- BARE BODIES -- Introduction -- The Triplet Naked-Nude-Bare: Tones and Shades -- Nudities - Reproached or Re-Approached? -- Towards the Bare Democratic -- Exposition: Mining the Deep Surfaces of Bare Bodies -- BEING AND BECOMING -- Introduction -- Being Human and Choreo-Ethical Praxis -- Immanent Being: Between Poiesis and Poetics -- PROVOCATION -- Introduction -- The Power of Non-, Not-, Un-Doing -- Defacement and Anti-Authorship -- Expanded Choreography: Terms and Conditions -- A RELATIONAL MOVEMENT: CONCLUSION -- Bibliography -- Appendices -- Human Index -- The Author -- Acknowledgements -- Imprint.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110735987
    RVK Klassifikation: AP 70050
    Schriftenreihe: Edition Angewandte
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (364 Seiten), Illustrationen
  15. Intermedial theater
    performance philosophy, transversal poetics, and the future of affect
    Autor*in: Reynolds, Bryan
    Erschienen: 2019
    Verlag:  palgrave macmillan, Basingstoke

    This book explores relationships between intermedial theater, consciousness, memory, objects, subjectivity, and affect through productive engagement with the performance aesthetics, socio-cognitive theory, and critical methodology of transversal... mehr

    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    AP 70050 R459(.019)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book explores relationships between intermedial theater, consciousness, memory, objects, subjectivity, and affect through productive engagement with the performance aesthetics, socio-cognitive theory, and critical methodology of transversal poetics alongside other leading philosophical approaches to performance. It offers the first sustained analysis of the work of Gilles Deleuze, Felix Guattari, Jean Baudrillard, and Friedrich Nietzsche in relation to the contemporary European theater of Jan Lauwers and Needcompany, Romeo Castellucci and Societas Raffaello Sanzio, Thomas Ostermeier, Rodrigo Garcia and La Carniceria Teatro, and the Transversal Theater Company. It connects contemporary uses of objects, simulacra, and technologies in both posthumanist discourse and postdramatic theater to the transhistorically and culturally mediating power of Shakespeare as a means by which to discuss the affective impact of intermedial theater on today's audiences

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781349701483
    RVK Klassifikation: AP 70050
    Auflage/Ausgabe: First softcover printing
    Schriftenreihe: Palgrave Studies in Performance and Technology
    Schlagworte: Intermediality; Theater
    Umfang: xviii, 314 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  16. Watching war on the twenty-first century stage
    spectacles of conflict
    Erschienen: 2019; © 2017
    Verlag:  Methuen Drama, London

    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 14059
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781472598660; 9781350099418
    RVK Klassifikation: AP 70050 ; EC 5410
    Auflage/Ausgabe: Paperback edition
    Schriftenreihe: Methuen Drama engage
    Schlagworte: War and theater
    Umfang: xv, 355 Seiten, Illustrationen
  17. The Twentieth-century performance reader
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Palucca-Hochschule für Tanz Dresden, Bibliothek
    Ie Twe
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    E2/T
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F EV 1532
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    At 1411
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    tff 159/h99
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415116279; 0415116287
    RVK Klassifikation: AP 61800 ; AP 64100 ; EC 4700 ; AP 83800 ; AP 70050
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Performing arts; Performing arts
    Umfang: XX, 421 S., graph. Darst., Notenbeisp.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 401-405) and index

  18. Die Kunst der Gabe
    Theater zwischen Autonomie und sozialer Praxis
    Beteiligt: Hentschel, Ingrid (Herausgeber)
    Erschienen: Januar 2019
    Verlag:  transcript, Bielefeld ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem hebis
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hentschel, Ingrid (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839440216
    Weitere Identifier:
    9783837640212
    RVK Klassifikation: GH 1794 ; AP 70050
    DDC Klassifikation: Bühnenkunst (792)
    Schriftenreihe: Theater ; Band 104
    Schlagworte: Theater; Performance <Künste>; Gabe <Motiv>; Theatertheorie
    Umfang: 1 Online-Ressource (307 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  19. Performing age in modern drama
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Palgrave Macmillan US, New York

    This book is the first to examine age across the modern and contemporary dramatic canon, from Arthur Miller and Tennessee Williams to Paula Vogel and Doug Wright. All ages across the life course are interpreted as performance and performative both on... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book is the first to examine age across the modern and contemporary dramatic canon, from Arthur Miller and Tennessee Williams to Paula Vogel and Doug Wright. All ages across the life course are interpreted as performance and performative both on page and on stage, including professional productions and senior-theatre groups. Act your age. This common admonition provides the springboard for this study, which rests on the premise that age is performative in nature, and that issues of age and performance crystallize in the theatre. Dramatic conventions include characters who change ages from one moment to the next, overtly demonstrating on stage the reiterated actions that create a performative illusion of stable age. Moreover, directors regularly cast actors in these plays against their chronological ages. Lipscomb contends that while the plays reflect varying attitudes toward performing age, as a whole they reveal a longing for an ageless self, a desire to present a consistent, unified identity. The works mirror prevailing social perceptions of the aging process as well as the tension between chronological age, physiological age, and cultural constructions of age Introduction -- 1. Classics of Modern Drama -- 2. Contemporary Memory Plays -- 3. Contemporary Memory Plays II -- 4. The Continuum of Age -- 5. The Fullness of Self -- Bibliography

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1137512512; 9781137512512
    RVK Klassifikation: AP 70050 ; HN 1261
    Schlagworte: Age in the performing arts; Aging
  20. Staging queer feminisms
    sexuality and gender in Australian performance, 2005-2015
    Autor*in: French, Sarah
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, London

