Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

  1. Teaching, learning, and the Holocaust
    an integrative approach
    Autor*in: Tinberg, Howard
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Indiana University Press, Bloomington, Ind. [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.237.56
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Weisberger, Ronald
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780253011336; 9780253011329
    DDC Klassifikation: Geschichte Europas (940)
    Schriftenreihe: Scholarship of teaching and learning
    Schlagworte: Judenvernichtung <Motiv>; Literaturunterricht; Geschichtsunterricht; Judenvernichtung
    Umfang: XIII, 134 S.
  2. Teaching, Learning, and the Holocaust
    An Integrative Approach
    Autor*in: Tinberg, Howard
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Indiana University Press, Bloomington, IN

    Classroom study of the Holocaust evokes strong emotions in teachers and students. Teaching, Learning, and the Holocaust assesses challenges and approaches to teaching about the Holocaust through history and literature. Howard Tinberg and Ronald... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe

     

    Classroom study of the Holocaust evokes strong emotions in teachers and students. Teaching, Learning, and the Holocaust assesses challenges and approaches to teaching about the Holocaust through history and literature. Howard Tinberg and Ronald Weisberger apply methods and insights of the Scholarship of Teaching and Learning to examine issues in interdisciplinary teaching, with a focus on the community college setting. They discuss student learning and teacher effectiveness and offer guidance for teaching courses on the Holocaust, with relevance for other contexts involving trauma and atrocity...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Weisberger, Ronald
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780253011329; 9780253011466 (Sekundärausgabe)
    DDC Klassifikation: Geschichte Europas (940)
    Schriftenreihe: Scholarship of Teaching and Learning
    Schlagworte: Judenvernichtung; Judenvernichtung <Motiv>; Literaturunterricht; Geschichtsunterricht
    Umfang: 154 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  3. Teaching, Learning, and the Holocaust
    An Integrative Approach
    Autor*in: Tinberg, Howard
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Indiana University Press, Bloomington, IN

    Classroom study of the Holocaust evokes strong emotions in teachers and students. Teaching, Learning, and the Holocaust assesses challenges and approaches to teaching about the Holocaust through history and literature. Howard Tinberg and Ronald... mehr

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    Classroom study of the Holocaust evokes strong emotions in teachers and students. Teaching, Learning, and the Holocaust assesses challenges and approaches to teaching about the Holocaust through history and literature. Howard Tinberg and Ronald Weisberger apply methods and insights of the Scholarship of Teaching and Learning to examine issues in interdisciplinary teaching, with a focus on the community college setting. They discuss student learning and teacher effectiveness and offer guidance for teaching courses on the Holocaust, with relevance for other contexts involving trauma and atrocity...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Weisberger, Ronald
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780253011329; 9780253011466 (Sekundärausgabe)
    DDC Klassifikation: Geschichte Europas (940)
    Schriftenreihe: Scholarship of Teaching and Learning
    Schlagworte: Judenvernichtung; Judenvernichtung <Motiv>; Literaturunterricht; Geschichtsunterricht
    Umfang: 154 p.
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Online-Ausg.:

  4. Teaching, learning, and the Holocaust
    an integrative approach
    Autor*in: Tinberg, Howard
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Indiana University Press, Bloomington, Ind. [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.237.56
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Beteiligt: Weisberger, Ronald
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780253011336; 9780253011329
    DDC Klassifikation: Geschichte Europas (940)
    Schriftenreihe: Scholarship of teaching and learning
    Schlagworte: Judenvernichtung <Motiv>; Literaturunterricht; Geschichtsunterricht; Judenvernichtung
    Umfang: XIII, 134 S.