Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. The medium is the knapsack
    Johann Gottfried Seume's travelogue Spaziergang nach Syrakus im Jahre 1802
    Autor*in: Gaderer, Rupert
    Erschienen: 2017

    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Übergeordneter Titel:
    Travel, agency, and the circulation of knowledge / Gesa Mackenthun, Andrea Nicolas, Stephanie Wodianka (eds.); Münster ; New York, 2017; Seite [247]-262
    Schlagworte: Medientheorie
    Weitere Schlagworte: Seume, Johann Gottfried (1763-1810): Spaziergang nach Syrakus im Jahre 1802
    Umfang: Illustrationen
  2. Strategies of tension
    A. Boissier's "Les amants électrisés par l'amour" (1797)
    Autor*in: Gaderer, Rupert
    Erschienen: 2010; 2019
    Verlag:  Turia + Kant, Wien ; Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Tension; Wien : Turia + Kant, 2010; 1 Online-Ressource (16 Seiten); Seite 93-108
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Umfang: 1 Online-Ressource (16 Seiten)
  3. Strategies of tension : A. Boissier's "Les amants électrisés par l'amour" (1797)
    Autor*in: Gaderer, Rupert
    Erschienen: 2019

    The article analyses A. Boissier's image "Les Amants électrisés par l'amour" in view of the larger question of how something is able to arouse interest on first sight, but also in repeat encounters. Highlighting the engraving's didactic iconography,... mehr

     

    The article analyses A. Boissier's image "Les Amants électrisés par l'amour" in view of the larger question of how something is able to arouse interest on first sight, but also in repeat encounters. Highlighting the engraving's didactic iconography, the article shows how it revolves around the solution to a riddle and uses a typical design of the Enlightenment to show the uncovering of a deception. As such, the engraving is part of a long tradition of showing (supposedly) supernatural events, more specifically the tradition of Magia naturalis. At the same time, the image contains dissonances and can be seen to simulate suspense through dichotomies that can be identified as antagonistic historical concepts. The article furthermore discusses the amalgamation of love and electricity in contemporary discourses and addresses the temporal dimension of the engraving, which constructs itself out of an absence, out of something yet unseen.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Schlagworte: Spannung; Elektrizität; Wissenschaft; Aufklärung; Liebe
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/de/deed.de ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  4. Strategies of tension : A. Boissier's "Les amants électrisés par l'amour" (1797)
    Autor*in: Gaderer, Rupert
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Spannung; Elektrizität; Wissenschaft; Geschichte 1750-1800; Aufklärung; Liebe <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Boissier, A.; Boissier, A.: Les amants électrisés par l'amour; Wissenschaftsgeschichte; tension; electricity; love; history of science; enlightenment
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Tension/Spannung / hrsg. von Christoph F. E. Holzhey, Wien : Turia + Kant, 2010, Cultural Inquiry ; 1, ISBN 978-3-85132-616-1, S. 93-108, doi:10.25620/ci-01_05

  5. Strategies of tension : A. Boissier's "Les amants électrisés par l'amour" (1797)
    Autor*in: Gaderer, Rupert
    Erschienen: 15.10.2019

    The article analyses A. Boissier's image "Les Amants électrisés par l'amour" in view of the larger question of how something is able to arouse interest on first sight, but also in repeat encounters. Highlighting the engraving's didactic iconography,... mehr

     

    The article analyses A. Boissier's image "Les Amants électrisés par l'amour" in view of the larger question of how something is able to arouse interest on first sight, but also in repeat encounters. Highlighting the engraving's didactic iconography, the article shows how it revolves around the solution to a riddle and uses a typical design of the Enlightenment to show the uncovering of a deception. As such, the engraving is part of a long tradition of showing (supposedly) supernatural events, more specifically the tradition of Magia naturalis. At the same time, the image contains dissonances and can be seen to simulate suspense through dichotomies that can be identified as antagonistic historical concepts. The article furthermore discusses the amalgamation of love and electricity in contemporary discourses and addresses the temporal dimension of the engraving, which constructs itself out of an absence, out of something yet unseen.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Hinweise zum Inhalt: kostenfrei
    Quelle: CompaRe
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Teil eines Buches (Kapitel); Teil eines Buches (Kapitel)
    Format: Online
    ISBN: 978-3-85132-616-1
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Sammlung: ICI Berlin
    Schlagworte: Spannung; Elektrizität; Wissenschaft; Geschichte 1750-1800; Aufklärung; Liebe <Motiv>
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/de/deed.de

    ;

    info:eu-repo/semantics/openAccess