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781137465429
    RVK Klassifikation: AP 70050
    Schriftenreihe: Contemporary performance interactions
    Schlagworte: Australien; Theater; Feminismus; Queer-Theorie; Geschlechtsidentität; Geschichte 2005-2015;
    Umfang: 263 Seiten, Illustrationen
  21. Performance in the twenty-first century
    theatres of engagement
    Autor*in: Lavender, Andy
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London ; New York

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2019/990
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    kulc300.l399
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415592338; 9780415592352
    RVK Klassifikation: EC 7508 ; AP 70050
    Schlagworte: Performing arts; Theater; Erfahrung; Körper; Selbst; Soziales Engagement
    Umfang: xii, 235 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 214-230

  22. Theatre of the real
    Autor*in: Martin, Carol
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    Gemeinsame Fachbibliothek Medienkultur und Theater, Theaterwissenschaftliche Sammlung
    TWS13/54
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: AP 70050 ; AP 67000
    Schriftenreihe: Studies in international performance
    Schlagworte: Wirklichkeit; Theater; Wirklichkeit <Motiv>
    Umfang: XIII, 198 S., Ill.
  23. Disability theatre and modern drama
    recasting modernism
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Methuen Drama, London ; New York

    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    eng 48-255
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    31ORW6731
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781408184493; 9781408184783
    RVK Klassifikation: AP 70050 ; EC 7506
    Schriftenreihe: Critical companions
    Schlagworte: Drama; Behinderung; Moderne
    Weitere Schlagworte: Brecht, Bertolt (1898-1956): Die Dreigroschenoper; Beckett, Samuel (1906-1989): Fin de partie; Williams, Tennessee (1911-1983): The glass menagerie
    Umfang: viii, 228 Seiten
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  24. Performing arts in transition
    moving between media
    Beteiligt: Foellmer, Susanne (Herausgeber); Schmidt, Maria Katharina (Herausgeber); Schmitz, Cornelia (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London ; New York

    "Performing artists - especially from dance and performance art, as well as opera - are involved to an increasing degree in the transfer between different media, not only in their productions but also the events, materials, and documents that... mehr

    Hochschule für Musik und Tanz Köln, Zentrum für Zeitgenössischen Tanz, Bibliothek
    T-FPerf 64
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Performing artists - especially from dance and performance art, as well as opera - are involved to an increasing degree in the transfer between different media, not only in their productions but also the events, materials, and documents that surround them. At the same time, the focus on that which remains has become central to any discussion of performance. Performing Arts in Transition explores what takes place in the moments of transition from one medium to another, and from the live performance to that which 'survives' it. Case studies from a broad range of interdisciplinary scholars address phenomena such as: - the dynamics of transfer between the performing and visual arts - the philosophy and terminologies of transitioning between media - narratives and counternarratives in historical re-creations - the status of chronology and the document in art scholarship This is an essential contribution to a vibrant, multidisciplinary and international field of research emerging at the intersections of performance, visual arts, and media studies"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Foellmer, Susanne (Herausgeber); Schmidt, Maria Katharina (Herausgeber); Schmitz, Cornelia (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781138574014; 9780367732356
    RVK Klassifikation: AP 72800 ; AP 83850 ; AP 70050
    Schriftenreihe: Routledge advances in theatre and performance studies
    Schlagworte: Medien; Musiktheater; Tanz; Interdisziplinarität; Performance <Künste>
    Umfang: xvii, 255 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dance, performance, media, transfer: sketching notions and problems in the field / Susanne Foellmer -- Non-time of lived experience: colour, action, and dance in Hélio Oiticica's early works / André Lepecki -- Embodying, repeating, and working-through: the artistic practice of Rebecca Davis and Abigail Levine in the context of their re-enactments of Marina Abramovic's performances / Joy Kristin Kalu -- Micro-dramaturgical temporalities of media theatre: on the difference between performative and operative re-enactment / Wolfgang Ernst -- Trans(pos)ition: in the language of the curatorial / Beatrice von Bismarck -- Performative contours / Nicole Haitzinger -- Thumb and index mode: performance, digital art, and the ORLAN Network / Wolf-Dieter Ernst -- Videoed memories and movements, rediscovered and regained: "It's aching like birds" (2001) / Ulrike Hanstein -- The deadness of live opera / Christopher Morris -- The equally-valid image: considerations on Ragnar Kjartansson's art of challenging the hierarchy between attending a performance and relying on its photographic remains / Sandra Umathum -- Dance and building in dialogue: five propositions on the relationship between Trisha Brown's choreography and Diller + Scofidio's architecture / Susan Rosenberg -- On the margins of histories: trans-fusions between document and performance / Gabriele Brandstetter -- "Our method is transmission": the body as document in Christina Ciupke's and Anna Till's Undo, redo and repeat (2014) / Daniela Hahn -- Visible undercurrent, New York Berlin 1980/90-2014. reconsidering histori/es' negotiating the now / Kirsten Maar, Peter Pleyer -- Pictures, texts, sounds, zoo animals' on the materiality of documents / Renate Wöhrer -- Capturing dance: a report on a project in artistic research / Franz Anton Cramer, Sigrid Gareis, Alexandra Hennig -- Unseen: photography as a document of dance ++

    history writing / Isa Wortelkamp

  25. Drama, theatre, performance
    Autor*in: Shepherd, Simon
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Routledge, London; New York

    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Philosophicum, Standort Theaterwissenschaft
    D 01 / C / 55
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 HG 105 S548
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Wallis, Mick
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0415234948
    RVK Klassifikation: AP 66300 ; AP 70050 ; EC 4700 ; HG 105
    Schriftenreihe: The new critical idiom
    Schlagworte: Englisch; Aufführung; Drama; Theater; Performance <Künste>
    Umfang: VII, 262 S.