Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. Writing the reader
    configurations of a cultural practice in the English novel
    Autor*in: Birke, Dorothee
    Erschienen: 2016
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Acknowledgements ; Abbreviations of Titles ; Part I ; Chapter 1. Writing the Reader ; Four Approaches to Reading ; The Significance of the Quixotic Reader's Gender ; The Quixotic Plot ; Self-Reflexivity Revisited. Chapter 2. The Reader in the Text:... mehr

    Zugang:
    Aggregator (kostenfrei registrierungspflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook Ebsco OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook EBSCO OA
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook EbscoOA
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Fernleihe

     

    Acknowledgements ; Abbreviations of Titles ; Part I ; Chapter 1. Writing the Reader ; Four Approaches to Reading ; The Significance of the Quixotic Reader's Gender ; The Quixotic Plot ; Self-Reflexivity Revisited. Chapter 2. The Reader in the Text: Dramatizing Literary Communication The Projection of Reading Stances ; Narratorial Commentary and the Performance of Authorship ; Part II ; Chapter 3. The Ambivalent Rise of the Novel Reader: Charlotte Lennox's The Female Quixote. Novel, Romance, and Reading around 1750 Sex, Violence, and Arabella: Debating the Physical Impact of Reading ; Models of Virtue? Lennox and Johnson ; Great Expectations? Reading as a Socially Embedded Practice ; Probing Problems of Authority and Instruction. Chapter 4. The Institutionalization of Novel Reading: Jane Austen's Northanger Abbey The Uses of Parody: Restructuring the Quixotic Plot ; Catherine Morland and the Politics of the Didactic ; Reading and the Channelling of Emotions ; Consumerism and Communities of Taste. Reconsidering the Defense of the Novel Chapter 5. Psychologizing Reading as Social Behaviour: Mary Elizabeth Braddon's The Doctor's Wife ; Reading as a Bad Habit: Idleness and Licentiousness ; Isabel Sleaford and Emma Bovary ; Young Isabel and Reading as Compensation. The history of the novel is also a history of shifting views of the value of novel reading. This study investigates how novels themselves participate in this development by featuring reading as a multidimensional cultural practice. English novels about obsessive reading, written in times of medial transition, serve as test cases for a model that brings together analyses of form and content

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Linguae & litterae ; volume 59
    Schlagworte: English fiction; Books and reading in literature; LITERARY CRITICISM ; European ; English, Irish, Scottish, Welsh; English fiction; Books and reading in literature; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 online resource)
    Bemerkung(en):

    Includes index

    Includes bibliographical references (pages 234-253) and index

  2. Literaturwissenschaftliche Lehr-Stücke
    Konzepte und Anwendungsbeispiele für die Hochschuldidaktik
    Beteiligt: Birke, Dorothee
    Erschienen: 2008 [erschienen] 2010
    Verlag:  Giessener Elektronische Bibliothek, Giessen

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Birke, Dorothee
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370)
    Umfang: Online-Ressource
  3. Einüben textanalytischer Kompetenzen in literaturwissenschaftlichen Proseminaren
    drei Beispiele
    Erschienen: 2008 [erschienen] 2010

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Birke, Dorothee; Butter, Stella
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: Literaturwissenschaftliche Lehr-Stücke; Giessen : Giessener Elektronische Bibliothek, 2008 [erschienen] 2010; (2008), Seite 12-19; Online-Ressource

    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Umfang: Online-Ressource
  4. Zum Einüben textanalytischer Kompetenzen in literaturwissenschaftlichen Proseminaren
    drei Beispiele
    Autor*in: Birke, Dorothee
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Universitätsbibliothek, Gießen

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Butter, Stella
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Literaturwissenschaftliche Lehr-Stücke : Konzepte und Anwendungsbeispiele für die Hochschuldidaktik

  5. Zum Einüben textanalytischer Kompetenzen in literaturwissenschaftlichen Proseminaren
    drei Beispiele
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Universitätsbibliothek, Gießen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Erzählerin; Kreatives Schreiben; Erzählung; Fähigkeit; Wortfeld; Textanalyse; Erzählsituation; Proseminar; Syntagma
    Weitere Schlagworte: Gilman, Charlotte Perkins (1860-1935)
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Literaturwissenschaftliche Lehr-Stücke : Konzepte und Anwendungsbeispiele für die Hochschuldidaktik

  6. Writing the reader
    configurations of a cultural practice in the English novel
    Autor*in: Birke, Dorothee
    Erschienen: 2016; © 2016
    Verlag:  De Gruyter, Berlin, [Germany] ; Boston, [Massachusetts]

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    RVK Klassifikation: HG 680
    Schriftenreihe: linguae & litterae : Publications of the School of Language & Literature Freiburg Institute for Advanced Studies ; Volume 59
    Schlagworte: English fiction; Lektüre <Motiv>; Lesen <Motiv>; Roman; Leser <Motiv>; Englisch
    Weitere Schlagworte: Austen, Jane (1775-1817): Northanger Abbey; Braddon, Mary Elizabeth (1835-1915): The doctor's wife; McEwan, Ian (1948-): Atonement; Lennox, Charlotte (1729-1804): The female Quixote or the adventures of Arabella; Bennett, Alan (1934-): The uncommon reader
    Umfang: 1 online resource (268 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (ebrary, viewed September 1, 2016)